Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Alpha_Omega vindt dat we ze in ondermaatse woningen dumpen. Ik zeg; dat doen ze toch echt zelf. Laatst gewijzigd op 24-03-2012 om 20:16. |
![]() |
|
feit blijft dat met de huidige loonverschillen er geen sprake is van eerlijke concurrentie waardoor zulke arbeiders met 20 man in een krot gaan zitten.
Andersom: krijgen ze beter betaald (dan wel hier dan wel daar) dan gaan ze het 'gekkenwerk' niet doen.
|
hoezo? de vrijmarkeconomie is toch zogenaamd zelfregulerend?
we moesten toch het sociale gedachtegoed overboord werpen en de liberalisering met open armen ontvangen? Nee beste man ik ben al jaren terug uit de politiek gestapt en ik ben er niet van plan in terug te stappen zelfs al moeten die liberalen naar oneerlijke concurrentie grijpen om de arbeidstekorten (die zelfs ondanks arbeidsmigranten oplopen) aan te vullen. Ik zou zeggen, allemaal automatiseren die hap. -> insert jacque fresco opmerking.
|||
Citaat:
Waarom is dat relevant?
||
Citaat:
Voor iemand als jij moet een "Meldpunt Drogredenen" opgericht worden. Eveneens mag dan een "Meldpunt Interpunctie en Grammatica" komen. Wat is 's? En hoezo die ', en'? Waarom geen komma voor die 'joh'? Een meldpunt voor wangedrag van Oost-Europeanen vind ik goed, alleen al om de mening van Nederlanders te indexeren, om het probleem goed te kunnen beoordelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind een meldpunt voor wangedrag van Oost-Europeanen een schande trouwens. Er is toch politie, waar je terecht kan (of in ieder geval zou moeten kunnen)? Die kunnen dan toch gewoon tellen in hoeveel gevallen een Oost-Europeaan de reden van een klacht is? |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik helemaal geen Wilders-sympathisant, ik zeg ook niet dat het 'meldpunt' het beste middel is om de overlast van MOE-landers te indexeren. Ik vind het echter wel een goede actie om de klachten te verzamelen. Wilders is alleen niet de juiste persoon om zich hier mee bezig te houden. Hij kan beter zijn aandacht richten op de politiek ipv op zulk soort geintjes.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ja dat lost inderdaad alles op. ![]()
||
Citaat:
eigenlijk zou je dus wetmatig moeten vastleggen dat iedere werknemer die in Nederland werkt voor het Nederlandse minimumloon moet werken. anderzijds is het ook een kostenprobleem, een gemiddelde Nederlander maakt veel meer kosten dan een gemiddelde pool zoals met huisvesting.
|
saywut?
Net of we daarvoor arbeidsmigratie (en vooral jongeren) nodig hebben, nee dat heeft alles met de enorme stijging aan productiekosten te maken en niet met de vergrijzing, kuch.... Aspergesteken kan je prima automatiseren. En zelfs al laat je het door voltijd betaalde flexwerkers met minimumloon doen dan nog gaan ze geen 100 euro kosten, maar enfin dat weet je zelf ook wel. Bovendien vind ik best dat de hoogte van het minimumloon ter discussie kan, alleen 600 euro is een belachelijk voorstel.
||
Citaat:
je zou het, als met zoveel dingen, europees moeten regelen, dan is de enige concurrentie namelijk nog wie doet zijn werk het beste misschien ooit op een dag als alle adapters universeel zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus als de buitenlanders die hier werken ook het Nederlands minimumloon moeten verdienen, is er geen oneerlijke concurrentie meer? Lijkt me dan een veel en veel betere oplossing dan het minimumloon afschaffen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf vind ik het maar helemaal niks zo'n site want je zag het al aankomen dat de Oost-Europeanen ook zo'n website gingen maken en jawel hij is er! ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
of dat geld dan naar polen gaat is verder zijn eigen keuze, ik zeur ook niet over die tokkiecampings in zuidfrankrijk. Citaat:
maargoed ik vind dat je wat kort door de bocht reageert dus ik wil er toch iets over kwijt: Zo'n "polen"meldpunt gaat natuurlijk niet specifiek over polen maar is een sociaal fenomeen wat zijn grondslag kent in een groter probleem namelijk de volgende; Het blijkt dat "nieuwe" culturen zich maar matig aanpassen in een werk/vestigingsland, dat geldt voor polen die bijvoorbeeld hier komen wonen of werken maar dat geldt net zo goed voor Nederlanders die in een ander land gaan wonen/werken. Voor een deel komt dit doordat mensen een zekere "liefde" voor hun vaderland hebben en ook een zekere trots, natuurlijk had die trots en liefde al weg moeten zijn aangezien 'men' al lang geleden is begonnen met het verwijderen van alle nationalistische referenties uit het onderwijs (ten minste in westerse landen) echter het blijkt dat zoiets toch dieper zit dan dat. in andere woorden ondanks alle pogingen daartoe is het gewoon zo dat mensen zich ten eerste "Pool" "Marokkaan" of "Nederlander" voelen voordat ze zich "Europeaan" of "Wereldburger" voelen, er is om kort te zijn geen echte gemeenschappelijke ontstaansgrond (zoals in de VS wel is). Daarom wil ik je vragen of je erkent dat dit probleem bestaat en of je erkent dat mensen zoals "pvv-ers" hierover kunnen vallen, en zo ja, wat je dan van dat probleem vindt, en indien je dat probleem negatief vindt of je er een oplossing voor hebt (die zowel goed is voor de gevoelens van de "originele" bewoners als de mogelijkheid biedt tot arbeidsmigratie).
Laatst gewijzigd op 03-04-2012 om 19:26. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar dan is het toch geen probleem van het minimumloon afschaffen? De regels nu zijn ook al duidelijk, iemand die in Nederland werkt moet ook het Nederlandse minimumloon verdienen.
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=walmart |
![]() |
||
Citaat:
|
|