Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet nog dat ik aan mijn tante opbiechtte hoe ik met eten omging, en toen zei ze: 'tja, je doet het zelf hoor'. Superpijnlijke opmerking, maar helemaal waar en een prima inzicht als het doordringt. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En ze zijn daar ook geen uitzondering in, ofzo.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zat gek genoeg het beste in mijn vel tussen mijn 12e en 16e. En wtf, Paranoide verwijderd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben ruim over de dertig maar geef mij een voetbal, goaltje en een paar -bij voorkeur- vrienden en het is voetballen met z'n allen alsof we 13 zijn. Steeds wanneer ik een groepje-met-bal zie, gaat 't kriebelen. Geen moment denk ik 'Oei, ik ben oud, dat hoort niet meer!' Om maar een voorbeeld te noemen.
|
Ik voel me wel heel vaak heel volwassen en oud, omdat de mensen waar ik babysit inmiddels even oud zijn als ik enzo.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Volwassen zijn is niet zo erg, maar net als Megatron mag mijn innerlijke kind nog steeds buiten spelen
![]()
|
Verwijderd
|
Precies. Ik sta rustig 10 minuten lang een vreemde kat die mijn pad kruiste te aaien. Als het op voetbal aankomt ben ik een onhandelbare puber. Als ik voor het eerst een nieuwe vlam gezoend heb, spring ik zodra ze weg is in de lucht, klak mijn hakken tegen elkaar en bal mijn vuist onder het slaken van een oerkreet. Ik voel niet de druk van volwassen worden.
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zie je volgens mij op 01:04 in die clip van Burning Love Elmer uit z'n plaat gaan. En terecht.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nou ja, ik had gewoon geen behoefte aan 'volwassen dingen', zoals een baantje. De verantwoordelijkheid, het werk. Dingen voor jezelf moeten regelen, the usual stuff. En ja, ik ervaar het meestal nog wel 'als een gruwel' ja. Als ik zou kunnen kiezen zou ik nog wel terugwillen naar mijn kindertijd, ik heb die tijd nooit als een belemmering ervaren, of dingen gewild die toen nog niet konden. Beter kan ik het allemaal niet uitleggen hoor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar de voordelen van het volwassen zijn wegen daar niet tegen op? Zoals zelf bepalen wat je baantje dan is, zelf bedenken wat je die avond gaat eten en als jij daar zin in hebt zes dagen achter elkaar ontbijten met hamburgers, noemhetmaaropweetikveel? Dat weegt neit op tegen dat je moet werken en papiershizzles regelen?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, teruggaan naar mijn kindertijd met 'de kennis van nu' is natuurlijk een stuk minder leuk. Maar zonder de kennis van nu, ja, zou ik wel oke vinden. Heb het 'zelf dingen niet kunnen bepalen' als kind nooit als vervelend ervaren. Of op tijd thuis moeten zijn van iets. Of noem maar op. |
![]() |
|
|