Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het ook stom dat ik elke pauze op mijn werk iets moet eten van mijn maag. Ik besteed mijn pauzes liever aan het doen van spelletjes op mijn DS en socializen met leuke collega's. En een boterham met cup a soup eten als je een boek probeert te lezen, is ook bijzonder lastig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het vooral irritant dat ik (kennelijk) heel moe word van pieken en dalen in bloedsuiker. Maar ik vergeet telkens te eten dus het zijn een en ál pieken en dalen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe heette dat boek ook alweer dat je las vlak voordat je stopte? Mn lief heeft het ineens in zijn bol en wil ''gezonder gaan leven" dus misschien moet ik 'm maar aanmoedigen met dat soort klierige materiële zaken. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat is een heel algemeen antwoord en jij vraagt om iets specifieks. Volgens mij twijfelde ik bij jou altijd, maar gaf ik 'niet vurig geďnteresseerd, maar vindt het bovendien ook extra eng door nare ervaringen met haar ex' het voordeel van de twijfel, omdat dat wat vaker voorkomt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik dacht dat ik jou uiteindelijk asexuality.org had gelinkt, Trimm, maar nader onderzoek wijst uit dat je zelf over AVEN begon toen ik ze preventief linkte aan Rivka in deze post. Dat betekent dat ik inderdaad tot op 't einde heb getwijfeld.
Het forum is mijn levensarchief <3 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het was wel wat later dan dat dat het kwartje bij mij viel, overigens. ![]()
||
Citaat:
En dan heb je de a-romantici, die ook geen romantische aantrekkingskracht voelen. Er zijn veel aseksuelen die wel een drang voelen om een relatie met iemand aan te gaan en eventueel te zoenen en te knuffelen en whatever (en sommigen hebben ook seks, want aseksueel =/= seks haten), iemand die a-romantisch is heeft dat niet. En dan heb je daar ook weer een demi- en grijze-aftakking van. Het verschil tussen romantische en a-romantische mensen is ook de manier waarop ze verliefd worden. Bij de één is het een crush (bekende term) en bij de ander een 'squish'. Dan voel je een hele sterke drang om iemand te leren kennen en bevriend te raken, maar zonder dat er romantiek bij komt kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand die aseksueel is heeft geen behoefte aan seks (met een ander). Greysexuals hebben over het algemeen geen behoefte aan seks met een ander, maar kunnen er soms wel van genieten. Aromantisch zijn betekent dat je geen behoefte hebt aan romantiek en dus ook nooit verliefd wordt. Veel aseksuelen zijn níet ook aromantisch, wat moeilijk is, want degenen op wie ze verliefd worden hebben meestal wel behoefte aan seks. Verder heb je nog wat minder bekende subtypes die de beste panda's zichzelf toekennen (autoseksueel is dat je wel masturbeert, bijvoorbeeld) maar die liggen minder vast of reiken in het 'alleen makkelijk toegankelijk voor mensen die het daadwerkelijk als geaardheid hebben'-domein. Die heb ik dus, als infiltrant, niet zo 1-2-3 paraat. Als je er meer over wil weten kun je naar de site van AVEN. Ze hebben ook een Nederlands gebied, met o.a. een forum. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil tijd kopen en alsnog genderstudies gaan doen, met dit soort dingen als keuzevakken of zo. ![]() Oh en jij ziet jezelf dus als een aseksueel of heb ik dat nou juist verkeerd begrepen? |
![]() |
|
Nee, dat heb je goed begrepen, Quis. Ik weet alleen nog niet zeker waar ik val op het romantische spectrum. Ergens in het grijze gebied, denk ik.
@Para: Ik heb inmiddels zo belachelijk veel websites en blogs gelezen, dat het voor mij allemaal wel wat duidelijker is geworden. Zo wist ik eerst niet dat er ook een groot verschil tussen seksuele aantrekkingskracht en seksueel gedrag, wat dus ook een verklaring is voor 'auto-seksuelen' of a-seksuelen die seks hebben met hun partner. Daarom heeft het zo lang geduurd voor ik erachter was, want 'ik heb seks gehad met iemand en ik vond hem aantrekkelijk, DUS ben ik geen aseksueel', maar dat ligt toch anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dat sowieso, maar is er geen verschil tussen "DINER BIJ KAARSLICHT MET VIOOLMUZIEK CLICHEKOTS HAND IN HANDJE OVER STRAAT HUPPELEN EN ELKAAR AFMUILEN IN HET OPENBAAR" en gewoon samen met iemand willen zijn? Want romantiek is natuurlijk nogal vrij te interpreteren
![]()
||
Citaat:
En mocht dat met iemand zijn die me begrijpt en waar ik me op m'n gemak bij voel, dan zou ik ook niks tegen seks hebben. Ik zou dan alleen seks hebben om andere redenen. Bij mij zou het dan gaan om een uiting van liefde, niet van lust.
|
Verwijderd
|
Oh en Trimm ik ben natuurlijk nummer 723 die dit zegt, maar qua aseksueel zijn.. is dat niet ook iets wat een beetje aangewakkerd zou kunnen worden?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
For $1,230, you too can own a 3D-printed model of your unborn fetus
![]() This is how you impress your horrified progeny's date during prom photographs. The Japanese engineering firm Fasotec is teaming up with Tokyo's Parkside Hiroo Ladies Clinic to offer expecting mothers 3D-printed models of their gestating bundles of joy. A mere Ľ100,000 will get you a 90x60x40 millimeter "Shape of an Angel," an MRI-scanned keepsake that depicts the fetus in white resin, floating in a block of "amniotic" clear resin. Is this the harbinger of things to come? As in, will parents of the future print three-dimensional facsimiles of their children for every milestone, to the point that they collect entire Terracotta-soldier-like armies of their abashed spawn? "Beautiful ballet recital, sweetheart! Into the scanning bed with ya! I know it's cramped in there, but be a dear and try to pirouette."
||
Citaat:
![]() Ik kan na een hele tijd idd wel verliefd worden, maar dat is dan omdat ik iemands persoonlijkheid waardeer en ik weet dat die persoon goed en betrouwbaar is en dan raak ik soms een beetje hoteldebotel van hoe tof iemand is. Maar ik zou dan nog steeds geen relatie met die persoon willen. (Dus dan is het een 'squish' ipv een 'crush')
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wow, dat zijn er veel.
![]() edit: Ken je de term 'lithromantic' ook? Die kwam ik pas voor het eerst tegen. "Lithromantics are individuals who experience romantic love but do not desire their feelings to be reciprocated. Lithromantic people may want to avoid dating and romantic relationships entirely, or may be comfortable with such a relationship or even desire it, as long as their love is not returned in a romantic way. Some lithromantics may even accept reciprocated love, but do not require it to find a relationship fulfilling, as most romantics do."
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast zie ik ook wel een parallel tussen hoe depressieve mensen het hele leven ervaren en hoe aseksuelen seks zien. Aanraking vervelend vinden en totaal geen behoefte hebben aan seks, da's ook een onderdeeltje van depressie. Ook bij aseksuelen zal het wel gewoon hormonaal terug te vinden zijn en daarmee ook 'behandelbaar', vraag is of dat ooit wenselijk zou zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oja, Quis, het boek dat ik las was The Easy Way To Quit Smoking van Allen Carr. Zeg tegen je vriend dat je van het boek niet mag stoppen zolang je nog aan het lezen bent, en dat je alleen moet stoppen als je het met alles eens bent. Dat scheelt enorm, qua hoe je je er tegen opstelt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Van wat ik lees van anderen wordt er vaak wat gezegd over depressie of iets wat niet goed zou zitten in de hormoon-huishouding, maar het gros van de aseksuelen die zich daarop laten testen hebben helemaal geen hormonale problemen of voelen zich alleen somber omdat andere mensen hun niet begrijpen, niet omdat ze een depressie hebben. Misschien ben ik al heel mijn leven depressief hoor, dat zou heel goed kunnen, maar dat heeft niks te maken met seksuele aantrekking. Ik hou persoonlijk ook niet zo van knuffelen, maar zat aseksuelen wel. Bij mij komt 't door m'n opvoeding, niet omdat ik depressief ben. Anyway, jouw post is iig het stereotype 'shit people say to asexuals' lijstje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ja samenwonen, dat heeft niet zoveel veranderd behalve de ruimte die we hadden, en dat ik nu meer met de auto doe omdat slecht bereikbaar ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|