Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2012, 15:22
Verwijderd
Of Duitse handelsspraakkunst. Dat zou best handig kunnen zijn.
Advertentie
Oud 23-08-2012, 15:24
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Klopt, veel TV is al een tijd in 60fps. Vandaar bv ook de kritiek op de footage van The Hobbit, dat het "TV Show quality" had, want natuurlijk niet slaat op het budget van de film maar aan hoe men het beeld ervaart
Aha!
Verwijderd
Citaat:
Ja, toen je zei: "Wat een nachtmerrie dat ik er nog ben."
Oh ja, mooi was dat Dat je dat nog weet.

Toen was ik er al iets van 2 dagen ofzo, en ik ging maar niet weg. En toen zei ik: Ik ben er nog steeds! Wat een NACHTMERRIE dat ik er nog BEN!

Mwa, je moest er bij zijn.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een interessantere vraag hoe mensen de randvoorwaarden bij 'iemand moeten vermoorden' zien. Want Etmakas vindt kennelijk dat het als een gewone moord gaat. Terwijl ik vind dat degenen die me ertoe dwingen eindverantwoordelijk zijn en dat bovendien iedereen - dat is inclusief het slachtoffer - zoiets heeft van 'tja, wat moet dat moet'.
O, ik ging er vanuit dat een hogere macht me zou dwingen iemand te vermoorden. Als gewoon een of ander mens me zou dwingen, denk ik niet dat ik zelf het slachtoffer uit mag kiezen. De enige hogere macht in dit soort gevallen vind ik God, en God is sowieso eindverantwoordelijk, dus die kan je net zo goed helemaal buiten beschouwing laten.
Oud 23-08-2012, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Is cartridges in een printer dingessen moeilijk?
bij mijn printer niet
Oud 23-08-2012, 15:26
Verwijderd
Citaat:
bij mijn printer niet
Nou, bij mijn printer dus wel. Of ik ben een mongooltje.

Want er zit wel een leuke handleiding bij, maar daar word je ook niet wijzer van. Ik weet niet waar ik ze precies in moet klikken.
Oud 23-08-2012, 15:28
Verwijderd
Ik heb Sint-Jakobsschelpen. Van het recept moet ik ze in een jasje doen van kikkerewrtenmeel en ze dan frituren, maar zowel de c1000 met uitgebreide internationale afdeling als de turkse winkel hebben geen kikkererwten. Gedroogde kikkererwten, gestoomde kikkererwten, gekookte kikkererwten, geroosterde kikkererwten, gebakken kikkererwten, gezouten kikkererwten en zelfs gepofte kikkererwten, maar geen meel ervan. Dus nu heb ik tempuramix.
Oud 23-08-2012, 15:30
Verwijderd
En ik heb een pakje Reese's Peatut Butter Cups omdat Amerikanen op het internet daar altijd zo enthousiast over zijn, maar ik heb er een geproefd en ik snap niet waar die drukte om is. Plakkerige pindapasta in slechte chocola. Er staat niet eens op hoe veel cacao er in de chocola zit
Oud 23-08-2012, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Nou, bij mijn printer dus wel. Of ik ben een mongooltje.

Want er zit wel een leuke handleiding bij, maar daar word je ook niet wijzer van. Ik weet niet waar ik ze precies in moet klikken.
Oh, bij die van mij kun je gewoon de voorklep open doen en dan met een draaibeweginkje oude cartridge eruit, en met het omgekeerde beweginkje nieuwe cartridge erin.
Oud 23-08-2012, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Oh, bij die van mij kun je gewoon de voorklep open doen en dan met een draaibeweginkje oude cartridge eruit, en met het omgekeerde beweginkje nieuwe cartridge erin.
Maar er zit nog geen cartridge in, dus ik heb geen FRAME OF REFERENCE.
Oud 23-08-2012, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Maar er zit nog geen cartridge in, dus ik heb geen FRAME OF REFERENCE.
ohja, dat is wel lastig.
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ik weet het nog niet. Ik denk een invloedrijke politicus. Gebeurt er weer eens wat. Of gewoon Albert Verlinde.
Albert Verlinde is te makkelijk.
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
En ik heb een pakje Reese's Peatut Butter Cups omdat Amerikanen op het internet daar altijd zo enthousiast over zijn, maar ik heb er een geproefd en ik snap niet waar die drukte om is. Plakkerige pindapasta in slechte chocola. Er staat niet eens op hoe veel cacao er in de chocola zit
Haha, hear hear! In New York kocht ik er eens een, en ik deed er de hele weg naar huis (mijn huis in NY, wel te verstaan, niet in Nederland ) over om überhaupt mijn kiezen weer van elkaar te krijgen
Oud 23-08-2012, 15:36
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ik heb Sint-Jakobsschelpen. Van het recept moet ik ze in een jasje doen van kikkerewrtenmeel en ze dan frituren, maar zowel de c1000 met uitgebreide internationale afdeling als de turkse winkel hebben geen kikkererwten. Gedroogde kikkererwten, gestoomde kikkererwten, gekookte kikkererwten, geroosterde kikkererwten, gebakken kikkererwten, gezouten kikkererwten en zelfs gepofte kikkererwten, maar geen meel ervan. Dus nu heb ik tempuramix.
Ik vind het zonde om die dingen in tempura te doen, ik zou ze gewoon kort grillen.
Oud 23-08-2012, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zonde om die dingen in tempura te doen, ik zou ze gewoon kort grillen.
maar ik heb een recept
Oud 23-08-2012, 15:37
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ik post 'm wel ergens als het eerste miljoen binnen is.

Maar er zijn heel veel succesverhalen over crowdfunding, hoor. Zoals bijvoorbeeld dit spel dat we binnenkort krijgen, van de maker van Grim Fandango en Psychonauts. Men wacht al heel lang op iets waar hij volledige creatieve vrijheid heeft. Ook gewoon 3,3 miljoen terwijl 400k het doel was Iets dichter bij huis: Hanna Sköld, van Dirty Old People, heeft het budget voor haar tweede film ook binnengehaald dankzij Kickstarter. Louis CK haalde binnen twee weken een miljoen op door z'n show online te gooien voor $5 middels Paypal. Notch kon dankzij crowdfunding ooit weg bij z'n normale baan en fulltime werken aan Minecraft. Einstürzende Neubauten hebben een aantal cd's gefinancierd door gewoon aan fans te vragen of ze alvast een album wilden kopen, nog voor het bestond.

Kortom, het werkt uitstekend en er zijn voorbeelden genoeg. Maar mensen moeten wel een reden hebben om je geld te geven, ja. Het moet iets zijn wat 'we' al willen. Je kunt niet voor elke zieke gnoe een Kickstarterproject maken.
Ja, die voorbeelden ken ik allemaal wel, maar ik mag toch nog altijd aanhoren dat "crowdfunding niks oplevert, bladibladibla...". Het levert inderdaad niets op als je denkt ermee rijk te kunnen worden.
Oud 23-08-2012, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Ah Para, thx! Heb het boekje binnen! Maak gelijk ff geld over.
Hoera!

Citaat:
Ja, die voorbeelden ken ik allemaal wel, maar ik mag toch nog altijd aanhoren dat "crowdfunding niks oplevert, bladibladibla...". Het levert inderdaad niets op als je denkt ermee rijk te kunnen worden.
Ah, door je 'eindelijk een goed voorbeeld' dacht ik dat je er weinig kende.

Wie is er dan zo overtuigd van dat het een falend model is? Vast allemaal mensen die niet snappen dat het moet inspelen op een bestaande collectieve wens.
Oud 23-08-2012, 15:46
Verwijderd
Hahaha, als ik nou eerst eens de moeite neem om de handleiding door te kijken.

Ik zag die houdertjes maar niet, bleek dat je de printer eerst aan moest zetten, en daarna kwamen ze tevoorschijn.

Nu is het gelukt
Oud 23-08-2012, 15:55
Carn
Carn is offline
Sorry, maar een kleine :') is wel op zn plaats. :').
Oud 23-08-2012, 15:57
Verwijderd
Vind ik niet. Kan ik toch niet weten. En ik heb het alsnog zelf gedaan, en het is goedgekomen.

Dus :') right back at ya.
Oud 23-08-2012, 15:57
Carn
Carn is offline
nee, RTFM, daarna mag je pas klagen. Dat is een natuurwet.
Oud 23-08-2012, 15:58
Verwijderd
Waar klaag ik?
Oud 23-08-2012, 16:01
Verwijderd
Ik vind jou irritant veel klagen over mij. Zet me lekker op je negeerlijst dan.
Oud 23-08-2012, 16:07
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Wie is er dan zo overtuigd van dat het een falend model is? Vast allemaal mensen die niet snappen dat het moet inspelen op een bestaande collectieve wens.
Vertel ik je nog wel eens, hoort niet echt op het forum thuis, maar je gaat ervan smullen.
Oud 23-08-2012, 16:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Noemen ze dat daar niet 'chocolatey'?
Oud 23-08-2012, 16:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind jou irritant veel klagen over mij. Zet me lekker op je negeerlijst dan.
Nee, ik ben fan van leedvermaak.
Oud 23-08-2012, 16:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah, stempas binnen
Oud 23-08-2012, 16:59
Verwijderd
Mijn ouders hebben een verjaardag en mijn stiefvader moest langs de slijter maar was het vergeten. Na lang wikken en wegen voor het drankkabinet (hebben we dat niet van hem gekregen?) kwamen ze een fles kruidenbitter tegen. Ze waren er erg tevreden over. Tot ik voorlas dat er prettige feestdagen op het etiket stond.

Sukkels.
Oud 23-08-2012, 17:01
Verwijderd
Oke, hij print
Oud 23-08-2012, 17:01
Verwijderd
Theodoor heeft nog te veel last van zijn verstandskies die er vanmiddag uit is gehaald, dus we gaan de sintjakobsschelpen morgen eten. Dat kan wel toch? Ze liggen rechtop in de koelkast.
Oud 23-08-2012, 17:02
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Elke keer als je Theodoor schrijft denk ik aan een huisdier of iets dergelijks.

Para en Etmakas, hebben jullie deze ooit gezien? Zo niet, schaam jullie!

Oud 23-08-2012, 17:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Jezus, nu is Halbe Zijlstra boos op de rest van de TK omdat zij er niet uitkomen om een alternatieve dekking te bieden voor de langstudeerboete :') Wat een hypocriete lul is het toch, schaf die onzinboete gewoon af.
Oud 23-08-2012, 17:04
Verwijderd
Nee, mijn huisdieren heten Daan en Marvin.
Daan was vandaag een domkopje en heeft een stukje van een kaars gegeten, maar volgens de dierenarts is dat niet erg.
Oud 23-08-2012, 17:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Amerikaanse chocola is sowieso echt ranzig. Herschey smaakt echt naar stoffige kaas en alle repen zijn echt belachelijk zoet.
Ik heb een tijdje gehad dat ik ze allemaal wou proberen, want er zit een winkeltje met allemaal importspul op weg naar mijn faculteit, maar ik durf het niet meer aan. Het meeste is echt gewoon boter met suiker.
Oud 23-08-2012, 17:18
Verwijderd
ik snap de topictitek niet.

ik heb een vent voor wiskunde die voor morgen 29 sommen opgeeft als huiswerk. dat wordt nachtwerk. ik wil de kreng van vorig jaar terug. met haar 5 opdrachten huiswerk.
Oud 23-08-2012, 17:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het is vast heel makkelijk. En anders maak je het met de hele klas gewoon maar half
Oud 23-08-2012, 17:20
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Amerikaanse chocola is sowieso echt ranzig. Herschey smaakt echt naar stoffige kaas en alle repen zijn echt belachelijk zoet.
Ik heb een tijdje gehad dat ik ze allemaal wou proberen, want er zit een winkeltje met allemaal importspul op weg naar mijn faculteit, maar ik durf het niet meer aan. Het meeste is echt gewoon boter met suiker.
Ik krijg af en toe het idee dat al het eten in de VS stiekem boter of maīs met suiker is.
Oud 23-08-2012, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg af en toe het idee dat al het eten in de VS stiekem boter of maīs met suiker is.
Lang niet alles in de VS bevat suiker... er zijn ook veel dingen die gezoet zijn met maisstroop!
Oud 23-08-2012, 17:22
Martiņo
Martiņo is offline
ja is dat niet glucose (dus suiker)?
Oud 23-08-2012, 17:22
Verwijderd
Ik vond het zo erg toen we vier weken in de VS waren dat er gewoon nergens een goede normale boterham te krijgen was. Al het brood smaakte zoetig, lekker met jam maar je wilt toch ook wel eens iets anders.
Oud 23-08-2012, 17:23
Verwijderd
Citaat:
ja is dat niet glucose (dus suiker)?
ja, het was een grapje
Martiņo
Martiņo is offline
Ja, en maar afvragen waarom ze zo dik zijn.
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
ja, het was een grapje
Oh hihi, misschien iets te subtiel
Oud 23-08-2012, 17:24
Martiņo
Martiņo is offline
Ik heb geleerd van The Informant! met Matt Damon (een ontzettend leuke film trouwens) dat maīs echt in superveel voedingsmiddelen wordt gebruikt.
Oud 23-08-2012, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het zo erg toen we vier weken in de VS waren dat er gewoon nergens een goede normale boterham te krijgen was. Al het brood smaakte zoetig, lekker met jam maar je wilt toch ook wel eens iets anders.
Brood zoals we dat hier in Nederland kennen heb je toch alleen maar hier in Nederland?

Zelfs in Frankrijk heb je al geen normaal brood.

Of ben ik nu wereldvreemd?
Oud 23-08-2012, 17:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mais en graan wordt ook heel erg gesubsidieerd in Amerika, groenten niet. Daarom zijn ongezonde producten veel goedkoper dan gezonde.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben er trouwens nog niet zo heel lang achter dat mais echt fukking lekker is. Mijn ouders aten dat nooit, dus pas toen ik een tijdje op mezelf woonde ging ik es wat proberen met maiskolven uit de oven en echt...OMG. Zo lekker! <3
Niet de gezondste groente, maar het is zo lekker om te kluiven.
Verwijderd
Eerste keer dat ik in een Amerikaanse supermarkt kwam, leek het wel een soort paradijs op aarde. Ik was vanuit Nederland nog gewend dat je binnenkwam bij het groente-en-fruit deel, en daar lagen dan aardappels en een stuk of vijf, zes groenten en een stuk of vijf, zes soorten fruit (het was 1996 en een vrij kleine supermarkt die ik gewend was). Maar daar kwam je een supermarkt binnen en dan waren er twee tafels van elk 2 x 10 meter ofzo, vol met allerlei groenten die ik nog nooit eerder gezien had, met exotisch fruit als ananassen en kokosnoten en met wel tien soorten appels, op kleur gesorteerd. Prachtig.
En dan liepen al die Amerikanen daar gewoon aan voorbij op weg naar de diepvriesafdeling, ik kon me dat niet voorstellen. Later begreep ik dat in de VS verse groenten en fruit een stuk duurder zijn dan ingevroren/ingeblikt, maar toen was ik daar niet zo mee bezig.
Oud 23-08-2012, 17:27
Martiņo
Martiņo is offline
Brood is overal een beetje anders natuurlijk en niet overal wordt het zo veel gegeten, maar bijvoorbeeld een hard bolletje is hier in Nederland ongeveer hetzelfde als in Duitsland, Noorwegen, Engeland of Frankrijk. Behalve in de VS, daar zit er een flinke schep suiker bij.
Oud 23-08-2012, 17:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Brood zoals we dat hier in Nederland kennen heb je toch alleen maar hier in Nederland?

Zelfs in Frankrijk heb je al geen normaal brood.

Of ben ik nu wereldvreemd?
In Scandinavië heb je ook prima brood

Regels voor berichten