Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
En niemand vraagt zich ook af waarom iets zo is, waarom we een overlevingsinstict hebben, waarom bijna elke levensvorm een aparte taak heeft, waarom er onderbewustzijn bestaat, dit lijkt wel de middeleeuwen zeg. Ik denk dat alles hier met een doel is, zoals overleven en het systeem op deze aarde in leven kunnen houden (bijen die bloemen bevruchten e.d) als het systeem wordt verstoord, past de natuur zich aan.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk overigens dat iedereen zich afvraagt waarom we hier zijn, waarom dingen zijn zoals ze zijn en alle andere "waarom"-vragen die je kunt bedenken - dat doen mensen al zo lang ze bestaan. Zelf denk ik dat het leven helemaal geen doel heeft, en geen nut. We zijn er nu eenmaal en aan het doel en het nut ervan geven we zelf invulling. |
![]() |
||
Citaat:
We hebben een overlevingsinstinct omdat dit evolutionair zo gegroeid is, dieren met een sterker overlevingsinstinct geven die eigenschap door aan volgende generaties. Dieren zonder overlevingsinstinct zullen niet overleven en kunnen dus de eigenschap ook niet doorgeven. Geen enkele levensvorm heeft een "aparte taak" in de keten. De keten is nu eenmaal gegroeid zoals hij gegroeid is. Levensvormen planten zich voort, passen zich (door evolutie) aan en vinden een plek in de keten, of niet. Variaties binnen diersoorten die buiten de keten vallen kunnen niet overleven en sterven uit. Het is gewoon het gevolg van random mutaties over miljoenen jaren tijd. En "de natuur" past zich niet aan, de levensvormen passen zich (indirect) aan, dat wil zeggen dat exemplaren van levensvormen die beter kunnen overleven in de nieuwe omstandigheden een grotere overlevingskans hebben en dus ook die eigenschappen die ze in staat stelt te overleven doorgeven aan volgende generaties. Maar deze discussie gaat totaal offtopic nu.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Kijk nou ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is direct verbonden aan elkaar
![]() Verder vond ik het artikel ook wel alleszeggend wat betreft mode en de wijze waarop met naar homo's kijkt. Homoseksualiteit heeft biologische oorzaken en culturele veroordelingsgolven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie hier trouwens regelmatig aangedragen worden dat het 'de natuur' is en dat je er als homo dus weinig aan kan doen dat je homo bent. Natuurlijk zit daar een kern van waarheid in, maar eigenlijk zou je op die wijze ook homofobie kunnen verklaren. Het zit immers ook soort van in onze natuur om iets wat 'anders' is te wantrouwen. An sich komt het dan ook op niets anders neer dan angst voor het onbekende.
|
![]() |
|
Het verklaart waardoor homofobie in eerste instantie ontstaat, maar het is natuurlijk geen excuus om homofoob te blijven, aangezien er geen rationele reden is om mensen te vrezen omdat ze homoseksueel zijn.
Verder zijn er ook wel wat andere redenen die homofobie verklaren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus het maakt je wel wat uit. Stiekem ben je gewoon bang voor iets dat anders is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Misschien moet je eens mijn post lezen, daar staat duidelijk in dat dat niet gelijk gebeurd bij een gay parade...... Ik wil alleen aangeven dat als je een hekel hebt aan een gayparade, omdat ze bijvoorbeeld veel lawaai maken. Je niet perse een hekel hebt aan homo's. Dat je het bij carnaval e.d hebt doet helemaal niet ter zaken....
|
![]() |
|
![]() |
Wat bedoel je dan met principe? Je mag toch wel een optocht vervelend vinden, dat betekend niet gelijk dat je elk individu niet mag of hun geaardheid niet accepteert? Dat is volkomen belachelijk en het is raar dat we daar überhaupt over moet discussiëren. Aflebberen=heftig tongzoenen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het is niet nodig om te zeggen dat je homo-parades niet op prijs stelt in het topic, als het alleen om het lawaai gaat en niet om het principe, maar dat mag toch zeker wel? Alsof mensen op zoek zijn naar iets wat kan duiden op homo-haat.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Enquête homoseksualiteit Cherryheart | 20 | 29-10-2013 15:15 | |
Psychologie |
Homoseksualiteit, keuze of aangeboren? DAH | 31 | 16-05-2013 08:15 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en religie dot | 68 | 14-05-2007 22:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en de bijbel (vrij) letterlijk nemen Verwijderd | 129 | 11-04-2007 14:20 | |
Psychologie |
Is homoseksualiteit geaccepteerd? Faerie | 75 | 27-10-2005 17:17 | |
Liefde & Relatie |
meningen homoseksualiteit voor tv programma r.g.2 | 82 | 16-05-2005 12:10 |