Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2011, 15:47
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom je niet gewoon op school iets anders kunt doen met de tijd dat je je verveelt. Het is echt niet alsof je fulltime actief bezig bent op school, en als je bijvoorbeeld opdrachten of tentamens sneller kunt maken, hou je meer tijd over voor zelfstudie/ontplooiing.
omdat zodra jij ook maar iets anders gaat doen dan je huiswerk je meteen een lading shit over je heen krijgt dat je niet goed aan het werk bent.
ik had dit probleem ook op mijn middelbare. ik kon bij wijze van spreken in een goede week het hele scheikunde boek uitwerken zonder fouten te maken en was met een paar minuten klaar met mijn huiswerk. maar zodra ik er ook maar iets anders erbij wou pakken. werd ik al de les uitgezet omdat ik niet goed aan het werk was.
Oud 30-12-2011, 17:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
omdat zodra jij ook maar iets anders gaat doen dan je huiswerk je meteen een lading shit over je heen krijgt dat je niet goed aan het werk bent.
ik had dit probleem ook op mijn middelbare. ik kon bij wijze van spreken in een goede week het hele scheikunde boek uitwerken zonder fouten te maken en was met een paar minuten klaar met mijn huiswerk. maar zodra ik er ook maar iets anders erbij wou pakken. werd ik al de les uitgezet omdat ik niet goed aan het werk was.
a) Huiswerk hoef je niet op school te doen, dus als je klaar bent, ben je klaar.
b) Als je de les uitgezet wordt, kun je dus lekker in de aula verder met waar je mee bezig was
Oud 30-12-2011, 17:09
Martiño
Martiño is offline
De les uitgezet worden is geen goed iets, Noedelhap.
Oud 30-12-2011, 18:36
Verwijderd
Ik waardeer goedkope douches niet. Met weinig en koud water.

Ik waardeer feestdagen niet zoals ik ze zou moeten waarderen.

Ik waardeer stinkvoeten niet. Hihi.

ik waardeer falende apparatuur niet.

Ik waardeer het niet wanneer ik altijd mensen boos maak, hoe hard ik ook mijn best doe.

Ik haat te kleine inboxen.

Ik haat verwachtingen.

Ik haat beugelloze bh's.

Ik haat dramaposts.

Ik haat allergieën, in het bijzonder huisstofmijtallergie.
Oud 30-12-2011, 18:52
Em.
Em. is offline
Serieus?

Of nou ja wacht, eigenlijk zou het ook geen verrassing zijn als het serieus is.

En ik waardeer het niet dat ik niet weet wat ik aan vervolgstudie wil gaan doen en dat ik toch al in m'n eindexamenjaar zit. Eigenlijk lijkt niets me überhaupt echt leuk. En als het me een beeeeetje leuk lijkt, zijn de toekomstperspectieven nogal verrot. En dan denk ik 'ja ik kan wel X gaan studeren en nooit meer werk vinden maar ik had ook best Y kunnen doen waar prima werk in te vinden is en dat kan ik best aan want ik heb best prima cijfers enzoo!' Als ik nou gewoon een EM-profiel had kon ik tenminste wat minder. /luxeprobleem

Oh, en ik waardeer niet dat ik me nogal onvolwassen en verwend voel. Nou, niet zo verwend als mensen in het gequote plaatje, maar toch! Ik had feestdagen en dagjes uit en vakantie enzo veeeeeel meer moeten waarderen van mezelf in plaats van in een 'mwah-gaat-wel-stemming' te blijven hangen. Afgewisseld met 'de hele wereld is verrot'-momenten, natuurlijk.
Oud 30-12-2011, 19:00
Verwijderd
Nouja, als je broer een iphone krijgt en jij een kaart van Maryland (wat dat dan ook is) snap ik best dat je een beetje geïrriteerd bent hoor.
Oud 30-12-2011, 20:11
Em.
Em. is offline
Citaat:
Nouja, als je broer een iphone krijgt en jij een kaart van Maryland (wat dat dan ook is) snap ik best dat je een beetje geïrriteerd bent hoor.
Ja, maar er zat (volgens mij) ook een reactie tussen van IK HEB MAAR EEN AUTO EN NIET ÓÓK NOG EEN IPHO/AD.
Oud 30-12-2011, 23:38
Geel
Geel is offline
Ik waardeer het niet dat ik nog steeds geen nieuwe laptop heb. Ik waardeer het ook niet dat mijn oude laptop het niet opeens weer gaat doen. En ik waardeer het niet dat ik niet weet of 'ik waardeer het niet' correct Nederlands is.
Oud 31-12-2011, 15:00
Verwijderd
Ik waardeer het niet dat mijn Siamees aan het schrikken wordt gemaakt door al dat geknal. Zometeen even uit het raam hangen met de paintball gun.
Oud 31-12-2011, 15:04
Vowel
Vowel is offline
Al dat kloterige kutvuurwerk dat hier al een maand lang wordt afgestoken. Ze mogen al die mongolen van mijn part meteen opknopen. Jezus, wat is dat fucking irritant.
Oud 31-12-2011, 16:25
Verwijderd
Ik hoorde net van mijn ouders dat een van onze katten ook doodsbang was, en teruggevonden werd onder de verwarming achter een kastje. Trillend zo ongeveer
Oud 31-12-2011, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Al dat kloterige kutvuurwerk dat hier al een maand lang wordt afgestoken. Ze mogen al die mongolen van mijn part meteen opknopen. Jezus, wat is dat fucking irritant.
Ik wilde zeggen: hier ook wellicht horen we dezelfde knallen
Oud 31-12-2011, 20:52
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik wilde zeggen: hier ook wellicht horen we dezelfde knallen
Dat is heel goed mogelijk.
Oud 02-01-2012, 08:37
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
a) Huiswerk hoef je niet op school te doen, dus als je klaar bent, ben je klaar.
b) Als je de les uitgezet wordt, kun je dus lekker in de aula verder met waar je mee bezig was
a) bij ons was huiswerk het werk dat je niet af had in de les. en dit was makkelijk te doen als je even 20 minuutjes zou werken in en les van 60 minuten.
b) als je bij ons de les uitgezet werd moest je je gaan melden in een lokaal waar je dan verder mocht gaan werken en moest je een uur nakomen en in die tijd mocht je ook lekker verder gaan werken. daar word je echt blij van als je eruit getrapt wordt omdat je al je werk al afhebt -_-
Oud 02-01-2012, 13:09
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
En er is gewoon geen enkele fucking manier om VWO5 en VWO6 in een jaar te doen, laik wtf. De verveling loopt m'n neusgaten uit. Oja, het kan wel voor 18000(!) euro. Maar manmanman. Dagenlang op school zitten zonder ook maar iets te leren is zo een verneuking van mijn tijd dat het pijn doet. En daarbij heb ik dan niet echt het idee dat ik, zou ik volgend jaar aan een studie beginnen, er zo ontzettend veel meer moeite mee zou hebben dan dat ik zou hebben na 6VWO.
Ik zat in de vierde met precies hetzelfde probleem en ben, na overleg met mijn eigen school & het ROC, naar het Luzac gegaan. Mocht je meer willen weten, mijn pm-box staat open.
Maar verwacht vooral niet dat de universiteit spannender is dan het vwo, trouwens. Dat deed ik wel en toen werd ik flink teleurgesteld.
Oud 02-01-2012, 16:47
Verwijderd
Bedankt voor het aanbod, maar Luzac is gewoon te duur voor mij. Dan liever op school rondhangen.
Oud 02-01-2012, 18:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zat in de vierde met precies hetzelfde probleem en ben, na overleg met mijn eigen school & het ROC, naar het Luzac gegaan. Mocht je meer willen weten, mijn pm-box staat open.
Maar verwacht vooral niet dat de universiteit spannender is dan het vwo, trouwens. Dat deed ik wel en toen werd ik flink teleurgesteld.
Dan had je maar natuurkunde moeten gaan studeren!
Oud 02-01-2012, 19:35
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Dan had je maar natuurkunde moeten gaan studeren!
Mwah, weet niet of ik dat interessanter had gevonden.

@ Sigmund, ja dat snap ik, dat bedoelde ik ook niet zozeer. Weet eigenlijk ook niet wat ik wel bedoelde maar wie weet zijn er dingen waar je nog niet aan gedacht had?

En ontopic kan ik eh, het feit dat ik morgen om zes uur op moet staan niet waarderen. Maar de rest van mijn leven is leuk.
Oud 02-01-2012, 20:05
Schrödinger
Schrödinger is offline
In ieder geval uitdagender!
Oud 02-01-2012, 20:22
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
In ieder geval uitdagender!
Jawel, maar dan had ik tussen natuurkundigen gezeten die alleen maar grappen konden maken over Pascal & Newton of over Schrödingers kat in een café (of niet) en daar word ik droevig van. Verder heb ik een paar vakken wiskunde gevolgd, maar lineaire algebra is ongeveer even ingewikkeld als waarom de tweede wereldoorlog uitbrak en bij dat laatste licht toch meer mijn interesse.

En nu kan ik echt iets ontopics zeggen want ik waardeer het niet dat ik, dankzij mijn studentenleven, de voltooid tegenwoordige tijd niet meer begrijp. :boos: En ook niet dat ik al een halfuur op een mailtje wacht dat er binnen één seconde had moeten zijn. Of Leona Lewis' versie van Colorblind.
Oud 02-01-2012, 21:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Patricia Paay heeft het nieuwe jaar ingeluid met een striptease. De 62-jarige Paay ging zondag in de Utrechtse Central Studios uit de kleren tijdens haar eigen feestje New Years Wish.

Paay, slechts gekleed in een panty en string en op hoge hakken, vond de striptease een uitdaging, laat ze aan RTL Boulevard weten. "Iemand riep het een keer en nu heb ik me eraan gehouden."

Oud 03-01-2012, 08:26
Verwijderd
Dat ik gisteren een voicemail binnenkreeg van 15 december. Het was een voicemail van de MDL-arts dus dit grapje van t-mobile kan ik echt niet waarderen. Niets ernstigs aan de hand, maar het levert een hoop verwarring op.
Oud 03-01-2012, 10:11
Verwijderd
Dat ik helemaal vast zit met mijn scriptie en mijn scriptiebegeleidster geen tijd voor me heeft (ja oké het is nu vakantie dus dat is logisch maar de afgelopen drie maanden had ze ook geen tijd).
Oud 03-01-2012, 14:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat ik gisteren een voicemail binnenkreeg van 15 december. Het was een voicemail van de MDL-arts dus dit grapje van t-mobile kan ik echt niet waarderen. Niets ernstigs aan de hand, maar het levert een hoop verwarring op.
Je krijgt toch wel gewoon een 'gemiste oproep' in beeld als je MDL-arts op 15 december heeft gebeld? Dus dan kun je makkelijk terugbellen, ook al heb je geen voicemail-melding gekregen.
Oud 03-01-2012, 15:06
Martiño
Martiño is offline
Ziekenhuizen hebben meestal een afgeschermd nummer, of je krijgt het nummer van de centrale, en die weten natuurlijk niet wie van de 4000 medewerkers jou gebeld heeft.
Oud 03-01-2012, 15:41
Carn
Carn is offline
Daarom heb ik mn voicemail gewoon uitgezet. Ik neem op, of niet.
Oud 03-01-2012, 15:46
Verwijderd
Did that, en werd vervolgens meerdere malen per dag anoniem gebeld terwijl ik niet op kon nemen. Dan maar weer voicemail aan
Oud 03-01-2012, 15:47
Carn
Carn is offline
anonieme nummers neem ik ook niet op.
Oud 03-01-2012, 15:48
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Did that, en werd vervolgens meerdere malen per dag anoniem gebeld terwijl ik niet op kon nemen. Dan maar weer voicemail aan
Als het belangrijk is bellen ze wel terug of sturen ze een brief of e-mail;.
Oud 03-01-2012, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Als het belangrijk is bellen ze wel terug of sturen ze een brief of e-mail;.
Ze bleven dus ook bellen terwijl ik niet terug kon bellen.
Oud 03-01-2012, 15:51
Martiño
Martiño is offline
Dan was het vast belangrijk.
Oud 03-01-2012, 17:17
Martiño
Martiño is offline

Oud 03-01-2012, 17:30
Vowel
Vowel is offline
Holy crap.
Oud 03-01-2012, 17:53
Verwijderd
hahahaha
Oud 03-01-2012, 18:33
Carn
Carn is offline
hostel wat ik wilde boeken in Chicago zit al vol
Oud 03-01-2012, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Dan was het vast belangrijk.
O rly

Ik kan het niet waarderen dat het zo fucking koud is en zelfs opvouwactiviteiten niet helpen
Oud 03-01-2012, 21:46
Verwijderd
Dat ik een muggenbult heb
Oud 03-01-2012, 22:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Op zich kan ik het wel waarderen dat voor mijn toetsen over Amerikaanse beschaving er lijsten met vragen op internet worden geplaatst die in de toets terug zullen komen zodat je je goed voor kunt bereiden. Het zijn meerkeuzevragen en hoewel de opties natuurlijk niet bij de voorbereiding staan, zijn die toetsen zijn daarom ook redelijk simpel.
Echter, het type vragen is zo absurd om je mee voor te bereiden. "What change did newspapers NOT go through in recent decades?" Alsof ik nou moet gaan opschrijven wat er in 20 pagina's tekst allemaal wél is veranderd aan de kranten in de afgelopen jaren.
Oud 03-01-2012, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Je krijgt toch wel gewoon een 'gemiste oproep' in beeld als je MDL-arts op 15 december heeft gebeld? Dus dan kun je makkelijk terugbellen, ook al heb je geen voicemail-melding gekregen.
Nou, ik had dus ook geen gemiste oproep in beeld gehad! Ik had namelijk een afspraak in het ziekenhuis (met de neurologen) op de middag dat ook de MDL-arts zou bellen. Tijdens de afspraak stond mijn telefoon uiteraard uit. De telefonische afspraak met de MDL-arts ging over een gesprek dat hij met de neurologen had gehad, dus ik heb toen aan de neurologen gevraagd hoe dat zat en die gaven mij de uitleg dus ik nam aan dat de MDL-arts daarom niet gebeld had. Gisteren schrok ik me een hoedje toen ik ineens een voicemail van de MDL-arts had, want ik dacht dat er iets mis was. Waarom zou hij ineens twee weken voor de volgende afspraak gaan bellen? Dus belde ik vandaag naar de poli, maar die wisten van niets. Toen ik de voicemail nog een keer afluisterde, was de datum ineens van 15 dec. [/langverhaal]
Oud 04-01-2012, 10:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Op zich kan ik het wel waarderen dat voor mijn toetsen over Amerikaanse beschaving er lijsten met vragen op internet worden geplaatst die in de toets terug zullen komen zodat je je goed voor kunt bereiden. Het zijn meerkeuzevragen en hoewel de opties natuurlijk niet bij de voorbereiding staan, zijn die toetsen zijn daarom ook redelijk simpel.
Echter, het type vragen is zo absurd om je mee voor te bereiden. "What change did newspapers NOT go through in recent decades?" Alsof ik nou moet gaan opschrijven wat er in 20 pagina's tekst allemaal wél is veranderd aan de kranten in de afgelopen jaren.

Dat is altijd zo verneukeratief.. Zelfde met openboektentamens. Dat lijkt dan makkelijker, maar dan komen ze met vragen aanzetten waardoor je liever gewoon een normaal tentamen had gehad
Oud 04-01-2012, 14:55
Stoer.
Stoer. is offline
nou... mijn kat kon niet waarderen dat de dierenarts zei dat ze helemaal gezond is, alleen aan de dikke kant, dus een halve kg eraf. Mevrouw wou even dr nageltjes in meneer dierenarts zetten
Oud 04-01-2012, 17:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De les uitgezet worden is geen goed iets, Noedelhap.
Ach, het is geen ramp. Helemaal niet als je eruit wordt gestuurd terwijl je in wezen niks verkeerd doet.
Oud 04-01-2012, 17:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
NS streeft al jaren naar een gematigd tariefbeleid door scherp te letten op kosten en efficiency. Ook komend jaar zet NS dit beleid voort door de tarieven voor enkele reizen en voor traject- en netabonnementen per 1 januari 2012 met de verwachte inflatie en stijging gebruiksvergoeding te verhogen.

Op dit moment verwacht het Centraal Plan Bureau voor 2012 een inflatie van 2,25%. Daarnaast leidt de stijging van de gebruiksvergoeding die NS aan ProRail betaalt voor het gebruik van de infrastructuur, tot een extra tariefstijging met circa 0,3%. Daarmee komt de totale tariefstijging op 2,55%. Mochten deze prognoses nog wijzigen, dan zal de tariefstijging van NS worden aangepast.

En maar kut blijven rijden.
Oud 04-01-2012, 19:12
Miekje*
Miekje* is offline
Dat mijn treinkaartje (met korting!) €1,80 was in plaats van €1,70 . Dat vind ik toch wel een forse prijsstijging, beste NS.
Oud 04-01-2012, 20:21
Verwijderd
Dat valt nog wel mee. Ik herinner me een oudjaar in Utrecht waarbij het retour-enkeltje 40 cent duurder was.
Oud 04-01-2012, 21:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ach, het is geen ramp. Helemaal niet als je eruit wordt gestuurd terwijl je in wezen niks verkeerd doet.
Ehm, ik weet niet op welke school jij hebt gezeten, maar als je bij mij de les uit werd gestuurd betekende dat melden bij het afdelingshoofd, strafwerk en/of 's ochtends melden of nablijven en bij herhaling een brief naar je ouders.
Oud 04-01-2012, 21:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
NS streeft al jaren naar een gematigd tariefbeleid door scherp te letten op kosten en efficiency. Ook komend jaar zet NS dit beleid voort door de tarieven voor enkele reizen en voor traject- en netabonnementen per 1 januari 2012 met de verwachte inflatie en stijging gebruiksvergoeding te verhogen.

Op dit moment verwacht het Centraal Plan Bureau voor 2012 een inflatie van 2,25%. Daarnaast leidt de stijging van de gebruiksvergoeding die NS aan ProRail betaalt voor het gebruik van de infrastructuur, tot een extra tariefstijging met circa 0,3%. Daarmee komt de totale tariefstijging op 2,55%. Mochten deze prognoses nog wijzigen, dan zal de tariefstijging van NS worden aangepast.

[afbeelding]
En maar kut blijven rijden.
Citaat:
Dat mijn treinkaartje (met korting!) €1,80 was in plaats van €1,70 . Dat vind ik toch wel een forse prijsstijging, beste NS.
Citaat:
Dat valt nog wel mee. Ik herinner me een oudjaar in Utrecht waarbij het retour-enkeltje 40 cent duurder was.
We mogen hier nog blij zijn. In Engeland is op sommige trajecten de prijs van een treinkaartje met meer dan 20% gestegen. En daar is de service en dienstregeling een stuk crappier dan hier in Nederland. An sich is ons spoornet nog zo slecht niet als je het vergelijkt met het buitenland.
Oud 05-01-2012, 01:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ehm, ik weet niet op welke school jij hebt gezeten, maar als je bij mij de les uit werd gestuurd betekende dat melden bij het afdelingshoofd, strafwerk en/of 's ochtends melden of nablijven en bij herhaling een brief naar je ouders.
Weet ik niet, ik ben er nooit uitgestuurd. Maar dan kun je ook nog je beklag doen bij de conrector ofzo.
Oud 05-01-2012, 13:47
Verwijderd
Ik kan mijn nieuwe lesrooster voor na de vakantie niet waarderen. Eerst had ik geen enkel tussenuur, en nu heb ik er vier. Dat vind ik eigenlijk nog niet eens erg, maar dat ik dan vier dagen later thuis ben, dat vind ik wel vervelend.
Oud 05-01-2012, 14:23
Miekje*
Miekje* is offline
Dat ik mezelf niet tot mijn huiswerk kan zetten en ik dinsdag van alles en nog wat in moet leveren.

Regels voor berichten