Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat moet er gebeuren op het gebied van Europese samenwerking?
Alles Europa - op termijn vergaande integratie, (een soort) Verenigde Staten van Europa 7 25.00%
Meer Europa - lidstaten blijven soeverijn, maar de Unie krijgt meer bevoegdheden en slagvaardigheid 4 14.29%
Meer Europa (een beetje) - EU krijgt meer (economische) bevoegdheden, lidstaten houden veel invloed 4 14.29%
Europa zoals het nu is - Beperkte veranderingen, min of meer het huidige systeem 0 0%
Minder Europa - De invloed en bevoegdheden van de EU worden verminderd, maar de EU blijft bestaan 5 17.86%
Minder Europa - De Unie wordt afgebroken, een serie verdragen neemt de rol van de Unie deels over 3 10.71%
Geen Europa - De Unie wordt opgeheven en het is weer ieder land voor zich 3 10.71%
Ik weet het niet (maar Europese samenwerking vind ik an sich een goede zaak) 0 0%
Ik weet het niet (maar Europese samenwerking vind ik niet zo'n goede zaak) 0 0%
Het maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit 0 0%
Ik heb er een andere visie op, namelijk:... 2 7.14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2012, 12:08
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Ecuador heeft ook de dollar hoor!
En Mussolini's uitwerpselen waar tot 10 jaar geleden wettig betaalmiddel in Italië. Wat wil je daar mee zeggen?
Oud 09-08-2012, 12:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik begrijp de relevantie van Puerto Rico niet in deze discussie.
Puerto Rico is relatief arm. Griekenland ook.
Citaat:
Nee, maar in Europa zijn er al federale overheden. Het is dus geen noodzaak om die op te heffen en met 1 Europese federale overheid te komen.
Is er dan wel een noodzaak om de Amerikaanse federale overheid op te heffen? Ik begrijp je punt niet.
Citaat:
Mijn eigen ideologie, zoals (vrijwel) ieder mens een ideologie heeft. Overigens denk ik dat mijn ideologie, of nagenoeg identieke ideologieën zeer veel navolging heeft/hebben.
Waarom volgt het uit je ideologie?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 15:44
Verwijderd
Citaat:
En Mussolini's uitwerpselen waar tot 10 jaar geleden wettig betaalmiddel in Italië. Wat wil je daar mee zeggen?
Ze hadden het over puerto Rico die de dollar heeft maar Ecuador is ook en arm land en betaalt met de Amerikaanse dollar
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 16:24
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Puerto Rico is relatief arm. Griekenland ook.
En omdat beide landen dat gemeen hebben, besloot je Puerto Rico maar met Griekenland te vergelijken? Punt is, dat Griekenland niet stabiel genoeg is nooit bij de euro had mogen komen.

Citaat:
Is er dan wel een noodzaak om de Amerikaanse federale overheid op te heffen? Ik begrijp je punt niet.
Voor de 2e keer nee. Wanneer er al een federale overheid is, zoals in bijvoorbeeld Duitsland, hoeft deze niet vervangen te worden door een andere federale overheid. Zoals een Europese federale overheid (wanneer Europa 1 land zou zijn).

Citaat:
Waarom volgt het uit je ideologie?
Mijn idee dat Europa niet 1 land moet worden?
Oud 09-08-2012, 17:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En omdat beide landen dat gemeen hebben, besloot je Puerto Rico maar met Griekenland te vergelijken? Punt is, dat Griekenland niet stabiel genoeg is nooit bij de euro had mogen komen.
Ze hadden Griekenland inderdaad niet toe moeten laten.
Citaat:
Voor de 2e keer nee. Wanneer er al een federale overheid is, zoals in bijvoorbeeld Duitsland, hoeft deze niet vervangen te worden door een andere federale overheid. Zoals een Europese federale overheid (wanneer Europa 1 land zou zijn).
Dat hoeft niet nee. Het hoeft ook niet niet.
Citaat:
Mijn idee dat Europa niet 1 land moet worden?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 23:07
Verwijderd
Citaat:
En een confederale overheid dan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 02:10
arPos
arPos is offline
Europa mist een basis, een gemeenschappelijke historie en gelijkgezindheid.

Europese eenheid is een droom, en die zijn meestal bedrog.
Oud 10-08-2012, 12:09
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
En een confederale overheid dan?
neuh. Valt in de praktijk tegen. Over echt belangrijke onderwerpen wordt men het toch niet eens.
Oud 10-08-2012, 12:57
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
neuh. Valt in de praktijk tegen. Over echt belangrijke onderwerpen wordt men het toch niet eens.
Klopt. Er zijn teveel verschillende belangen aanwezig. Europa is tegroot en veel landen zijn in pricipe minder 'eerlijk' dan andere landen. Je ziet wat voor een puinhoop griekenland en spanje hebben aangericht.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Er zijn teveel verschillende belangen aanwezig. Europa is tegroot en veel landen zijn in pricipe minder 'eerlijk' dan andere landen. Je ziet wat voor een puinhoop griekenland en spanje hebben aangericht.
De-cijferszijnirrelevent-Generaal
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 13:50
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
De-cijferszijnirrelevent-Generaal
Fijn voor je. wat is jouw punt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten