Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2011, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dat is in ieder geval iets..
Mja, er blijven nog wel duizend enge ziektes over. Anyhow we gaan het zien. Nu ga ik lekker chillen met Quis en Absinthe! Kusjes!
Advertentie
Oud 19-10-2011, 10:42
Verwijderd
Citaat:
diabetes, nieraandoening, crohn.... lupus... /house
Diabetes hadden ze wel gevonden, bij uitgebreid bloedonderzoek hebben ze ongetwijfeld ook het glucose gemeten Crohn en SLE (Lupus is niks in het Nederlands ) geven een verhoogde bezinking en daar is vast ook op getest. Functioneren van de nieren is ook vrij makkelijk te controleren en van een nieraandoening val je ook niet zomaar af.
Oud 19-10-2011, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Diabetes hadden ze wel gevonden, bij uitgebreid bloedonderzoek hebben ze ongetwijfeld ook het glucose gemeten
Dat heb ik inderdaad duidelijk niet inderdaad
Oud 19-10-2011, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Als je ooit in een saai gebouw wil gaan werken dan kan ik iedereen adviseren om een baan te zoeken bij een niet nader te noemen grote energieleverancier waarvan het hoofdkantoor naast het spoor staat in Den Bosch.
hihi
Oud 19-10-2011, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, nuchter bloedonderzoek leverde PERFECTE resultaten op. De huisarts weet niet meer wat ze met me moet dus nu moet ik naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Pfft wat vervelend, nog steeds geen uitsluitsel. De radioactieve lintworm laat geen sporen achter!
Oud 19-10-2011, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Hmm de CD-romdrive zit horizontaal als hij plat ligt, maar het merklogo van Dell staat er zo op dat het logischer zou zijn als hij rechtop stond Hij heeft aan 1 kant ook wel gewoon van die rubberdopjes om op te staan.

En daar is wel plek voor, maar er wordt hier wel eens moeilijk gedaan over het verplaatsen van computers, alsof je er dan meteen mee gaat gooien toen ik bij een hoekbureau een monitor uit de hoek had gehaald om hem gewoon op één van de rechte zijden te zetten zodat je er recht voor kon zitten zonder rugpijn te krijgen, kreeg ik dat ook al te horen en dat was alleen nog maar een monitor!
Oh, zo'n soort kast heeft de Dell van m'n ouders ook, die kan in allebei de standen. Overigens kun je dat logo draaien.

En wat raar dat ze er zo'n probleem van maken als je het spul met beleid verplaatst.
Oud 19-10-2011, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Als je ooit in een saai gebouw wil gaan werken dan kan ik iedereen adviseren om een baan te zoeken bij een niet nader te noemen grote energieleverancier waarvan het hoofdkantoor naast het spoor staat in Den Bosch.
Of bij de overheid.
Oud 19-10-2011, 10:47
The Larch
The Larch is offline
Vinden jullie ook dat in het Duits alle naamvallen zo belachelijk veel op elkaar lijken?
Oud 19-10-2011, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie ook dat in het Duits alle naamvallen zo belachelijk veel op elkaar lijken?
Wat bedoel je daarmee?
Oud 19-10-2011, 10:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Of bij de overheid.
Het zal elkaar niet veel ontlopen gok ik
Oud 19-10-2011, 10:52
Verwijderd
Ik zet 'm toch maar gewoon even rechtop, dit werkt echt niet handig en ik ga hier niet de technische dienst voor lastigvallen.
Oud 19-10-2011, 10:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Diabetes hadden ze wel gevonden, bij uitgebreid bloedonderzoek hebben ze ongetwijfeld ook het glucose gemeten Crohn en SLE (Lupus is niks in het Nederlands ) geven een verhoogde bezinking en daar is vast ook op getest. Functioneren van de nieren is ook vrij makkelijk te controleren en van een nieraandoening val je ook niet zomaar af.
lupus (!) is heel tricky, daar kun je niet zomaar uitsluitsel over geven

en dat heb ik gezien op tv en alles wat op tv komt is waar!
Verwijderd
Hmm, hij wankelt een beetje, de rubber dopjes zitten asymmetrisch. Ik zet 'm maar weer terug
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb opeens nog 60 vakantieuren dit jaar, door een aantal opgenomen (halve) vakantiedagen weg te moffelen in m'n timesheets
Oud 19-10-2011, 10:57
Verwijderd
Ik heb nog 46 vakantieuren en 30 compensatieuren dit jaar, dus ik heb in november een week vrij en in december ook
Oud 19-10-2011, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Het zal elkaar niet veel ontlopen gok ik
Nope. Al is er nieuwbouw die zowaar wel OK is, voor kantoorpanden dan.
Oud 19-10-2011, 11:02
Verwijderd
Ik ben vergeten hoe precies ik mijn fameuze pompoensoep maakte.
Oud 19-10-2011, 11:04
Verwijderd
Ik blijf gewoon door internetten tot de batterij leeg is! Maar dat is wel bijna geloof ik..
Oud 19-10-2011, 11:05
Verwijderd
Ik ben boterkoek aan het maken

En morgen maak ik chocoladetaart <3
Oud 19-10-2011, 11:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ben vergeten hoe precies ik mijn fameuze pompoensoep maakte.
Pompoensoep

Wij hebben sinds deze week zo'n groentepakket van Odin. En we zijn meteen fanatiek voor een familiepakket gegaan (want die had zowel groente als fruit). Dus ik gisteren die tas halen.. bleken er 3 broccoli's, 2 koolrabi's, 2 andijvies, 1 pakje zuurkool en een aubergine in te zitten (en nog een goeie lading satsuma's en appels). Voor 1 week Dus wij hebben gisteren maar broccolisoep gemaakt.. want hoe kom je anders van 1,5 kilo broccoli af
Oud 19-10-2011, 11:06
Verwijderd
Wauw Veel groente ja maar wat is zo'n groentepakket dan? Ik heb er echt nog nooit van gehoord!

En volgens mij heb ik echt mijn vak gevonden <3, talen en schriften gaan me echt makkelijk af, en ik vind het nog leuk ook! Niet onbelangrijk natuurlijk
Oud 19-10-2011, 11:07
Verwijderd
Ik hoor altijd dat je weken achtereen dezelfde groente krijgt bij die tassen, dus ik ga dan van jullie horen of dat ook zo is
Oud 19-10-2011, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Pompoensoep

Wij hebben sinds deze week zo'n groentepakket van Odin. En we zijn meteen fanatiek voor een familiepakket gegaan (want die had zowel groente als fruit). Dus ik gisteren die tas halen.. bleken er 3 broccoli's, 2 koolrabi's, 2 andijvies, 1 pakje zuurkool en een aubergine in te zitten (en nog een goeie lading satsuma's en appels). Voor 1 week Dus wij hebben gisteren maar broccolisoep gemaakt.. want hoe kom je anders van 1,5 kilo broccoli af
Wat ontzettend burgerlijk, Lorelei. Maar wel leuk en gezond natuurlijk
Oud 19-10-2011, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor altijd dat je weken achtereen dezelfde groente krijgt bij die tassen, dus ik ga dan van jullie horen of dat ook zo is
Dat hadden wij vroeger wel ja. Weken achtereen pompoensoep gegeten. En ook weken achtereen courgette.
Oud 19-10-2011, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Pompoensoep

Dat is gewoon weer een variant op dat wishful thinking van je, van de laatste tijd.

En jou ja, gelukkig ben ik goed in improviseren en komt het wel goed met die soep, maar het is toch wel zonde dat ik het vergeten ben want het was wel de lekkerste variant die ik ooit gemaakt heb.

Oh ja, ik zou brood gaan halen! *ren*
Oud 19-10-2011, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Dat krijg je met 'groente uit het seizoen.'
Oud 19-10-2011, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, en dan zijn het ook nog alleen groenten uit Nederland toch?

Je wordt er vast wel creatief van
Verwijderd
Ja, het is eigenlijk een soort TopChef Blackbox!
Stefenootje naamzoek.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat klopt denk ik wel. Ongeveer in ieder geval. Want het is nu kool-tijd. Maar ik heb besloten dat ik dat gewoon als een uitdaging ga zien om nieuwe recepten te maken of heel veel stamppot
Oud 19-10-2011, 11:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nope. Al is er nieuwbouw die zowaar wel OK is, voor kantoorpanden dan.
Oh ja wat dat betreft is het hier nog wel "modern" gok ik, gezien de boel n jaar geleden oid nog flink verbouwd is. De kantine is wel aardig. Maar goed, het blijven toch allemaal hokjes met wat flets TL-licht .

Overigens is er amper iemand hier, lang leve het 'nieuwe werken'
Oud 19-10-2011, 11:16
Verwijderd
Oh woei, 'we' krijgen glasvezel hier, ze gaan het aanleggen Straks maar eens een provider uitzoeken, maar ik neig naar KPN. Heeft iemand ervaring met de providers Lijbrandt en Concepts ICT? (deadlock moonspell naamzoek)
Oud 19-10-2011, 11:19
Verwijderd
Secretaresse: oh god. Eenentwintig!
Stagaire: dat valt toch wel mee?
Secretaresse: maar ze heeft er alleen maar 'en' achter gezet
Stagaire: die van mij zijn allemaal verlopen, ik was het een paar dagen vergeten

Ik denk dat ik weet waar dit gesprek over gaat
Oud 19-10-2011, 11:20
Verwijderd
Oeh, zo'n groentezak klinkt wel goed... Ik zie dat ik ze die hier heel vlakbij ook aanbieden, ga ik eens naar kijken
Oud 19-10-2011, 11:20
Verwijderd
De Van Nelle-fabriek Vind het altijd leuk als ik daar langs kom
Oud 19-10-2011, 11:21
Rationeel
Rationeel is offline
ik vond de broccolisoep meer dan geslaagd en het is een goede bodem om op te rennen
Oud 19-10-2011, 11:22
Verwijderd
Broccolisoep is ook heel lekker ja En het vult ontzettend.
Oud 19-10-2011, 11:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Secretaresse: oh god. Eenentwintig!
Stagaire: dat valt toch wel mee?
Secretaresse: maar ze heeft er alleen maar 'en' achter gezet
Stagaire: die van mij zijn allemaal verlopen, ik was het een paar dagen vergeten

Ik denk dat ik weet waar dit gesprek over gaat
Pil?
Oud 19-10-2011, 11:26
Rationeel
Rationeel is offline
nu lekker andijviesoep en koolrabisoep en auberginesoep maken

Oud 19-10-2011, 11:27
Verwijderd
Ik heb dus echt nog nooit iets met koolrabi gemaakt. Wat maak je met koolrabi?
Oud 19-10-2011, 11:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wel goed voor het milieu, al die seizoensgroenten worden niet geïmporteerd.
Oud 19-10-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
27 kg nu
Wah
Oud 19-10-2011, 11:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb dus echt nog nooit iets met koolrabi gemaakt. Wat maak je met koolrabi?
Koolrabifriet! Dat maakte mijn moeder vroeger heel vaak.
Oud 19-10-2011, 11:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
nu lekker andijviesoep en koolrabisoep en auberginesoep maken

Auberginesoep vind ik echt heel lekker, en dat is verwonderlijk want normaal kokhals ik van aubergine.
Oud 19-10-2011, 11:31
Verwijderd
Ik heb ook wel eens geoogled @ die groentetassen, maar ik vind ze DUUR. Vooral als je er ook fruit bij wil. Dus ik mag er geen van de baas

En koolrabi! Dat aten wij vroegah regelmatig als onderdeel van agv (en dan in de vorm van frieten ja). Best lekker eigenlijk. Ik heb alleen geen idee of je er ook iets interessants mee kunt.
Oud 19-10-2011, 11:32
Rationeel
Rationeel is offline
wij hebben nu een zak van 14,95 geloof ik. nou, daar eet je met z'n tweeën gewoon een week van hoor
Oud 19-10-2011, 11:32
Verwijderd
p.s. wat is de Aldi een kutwinkel zeg. Ze hebben er niks en veel dingen zijn er relatief duur.
Oud 19-10-2011, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Wel goed voor het milieu, al die seizoensgroenten worden niet geïmporteerd.
Oh hej mij hoor je niet klagen! Haha, als ik ergens voor ben is het wel meer seizoensgebonden en lokaal consumeren. Ik wilde het alleen verklaren.
Oud 19-10-2011, 11:33
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind dat het wel meevalt qua prijs.

Deze week was het dus 3 broccoli, 2 koolrabi, 2 andijvie, 1 zuurkool, 1 aubergine, 15 satsuma's en 10 appels voor 14,95.
Oud 19-10-2011, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Pompoensoep

die hadden wij vroeger ook thuis
Oud 19-10-2011, 11:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
p.s. wat is de Aldi een kutwinkel zeg. Ze hebben er niks en veel dingen zijn er relatief duur.
Je kunt beter naar de Lidl als je budget wil shoppen vind ik.

Regels voor berichten