Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Zijn ze van het doucheroken?
Advertentie
Oud 09-10-2011, 22:36
Batave
Batave is offline
Wel praktisch .
Oud 09-10-2011, 22:37
Verwijderd
Heeft iemand van jullie V for Vendetta gezien?
Oud 09-10-2011, 22:37
Verwijderd
Hmmm ik denk dat mijn huisgenoten dat ook wel praktisch zouden vinden
Oud 09-10-2011, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet maar ik niet.
Oud 09-10-2011, 22:39
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ja, hoezo?
Oud 09-10-2011, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Ja!
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, hoezo?
Verwijderd
Oh, ik ga zo meteen zó goed slapen ik weet het nu al gewoon.
Verwijderd
http://www.pxleyes.com/blog/2011/05/...tos-of-nature/

Leuke foto's!
Oud 09-10-2011, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, hoezo?
Ik heb hem vanavond gekeken en krijg er zo'n raar gevoel bij...

Denk je dat het mogelijk is / dat het gebeurt/ gaat gebeuren, dat een groep mensen door middel van een biologische "bom" de mensheid zo weet te bespelen dat ze de macht kunnen grijpen?
Oud 09-10-2011, 22:44
Batave
Batave is offline
Citaat:

Denk je dat het mogelijk is / dat het gebeurt/ gaat gebeuren, dat een groep mensen door middel van een biologische "bom" de mensheid zo weet te bespelen dat ze de macht kunnen grijpen?
Je bedoelt terrorisme?
Oud 09-10-2011, 22:47
Uice
Uice is offline
Citaat:

Neuh.
Oud 09-10-2011, 22:48
Verwijderd
Zo. Weltrusten!
Oud 09-10-2011, 22:49
Verwijderd
niet per se terrorisme, of ja, misschien noem je dat terrorisme. Ik ga wel even onder een spoiler verder.

Spoiler

De film loopt een beetje met mijn gedachten te fokken, of mijn gedachten met de film, maar dat kan eigenlijk niet want de film komt uit 2006...
Oud 09-10-2011, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Neuh.
niet mogelijk ook?
Verwijderd
argh, ik kan niet goed verwoorden wat ik bedoel.
Verwijderd
Citaat:
niet mogelijk ook?
nee!
Oud 09-10-2011, 22:53
Verwijderd
Ik probeer het anders uit te leggen. Paar jaar geleden was dit precies waar ik bang voor was. Dat mensen een ziekte zouden verspreiden en daarmee de macht zouden kunnen grijpen. Ik had die film nog nooit gezien. Maar de film gaat precies daarover! Dat is toch raar? En dan wordt er in de film gezegd dat toeval niet bestaat. Snappie?
Oud 09-10-2011, 22:53
Verwijderd
Citaat:
nee!
want?
Oud 09-10-2011, 22:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik probeer het anders uit te leggen. Paar jaar geleden was dit precies waar ik bang voor was. Dat mensen een ziekte zouden verspreiden en daarmee de macht zouden kunnen grijpen. Ik had die film nog nooit gezien. Maar de film gaat precies daarover! Dat is toch raar? En dan wordt er in de film gezegd dat toeval niet bestaat. Snappie?
De film is gebaseerd op een boek uit de jaren tachtig, dus het idee bestaat al veel langer.

Sowieso is het een vrij gebruikelijk idee voor science-fiction.
Oud 09-10-2011, 22:57
Verwijderd
Dan denken dus meerdere mensen zoals ik en zou het dus wel kunnen. Dan is het helemaal niet zo raar gedacht van mij.
Oud 09-10-2011, 22:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan denken dus meerdere mensen zoals ik en zou het dus wel kunnen. Dan is het helemaal niet zo raar gedacht van mij.
Het is ook geen raar ding om te verzinnen, maar wel een raar iets om als realistisch te beschouwen.
Verwijderd
Het is ook niet rare gedacht van je, het is enkel niet een reële optie.
Verwijderd
Godver Uice :boks:
Oud 09-10-2011, 23:00
Verwijderd
Ik ben niet meer jarig!
Oud 09-10-2011, 23:00
Verwijderd
Het boek was dus voordat ik de gedachtes kreeg en de film ook, maar ik heb beide niet eerder gelezen/gezien. Dan nog kan beiden voortkomen uit een soort universele gedachte toch?

Ik vind het gewoon vrij wonderlijk. Het voelt alsof ik er iets mee moet, een soort teken.. Maargoed, dat komt dan wel weer erg zweverig over natuurlijk. Toeval bestaat niet! zoals ze in de film ook zeggen.
Oud 09-10-2011, 23:02
Verwijderd
Okok, niet reëel!maar ik onthoud dat jullie dit waren die dit zeiden
Oud 09-10-2011, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet meer jarig!
ohhhh arme sann! Nu moet je weer een heel jaar wachten.. *knuft*
Oud 09-10-2011, 23:04
Verwijderd
Ik denk juist dat toeval heel erg wel bestaat
Oud 09-10-2011, 23:05
Verwijderd
Citaat:
ohhhh arme sann! Nu moet je weer een heel jaar wachten.. *knuft*
Nee hoor, m'n feestje is over iets minder dan 3 weken! Dit was slechts een voorproefje
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het boek was dus voordat ik de gedachtes kreeg en de film ook, maar ik heb beide niet eerder gelezen/gezien. Dan nog kan beiden voortkomen uit een soort universele gedachte toch?
Het zou raarder zijn als je nog nooit een film had gezien die je deed denken aan iets dat je zelf uit hebt bedacht. Dat gebeurt best vaak.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Godver Uice :boks:
Verwijderd
Citaat:

Ik vind het gewoon vrij wonderlijk. Het voelt alsof ik er iets mee moet, een soort teken.. Maargoed, dat komt dan wel weer erg zweverig over natuurlijk. Toeval bestaat niet! zoals ze in de film ook zeggen.
met zo een shitload aan mensen op deze aardkloot is het niet vreemd dat mensen soms dezelfde gedachten hebben.

Ja best wel zweverig wellus.
Oud 09-10-2011, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Het zou raarder zijn als je nog nooit een film had gezien die je deed denken aan iets dat je zelf uit hebt bedacht. Dat gebeurt best vaak.
ja true. Maar dit was wel iets meer dan zomaar een gedachte en iedereen verklaarde me voor gek.
Oud 09-10-2011, 23:09
Verwijderd
Ik ben ervan overtuigd dat elke gebeurtenis niet meer dan een logisch gevolg is van alle gebeurtenissen die eraan vooraf gingen. Swaab en Victor Lamme zijn het met mij eens
Oud 09-10-2011, 23:10
Verwijderd
Ik snap gewoon niet zo goed wat je punt nu is, eigenlijk
Oud 09-10-2011, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat elke gebeurtenis niet meer dan een logisch gevolg is van alle gebeurtenissen die eraan vooraf gingen. Swaab en Victor Lamme zijn het met mij eens
Hoe definieer jij toeval dan?
Oud 09-10-2011, 23:11
Verwijderd
Maar ik denk niet dat het door een god bepaald is. Maar puur door alles wat eraan vooraf ging. De ene actie roept automatisch die ene reactie op en die weer de volgende enz... Als je de hele geschiedenis zou weten (en dan bedoel ik écht alles, van elk atoom enz.) zou je de volgende stap logischerwijs kunnen bedenken.
Oud 09-10-2011, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Logisch gevolg =/= reden.
Oud 09-10-2011, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Hoe definieer jij toeval dan?
II toeval Uitspraak: ˈtuvɑl het -woord Zelfst. Naamw. gebeurtenis die je niet kunt voorzien

Iets wat dus op geen enkele manier voorspeld had kunnen worden. Iets dat zonder reden gebeurt.
Oud 09-10-2011, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Logisch gevolg =/= reden.
Daar heb je gelijk in.. Moet ik even over nadenken!
Oud 09-10-2011, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik snap gewoon niet zo goed wat je punt nu is, eigenlijk
Misschien weet ik dat zelf ook wel niet.
Oud 09-10-2011, 23:17
Verwijderd
Citaat:
II toeval Uitspraak: ˈtuvɑl het -woord Zelfst. Naamw. gebeurtenis die je niet kunt voorzien

Iets wat dus op geen enkele manier voorspeld had kunnen worden. Iets dat zonder reden gebeurt.
Aangezien je nooit alle factoren die leidden tot iets kan weten kan je toch ook nooit accuraat voorspellen en dus moet toeval wel bestaan dan?
Oud 09-10-2011, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Maar ik denk niet dat het door een god bepaald is. Maar puur door alles wat eraan vooraf ging. De ene actie roept automatisch die ene reactie op en die weer de volgende enz... Als je de hele geschiedenis zou weten (en dan bedoel ik écht alles, van elk atoom enz.) zou je de volgende stap logischerwijs kunnen bedenken.
Citaat:

Interessant
Oud 09-10-2011, 23:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
ja true. Maar dit was wel iets meer dan zomaar een gedachte en iedereen verklaarde me voor gek.
Niemand verklaarde je voor gek, hoor. Het is gewoon geen reële angst.
Oud 09-10-2011, 23:19
Verwijderd
En de ene actie roept niet automatisch de andere actie op!
Verwijderd
Ik geloof trouwens niet in een reden dat iets gebeurd, want dat zou -in mijn ogen- betekenen dat er iets of iemand achter moet zitten.
Verwijderd
@ Lentekriebel; Ik denk eigenlijk, en ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, dat jij er niet teveel mee bezig moet zijn, met dit soort dingen. Gezien wat je eerder meegemaakt hebt.
Ik vind het overigens niet raar of bijzonder, dat je zoiets bedacht hebt terwijl dat verhaal al bestond, mocht dat je geruststellen. Het is niet iets totaal absurds ofzo.
Oud 09-10-2011, 23:20
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Soms lees ik berichten van UIce maar dan zit zijn stem er meteen aan vast.

Regels voor berichten