Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Deus Ex? Rage?
Mja maar dat moet via Steam en dat zou alsnog te lang duren voor nu </hedonist>
Advertentie
Oud 04-10-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
hmm ja, die opmerking was ook niet echt een toevoeging.
Overal waar een like knoppie opstaat, dat slaat ie al op, voor als je in de toekomst een account gaat maken.
Wat is de worst case scenario volgens jullie?
Speculeren over worst case scenarios is niet echt productief in dit geval, want dan gaat de discussie opeens over de speculaties en niet over de zeer reële privacyschending die nu bezig is - terwijl die ruimschoots 'erg genoeg' is om opzichzelfstaand zorgwekkend te zijn.
Oud 04-10-2011, 12:07
Verwijderd
Heb je Portal 2 nou al, Doobs?
Oud 04-10-2011, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Je hebt natuurlijk gewoon gelijk als je zegt dat het een zorgelijk iets is. Maar blijkbaar was het voor jou ook niet zorgelijk genoeg om je profiel te deleten. Daarbij vertrouw ik erop dat het probleem vanzelf wordt opgelost nu Facebook door de hele wereld met argusogen wordt bekeken, en deze optimitische houding bespaart me doorgaans erg veel tijd.
Je hebt het dus niet begrepen.

Citaat:
Ja, morgen zal ik het nuanceren om duidelijk te maken waar ik écht sta.
Goeie opmerking hoor, je zet me toch maar even mooi te kakken. Dat zal je vast een goede nachtrust bezorgen, niet?
Oud 04-10-2011, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Heb je Portal 2 nou al, Doobs?
Nee, nog niet. Misschien regel ik dat vanavond met met Steam terwijl ik Alice: Madness Returns een spin geef.
Oud 04-10-2011, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Speculeren over worst
ik las dit en dacht meteen aan die worstmetspaghettifoto van gisteren :')

\intelligente discussie negeer
Oud 04-10-2011, 12:10
Verwijderd
Speculeren over worst
Oud 04-10-2011, 12:11
The Larch
The Larch is offline
Wat is facebook eigenlijk, behalve een site? Is het een bedrijf, of een vereniging, of meer een soort van geld-/informatiestroom?
Verwijderd
Citaat:
ik las dit en dacht meteen aan die worstmetspaghettifoto van gisteren :')

\intelligente discussie negeer
Speaking of which, ik dacht dat je die worstjes wel kapot zou koken eerlijk gezegd, als je die dingen een minuut of 10 laat borrelen. Of heb je er stiekem ducttape omheen geslagen tijdens het koken, Para?
Verwijderd
Citaat:
Wat is facebook eigenlijk, behalve een site? Is het een bedrijf, of een vereniging, of meer een soort van geld-/informatiestroom?
Het imperium van Mark Zuckerberg. Een bedrijf dus, net als Microsoft en Apple.
Oud 04-10-2011, 12:12
Verwijderd
http://4.bp.blogspot.com/_20zC-AKg0J...1600/dodoo.jpg

ik maakte best gaaf werk, waarom ben ik daarmee gestopt?
Oud 04-10-2011, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Speaking of which, ik dacht dat je die worstjes wel kapot zou koken eerlijk gezegd, als je die dingen een minuut of 10 laat borrelen. Of heb je er stiekem ducttape omheen geslagen tijdens het koken, Para?
Dit zei net of gisteren ook al iemand, maar volgens mij moet alleen penne en tagliatelle en zo 10 min koken. Spaghetti maar een minuut of 4. Maar ik kan het mis hebben. Dus een beetje worst moet 4 min koken wel overleven toch?
Ik ga het zeer binnenkort proberen trouwens, het ziet er te gaaf uit.
Oud 04-10-2011, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Dit zei net of gisteren ook al iemand, maar volgens mij moet alleen penne en tagliatelle en zo 10 min koken. Spaghetti maar een minuut of 4. Maar ik kan het mis hebben. Dus een beetje worst moet 4 min koken wel overleven toch?
Ik ga het zeer binnenkort proberen trouwens, het ziet er te gaaf uit.
Ik eet eigenlijk ook nooit spaghetti Dacht dat de kooktijd wel ongeveer gelijk zou zijn
Oud 04-10-2011, 12:16
Carn
Carn is offline
Ik vind al die privacy-affairs allemaal wel positief. Er komen genoeg zaken aan het licht, en nu wordt langzamerhand ook "jan modaal" enigszins bewust van hoe zaken werken (of juist blijkbaar niet werken). Ik vind niet dat grote bedrijven 'zomaar' mijn gegevens mogen gebruiken, maar gezien de snelheid van de industrie heb ik er persoonlijk nog geen grote problemen mee. Het is een redelijk zelfregulerend systeem uiteindelijk, en in een hele korte periode zijn nu veel dingen aan het veranderen waardoor je al snel zwart-wit denkers krijgt die heel hard schreeuwen en van alles willen verbieden of verplichten maar daar zelf geen drol aan bijdragen, naast vanaf de zijlijn roepen dat "MARK ZUCKERBERG IS SATAN!@!#!?" en "WHATS YOUR PROBLEM IF YOU HAVE NOTHING TO HIDE!?!" en afgeleiden. Je werkt met bedrijven, en die geven totaal niets om jou als persoon zolang ze maar binnen de wet blijven. Laat iedereen maar met een groot vergrootglas naar alles kijken en het komt uiteindelijk wel in orde; het is alleen jammer dat de politiek zoals gewoonlijk (tientallen) jaren achter de feiten aanloopt zodat het ook niet wettelijk wat beter geregeld kan worden.

Ik krijg ook nog steeds kansloze reclame in mn brievenbus ondanks de geen-reclame stickers; dus het is inherent aan onze cultuur om persoonsgevens (naam / adres whatever) te gebruiken/misbruiken voor omzet.
Oud 04-10-2011, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik heb gewoon goeie worstjes gekocht.
Oud 04-10-2011, 12:17
Verwijderd
PDANet is trouwens wel een fijne applicatie zeg, lekker tetheren!
Oud 04-10-2011, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Je hebt het dus niet begrepen.
Zoals ik al zei maak ik me er niet druk om. Wanneer ik de Odyssee uit heb, Hegel begrijp en me heb bekommerd om de hongersnood in de Hoorn van Afrika is facebook aan de beurt.
Oud 04-10-2011, 12:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb een uur gestudeerd en 8 pagina's gelezen. ACHT *huil*
Oud 04-10-2011, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ik vind al die privacy-affairs allemaal wel positief. Er komen genoeg zaken aan het licht, en nu wordt langzamerhand ook "jan modaal" enigszins bewust van hoe zaken werken (of juist blijkbaar niet werken). Ik vind niet dat grote bedrijven 'zomaar' mijn gegevens mogen gebruiken, maar gezien de snelheid van de industrie heb ik er persoonlijk nog geen grote problemen mee. Het is een redelijk zelfregulerend systeem uiteindelijk, en in een hele korte periode zijn nu veel dingen aan het veranderen waardoor je al snel zwart-wit denkers krijgt die heel hard schreeuwen en van alles willen verbieden of verplichten maar daar zelf geen drol aan bijdragen, naast vanaf de zijlijn roepen dat "MARK ZUCKERBERG IS SATAN!@!#!?" en "WHATS YOUR PROBLEM IF YOU HAVE NOTHING TO HIDE!?!" en afgeleiden. Je werkt met bedrijven, en die geven totaal niets om jou als persoon zolang ze maar binnen de wet blijven. Laat iedereen maar met een groot vergrootglas naar alles kijken en het komt uiteindelijk wel in orde; het is alleen jammer dat de politiek zoals gewoonlijk (tientallen) jaren achter de feiten aanloopt zodat het ook niet wettelijk wat beter geregeld kan worden.

Ik krijg ook nog steeds kansloze reclame in mn brievenbus ondanks de geen-reclame stickers; dus het is inherent aan onze cultuur om persoonsgevens (naam / adres whatever) te gebruiken/misbruiken voor omzet.
Ik ben het wel met je eens. Maar ik ben wat sceptischer vrees ik; ik heb minder vertrouwen in het "collectieve bewustzijn" als het gaat om de doorsnee internetgebruiker. En ik vrees dat uiteindelijk harde knaken de doorslag gaan geven in dit soort ethische kwesties.
Oud 04-10-2011, 12:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een bedrijf, met pak m beet drie onderdelen:

- Gebruikers de mogelijkheid geeft om een profielpagina aan te maken, fototjes te uploaden, berichtjes te plaatsen etc etc, het "social networking" gedeelte

- Bovenstaande levert een hoop data op. En data wordt opeens "informatie" als het een toegevoegde waarde heeft voor iemand (bv een ander bedrijf). Dus die informatie wordt dus ook weer 'verkocht'.

- Om alles werkende te houden zijn er ook een zooi technische innovaties nodig; en die ontwikkeld men ook. Ik geloof wel dat dit allemaal open source is, maar het is wel behoorlijk high-tech allemaal, dus die kennis is ook veel waard.
Oud 04-10-2011, 12:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben het wel met je eens. Maar ik ben wat sceptischer vrees ik; ik heb minder vertrouwen in het "collectieve bewustzijn" als het gaat om de doorsnee internetgebruiker. En ik vrees dat uiteindelijk harde knaken de doorslag gaan geven in dit soort ethische kwesties.
Nou ja, het collectieve bewustzijn is prima, genoeg ITers / juristen / geeks die zich hard maken voor van alles en nog wat, maar de handelingssnelheid qua politiek/wetgeving is gewoon erg traag waardoor bedrijven (nog jaren) misbruik kunnen maken van de onwetendheid van het gros van de bevolking.
Oud 04-10-2011, 12:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hm vanavond is er een algemene ledenvergadering van mijn studievereniging. Eigenlijk heb ik geen zin, maar wellicht moet ik eigenlijk de activiteiten etc van de excursiecommissie waar ik afgelopen jaar in zat verantwoorden. Dilemma.
Oud 04-10-2011, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, het collectieve bewustzijn is prima, genoeg ITers / juristen / geeks die zich hard maken voor van alles en nog wat, maar de handelingssnelheid qua politiek/wetgeving is gewoon erg traag waardoor bedrijven (nog jaren) misbruik kunnen maken van de onwetendheid van het gros van de bevolking.
Er zijn nog veel te veel mensen die veel te weinig care hebben ten opzichte van de groep die jij aanhaalt. </pessimist>
Oud 04-10-2011, 12:33
Verwijderd
Real Madrid is, zoals Ajax tot zijn schade aan den lijve heeft ondervonden, razendsnel in de tegenaanval. De Koninklijke had dit seizoen al veertien keer minder dan twintig seconden nodig voor een doelpunt.

Het snelste doelpunt van Real was dat tegen Rayo Vallecano, becijferde de Spaanse sportkrant Marca. Tussen balverovering en het moment dat de bal de doellijn passeerde zat 9.20 seconden en Real overbrugde in die periode een afstand van ruim tachtig meter. Marca klokte steeds in op het moment van het eerste balbezit en drukte af als het doelpunt was gemaakt.

Ook Ajax heeft de razendsnelle counters van Real mogen ervaren, toen de Amsterdammers enkele weken geleden voor de Champions League op bezoek gingen in Madrid. De ploeg van trainer Frank de Boer ging, ondanks redelijk spel in het begin van de wedstrijd, kansloos met 3-0 onderuit.

Oud 04-10-2011, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Je hebt natuurlijk gewoon gelijk als je zegt dat het een zorgelijk iets is. Maar blijkbaar was het voor jou ook niet zorgelijk genoeg om je profiel te deleten.
Nog niet, nee. Maar dat zegt verder niks. Voor hetzelfde geld ben ik een exhibitionist die het juist heel geil vindt dat er een instantie is die alles van mij weet, maar dat maakt wat er gaande is nog niet meteen acceptabel.

Citaat:
Daarbij vertrouw ik erop dat het probleem vanzelf wordt opgelost nu Facebook door de hele wereld met argusogen wordt bekeken, en deze optimitische houding bespaart me doorgaans erg veel tijd.
Als iedereen een dergelijke optimistische houding had kwam er helemaal niks van die argusogen, dus als je dit vindt moet je mij, Dobie en al het andere geïnformeerde zeurvolk op je blote knietjes bedanken dat wij het voor je oplossen. En dat proces actief tegenwerken door discussie over het probleem af te doen als overdreven is dan misschien ook geen al te goed doordachte zet.
Oud 04-10-2011, 12:35
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar nou nog heel even. Zouden jullie met zo'n gekke grote jeukende bult naar de dokter gaan of is dat wat overdreven.
Je hebt een gekke, grote, jeukende bult op je been en je vraagt je af of je naar de dokter moet gaan?

Bij twijfel gewoon bellen! De assistente is opgeleid om in te kunnen schatten of het een bezoekje waard is of niet.
Oud 04-10-2011, 12:41
Carn
Carn is offline
Schrödinger naamzoek, ik heb dit boek gekocht; ik vind het tot nu toe best aardig! Het leest prima weg, waarschijnlijk wel iets ten koste van de feitelijke volgorde van events maar tot nu toe behoorlijk de moeite waard. Alhoewel er voor jou denk ik niet echt veel nieuws in staat
Oud 04-10-2011, 12:42
Verwijderd
Weet jemand hier waar ze vegetarische bitterballen verkopen? ik CRAVE. De Jumbo had ze ooit, maar nu niet meer en zelf maken is zooo'n werk.
Oud 04-10-2011, 12:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Weet jemand hier waar ze vegetarische bitterballen verkopen? ik CRAVE. De Jumbo had ze ooit, maar nu niet meer en zelf maken is zooo'n werk.
Ik wou zeggen, de Ah. Maar geen idee eigenlijk.
Oud 04-10-2011, 12:45
Verwijderd
Wat is Out in the Cold van Priest toch een waanzinnige track.

Oud 04-10-2011, 12:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je hebt een gekke, grote, jeukende bult op je been en je vraagt je af of je naar de dokter moet gaan?

Bij twijfel gewoon bellen! De assistente is opgeleid om in te kunnen schatten of het een bezoekje waard is of niet.
Nou euh, ja ik was even bang dat ik een enorme zeur ben. Dat het gewoon een muggenbult is ofzo, ze zien me aankomen
Oud 04-10-2011, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Groente of kaas? Ik vind deze een echte versnapering:

Oud 04-10-2011, 12:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hmmm die zien er wel lekker uit! Maar je moet ze zeker wel frituren eigenlijk?
Oud 04-10-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]
groente. Die zien er goed uit, maar mijn kaasafkeer gooit weer eens roet in het eten.
Oud 04-10-2011, 12:49
Uice
Uice is offline
Citaat:

[afbeelding]
Volgens mij kun je zoiets niet vinden.
Oud 04-10-2011, 12:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
groente. Die zien er goed uit, maar mijn kaasafkeer gooit weer eens roet in het eten.
Het zal eens niet!
Oud 04-10-2011, 12:50
Carn
Carn is offline
"You recently requested a download of your information on Facebook.

Your download has been generated and is now ready. Please follow the link below to download it. Remember that this file contains sensitive information. Because this download contains your profile information, you should keep it secure and take precautions when storing, sending or uploading it to any other services."

Nou, ik ben benieuwd
Oud 04-10-2011, 12:51
Verwijderd
Van Dobben heeft wel prima groentekroketten trouwens. MAAR DAT ZIJN GEEN BITTERBALLEN.
Oud 04-10-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:
"You recently requested a download of your information on Facebook.

Your download has been generated and is now ready. Please follow the link below to download it. Remember that this file contains sensitive information. Because this download contains your profile information, you should keep it secure and take precautions when storing, sending or uploading it to any other services."

Nou, ik ben benieuwd
Waar zit dat precies? Ik wil ook wel eens zien wat ze van mij 'hebben'.
Oud 04-10-2011, 12:52
Verwijderd
Je moet ze denk ik wel frituren ja. Daarom eet ik het ook eigenlijk zelden tot nooit.
Oud 04-10-2011, 12:53
Verwijderd
Ik heb ook geen friteuse, maar een halve fles zonnebloem- of arachideolie in een gewone pan voldoet ook prima. Even met een broodkorst checken of het heet genoeg is. Laatst heb ik zelfs bamischijven gemaakt in een hoge koekenpan! Nom.
Oud 04-10-2011, 12:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je hebt natuurlijk gewoon gelijk als je zegt dat het een zorgelijk iets is. Maar blijkbaar was het voor jou ook niet zorgelijk genoeg om je profiel te deleten.
Er zijn wel immorele dingen die door bedrijven gedaan worden hoor, en dat gaat allemaal al heel lang prima.
Oud 04-10-2011, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kun je zoiets niet vinden.
Wat niet? Deze bitterballen: een versnapering vinden / in de vriezer bij Albert Heijn vinden?
Beide kan ik volmondig beamen van wel.
Oud 04-10-2011, 12:57
The Larch
The Larch is offline
Net liep ik naar een winkel. Ergens in de berm lag een man en hij bewoog helemaal niet. Ik bleef staan en wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest doen, maar er kwam een andere man aan die me riep dat ik hem moest helpen. We keken of hij nog leefde en hij leefde nog, maar hij was heel erg ver heen. De helpman zei dat ik naar de winkel moest om om hulp te vragen, maar daar zeiden ze "o die, die kennen we, hij is gewoon dronken. Hij slaapt daar altijd." Maar het is te koud om op de grond te slapen. Dus ik ging naar buiten. Er was nog een helpman bijgekomen. De helpmannen gingen de slaapman tegen de winkel aanzetten. Ook toen ze hem drie meter over de grond sleepten werd hij helemaal niet wakker, niks. Uiteindelijk ging ik maar naar de winkel (een andere) en de tweede helpman ook - je kan niet op alle dronkemannen passen alsof het kleine kinderen zijn. Maar de eerste helpman bleef. Toen ik terugkwam was hij er nog steeds, en hij was tegen die man aan het praten:
"Wie denk je dat je bent, vieze dronkelap, heb je soms niemand die jou nodig heeft! Sta op! Sta op verdomme! Ik kan toch niet weggaan als jij hier zo ligt, ik ben een oude man, ik ben toch niet zo oud geworden om mijn landgenoten op straat te laten liggen als ze niet eens hun ogen open kunnen doen! Sta op! Sta op!" Met om het woord 'verdomme', maar dat typt zo ongemakkelijk. Uiteindelijk had ik hem overgehaald dat het geen zin had, dus we gingen weg en lieten de slaapman slapen.
Misschien gaat hij nu wel dood. ;x
Oud 04-10-2011, 12:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waar zit dat precies? Ik wil ook wel eens zien wat ze van mij 'hebben'.
onderin bij account settings
Oud 04-10-2011, 12:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat niet? Deze bitterballen: een versnapering vinden / in de vriezer bij Albert Heijn vinden?
Beide kan ik volmondig beamen van wel.
Een versnapering is een feitelijke benaming. Het is net zoiets als zeggen: 'deze bitterballen vind ik bitterballen.'
Oud 04-10-2011, 13:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
"Wie denk je dat je bent, vieze dronkelap, heb je soms niemand die jou nodig heeft! Sta op! Sta op verdomme! Ik kan toch niet weggaan als jij hier zo ligt, ik ben een oude man, ik ben toch niet zo oud geworden om mijn landgenoten op straat te laten liggen als ze niet eens hun ogen open kunnen doen! Sta op! Sta op!"
Wat een gave man.
Oud 04-10-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]
ooh ik wist niet dat die bestonden! Ik ken ze wel in zo'n doos met allemaal andere (vieze) hapjes. Ga straks gelijk kijken of ze het hebben bij onze ah
Oud 04-10-2011, 13:01
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Wat een gave man.
Ja, hij was een beetje het ik-doe-goed-omdat-mijn-karakter-nu-eenmaal-niet-anders-toelaat-type. Maar hij liet mij voelen of hij nog warm genoeg was om eventueel te leven, dat was minder gaaf.
Oud 04-10-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Een versnapering is een feitelijke benaming. Het is net zoiets als zeggen: 'deze bitterballen vind ik bitterballen.'
Dat is niet waar. Een versnapering kan ook gebruikt worden in de zin van 'een lekkernij'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten