Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2012, 11:15
Hazel
Hazel is offline
Mijn rug, wederom en dat het nog zo LANG duurt voor het weekend is, en dat ik dit weekend OOK moet werken, en dat ik MOE ben, en dat henna OVERAL op gaat zitten.
Oud 17-08-2012, 11:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het feit dat van alle toffe foto's die ik gemaakt heb op Sziget waar mijn vriendinnetjes opstaan er een heleboel (waaronder de leuksten) van één van hen niet op facebook mogen, omdat ze er lelijk op zou staan. Wat al onzin is.
Oud 17-08-2012, 13:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik voel weer een migraine aankomen en dat kan ik echt niet gebruiken nu, met vanavond een concert
Oud 17-08-2012, 13:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zat in de trein met twee vrienden en één van hen begon over dat hij vaak Heineken drinkt. En toen zei ik "Heineken? Fuck that shit! Pabst Blue Ribbon!". Ik vond mezelf echt onwijs tof op dat moment, maar ze begrepen het niet
PBR is trouwens wel een stuk beter te hebben dan Heineken.
Oud 18-08-2012, 00:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Migraine. Alweer.
Oud 18-08-2012, 00:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nog een?
Nou, migraine dus!
Oud 18-08-2012, 00:47
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat Fizzle zich verveelt en zich daardoor genoodzaakt voelt topics te uppen die niet voor niets zijn gezakt!

Edit: Er waren blijkbaar twee topics, die heb ik even samengevoegd.
Oud 18-08-2012, 17:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik was net de was in de wasmachine aan het proppen en toen ik omhoog kwam, stootte ik KEIHARD mijn kop tegen de deur van de droger. Ik doe het elke keer, elke keer scheld ik dat ding helemaal de graftering en toch.. Tjonge jonge, het deed verdorie nog zeer ook. Kutdroger.
Oud 18-08-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:
elke keer scheld ik dat ding helemaal de graftering
Oud 19-08-2012, 18:04
Verwijderd
Ik waardeer het niet dat ik net een vlieg heb geroosterd met een elektrische vliegenmepper. Ik zag hem/haar voor mijn ogen worden geëlektrocuteerd. Bah, wat ben ik gemeen.
Oud 19-08-2012, 19:13
Jordyqwerty
Jordyqwerty is offline
Citaat:
Ik waardeer het niet dat ik net een vlieg heb geroosterd met een elektrische vliegenmepper. Ik zag hem/haar voor mijn ogen worden geëlektrocuteerd. Bah, wat ben ik gemeen.
ohh evilllll
Oud 19-08-2012, 19:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wij hebben dit weekend juist met groot plezier massa's wespen geroosterd met zo'n ding.
Oud 20-08-2012, 07:21
Missy
Missy is offline
Dat ze timeline opeens verplichten.
Oud 20-08-2012, 09:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vader is vanaf vandaag 2 weken weg. Jammer, we hadden het prima gezellig samen.
Oud 20-08-2012, 20:01
Miekje*
Miekje* is offline
Het gezeik van mijn moeder.
Oud 21-08-2012, 15:57
Severus
Severus is offline
Dat er gisteren een gezwel is gevonden in m'n moeders baarmoeder. Ze vertelde me dit weekend dat ze maandag een afspraak had bij de gynaecoloog vanwege "klachten" (ze ging niet verder in op de aard van de klachten) en dat deze haar zou onderzoeken. Zojuist zag ik m'n moeder weer voor het eerst sinds afgelopen weekend, en ze vertelde me dat er een gezwel in haar baarmoeder zat dat zó groot is, dat het zowat haar hele baarmoeder vult. Het is nog niet bekend of het goedaardig is of slechtaardig: verder onderzoek is nog nodig. Wel wordt ze vrijdagochtend toch al geopereerd en wordt haar hele baarmoeder meteen verwijderd - dit terwijl de meeste vrouwen daar normaal toch een paar weken op moeten wachten (aldus m'n moeder). Ze moet nu in korte tijd veel gaan regelen in verband met haar werk (ze heeft een eigen bedrijf), want ze zal wel een aantal dagen in het ziekenhuis gaan verblijven.

M'n moeder hield het even niet droog toen ze me dit allemaal vertelde, waardoor ik natuurlijk nog meer van dit alles schrok. Als dit voor mij rauw al op m'n dak valt, dan voor haar al helemáál natuurlijk. Ik ben best wel bang nu en hoop echt dat het geen kanker is: m'n moeder is dit jaar net 50 geworden, ze is echt nog veel te jong om dood te gaan.
Oud 21-08-2012, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Sterkte Severus!
Oud 21-08-2012, 16:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
He bah, wat een naar nieuws om te krijgen. Daar zou ik ook zeker erg van schrikken. Heel veel sterkte Severus!
Oud 21-08-2012, 16:28
Severus
Severus is offline
Dank jullie wel voor de goede wensen. Ik ga straks naar haar toe en kijken waar ik haar zoal nog mee kan helpen. Sowieso zal ik al meehelpen met de zorg voor de honden zolang ze in het ziekenhuis ligt: m'n ouders hebben 3 honden die meerdere keren per dag moeten worden uitgelaten, en dat kan mijn vader natuurlijk niet allemaal alleen doen (hij heeft zijn eigen werk ook nog). Ik woon het dichtste bij, dus ik kan dan het best een steentje bijdragen. Mijn ene zus woont te ver weg en de andere woont wel dichtbij maar gaat op vrijdag net op vakantie naar Turkije (naar haar vriend), dus die is dan niet beschikbaar.

Hmm, zucht... ik hoop maar dat alles goed gaat komen.
Oud 21-08-2012, 16:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
.
Erg :\ Sterkte ermee.
Oud 21-08-2012, 16:50
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
He bah wat naar. Heel veel sterkte Severus!
Oud 21-08-2012, 17:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sterkte!
Oud 22-08-2012, 14:16
Vowel
Vowel is offline
Wat kut, Severus. Sterkte!
Oud 23-08-2012, 16:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
De langstudeerboete gaat mogelijk toch door. Wat is de huidige politiek toch kotswekkend.

"De langstudeerboete was een initiatief van staatssecretaris Halbe Zijlstra van de VVD. Inmiddels is er al geen Kamermeerderheid meer voor, maar door gebrek aan politieke samenwerking is er geen manier gevonden om invoering van de wet te kunnen voorkomen."

En het CDA doet lekker mee met de VVD. De VVD riepen in de stemwijzer nog 'flink te gaan investeren in studenten'. Flikker een teringeind op.
Ik mag lijen dat beide partijen onder de tien zetels komen. Wat een aanfluiting voor het land.
Oud 23-08-2012, 16:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kwam gisteren al dit artikel tegen en moest er ook stilletjes om huilen. Diep diep triest.

Citaat:
De grappigste uitspraak van het afgelopen weekend kwam van demissionair staatssecretaris van onderwijs Halbe Zijlstra, bij Knevel en Van den Brink. 'Het zou onbehoorlijk zijn richting studenten', zei hij met dat altijd onbeschreven gezicht, 'om nu op het allerlaatst alsnog de langstudeerboete af te schaffen.' Wat invoelend. Nee, die 77.000 langstudeerders die een boete van 3.000 euro is beloofd, kun je nu niet meer opzadelen met de afschaffing ervan. Dat zou the bloody limit zijn. Heb je die jongeren net geweldige bezuinigingstips gegeven, heb je ze net ervan overtuigd dat ze later zo rijk worden dat ze hun lening fluitend terugbetalen en dan gaat de straf niet door!
Citaat:
"Studenten die door langdurige ziekte langer over hun studie doen, lezen elk dag iets anders in de krant. Zijlstra had beloofd dat zij zouden worden ontzien, maar de uitvoerende instantie DUO int het geld gewoon."
Oud 23-08-2012, 17:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zou de boete niet betalen als ik plots die boete op mijn dak zou krijgen. Wat kunnen ze doen, studenten in het GEVANG gooien?
Oud 23-08-2012, 17:08
Zeppelin
Zeppelin is offline
stom wijf van marktplaats die m'n bank wilde overkopen maar ivm verhuizing kon ze pas deze week ophalen. Heel dat ding uit elkaar gehaald (grote slaapbank) en staat nu al een week gigantisch in de weg. Heb haar dat ook verteld maar ze wist 100% zeker dat ze hem kwam ophalen
Oud 23-08-2012, 17:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat ik helemaal uitkeek naar het eten van hartige taart met oa zoete aardappel, kip en paprika en dat er op het laatste moment een pak zout in viel.
Heb geprobeerd het meeste eruit te scheppen, maar ben bang dat het nu niet meer te vreten is. Nog een half uurtje wachten...

@Severus: Jeetje wat naar. Heel veel sterkte.
@CR en Noedel: Het is echt te belachelijk voor woorden. Zal je ook net zien dat het volgend jaar wel wordt afgeschaft, net als ik klaar ben en die 3000 euro al kwijt ben en ik er een jaar aan armoede op heb zitten.
Oud 23-08-2012, 17:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik zou de boete niet betalen als ik plots die boete op mijn dak zou krijgen. Wat kunnen ze doen, studenten in het GEVANG gooien?
Dat wordt lastig, want de boete is in de praktijk een ophoging van het collegegeld.

Citaat:
Dat ik helemaal uitkeek naar het eten van hartige taart met oa zoete aardappel, kip en paprika en dat er op het laatste moment een pak zout in viel.
Heb geprobeerd het meeste eruit te scheppen, maar ben bang dat het nu niet meer te vreten is. Nog een half uurtje wachten...

@Severus: Jeetje wat naar. Heel veel sterkte.
@CR en Noedel: Het is echt te belachelijk voor woorden. Zal je ook net zien dat het volgend jaar wel wordt afgeschaft, net als ik klaar ben en die 3000 euro al kwijt ben en ik er een jaar aan armoede op heb zitten.
Nooooo, wat een bummer van je taart

En nee he, heb je komend jaar al de boete De kans is best aanwezig inderdaad dat die domme boete maar een jaar geldt. Kut zeg.
Oud 23-08-2012, 17:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, ik krijg 'm al. Als ik dat eerder had geweten had ik wat beter m'n best gedaan of hulp gezocht ofzo. Nu moet ik dus al m'n vakken zien te halen en meer uren werken om een beetje normaal te kunnen leven. Gelukkig heb ik nog niet eerder geleend, dus m'n studieschuld zal niet al te erg zijn, maar met dubbel zoveel werken heb ik minder tijd om aan m'n studie te besteden en dat was voorgaande jaren ook al een probleem.
Oud 23-08-2012, 19:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat wordt lastig, want de boete is in de praktijk een ophoging van het collegegeld.
Studenten zouden collectief moeten weigeren die extra 3000,- te betalen. Valt me tegen dat er zo weinig opstand tegen is (geweest).
Oud 23-08-2012, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Studenten zouden collectief moeten weigeren die extra 3000,- te betalen. Valt me tegen dat er zo weinig opstand tegen is (geweest).
Ja, maar dat vind ik de laatste jaren sowieso al. Alles wordt maar zo gelaten geaccepteerd. De provo's zouden zich omdraaien in hun graf.
Oud 23-08-2012, 19:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Het afschaffen van de maatregel kost Nederland niet alleen 370 miljoen euro per jaar, maar volgens Zijlstra zadelt het universiteiten ook nog eens op met flinke geldproblemen. Dat is al niet handig, en daarnaast is het juridisch ook nog eens onmogelijk de boete terug te draaien naar 0 euro. Het bedrag van 3000 euro als boete is namelijk vastgesteld in de wet en kan niet zomaar veranderd worden."

Zonder Zeilstra was het probleem er in de eerste instantie ook nooit geweest, toch?
Oud 23-08-2012, 20:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Volgensmij moet je die 3000 euro gewoon tegelijkertijd met je collegegeld betalen, anders sta je niet ingeschreven, dus dan houdt het al snel op he
Oud 23-08-2012, 20:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat bedoelde ik ook ja.
Oud 23-08-2012, 20:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Volgensmij moet je die 3000 euro gewoon tegelijkertijd met je collegegeld betalen, anders sta je niet ingeschreven, dus dan houdt het al snel op he
Ja, ik snap het, maar als heel langstuderend Nederland dat zou weigeren, dan ontstaat er leegloop en dat zou een mooi signaal zijn naar politiek Den Haag Maarja, krijg maar eens alle studenten zover om een jaar te riskeren door niet het hele bedrag te betalen
Oud 24-08-2012, 16:01
Verwijderd
Dat mijn App niet goedgekeurd is.
Oud 25-08-2012, 18:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn moeder heeft stress omdat we morgen visite krijgen hier, en hoewel haar vrouw aan het koken is terwijl ik net een lading was gevouwen en een lading was gehangen heb en twee keer per dag de vloer schoonmaak, loopt ze de hele tijd te zuchten en wilde ze niet even naar de supermarkt om melk te halen want 'zucht ik heb mijn beha al uit'. get over it
Oud 25-08-2012, 18:33
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Dat ik bijna mijn piercing uit mijn neus scheurde omdat 'ie bleef hangen achter een kanten truitje. Au, au, au, au...En aso's in de binnenstad van Utrecht.
Oud 27-08-2012, 06:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn vader heeft een paar stenen beelden in de tuin die ik als kind gemaakt heb. Daar heeft de familie best om ge'ruziet', maar mijn vader kreeg ze omdat hij ze graag wou. Nou is hij zijn huis aan het verkopen en hij zei dat iemand om een van die beelden is gekomen en of hij het mocht verkopen. Ik zei nee, andere familieleden willen hem graag en ik hou hem liever in de familie. Toen zei hij dat hij niet wist waar het beeld stond trouwens. Een dag later kreeg ik een smsje: oohja, het stond bij zijn vader.
Ik snapte al niet hoe de potentiele koper het beeld ueberhaupt had kunnen zien staan dan. Dus ik heb mijn opa gemaild en het nagevraagd, en het beeld staat daar dus helemaal niet. Mijn vader zit dus gewoon glashard tegen me te liegen en intussen geld op te strijken voor mijn spullen. Ik vind dat best erg en ik denk dat ik iets duurs ga kopen van zijn creditcard. Want dat beeld was bestwel belangrijk voor mijn moeder en nou heeft hij het zitten verkopen
Oud 27-08-2012, 09:20
Missy
Missy is offline
Ai, dat is best wel een rotstreek, Fizzle.

Mensen die levensgevaarlijk rijden.
Oud 27-08-2012, 10:40
Chevy
Chevy is offline
Het Riagg.
Oud 27-08-2012, 18:46
Verwijderd
We moesten bij filosofie dingen gaan zeggen enzo, en op een gegeven moment zei ik 'cómplex' en toen lachte iedereen, en daarna zei ik 'democrátie' en toen kapte de leraar me af.

Oud 27-08-2012, 19:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Aw nou jij spreekt mooi wel meer talen dan zij!!
Oud 29-08-2012, 11:36
Martiño
Martiño is offline
mijn hindoe-muggenbult
Oud 29-08-2012, 13:08
Miekje*
Miekje* is offline
Ik deel mijn moeder mee dat ik morgen met mijn vriendje uit eten ga, krijg ik de reactie: 'oh, maar je zou van de week niet meer afspreken!' En helemaal beledigd zijn. Eh En hoe zou ik anders vrijdag naar de bloedbank in zijn woonplaats moeten? Echt, ze verzint heel de tijd dingen die niet waar zijn en kan nooit, nooit, nooit eens blij voor me zijn met iets. Alles is overdreven of niet nodig en alles draait om haar. Op dit soort momenten ben ik het echt even zo zat allemaal
Oud 29-08-2012, 13:11
Verwijderd
Het tosti-ijzer van mijn vriendje. Dat ding komt echt uit de hel en heeft een hekel aan mij, dat kan niet anders.
Oud 29-08-2012, 17:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mezelf.Nee, andere mensen. Nee, mezelf.
Oud 29-08-2012, 21:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
mijn hindoe-muggenbult
Oud 29-08-2012, 22:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline