Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Dat ik erachter kwam dat Prop Joe is overleden

[afbeelding]
Wait, what?
Advertentie
Oud 23-01-2013, 14:53
Carn
Carn is offline
.

Net 100 euro weggegooid; automatische incasso voor mn OV chipkaart ging blijkbaar een paar keer niet ok, met als resultaat een incassobureau achter me aan die nog naar mijn oude adres post aan het sturen waren omdat ik op de OV-chipkaart site mijn gegevens nog niet had aangepast. FIJN. Dat ze gewoon mailen ofzo :\
Oud 23-01-2013, 19:30
Verwijderd
"We moeten praten."

Het maakt niet uit of dat praten over het verjaardagscadeau van een oudtante of over een aanstaande verhuizing naar Nieuw-Zeeland gaat, ik word zó zenuwachtig als mensen dat zeggen.
Oud 23-01-2013, 19:31
Takkeling
Takkeling is offline
Dat ik zo'n kuthumeur heb vandaag en dat het nog de hele week blijft vriezen.
Oud 23-01-2013, 22:46
Verwijderd
Dat iemand zich blijkbaar heeft geregistreerd om te kunnen zeggen dat ik weg moet blijven met mijn aandachttrekkerij, negativisme en kritiek. Ze scrolt langs mijn naam omdat ze het niet wil lezen blijkbaar, maar weet wel precies welke fouten ik heb gemaakt bij mijn operatie.

En dat me dat meer doet dan ik had verwacht. Ik tril van woede over de achterlijkheid van zo'n houding. Domme mensen die niet beter willen weten. En ik voel me een beetje als die mensen die mij foto's van onthoofde katten opdringen. Maar ik doe dat niet te pas en te onpas, mijn verhaal staat op 1 plek, als mensen het niet willen lezen, kunnen ze het vermijden. Wel benadruk ik altijd dat er risico's zijn, bij welke chirurg of welke operatie dan ook, dat is geen bangmakerij, dat is de waarheid. Tussen al die positieve verhalen en jubelkreten kan 1 negatief verhaal toch niet mensen van hun stuk brengen die zeker zijn van wat ze willen? Zij gaat toch ook door met de operatie ondanks mijn gruwelijke horrorverhaal? Ik wil gewoon niet dat mensen zich laten leiden door rozengeur en maneschijn en dezelfde fouten maken als ik.

Ik waardeer het echt niet dat dit me zo raakt. En dat is de reactie van een vreemde op het internet, terwijl 'vrienden' die me hebben laten stikken me minder hebben gedaan.
Oud 24-01-2013, 15:07
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
"We moeten praten."

Het maakt niet uit of dat praten over het verjaardagscadeau van een oudtante of over een aanstaande verhuizing naar Nieuw-Zeeland gaat, ik word zó zenuwachtig als mensen dat zeggen.
Whut? heb ik iets gemist? Ga je naar Nieuw zeeland verhuizen?

OT: dat ik met een vriendin in de trein zat en een compleet vreemde zich met ons gesprek begon te bemoeien en dan ook nog zeggen dat we niet moesten zeuren.
(we hadden het erover of we wel optijd op school zouden zijn en dat het eigenlijk ook niet uitmaakte omdat ze toch niet moeilijk doen met de sneeuw en ns gezeur, die vrouw riep dat wij het goed hadden dat we niet moesten zeuren enzo omdat zij op dr werk blijkbaar een gigantische preek had gehad toen ze te laat was)
Oud 24-01-2013, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Whut? heb ik iets gemist? Ga je naar Nieuw zeeland verhuizen?
Neenee. Dat was gewoon een voorbeeld.
Oud 24-01-2013, 17:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
"We moeten praten."

Oh God ja.

Ik was een tijd terug een weekendje weg met vrienden en toen werd een -sowieso nogal onzekere- vriend van me gesms't door z'n soort van scharrel met 'Ik moet je iets vertellen, maar dat doe ik liever niet over de telefoon, dus ik wacht wel tot je terug bent'.
Ja Godverdomme trut, anders ga je die knul z'n weekend even verzieken.
Oud 24-01-2013, 18:12
Verwijderd
Buma/Stemra wil nu ook dat je moet betalen voor embedden/linken naar content. :')

[edit] Oh wacht, oud artikel. Maar ze doen dus een nieuwe poging.
Oud 24-01-2013, 18:22
Verwijderd
Wij hebben ook zoiets. Sabam. Die hebben het doorgevoerd gekregen dat bedrijven moeten betalen voor de vrachtwagens die ze hebben rondrijden waarin muziek wordt geluisterd, want de cabine is een werkvloer en als je muziek draait op de werkvloer, moet je auteursrechten betalen aan Sabam.
Oud 24-01-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Oh God ja.

Ik was een tijd terug een weekendje weg met vrienden en toen werd een -sowieso nogal onzekere- vriend van me gesms't door z'n soort van scharrel met 'Ik moet je iets vertellen, maar dat doe ik liever niet over de telefoon, dus ik wacht wel tot je terug bent'.
Ja Godverdomme trut, anders ga je die knul z'n weekend even verzieken.
Wat was er uiteindelijk? Gedumpt? Soa? Zwanger? Liefdesverklaring?
Oud 25-01-2013, 21:03
Verwijderd
Een afspraak waar je 3 uur op moet wachten zodat je uiteindelijk 5 uur niet hebt gegeten met alle gevolgen van dien.

Dat youtube nu met een nieuwe optie komt: kiezen voor een reclame vooraf van 20 seconden of kijken met onderbreken. Méén je dat nou?
Oud 25-01-2013, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Dat youtube nu met een nieuwe optie komt: kiezen voor een reclame vooraf van 20 seconden of kijken met onderbreken. Méén je dat nou?
http://adblockplus.org/
Oud 25-01-2013, 22:08
Verwijderd
Ik heb me er nooit zo heel erg aan gestoord, maar nu begint het de spuigaten uit lopen, dus bedankt! Ik zet me er morgen even aan.
Oud 26-01-2013, 11:29
Takkeling
Takkeling is offline
Wut, ik ben zomaar drie kilo afgevallen.
Oud 26-01-2013, 12:13
Verwijderd
Dat het weer sneeuwt terwijl het zou gaan dooien in het westen.
Oud 26-01-2013, 12:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het heeft hier ook gesneeuwd, tot 5 minuten geleden En mijn vader kan ik ook even niet waarderen.
Oud 26-01-2013, 12:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Afzeggingen
Oud 26-01-2013, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Dat het weer sneeuwt terwijl het zou gaan dooien in het westen.
dit ja ik durfde deze week eindelijk weer te fietsen
Oud 26-01-2013, 19:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Beeld en geluid van een download die niet gelijk lopen
Oud 27-01-2013, 10:58
Verwijderd
Weer een nacht van vier uur door het hoesten en kokhalzen. Fuck it ik ben het nu echt zat.
Oud 28-01-2013, 18:44
Verwijderd
Het aftreden van Beatrix.

Het gezeik van sommige mensen op fb om maar te laten zien hoe gaaf ze zijn door te zeiken dat iedereen aan het mauwen is over Beatrix. En alsof dat nog niet genoeg is, mensen ook nog belachelijk proberen te maken omdat ze het zich aantrekken. Komop zeg.
En als het sneeuwt mag wel de hele wereld genieten van je talloze updates over het weer. Jongens toch.
Oud 28-01-2013, 18:53
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wist vandaag tijdens een toets niet meer wat 'contaminatie' betekende En nu voel ik me dom.
Oud 28-01-2013, 19:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha wtf is beatrix afgetreden?
Oud 28-01-2013, 19:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nee ze heeft haar aftreden net aangekondigd
Oud 28-01-2013, 19:58
Verwijderd
Tering fizzle.
Oud 29-01-2013, 12:08
Verwijderd
Op een GBP forum iemand die vertelde dat ze bij de chirurg (bekend als De Slachter onder zijn collega's) die mij heeft geopereerd een afspraak had. Ze had alle negatieve verhalen gelezen en haar ex-schoonzus had haar gewaarschuwd voor hem, maar omdat haar man vond dat ze bij 2 chirurgen moest informeren, ging ze toch maar. Ik heb haar gewaarschuwd dat de man in kwestie haar vooral zal vertellen wat ze wil horen.

en nu dit:
Citaat:
Ik ga het bij hem laten doen ondanks dingen gelezen te hebben en gehoord te hebben. Ik speel niet of wil ni met men leven spelen maar ik wil hem toch
het voordeel van twijfel geven.
Ik heb 3j geleden een buikwandcorrectie laten doen in heilig hart leuven en heb nadien ook toch nog een infectie gehad,het kan iedereen dus overkomen.
Geen gastro of darmonderzoek omdat hij zegt in het bloed te kunnen zien of je met een bacterie zit.
Mijn bmi is opgelost door ik nog 2kg moet bijkomen van hem en dan ist klaar.
Fuck it! Sterf dan verdomme op die operatietafel, ik zal je Darwin-award komen brengen trut! Waarom doe ik die moeite nog? Achterlijke kutmensen doen toch precies waar ze zelf zin in hebben.
En dan mensen die beweren dat mijn verhaal bangmakerij is, blijkbaar is het nog niet angstaanjagend genoeg.
Oud 29-01-2013, 12:46
Verwijderd
Jij bent toch ook gewaarschuwd voor de consequenties neem ik aan, jij hebt je ook niet laten tegenhouden.
Oud 29-01-2013, 13:01
Verwijderd
Nee. Dat is het probleem. Ik ben ontiegelijk dom geweest. Ik wist wel dat er een risico was, dat is er bij elke operatie. Deze chirurg heeft met geen woord gerept over risico's en mogelijke gevolgen. Daarnaast laat hij bepaalde vooronderzoeken achterwege, licht de ziekenkas op door gewichten aan te bieden aan mensen die te weinig wegen en geeft toestemming om te drinken terwijl er nog geen sliktest is geweest en dat zijn nog maar de grove fouten.
Ik ben door bekenden bij deze chirurg terecht gekomen en heb me laten leiden door verhalen over wondermiddelen en dat is mijn eigen domme fout geweest. Ik heb alle alarmbellen genegeerd, ook toen ik in de krant een verhaal heb gelezen over een fout die hij had gemaakt bij een ander, op dat moment wou ik niet meer en had ik godverdomme moeten gaan zoeken op het internet, maar mensen hebben het weggelachen met 'Ah die fout zal hij in ieder geval nooit meer maken'. Nou... Ik ben achteraf gaan zoeken op zijn naam en oh ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik zo stom ben geweest dat niet eerder te doen

Ik ben er dus ingetrapt omdat ik zelf te dom ben geweest. Hier wordt de informatie op een presenteerblaadje aangereikt, ik zeg nog dat hij vertelt wat je wil horen en ondanks dat je op voorhand niet bij hem wou gaan, beslis je nu hem het voordeel van de twijfel te geven.

En ja, het kan fout gaan bij iedere chirurg, maar waren zou je een hogere foutenmarge opzoeken als je het weet?
Oud 29-01-2013, 13:06
Verwijderd
En het gaat niet eens om jezelf, maar om diegenen die je achterlaat. Als je erin blijft, heb je daar zelf geen last van. Als je het ontzettende geluk hebt om het te overleven, dan zie je heel erg af, dat is waar, maar diegenen die het meest getroffen worden zijn de mensen om je heen. Zes weken huilend aan een bed staan omdat je niet weet of je kind het gaat overleven en intussen gewoon door moeten gaan met werken. Ik heb enkel gruwelijke pijn en doodsangst en rottige hallucinaties gehad, die leken wel eeuwig te duren, maar dat was geen 6 weken aan één stuk.
Oud 29-01-2013, 20:37
Verwijderd
Heb je een klacht ingediend bij het tuchtcollege? Dat lijkt me een stuk effectiever dan iemand proberen te overtuigen die blijkbaar te wanhopig is iets van iemand aan te nemen.
Oud 29-01-2013, 20:44
Verwijderd
Hebben we in België niet denk ik, ik moet nu met iemand van de ziekenkas spreken, maar die zit alleen op bepaalde dagen en blablabla. Het is in ieder geval wel de bedoeling dat ik de ziekenkassen op de hoogte breng en ik wil aan de slag met het Fonds voor Medische Ongevallen vanwege de hoge schuld die ik er aan heb over gehouden, maar ik weet niet of die verder iets doen.
Oud 29-01-2013, 20:48
Verwijderd
Als een arts opvallend vaak te maken heeft met ingrijpen die niet helemaal lekker lopen dan valt hij automatisch op. Heel vaak wordt het enorm opgeblazen door enkele patiënten. Elke arts doet weleens iets verkeerd.

Daarnaast.. Je maakt geen keuze uit een gelijkwaardig aanbod, er is er altijd eentje die tijd voor je heeft, bijvoorbeeld. Een helemaal blanco keuze is het niet.
Oud 29-01-2013, 20:59
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tering fizzle.
Oud 30-01-2013, 01:33
Verwijderd
Citaat:
Als een arts opvallend vaak te maken heeft met ingrijpen die niet helemaal lekker lopen dan valt hij automatisch op. Heel vaak wordt het enorm opgeblazen door enkele patiënten. Elke arts doet weleens iets verkeerd.

Daarnaast.. Je maakt geen keuze uit een gelijkwaardig aanbod, er is er altijd eentje die tijd voor je heeft, bijvoorbeeld. Een helemaal blanco keuze is het niet.
Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. Ik zeg dat het fout kan gaan bij elke chirurg, maar waarom zou je kiezen voor een naam die veel vaker voorkomt dan de rest? Daarnaast zijn het niet enkel patiëntenverhalen, ondanks dat de meesten professioneel genoeg zijn om niet tot vuilspuiterij te vervallen, is de reactie van andere artsen en chirurgen wel duidelijk in hoe ze over hem denken. En die wat er wel iets over zeggen, nemen geen blad voor de mond. Daarbij is er een reden waarom hij niet meer in de streek opereert, maar het elders is gaan zoeken.

Iemand vroeg hoe het dan kwam dat er nog zoveel mensen naar hem gingen. Tijd is inderdaad een goeie, het gaat allemaal heel snel en als je een beslissing hebt genomen, dan wil je dat het vooruit gaat. Een van de redenen dat het zo snel gaat, is dat hij een stel ongemakkelijke vooronderzoeken maar weglaat, een pluspunt voor diegene die opziet tegen een gastro. Daarnaast is hij een innemende, vriendelijke man die precies weet wat je wil horen en hij heeft prachtige verhalen over hoe hij als enige geen kijkoperatie doet omdat je dan veel beter de darmen kunt verplaatsen en hechten en ook nog een extra ring rond de maag doet om tegen te gaan dat hij uitzet, wat bij andere chirurgen wel voorkomt. Ook is het bereiken van je streefgewicht geen enkel probleem, je vertelt hoeveel je maximaal wil wegen en hij zal de grootte van de maag daarop aanpassen. En tijdens dat hele wonderverhaal valt geen enkel moment het woord risico.
En dan niet te vegeten dat hij gewoon iedereen opereert, ook die wat geweigerd worden door een ander vanwege te licht, daar heb je toch gewichten voor? Tel daarbij op dat zijn consult de helft goedkoper is dan bij een ander et voilà. En mensen gaan dus niet altijd in hun wanhoop op internet kijken of ze de goeie keuze maken. Kijk naar mij, ik ben ermee opgegroeid, ik leef ermee, ik doe niets zonder te hebben opgezocht wat andere mensen hun ervaring erover was, maar ik heb geen enkel moment in mijn kop gehad dat ik dat toen moest doen.

En gezien ik nu toch ben aan het malen en ik niet kan slapen voor ik er iets mee heb gedaan en het perfect past bij wat ik niet waardeer, ga ik nog een stukje vertellen.
Ik snap niet dat je als arts of verpleging de keuze aan de patiënt laat of die nog wil blijven terwijl die een halfuur ervoor nog de hele afdeling bij elkaar heeft gekrijst van de pijn. Natuurlijk wil ik niet blijven, sowieso omdat de verpleging mij negeerde omdat ze eerst hun vergadering moesten afmaken, maar ik heb pijn, ik ben bang en ik kan niet rationeel denken.
Dat heb ik later nog bewezen. Aan de beademing en hartbewaking liggen en smeken, eisen om naar huis te mogen (nou ja, letters aanduiden want praten gaat zo moeilijk met een buis in je strot) en woedend zijn als ze zeggen dat dat niet kan. Daarna, al helderder en in ieder geval al in staat om te praten, maar afhankelijk van verpleging om je te wassen en je luier te verschonen, zo zwak dat je met een lift in een stoel gehesen moet worden, niet in staat jezelf recht te zetten als je onderuit zakt, tig infusen die nog aan je gekoppeld zijn, longen die getraind moeten worden met ademhalingsmaskers, nog steeds koortsaanvallen en ook dan doodleuk verkondigen dat het goed is geweest en ik NU naar huis wil.

Heel verhaal. Maar zoals ik al zei, anders kan ik niet slapen en dat waardeer ik ook niet ^^
Oud 30-01-2013, 08:37
Verwijderd
http://www.newscientist.com/article/...%7Conline-news

Ik vind dit zo dom en treurig.
Oud 30-01-2013, 10:54
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Pfoe, klinkt erg heftig allemaal Mutant! Wanneer was dit? En wat ging er precies mis?

OT: ik waardeer het niet dat ik altijd zo ontzettend zenuwachtig word van bellen. Ergens vandaag belt de huisarts me en ik ben me al vanaf het moment dat ik wakker ben druk aan het maken En ze vroeg nog bij het maken van de afspraak of ik liever langs wilde komen en toen zei ik heel stoer 'nee hoor, bellen is wel zo makkelijk'
Oud 30-01-2013, 11:57
Verwijderd
Ik pm je wel even ^^
Oud 30-01-2013, 20:36
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zit nu alweer helemaal te zenuwen en te bibberen omdat ik dinsdag naar de tandarts moet Doe normaal, brein!
Oud 30-01-2013, 21:40
Verwijderd
Mutant, mag ik misschien ook een om? Ik ben nu ook wel nieuwsgierig.
Oud 30-01-2013, 21:40
Verwijderd
Oud 30-01-2013, 23:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wil er ook één, aub.
Oud 31-01-2013, 08:32
Verwijderd
Stuur me zelf een pm dan gekkies straks is dit het 'Vraag Mutant om een pm-topic' geworden! Maar Noedelhap, je hebt ook een pm.
Oud 31-01-2013, 10:00
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Om maar voort te borduren op gisteren: de huisarts heeft me niet gebeld, dus nu moet ik daar weer achteraan bellen .
Oud 31-01-2013, 21:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn vader kan soms zo belachelijk onbegripvol reageren als ik me ergens zorgen om maak Zijn instelling is die van de typische man, "kan je er nu iets aan doen? Nee? Hou je er dan nu niet mee bezig " Ik maakte me zorgen over de bijstand en boetes en blah, wordt 'ie heel boos op me omdat ik het daarover wil hebben, omdat 'ie vindt dat ik het er maar met de advocaat over moet hebben
Oud 31-01-2013, 21:44
O RLY
O RLY is offline
Ik kan me daar echt een beetje kwaad over maken. Vorige jaar werden er ook graftombes uit de middeleeuwen verwoest door extremisten. Het was een graftombe van een islamitische heilige, nog amper een heidendude. Het Timboektoe van Donald Duck is lang verleden tijd.
Oud 01-02-2013, 08:35
Verwijderd
Dat ik een nieuwsbrief krijg van Zita waar ik me niet voor kan uitschrijven omdat de link niet werkt. Als ik probeer in te loggen op de site (of tenminste het wachtwoord te vragen omdat ik niet zou weten wat het zou moeten zijn omdat ik me niet heb ingeschreven) om te kijken of ik het dan kan uitzetten, krijg ik dat mijn gegevens niet bestaan in hun database. Wait, whut? Waarom krijg ik dan nieuwsbrieven? Bah!
Oud 01-02-2013, 19:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
De nieuwe topman van SNS Reaal krijgt een jaarsalaris van 550.000 euro. Rutte vindt het verdedigbaar dat dit ruimschoots boven de balkenendenorm ligt. "Anders had je geen topman gekregen." Hij vindt het een onverantwoord risico om op zoek te gaan naar iemand die onder de balkenendenorm verdient. "Dit is een marktconform salaris in het belang van de belastingbetaler."

:')
Oud 03-02-2013, 11:44
Verwijderd
Dat internet het pas sinds een halfuur weer doet. Mega-storing bij Telenet. Maar dat is niet erg, ik maak me daar niet kwaad over, tv deed het sowieso en ik heb een boek gelezen, afgewassen en soep gekookt. Ik ben benieuwd wanneer de woedende commentaren op Facebook verschijnen.
Oud 03-02-2013, 12:49
Verwijderd
Ik dacht dat ons pa een grapje maakte toen hij het had over een neergestort vliegtuig in Rome (omdat ik nog nooit heb gevlogen, toch wel een beetje bang ben voor neerstortende vliegtuigen en omdat Rome een bestemming zal zijn in de toekomst). Dus niet: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...g-in-rome.aspx
Al is neerstorten wat overdreven.

Kak!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten