Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 11:12
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Maar, na jaren niks te hebben gedaan is dit echt een fokking enge stap voor me. En ineens weer verplichtingen hebben... Jullie moeten me er doorheen slepen, oke???
Je kan het! Nee, maar serieus, je hebt toch al vaker op hbo niveau gezeten??
Oud 07-08-2012, 11:13
Verwijderd
Natuurlijk kan je dat, Stefel.
Oud 07-08-2012, 11:14
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Oh fuk, inderdaad

Nou, mondje dicht hoor, nog.

Gelukkig maar, dacht al
ofcourse!
Oud 07-08-2012, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Je kan het! Nee, maar serieus, je hebt toch al vaker op hbo niveau gezeten??
Oh, ja, over het niveau maak ik me ook niet echt druk.

Maar gewoon, weer op tijd uit bed moeten, opdrachten maken, gewoon, verplichtingen hebben. Ik ken mezelf, ik voer niet zoveel uit, schuif dingen voor me uit.
Ik heb jaren niks hoeven doen, ik ga echt een totaal ander leven krijgen straks. Ik ben gewoon echt bang enzo.
Oud 07-08-2012, 11:16
Verwijderd
Ik snap wel dat je bang bent ja ! Maar het is vast ook gewoon ontzettend gaaf en alles.
Oud 07-08-2012, 11:17
Verwijderd
Een half jaar geleden en daarvoor durfde ik nog niet eens na te denken over m'n toekomst en een studie enzo, en wilde ik eigenlijk ook niks meer.
Dus ik heb echt heul erg vooruitgang geboekt de laatste tijd. Maarja, nog steeds wel heel eng. Zodra ik verplichtingen heb, en meerdere dingen aan mn hoofd, raak ik in de stress.
Oud 07-08-2012, 11:17
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:

Maar gewoon, weer op tijd uit bed moeten, opdrachten maken, gewoon, verplichtingen hebben. Ik ken mezelf, ik voer niet zoveel uit, schuif dingen voor me uit.
Ik heb jaren niks hoeven doen, ik ga echt een totaal ander leven krijgen straks. Ik ben gewoon echt bang enzo.
hoeveel jaar gaat het duren je studie??
En ja het zal wel even wennen zijn, maar niks mis mee denk ik.
Oud 07-08-2012, 11:18
Verwijderd
Is het normaal dat je bloedverlies hebt na een echo ?
Oud 07-08-2012, 11:18
Verwijderd
Citaat:
hoeveel jaar gaat het duren je studie??
En ja het zal wel even wennen zijn, maar niks mis mee denk ik.
Gewoon 4 in principe, maar als je in een jaar je P haalt, en je doet het voor de rest ook goed dan bestaat de mogelijkheid om het verkort in 3 jaar te doen.
Oud 07-08-2012, 11:20
Verwijderd
Ik heb ook nog nooit in m'n leven gestudeerd + erbij gewerkt, ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Ben best bang dat ik straks nergens meer tijd voor heb (als in: ik kan straks niet meer uren achter internet hangen en films kijken en muziek dl'en en alles wat ik zo graag doe )

/gooit alle angsten op tafel
Oud 07-08-2012, 11:20
Verwijderd
Hihi ik studeer en werk én ben forumverslaafd allemaal prima te combineren.
Oud 07-08-2012, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook gewoon fantasy in een scifi-setting
Je verstoort mijn poging flames uit te lokken
Oud 07-08-2012, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Oh fuk, inderdaad

Nou, mondje dicht hoor, nog.
Waarom doe je hier zo moeilijk terwijl je er blijkbaar geen moeite mee hebt het op andere fora wereldkundig te maken? Niet dat het mij uitmaakt verder, maar ik vind het frappant.
Oud 07-08-2012, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Is het normaal dat je bloedverlies hebt na een echo ?
Ja hoor, zolang het niet de spuigaten (huhu) uitloopt.
Citaat:
Ik heb ook nog nooit in m'n leven gestudeerd + erbij gewerkt, ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Ben best bang dat ik straks nergens meer tijd voor heb (als in: ik kan straks niet meer uren achter internet hangen en films kijken en muziek dl'en en alles wat ik zo graag doe )

Wat leuk dat je weer gaat studeren!
Oud 07-08-2012, 11:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Joh, dat komt wel goed. Zelfs ik (een strebertje ) studeer lang niet 40 uur per week. Laat het eens 20 zijn in een drukke periode.. Je houdt echt wel tijd over. Je zult vast de eerste weken wel moe zijn, gewoon omdat je het niet meer gewend bent, maar dat gaat ook snel genoeg weer over.
Oud 07-08-2012, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor, zolang het niet de spuigaten (huhu) uitloopt.
Oke
Oud 07-08-2012, 11:33
Verwijderd
Ben je bang dat je de discipline niet kan opbrengen, of dat hetgewoon druk&kut wordt? Want het eerste geval is wel lastig ja. Minder vrije tijd went wel. Maar je kunt het en zo
Oud 07-08-2012, 11:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En nee, ik weet niet of ik er al aan toe ben om te vertellen welke studie het is, ik moet eerst aan het idee wennen.
Toe nouuuuuuuuuuuuuu

Citaat:

Ik vind het juist duisenteng dat ik aankomend jaar NIET studeer en dan juist allemaal verplichtingen heb bij (vrijwilligers)werk. Maar ook wel heel leuk om eens in de praktijk bezig te gaan

Ik vind bij studeren juist dat je echt niets hoeft (hoewel met de harde knip en allerlei andere stomme regels je natuurlijk wel genoeg punten moet halen). Bij studeren moet je vooral dingen van jezelf, dus je moet echt daarin je eigen verantwoordelijkheid nemen en dingen doen voor jou.
Oud 07-08-2012, 11:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Joh, dat komt wel goed. Zelfs ik (een strebertje ) studeer lang niet 40 uur per week. Laat het eens 20 zijn in een drukke periode.. Je houdt echt wel tijd over. Je zult vast de eerste weken wel moe zijn, gewoon omdat je het niet meer gewend bent, maar dat gaat ook snel genoeg weer over.
Studeer je echt maar 20 uur
Oud 07-08-2012, 11:35
Verwijderd
Stefanie, wat goed dat je weer gaat studeren!
En het is juist keifijn om weer dingen te moeten doen Ik ben ook een uitsteller, en lig graag lang in bed en kijk films/tv whatever, maar feit is dat ik altijd veel gelukkiger ben als ik het druk heb

.. en ik ben nu ook heel benieuwd wat je gaat doen.
Oud 07-08-2012, 11:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Studeer je echt maar 20 uur
Nja.. tijdens m'n scriptie zat ik wel aan wat meer. Maar in gewone weken zit ik denk ik aan een uur of 20, ja. Nou ja.. zat, want ik heb zo'n vermoeden dat dat vanaf september ernstig gaat veranderen
Oud 07-08-2012, 11:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moest net even een aanvraagformulier inleveren (voor bijstand hiep hoi) en een boek ophalen bij de ub en nu ben ik belachelijk moe en warm en bezweet van max 3 km fietsen. BAH! Dus nu maar even fijn bankhangen en vanmiddag (hopelijk) lekker op een terrasje zitten met broer+vriendin.
Oud 07-08-2012, 11:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nja.. tijdens m'n scriptie zat ik wel aan wat meer. Maar in gewone weken zit ik denk ik aan een uur of 20, ja. Nou ja.. zat, want ik heb zo'n vermoeden dat dat vanaf september ernstig gaat veranderen
Meh, ik studeer(de) op halve kracht (nou ja, op hele kracht, maar de helft van de punten/vakken) en ik deed ook wel 20 uur, soms wel meer. Als jij al een streber bent, wat ben ik dan wel niet
Oud 07-08-2012, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Ben je bang dat je de discipline niet kan opbrengen, of dat hetgewoon druk&kut wordt? Want het eerste geval is wel lastig ja. Minder vrije tijd went wel. Maar je kunt het en zo
Allebei. Hoewel het misschien gaat meevallen met die discipline opbrengen, omdat ik ook de jongste niet meer ben (huhu ) en ik nu toch weleens iets moet gaan afmaken.
Oud 07-08-2012, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom doe je hier zo moeilijk terwijl je er blijkbaar geen moeite mee hebt het op andere fora wereldkundig te maken? Niet dat het mij uitmaakt verder, maar ik vind het frappant.
Op andere fora ben ik toch heel anoniem gekkie. Hier zitten mensen die mij goed kennen en die misschien gaan zeggen 'studie X? BWHAHAHA!'
Oud 07-08-2012, 11:39
Verwijderd
Komt allemaal echt wel goed hoor . Ik heb echt 0 zelfdiscipline en ik heb het ook gered!

En we zeggen echt geen BWHAHAHAHAHAHAHA als je verteld welke studie je doet
Oud 07-08-2012, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Op andere fora ben ik toch heel anoniem gekkie. Hier zitten mensen die mij goed kennen en die misschien gaan zeggen 'studie X? BWHAHAHA!'
Ik zou niet weten wie en waarom. Stel je niet zo aan

Overigens speel ik nog steeds met de gedachte om 'n bachelor toegepaste psychologie (pretstudie alert, kom er maar in Schrö!) te scoren. Of PABO te doen en voor de klas te gaan staan.
Oud 07-08-2012, 11:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou zeg, jij hebt ook een hoge dunk van ons

Oud 07-08-2012, 11:42
Verwijderd
Citaat:
20 uur per week is al teringveel voor iemand die jarenlang vrijwel geen enkele verplichting gehad heeft

Citaat:
Wat leuk dat je weer gaat studeren!
Hoop het
Citaat:
Stefanie, wat goed dat je weer gaat studeren!
En het is juist keifijn om weer dingen te moeten doen Ik ben ook een uitsteller, en lig graag lang in bed en kijk films/tv whatever, maar feit is dat ik altijd veel gelukkiger ben als ik het druk heb

.. en ik ben nu ook heel benieuwd wat je gaat doen.
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn Nu ikzelf nog.

En, nja, voor jou werkt dat misschien goed, maar ik voel me best klote als ik het druk heb. Teveel dingen aan mijn hoofd zorgt er bij mij voor dat ik denk 'fuck het dan allemaal lekker ' en dan doe ik juist niks meer.
Oud 07-08-2012, 11:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Meh, ik studeer(de) op halve kracht (nou ja, op hele kracht, maar de helft van de punten/vakken) en ik deed ook wel 20 uur, soms wel meer. Als jij al een streber bent, wat ben ik dan wel niet
Haha. Maar wij hebben wel heel ander soort studies. Bij mij is (was) het vooral een kwestie van begrijpen. Als je het begreep was het makkelijk, als je het niet begreep was het een enorme opgave. En ik begreep het over het algemeen wel. Ik heb op sommige momenten zelfs 3 vakken gevolgd (dat is 22,5 ETCS in een blok van 10 weken) en zelfs dan zat ik meestal niet op 40 uur per week. Maar dat was overigens wel écht vermoeiender, dat merkte ik wel. Uiteindelijk heb ik, op een paar vakken na, de bachelor met 2 vingers in m'n neus gedaan. Als ik voor zesjes was gegaan had ik nog wel minder kunnen studeren Maar ik ging ook wel verstandig met m'n cijfers om hoor.. als je op onderdelen makkelijk punten kon scoren dan zorgde ik wel altijd dat die helemaal in orde waren en zo. Dingen als "actieve deelname" is echt makkelijk punten sprokkelen door gewoon af en toe je mond open te trekken en niet al te domme dingen te zeggen.

In jouw studie moet je heel veel lezen (en waarschijnlijk ook veel schrijven?). Veel meer dan bij ons. Natuurlijk moesten wij ook lezen maar minder en er zat heel veel herhaling in. Ik heb meerdere boeken in m'n kast staan die vrijwel dezelfde inhoud hebben. Dat scheelt enorm in tijd

Maar in m'n master zal ik veel meer echt moeten.. leren-leren. Daar gaat echt wel wat meer tijd in zitten. Al die hersengebiedjes uit m'n hoofd weten en zo.
Oud 07-08-2012, 11:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Joh, al wil je kapster worden.. Het is toch allang leuk dat je weer wat gaat doen?
Oud 07-08-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
En, nja, voor jou werkt dat misschien goed, maar ik voel me best klote als ik het druk heb. Teveel dingen aan mijn hoofd zorgt er bij mij voor dat ik denk 'fuck het dan allemaal lekker ' en dan doe ik juist niks meer.
Aww. Nou ja, ik denk nog steeds dat het snel genoeg went, en daarbij vond je het bij je vorige studies ook niet altijd 'echt niet te doen', maar was de interesse op den duur gewoon weg ofzo...? Ik kan me voorstellen dat je nu wel meer motivatie dan ooit hebt om het af te maken, ook omdat je zelf volgens mij wel wat rustiger bent geworden enzo.
Oud 07-08-2012, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Of PABO te doen en voor de klas te gaan staan.
Verwijderd
Overigens ken ik dat verschijnsel van "ik moet zoveel dat mijn hoofd ervan vol zit en ik juist niets meer doe" wel hoor, maar regelmaat in je leven levert vaak gewoon meer resultaat (en geluk) op. En soms moet je jezelf gewoon een beetje pushen.
Verwijderd
Ga je PABO doen?
Oud 07-08-2012, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Allebei. Hoewel het misschien gaat meevallen met die discipline opbrengen, omdat ik ook de jongste niet meer ben (huhu ) en ik nu toch weleens iets moet gaan afmaken.
Nou dat valt toch ook wel mee, jij bent net 24 toch? Maar goed, als dat voor jou werkt om gemotiveerd te blijven, prima Het is zo fijn je te kunnen realiseren dat dat diploma dichterbij komt. en te bedenken datje over x jaar/maanden bent AFGESTUDEERD.
Hoe fantastisch smaakt dat woord: AFGESTUDEERD.
Verwijderd
Ja? Ga je PABO doen?
VEETTTTT dan kan ik je alles vertellen over kleine kinderen
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Haha. Maar wij hebben wel heel ander soort studies. Bij mij is (was) het vooral een kwestie van begrijpen. Als je het begreep was het makkelijk, als je het niet begreep was het een enorme opgave. En ik begreep het over het algemeen wel. Ik heb op sommige momenten zelfs 3 vakken gevolgd (dat is 22,5 ETCS in een blok van 10 weken) en zelfs dan zat ik meestal niet op 40 uur per week. Maar dat was overigens wel écht vermoeiender, dat merkte ik wel. Uiteindelijk heb ik, op een paar vakken na, de bachelor met 2 vingers in m'n neus gedaan. Als ik voor zesjes was gegaan had ik nog wel minder kunnen studeren Maar ik ging ook wel verstandig met m'n cijfers om hoor.. als je op onderdelen makkelijk punten kon scoren dan zorgde ik wel altijd dat die helemaal in orde waren en zo. Dingen als "actieve deelname" is echt makkelijk punten sprokkelen door gewoon af en toe je mond open te trekken en niet al te domme dingen te zeggen.

In jouw studie moet je heel veel lezen (en waarschijnlijk ook veel schrijven?). Veel meer dan bij ons. Natuurlijk moesten wij ook lezen maar minder en er zat heel veel herhaling in. Ik heb meerdere boeken in m'n kast staan die vrijwel dezelfde inhoud hebben. Dat scheelt enorm in tijd

Maar in m'n master zal ik veel meer echt moeten.. leren-leren. Daar gaat echt wel wat meer tijd in zitten. Al die hersengebiedjes uit m'n hoofd weten en zo.
Oja, dat is wel anders ja. Bij mijn studie gaat het om veel weten (en dat vind ik nog steeds lastig, mijn geheugen is niet zo goed) en inderdaad lezen en schrijven. Ik heb in de laatste 2,5? jaar nog maar 1 tentamen gehad, alle andere vakken werden afgesloten met werkstukken. De nadruk ligt al vrij vroeg in de opleiding op schrijven en redeneren.

En die master van jou klinkt echt belachelijk interessant en moeilijk
Verwijderd
Ja? Echt ?
Verwijderd
... en ben ik stiekem best een beetje jaloers, want bij mij speelt dat idee soms ook wel, na alle ontwikkelingen in m'n eigen werk.
Oud 07-08-2012, 11:48
Verwijderd
Hah, leuk man. Welke leeftijdscategorie trekt je 't meest?
Oud 07-08-2012, 11:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
HAH Stefenootje, wat leuk! Dat kan je echt wel hoor, hoef je je geen druk over te maken!
Oud 07-08-2012, 11:49
Verwijderd
Ik vind het ook heel gaaf ja
Oud 07-08-2012, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ga je PABO doen?
Hihi ik las dat en ik dacht: ik zou wel even raar kijken als het PABO blijkt te zijn.

ohh echt pabo? ha hartstikke leuk joh!
Oud 07-08-2012, 11:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dan worden wij gewoon de eeuwige studenten, want voordat ik klaar ben, ben ik zeer waarschijnlijk ook 28!
() Boks!
Oud 07-08-2012, 11:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oja, dat is wel anders ja. Bij mijn studie gaat het om veel weten (en dat vind ik nog steeds lastig, mijn geheugen is niet zo goed) en inderdaad lezen en schrijven. Ik heb in de laatste 2,5? jaar nog maar 1 tentamen gehad, alle andere vakken werden afgesloten met werkstukken. De nadruk ligt al vrij vroeg in de opleiding op schrijven en redeneren.

En die master van jou klinkt echt belachelijk interessant en moeilijk
Ja, mijn geheugen is ook nog niet helemaal optimaal dus ik kan me voorstellen dat die van jou zelfs nog meer kuren vertoont Maar ik vind vooral veel lezen ook erg vermoeiend. Ik kan dat niet.. een hele dag uittrekken om maar leerstof te lezen. Na drie kwartier ben ik helemaal op en moet ik eerst weer een uur pauze nemen. Dus het lag mij wel goed dat het leeswerk wat minder was en dat het vooral ging om over je het achterliggende principe begreep.

Ik heb ook wel heel veel zin in de master, maar ik ben ook wel een beetje bang Omdat het dus inderdaad zo'n andere manier van leren is en zo En omdat ik dan tussen allemaal slimme, ambitieuze mensen zit
Oud 07-08-2012, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ga je PABO doen?

Citaat:
Ja? Ga je PABO doen?
VEETTTTT dan kan ik je alles vertellen over kleine kinderen
Oke, mooi!
Citaat:
Ja? Echt ?

Citaat:
... en ben ik stiekem best een beetje jaloers, want bij mij speelt dat idee soms ook wel, na alle ontwikkelingen in m'n eigen werk.
Ik las anders her en der dat er in het basisonderwijs maar weinig werk te vinden is. Wat ik vreemd vind, want het is altijd lerarentekort dit en dat. Maarja, kans bestaat dus dat je heel veel als invaljuf ingezet gaat worden, en dat je moeilijk een vaste klas kan vinden.
Maar goed, moet ik me nu nog niet druk om maken. Bovendien woon ik in een stedelijk gebied met genoeg scholen.

Citaat:
Hah, leuk man. Welke leeftijdscategorie trekt je 't meest?
Ik denk de middenbouw, dus een jaartje of 9. Maar goed, dat ga ik allemaal wel uitvinden.
Je moet vrijwel meteen beginnen met stages, echt amg

Citaat:
HAH Stefenootje, wat leuk! Dat kan je echt wel hoor, hoef je je geen druk over te maken!
weet niet hoor, ik ben bang dat ik nu kies voor een zwaar beroep terwijl ik zelf best lui ben en niet heel stressbestendig.

Oh en rekenen :') Ik ben zelf geen ster in rekenen, en dat moet ik dan wel uit gaan leggen aan koters, whehe.

Echt supertof dat jullie zo leuk reageren
Oud 07-08-2012, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Hihi ik las dat en ik dacht: ik zou wel even raar kijken als het PABO blijkt te zijn.

ohh echt pabo? ha hartstikke leuk joh!
Haha, waarom raar kijken? mag je eerlijk zeggen hoor.
Oud 07-08-2012, 11:53
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja, op het niveau waarop 9-jarigen moeten rekenen kun jij het ook echt nog wel hoor, Steef
Oud 07-08-2012, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, op het niveau waarop 9-jarigen moeten rekenen kun jij het ook echt nog wel hoor, Steef
Ja oke, maar je moet uiteindelijk op elk niveau les kunnen geven, dus ook groep 8.

Oh en bwhaha, dus ook groep 1 en 2. Op zich vind ik die kinders vast hartstikke lief hoor, en spelen en liedjes zingen is vast wel een tijdje leuk, maar jarenlang knippen en plakken en alles, mwah
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten