Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
De bijbel bestaat inderdaad. De onzin die erin staat, dáár geloof ik niet in.
ik ook niet nooit gedaan trouwens.
Advertentie
Oud 08-10-2011, 15:47
Verwijderd
yeah heb een vriend meer.
Oud 08-10-2011, 15:49
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
"Onzichtbare olifanten die ronddansen bestaan! Ik snap dat je dat niet gelooft, want je begrijpt het gewoon niet."

En van mij mag je.
Ik zou je nu heel veel dingen willen laten zien en meemaken om te kijken of je het dan zou begrijpen. Alleen begrijpen, niet geloven.

Waarschijnlijk moet je beginnen met sprookjes lezen in een land waar er belangrijker en groter dingen zijn dan jouw persoonlijke toekomst.

En veel beter kan ik het niet uitleggen en daarom houd ik nu op met deze discussie.
Oud 08-10-2011, 15:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat je je richt tegen het onrecht dat geloof aan kan richten, vind ik niet meer dan terecht. Maar als mensen zichzelf willen bedotten mag dat toch?
En met 'begrijpen' bedoelde ik iets anders, maar ik denk niet dat ik dat precies uit kan leggen.

O, en ik heb een hekel aan geloofsdiscussies. Eigenlijk.
Natuurlijk mag dat! En ik mag er iets over zeggen.
Oud 08-10-2011, 15:55
Verwijderd
volgens mij is de discussie al lang gestopt.
Oud 08-10-2011, 15:56
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Natuurlijk mag dat! En ik mag er iets over zeggen.
Ja jeetje. Ik zei toch ook niet dat dat niet mocht, alleen dat ik me afvroeg waarom er zoveel herhaling en verbaal geweld aan te pas moet komen! En dat vraag ik me van gelovigen en Lady-Gaga-fans die dat doen net zo erg af.
Oud 08-10-2011, 16:00
Verwijderd
Toch nog even, want ik weet niet wat jij nou precies bedoelt met "begrijpen."
Citaat:
Ik zou je nu heel veel dingen willen laten zien en meemaken om te kijken of je het dan zou begrijpen. Alleen begrijpen, niet geloven.

Waarschijnlijk moet je beginnen met sprookjes lezen in een land waar er belangrijker en groter dingen zijn dan jouw persoonlijke toekomst.

En veel beter kan ik het niet uitleggen en daarom houd ik nu op met deze discussie.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je eerder geneigd bent te geloven wanneer je in een kutsituatie/kutomgeving zit. Dát begrijp ik wel, want veel mensen hebben nu eenmaal houvast nodig.

Ik begrijp wel waarom mensen geloven. Maar het geloven an sich vind ik onzinnig. "We hebben het zo zwaar / we willen graag antwoorden, dus daarom verzinnen we even iets."

Ik "snap" dat niet.
Oud 08-10-2011, 16:04
Verwijderd
heilige appeltaart die verneukt wordt /ligslapvanlachen
Oud 08-10-2011, 16:04
The Larch
The Larch is offline
Nee, ik bedoelde dat sommige plaatsen en culturen van zichzelf 'magischer' gericht zijn dan jouw directe omgeving.
Oud 08-10-2011, 16:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, ik bedoelde dat sommige plaatsen en culturen van zichzelf 'magischer' gericht zijn dan jouw directe omgeving.
Midden-Aarde bedoel je?
Oud 08-10-2011, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Midden-Aarde bedoel je?
Neverneverland!
Oud 08-10-2011, 16:07
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Midden-Aarde bedoel je?
Ja, en de maan, en Venlo.
Oud 08-10-2011, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Oud 08-10-2011, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Oud 08-10-2011, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Neverneverland!
jullie vergeten mars en nooitgedachtland.
Oud 08-10-2011, 16:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ah, Venlo! Geboorteplaats van de Profeet.
Oud 08-10-2011, 16:11
Verwijderd
Seriously though, is "magie" en al die onzin niet ook gewoon verzonnen door mensen? Sommige mensen vinden de Aurora Borealis "magisch". Het is heel mooi, maar niet magisch.
Oud 08-10-2011, 16:14
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ah, Venlo! Geboorteplaats van de Profeet.
Ahmed Ammi!

Citaat:
Seriously though, is "magie" en al die onzin niet ook gewoon verzonnen door mensen? Sommige mensen vinden de Aurora Borealis "magisch". Het is heel mooi, maar niet magisch.
Misschien is het verzonnen, ja. Hoe moet ik dat zeker weten?
Oud 08-10-2011, 16:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Misschien is het verzonnen, ja. Hoe moet ik dat zeker weten?
Alleen triviale dingen kun je "zeker weten". Bij de meeste dingen moet je gewoon de meest aannemelijke verklaring kiezen met de kennis die je hebt. Of nou ja, dat "moet" niet, maar dat is wel de mentaliteit die bijvoorbeeld je computer heeft opgeleverd.
Oud 08-10-2011, 16:19
Verwijderd
Om het bellen-drama af te sluiten: niemand heeft mij gebeld! Probleem ook opgelost haha.
Oud 08-10-2011, 16:23
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Alleen triviale dingen kun je "zeker weten". Bij de meeste dingen moet je gewoon de meest aannemelijke verklaring kiezen met de kennis die je hebt. Of nou ja, dat "moet" niet, maar dat is wel de mentaliteit die bijvoorbeeld je computer heeft opgeleverd.
Maar de kennis die ik heb is niet alleen dat er zwaartekracht bestaat en iets met elektronen en neutronen, maar ook de sprookjes die mijn moeder me vertelde. Het is ook dat mijn vader me geleerd heeft hoe je moet overleven in het wild. Het is ook het bijgeloof van mijn oma, dat me leerde hoe je geesten af moet weren en zorgen dat je geld niet uit je handen vliegt. Dat heeft met natuurkundige verklaringen weinig te maken, maar het is wel een groot deel van wie ik ben. En wat voor mentaliteit ik moet hebben van mijn computer maakt me weinig uit - en sowieso, heel veel van die sprookjes en overlevingstrucs zullen ook best op internet te vinden zijn. Het is maar net waar je kijkt.
Oud 08-10-2011, 16:28
Verwijderd
Huhuhuhuh ik zag net filmpjes terug, en ik val echt zo vaak
Oud 08-10-2011, 16:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar de kennis die ik heb is niet alleen dat er zwaartekracht bestaat en iets met elektronen en neutronen, maar ook de sprookjes die mijn moeder me vertelde. Het is ook dat mijn vader me geleerd heeft hoe je moet overleven in het wild. Het is ook het bijgeloof van mijn oma, dat me leerde hoe je geesten af moet weren en zorgen dat je geld niet uit je handen vliegt. Dat heeft met natuurkundige verklaringen weinig te maken, maar het is wel een groot deel van wie ik ben. En wat voor mentaliteit ik moet hebben van mijn computer maakt me weinig uit - en sowieso, heel veel van die sprookjes en overlevingstrucs zullen ook best op internet te vinden zijn. Het is maar net waar je kijkt.
Ja, onder "kennis" versta ik natuurlijk wel falsifieerbare zaken.
Oud 08-10-2011, 16:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb echt goddelijk lekker geslapen
Oud 08-10-2011, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt goddelijk lekker geslapen
Ik ben heel jaloers.
Oud 08-10-2011, 16:36
Verwijderd
o mn broetje flipt uit alleen omdat ik op zon spelcomputer-ding iets verkeerd heb ingesteld perongeluk, en toen schopte die dus ik sloeg hem vol op zn rug. en dan moet ik van mn ma 8uur naar bed. Tsss, hij had het elf verdiend, och ja ik heb mobiel internet en dat ligt boven dus
Oud 08-10-2011, 16:38
Verwijderd
Jeetje, nu heb ik een paar slokken La Chouffe op en ik voel het al... Maar ik bedacht me dat dat misschien wel komt door de nieuwe medicijnen. Ik had al gelezen dat het niet heel verstandig is om daarbij te drinken, maar dit had ik niet zo verwacht eigenlijk. Ik dacht dat dat wel mee zou vallen, dat het in de bijsluiter stond omdat zoiets nou eenmaal in de bijsluiter moet staan.
Oud 08-10-2011, 16:39
Verwijderd
La Chouffe
Oud 08-10-2011, 16:40
Verwijderd
Citaat:
La Chouffe
ja, lekkerrr
Oud 08-10-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:
La Chouffe
Oud 08-10-2011, 16:45
Verwijderd
Ik was van plan vanavond een fles wijn soldaat te gaan maken, maar misschien moet ik toch maar besluiten voorlopig helemaal geen alcohol meer te drinken... Het voelt niet zo gezond om na een paar slokken bier of wijn al licht in je hoofd te worden.
Oud 08-10-2011, 16:46
Verwijderd
Ik ga douchen en dan even slapen denk ik

Dus alweer doei
Oud 08-10-2011, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ik was van plan vanavond een fles wijn soldaat te gaan maken, maar misschien moet ik toch maar besluiten voorlopig helemaal geen alcohol meer te drinken... Het voelt niet zo gezond om na een paar slokken bier of wijn al licht in je hoofd te worden.
Ik kan ook niet drinken met medicatie op, maar ik plan het gewoon wat meer Als het niet meer werkt kan het prima, maar het voelt niet zo lekker om trillend op de bank te zitten, licht in je hoofd en last van allerlei bijwerkingen.
Oud 08-10-2011, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik kan ook niet drinken met medicatie op, maar ik plan het gewoon wat meer Als het niet meer werkt kan het prima, maar het voelt niet zo lekker om trillend op de bank te zitten, licht in je hoofd en last van allerlei bijwerkingen.
Gaat een beetje lastig als je de hele dag door pillen mot slikken! En als de medicijnen werken, zit ik er de komende jaren zeker nog aan vast.. Moet ik nu hopen dat ze gaan werken of niet?

Ach, ik heb jarenlang geen alcohol gedronken, en dat was ook prima. Toch is het stiekem wel een beetje jammer als het helemaal niet meer zou kunnen.

Sarah naamzoek! hoe schadelijk voor je lever is imuran met alcohol?
Oud 08-10-2011, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Gaat een beetje lastig als je de hele dag door pillen mot slikken! En als de medicijnen werken, zit ik er de komende jaren zeker nog aan vast.. Moet ik nu hopen dat ze gaan werken of niet?

Ach, ik heb jarenlang geen alcohol gedronken, en dat was ook prima. Toch is het stiekem wel een beetje jammer als het helemaal niet meer zou kunnen.

Sarah naamzoek! hoe schadelijk voor je lever is imuran met alcohol?
Ja dan ben je gewoon om het maar simpel te zeggen de lul ;x Wat onhandig!
Oud 08-10-2011, 17:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ahw Phoebe dat is echt een rotopmerking. Weet je hoe erg ik mijn moeder mis. Ik zit hier echt te huilen ofzo.

Spoiler

en je bent grammaticaal fout want mijn moeders zijn vrouwelijk dus het is obe. ;:

/insiders grapje met mezelf
Zo is het mij geleerd dus je weet wie je moet aanspreken!

Citaat:
Ja, maar jij hebt nooit geleerd voor dingen voor school.
Fuck jou
Oud 08-10-2011, 17:05
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Zo is het mij geleerd dus je weet wie je moet aanspreken!
O, met je Tsjetsjeens was waarschijnlijk ook niks mis. Ik zei toch dat het een stom insidersgrapje met mezelf was!
Oud 08-10-2011, 17:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
O, met je Tsjetsjeens was waarschijnlijk ook niks mis. Ik zei toch dat het een stom insidersgrapje met mezelf was!
Pffff!

Ik ga GA kijken, kusje <3
Oud 08-10-2011, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ja dan ben je gewoon om het maar simpel te zeggen de lul ;x Wat onhandig!
Ja nou dankje! haha

Inmiddels heb ik het hele biertje op en ik voel me toch echt wel grappig, beetje loom en relaxt en licht. Okeeee haha. Ik ga maar snel wat cola drinken.
Oud 08-10-2011, 17:13
Verwijderd
Levuh het nijlpaard! wat een schitterend dier!
Oud 08-10-2011, 17:22
Verwijderd
hoef toch niet om 8uur naar bed, ik wist het.

pandas die zijn lol.
Oud 08-10-2011, 17:24
Verwijderd
Citaat:
hoef toch niet om 8uur naar bed, ik wist het.

pandas die zijn lol.
Daar faalt de opvoeding!
Oud 08-10-2011, 17:35
Verwijderd
Brak.
Oud 08-10-2011, 17:39
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga straks lekker op de bank kruipen met een dekentje en een kabouterboek van Rien Poortvliet <3.
Oud 08-10-2011, 17:44
Verwijderd
Ik lig lekker in bed
Oud 08-10-2011, 17:47
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, dat is ook een optie, ja! Maar mijn vader is vanavond weg en mijn moeder is depressief dus moet ik beneden blijven. Nouja, moet. Wil ze liever wel, dus doe ik dat . En mijn bed staat niet beneden.
Oud 08-10-2011, 17:49
Verwijderd
Oh, dat is vervelend

Ik moet vanavond nog een inwijding doorstaan, terwijl het niet eens de mijne is :') ik geloof dat iedereen die mee is geweest met het windsurfen echt in bed ligt bij ons Na 3 uur ben je echt bekaf
Oud 08-10-2011, 17:52
Verwijderd
Wel vee family guy vandaag
Oud 08-10-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Daar faalt de opvoeding!
wie stuurt een bijna 15jarige om 8uur naar bed alleen omdat ze iemand terug mepte eenmalig??
Oud 08-10-2011, 17:54
Verwijderd
Moeders

Je mag mensen niet slaan, ook niet als ze jou als eerste slaan en al helemaal niet als ze je broertje zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten