Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2015, 18:06
remco2015
remco2015 is offline
Ik zeg ook niet dat het slechte mensen zijn, maar het is volgens God onacceptabel. De bijbel verbiedt het, en de Koran ook.
Dat men in Nederland zelfs kan trouwen zegt meer over de Nederlandse immorele samenleving.
Maar volgens de bijbel leven we momenteel in dezelfde tijden zoals die waren ten tijde van Noach toen de mensen ook immoreel leefden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2015, 18:08
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar volgens de bijbel leven we momenteel in dezelfde tijden zoals die waren ten tijde van Noach toen de mensen ook immoreel leefden.
De Bijbel is pas geactualiseerd? Leefden we niet in de Middeleeuwen ook al "immoreel"?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 18:11
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
De Bijbel is pas geactualiseerd? Leefden we niet in de Middeleeuwen ook al "immoreel"?
De bijbel heeft altijd nog gelijk gehad met haar profetien, en jah, de mensheid heeft altijd al immoreel geleefd. En vroeger mocht men niet een een bijbel thuis hebben en werd het volk dom gehouden. Men hielt zelfs sexfeesten in kerken etc
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 18:12
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wanneer iemand zichtbaar zich schuldig maakt aan dergelijk onzedelijk gedrag behoort wat mij betreft in detentie te verblijven.
Helaas is Nederland al zo ver heen dat het als dood normaal word gezien!

Maar wil God het zien? Nee, God veroordeelt dergelijk gedrag!
Het is onzedelijk gedrag volgens jouw interpretatie van de Bijbel, maar de Bijbel is geen grondwet voor dit land. Als je zelf wetten wilt maken, zorg dan dat je je er zelf aan houdt, maar leg ze niet aan anderen op. (Zeker niet als die anderen geen enkele waarde hechten aan de Bijbel, dan zegt zo'n regel hun natuurlijk ook niets.)

Zullen we het verder aan God overlaten of Hij dat wel of niet veroordeelt?

Ik denk niet dat je iemand overtuigd om te gaan geloven of om niet meer homo te willen zijn, omdat jij roept dat God je anders veroordeelt. God kan het alleen wel aan En als je graag wil helpen, bid dan voor die mensen, i.p.v. ze te veroordelen. Of ga normaal in gesprek en verplaats je in die persoon. Kan jij je altijd verzetten als je verliefd bent, puur omdat het niet zou mogen? Doe jij nooit eens iets anders wat in gaat tegen de manier waarop God datgene bedoelt heeft?

Kijk nog eens goed naar de Bijbelteksten die in anti-homo propaganda gebruikt worden, worden die soms niet vreselijk uit hun verband gerukt?
Oud 20-02-2015, 18:12
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
De bijbel heeft altijd nog gelijk gehad met haar profetien, en jah, de mensheid heeft altijd al immoreel geleefd. En vroeger mocht men niet een een bijbel thuis hebben en werd het volk dom gehouden. Men hielt zelfs sexfeesten in kerken etc
Daarom. We zijn op de goede weg zou ik zeggen dan
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de bijbel goed genoeg nagezocht en helaas zijn er onder de "Christenen" veel mensen die de bijbel niet goed kennen en zich docrine"s laten aanpraten door de mensen van de kerken.
No True Scotsman-drogreden.

Citaat:
Dat God homo gedoe niet wil zien kan iedereen nazoeken in zijn of haar bijbel. Maar helaas zijn er veel mensen die denken de bijbel te kennen zonder dat ze het echt een beetje snappen.
Waarom snap jij het dan wel?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:08
Verwijderd
Staat er in de bijbel ook niet iets over niet mogen oordelen over anderen omdat alleen god dat mag? Waarom leef je dat niet na en laat je iedereen gewoon zijn eigen ding doen. Als ze anderen geen leed toebrengen, who the fuck cares.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:19
Verwijderd
Citaat:
In de bijbel staat dat men elkaar moet aanmoedigen om op het juiste pad te blijven.
Maar dit draadje wijkt nu teveel af en ik heb al een inbox berichtje gekregen dat de bijbelse visie nu min of meer wel duidelijk was omtrent dat homo gedoe. Als mensen er plezier aan beleven en normaal vinden moeten ze maar doorgaan. De Bijbelse visie is er duidelijk over en mijn eigen mening ook. En gelukkig zijn er nog landen zoals Rusland die er ook zo over denken en genoeg Islamitische landen
Het is normaal om homo te zijn en aangezien god volgens de bijbel vergevend is en jij niet ben jij degene die zal branden, niet de homo's.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 19:24
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Het is normaal om homo te zijn en aangezien god volgens de bijbel vergevend is en jij niet ben jij degene die zal branden, niet de homo's.
Jij vind het normaal en misschien nog wat ongelovigen meer maar voor God is het niet normaal en word het gezien als een ernstige zonde.
En de hel bestaat niet zoals ik al eerder heb vermeld.
En het is ook niet zo dat ik geen zonden bega hoor, ieder mens begaat zonden, ik zeg louter de bijbelse zienswijze en mijn eigen mening zonder te schelden of te beledigen. En een mening mag en als die ook nog onderbouw is helemaal lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 21:49
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Staat er in de bijbel ook niet iets over niet mogen oordelen over anderen omdat alleen god dat mag? Waarom leef je dat niet na en laat je iedereen gewoon zijn eigen ding doen. Als ze anderen geen leed toebrengen, who the fuck cares.
Oud 21-02-2015, 09:15
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb daarnet even flink de bezem door dit topic gehaald, omdat de gesprekken al lang niet meer gingen over homoseksualiteit, maar vooral over het Christendom. Verdwenen berichten kan je hier teruglezen, daar is ook de mogelijkheid om er verder op door te praten.
Oud 18-05-2015, 12:05
Bol
Bol is offline
Hoi WJFolkers

Ik realiseer me dat ik op een oud topic reageer maar ik wil je graag een hart onder de riem steken. Ik ben zelf ooit als katholiek uit de kast gekomen en ik snap denk ik wel hoe vervelend het is en hoeveel ellende je in je hoofd kunt hebben en ik vind het een goede zaak dat je jongeren wilt helpen.

Voor wat betreft alles wat ik in deze topic voorbij zie komen over wat er al dan niet in de bijbel over zou staan kan ik enkel maar verwijzen naar de brieven van Paulus.

In de 1e brief aan de Korintiërs schrijft hij:

[1] Al spreek ik de taal* van mensen en engelen – als ik de liefde niet heb, ben ik een galmend bekken of een schelle cimbaal. [2] Al heb ik de gave van de profetie, al ken ik alle geheimen en alle wetenschap, al heb ik het volmaakte geloof dat bergen zou kunnen verzetten – als ik de liefde niet heb, ben ik niets [3] Al deel ik al mijn bezit uit, al geef ik mijzelf prijs om mij daarop te kunnen beroemen* – als ik de liefde niet heb, helpt het mij niets.
[4] De liefde is geduldig en vriendelijk; de liefde is niet afgunstig, zij praalt niet, zij verbeeldt zich niets. [5] Zij gedraagt* zich niet onfatsoenlijk, zij zoekt* zichzelf niet, zij laat zich niet kwaad maken en rekent het kwade niet aan. [6] Zij verheugt zich niet over onrecht, maar vindt vreugde in de waarheid. [7] Alles verdraagt* zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verduurt zij.
[8] De liefde vergaat nooit. De gave van de profetie, ze zal verdwijnen; het spreken in talen, het zal verstommen; de kennis, ze zal ooit hebben afgedaan. [9] Want ons kennen is stukwerk, en stukwerk ons profeteren. [10] Maar wanneer het volmaakte komt, heeft het stukwerk afgedaan. [11] Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, voelde ik als een kind, dacht ik als een kind; nu ik volwassen ben, heb ik het kinderlijke achter mij gelaten. [12] Nu kijken wij nog in een spiegel, we zien raadselachtige dingen, maar straks zien we van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik nog slechts ten dele, maar dan zal ik ten volle kennen zoals* ik zelf gekend ben. [13] Deze drie* dingen blijven altijd bestaan: geloof, hoop en liefde; maar de liefde is het voornaamste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten