Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2015, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Ik ben een heel klein heel heel heel klein beetje
Spoiler
Spoiler
Advertentie
Oud 21-01-2015, 18:44
Verwijderd
Bovenaan. Mja.
Oud 21-01-2015, 18:47
Verwijderd
Ik vond het trouwens ook helemaal niet leuk om dertien te zijn toen ik echt dertien was.
Oud 21-01-2015, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een heel klein heel heel heel klein beetje
Spoiler
Spoiler
!

Op wie?
Oud 21-01-2015, 18:55
Verwijderd
Citaat:
!

Op wie?
Het is niet alsof je hem kent.
Oud 21-01-2015, 20:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Elin3 als je zo'n topic als deze leest

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897291

denk je dan niet ergens stiekem "jeeeeeetje stel je niet zo aan pleeg dan gewoon zelfmoord ipv er over te janken of doe wat met je leven"? Ik heb dat wel heel erg namelijk. Ik snap dat ik dat niet moet antwoorden en ik vind het oprecht heel sneu dat ie zich kut voelt maar kom op zeg "ik ben ontslagen ik kan mijn vaste lasten niet betalen laat ik maar zelfmoord plegen". "Ik heb al één keer met één persoon gepraat en al mijn problemen zijn gebleven, praten helpt dus niet!"

Anderen dan Elin3 mogen uiteraard ook antwoorden. Sorry voor mensen die met zelfmoord te maken hebben gehad en dit een pijnlijke opmerking vinden. Mijn mening is uiteraard niet echt dat deze persoon zelfmoord moet plegen, wel dat hij de energie die hij in whinen steekt, zou moeten steken in werken aan de zaken in zijn leven die hem niet bevallen.
Citaat:
Ik snap dat je dat zo denkt, Ertur, omdat je zelf wel rationeel kunt denken en een gezonde geest hebt (voor zover ik weet). Je veerkracht zal ook wel vrij groot zijn. Ik wil daarmee zeggen dat je waarschijnlijk in staat bent om ook mentaal grote klappen op te vangen.
Er zijn mensen die dat helemaal niet hebben en heel gevoelig zijn voor veranderingen en tegenslagen. Aan deze mensen zie je al vaak eerder dat zij mentaal niet heel stevig in de schoenen staan. Ze zijn bijvoorbeeld makkelijk te beïnvloeden en/of verslavingsgevoeliger dan personen die mentaal wel heel sterk zijn. Ook zie je dat zij eerder van slag raken door kleine veranderingen of tegenslagen. Hun relativatievermogen is laag en door herhaaldelijke tegenslagen kan die ook helemaal verdwijnen. Dan kun je als gezond mens denken 'grijp jezelf bij je lurven en doe er wat aan', maar die persoon ziet geen mogelijkheden meer en ervaart zijn situatie als uitzichtloos.

Dus dat. Niet dat deze rant wetenschappelijk onderbouwd is, het is meer een verslag van persoonlijke ervaringen en dingen die ik om mij heen zie gebeuren. Mijn moeder is al ruim 10 jaar depressief en ik ken meer mensen die op die manier langdurig ziek zijn (geweest) en ik zie daar in grote lijnen wel een patroon in.
Ik wilde een reactie typen op Ertur maar Miekje verwoordde wat ik wilde zeggen nog tig keer beter. Behalve dat mijn moeder prima gelukkig is.
Citaat:
Ja ik snap dat wat ik beschrijf nou net precies het probleem is en dat wat ik zeg echt niet zo gemakkelijk is (voor deze persoon) als ik het omschrijf. Daarom post ik ook niet in die topic. Ik vroeg me meer af of de mensen die keurig en heel lief proberen advies te geven, niet ergens in hun achterhoofd hetzelfde denken. Je kunt heel goed medelijden met iemand hebben en het vervelend vinden en een helpende hand bieden, en tegelijkertijd denken "doe niet zo moeilijk" Maar misschien ligt dat wel aan mij en denken sommige mensen dat laatste helemaal niet. Dat was een beetje mijn vraag geloof ik

Dus, als ik persoonlijk mag worden, waarschijnlijk houd je heel veel van je moeder en toon je veel begrip voor haar situatie. Maar denk je daarnaast niet soms "jeetje, dit is helemaal geen probleem, relativeer nou eens/los het gewoon op" of zo?

Om het wellicht wat gemakkelijker te maken voor je om te antwoorden: mijn moeder is mentaal en fysiek gezond en absoluut niet depressief maar ik denk dat bij haar al heel vaak. Als er per ongeluk een ei kapot valt, dan zeg ik "shit" en ruim het op zonder er verder nog aandacht aan te besteden. Mijn moeder slaat de handen ten hemel, begint hard ach en wee te roepen en werkt diverse scenario's uit van welk onheil er nog meer gaat volgen. Nu is dat gewoon haar persoonlijkheid, daarna ruimt zij ook gewoon op en gaat verder met haar leven. Maar dan denk ik dus al "tering doe normaal".
Er zijn inderdaad genoeg mensen die denken en zeggen dat je 'gewoon niet' moet doen. Dat is ook waar, maar het is niet per sé een helpende reactie. Ik weet uit ervaring dat de enige manier om uit een depressie te komen, je patroon te doorbreken is en niet te proberen het erger te maken ookal is dat makkelijker. Het moeilijkste dat er is is soms normaal doen, fatsoenlijk eten en naar buiten gaan maar het is ook het enige dat werkt. Maar dat van anderen horen is soms best kut.
Ik weet nog dat ik aan mijn tante opbiechtte hoe ik met eten omging, en toen zei ze: 'tja, je doet het zelf hoor'. Superpijnlijke opmerking, maar helemaal waar en een prima inzicht als het doordringt.
Citaat:
pfft, wat een onzin, zijn gewoon mentale zwakkelingen. Ik vind ook praktisch alles kut, lichaamsbeweging doe ik liever niet dan wel, het liefste blijf ik de hele dag binnen met de gordijnen dicht (als het kan slapend), de enige reden dat ik buiten kom is omdat ik moet werken om vaste lasten te betalen en ik zie andere mensen liever niet dan wel, MAAR IK BEN HET ZONNETJE IN HUIS EN HEB EEN AARDIG BESTAAN. Dus die lijers moeten niet zo janken en hop aan het werk, stel sociale rejecten dat het zijn.

Spoiler
Echt meer dan de helft van de muzikanten die ik ken (en dat zijn er nogal wat) heeft een depressie of heeft er een gehad. Als het er nog meer worden wordt er helemaal geen muziek meer gemaakt
Oud 21-01-2015, 20:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
KATJA WAT IS MET JE VRIENDJE
Oud 21-01-2015, 20:03
Verwijderd
Citaat:
KATJA WAT IS MET JE VRIENDJE
Wacht, wat! Kom even op whatsapp of facebookchat of iets.
Oud 21-01-2015, 20:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
IK BEN OP WHATSAPP
Oud 21-01-2015, 20:05
Verwijderd
Citaat:
IK BEN OP WHATSAPP
Mijn whatsapp zegt van niet.
Oud 21-01-2015, 20:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
leugens
Oud 21-01-2015, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Dertien was één van de stomste leeftijden, vond ik.
inderdaad. Nog zoooolang voordat je volwassen bent en nog zoveel ruzies te gaan om een uurtje later thuis te komen en dat soort flauwekul.
Oud 21-01-2015, 23:42
Verwijderd
Jij als mijn mensenhandelaar klinkt wel bizar trouwens
Oud 22-01-2015, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Jij als mijn mensenhandelaar klinkt wel bizar trouwens
Dat hele beleid en de hysterie rondom prostitutie is zo bizar, ja.

Weet je deze posters nog?

Hier is wat er kennelijk gebeurt met de vrouwen die zij 'redden':

Die organisatie krijgt jaarlijks 1,5 miljoen aan donaties maar bestaat uit maar drie mensen. De helft houden ze zelf, de andere helft spenderen ze aan 't uitbesteden van het reddingsproces. Bij dat reddingsproces worden vrouwen gekidnapt, opgesloten tot ze akkoord gaan met herscholing, en dan gedwongen aan 't werk gezet in sweatshops.

De organisatie die zegt tegen mensenhandel te zijn doet letterlijk aan mensenhandel.
Oud 22-01-2015, 01:46
Verwijderd
En ze zijn daar ook geen uitzondering in, ofzo.
Oud 22-01-2015, 02:27
Verwijderd
Arrivederci!
Oud 22-01-2015, 04:42
Verwijderd
Ieks!
Oud 22-01-2015, 06:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg
Oud 22-01-2015, 08:25
Verwijderd
Citaat:
inderdaad. Nog zoooolang voordat je volwassen bent en nog zoveel ruzies te gaan om een uurtje later thuis te komen en dat soort flauwekul.
Altijd dat graag 'volwassen willen worden'. Ik heb nooit volwassen willen worden, toen niet, en nu niet. Toen andere vriendinnetjes stonden te popelen om een baantje te krijgen en om uit te gaan, had ik daar echt totaal niks mee.

Ik zat gek genoeg het beste in mijn vel tussen mijn 12e en 16e.

En wtf, Paranoide verwijderd.
Oud 22-01-2015, 09:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
WAT PARANOIDE VERWIjdERD
Oud 22-01-2015, 09:38
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Altijd dat graag 'volwassen willen worden'. Ik heb nooit volwassen willen worden, toen niet, en nu niet. Toen andere vriendinnetjes stonden te popelen om een baantje te krijgen en om uit te gaan, had ik daar echt totaal niks mee.

Ik zat gek genoeg het beste in mijn vel tussen mijn 12e en 16e.

En wtf, Paranoide verwijderd.
Je kan toch prima plezier blijven beleven aan de kinderlijke pretjes in het leven zonder te verzaken in de Grote Mensen-dingen? Laten we wel wezen; zoveel stelt het Volwassen Leven nou ook weer niet voor qua verantwoordelijkheden op één uitzondering na (in mijn ogen): het (goed) opvoeden van nageslacht. En voor nageslacht moet je behoorlijk wat in stelling brengen wil dat van de grond komen Als je verstandig bent, tenminste.

Ik ben ruim over de dertig maar geef mij een voetbal, goaltje en een paar -bij voorkeur- vrienden en het is voetballen met z'n allen alsof we 13 zijn. Steeds wanneer ik een groepje-met-bal zie, gaat 't kriebelen. Geen moment denk ik 'Oei, ik ben oud, dat hoort niet meer!' Om maar een voorbeeld te noemen.
Oud 22-01-2015, 09:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik voel me wel heel vaak heel volwassen en oud, omdat de mensen waar ik babysit inmiddels even oud zijn als ik enzo. En al mijn klasgenoten gaan trouwen en kinderen krijgen of in elk geval samenwonen. En ik ben een van de oudsten van mijn studentenhuis en ik ga afstuderen ENGE SHIT
Oud 22-01-2015, 10:05
Qimm
Qimm is offline
Volwassen zijn is niet zo erg, maar net als Megatron mag mijn innerlijke kind nog steeds buiten spelen Ik ben volwassen en verantwoordelijk wanneer dat noodzakelijk is, de rest van de tijd gedraag ik me zoals ik wil
Oud 22-01-2015, 10:08
Megatron
Megatron is offline
Je signature doet me denken aan

.. Over jeugdsentiment gesproken
Oud 22-01-2015, 10:09
Verwijderd
Precies. Ik sta rustig 10 minuten lang een vreemde kat die mijn pad kruiste te aaien. Als het op voetbal aankomt ben ik een onhandelbare puber. Als ik voor het eerst een nieuwe vlam gezoend heb, spring ik zodra ze weg is in de lucht, klak mijn hakken tegen elkaar en bal mijn vuist onder het slaken van een oerkreet. Ik voel niet de druk van volwassen worden.
Oud 22-01-2015, 10:10
Verwijderd
OMG critical mass <333 dancing together, happy generation, believe in the future ik vond hun erg goed vroeger
Oud 22-01-2015, 10:15
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
OMG critical mass <333 dancing together, happy generation, believe in the future ik vond hun erg goed vroeger
Sowieso ben ik nu een sucker voor dat 'soort'. Toentertijd uiteraard niet of heimelijk want: noeste alto en alles.

Overigens zie je volgens mij op 01:04 in die clip van Burning Love Elmer uit z'n plaat gaan. En terecht.
Oud 22-01-2015, 10:28
Verwijderd
Hahaha nice
Oud 22-01-2015, 10:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Je signature doet me denken aan

[filmpje]

.. Over jeugdsentiment gesproken

OMG <3

Nee het is van de soundtrack van Lilo & Stitch (origineel van Elvis natuurlijk)
Oud 22-01-2015, 12:07
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Jeetje, Para weg. Jeetje.
Oud 22-01-2015, 12:07
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik ga vanavond pilav maken. Is dat lekker?
Oud 22-01-2015, 12:20
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Arrivederci!
Oud 22-01-2015, 12:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ga vanavond pilav maken. Is dat lekker?
Jaaaa
Oud 22-01-2015, 12:28
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Paranoide Wat is dit?!
Oud 22-01-2015, 13:24
Verwijderd
wees gerust, ze komt terug.
Oud 22-01-2015, 13:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze komt terug ja!
Oud 22-01-2015, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Je kan toch prima plezier blijven beleven aan de kinderlijke pretjes in het leven zonder te verzaken in de Grote Mensen-dingen? Laten we wel wezen; zoveel stelt het Volwassen Leven nou ook weer niet voor qua verantwoordelijkheden op één uitzondering na (in mijn ogen): het (goed) opvoeden van nageslacht. En voor nageslacht moet je behoorlijk wat in stelling brengen wil dat van de grond komen Als je verstandig bent, tenminste.

Ik ben ruim over de dertig maar geef mij een voetbal, goaltje en een paar -bij voorkeur- vrienden en het is voetballen met z'n allen alsof we 13 zijn. Steeds wanneer ik een groepje-met-bal zie, gaat 't kriebelen. Geen moment denk ik 'Oei, ik ben oud, dat hoort niet meer!' Om maar een voorbeeld te noemen.
Citaat:
Volwassen zijn is niet zo erg, maar net als Megatron mag mijn innerlijke kind nog steeds buiten spelen Ik ben volwassen en verantwoordelijk wanneer dat noodzakelijk is, de rest van de tijd gedraag ik me zoals ik wil
Citaat:
Precies. Ik sta rustig 10 minuten lang een vreemde kat die mijn pad kruiste te aaien. Als het op voetbal aankomt ben ik een onhandelbare puber. Als ik voor het eerst een nieuwe vlam gezoend heb, spring ik zodra ze weg is in de lucht, klak mijn hakken tegen elkaar en bal mijn vuist onder het slaken van een oerkreet. Ik voel niet de druk van volwassen worden.
Ja allemaal leuk, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het over mensen die in hun kinder- en puberteit niet kunnen wachten tot ze volwassen zijn omdat ze dan van alles mogen. Ik heb dat nooit gehad, ik was ook niet zo iemand die strijd had om uitgaan en ander gedoe. Niet dat ik makkelijk en braaf was, maar volwassen zijn leek me altijd al een gruwel.
Oud 22-01-2015, 14:12
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ja allemaal leuk, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het over mensen die in hun kinder- en puberteit niet kunnen wachten tot ze volwassen zijn omdat ze dan van alles mogen. Ik heb dat nooit gehad, ik was ook niet zo iemand die strijd had om uitgaan en ander gedoe. Niet dat ik makkelijk en braaf was, maar volwassen zijn leek me altijd al een gruwel.
Maar waarom leg je wederom niet uit
Oud 22-01-2015, 14:15
Verwijderd
Moet dat dan?
Oud 22-01-2015, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Waarom leek volwassen zijn je een gruwel dan? Wat was daar zo erg aan, toen? En ervaar je dat dat waar is geworden of vind je dat het nu dan allemaal wel meevalt?
Oud 22-01-2015, 14:16
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Moet dat dan?
Ik ben wel benieuwd naar het 'waarom', ja.
Oud 22-01-2015, 14:17
Verwijderd
Ach, moeten, moeten. Mensen afkatten als ze op iets van je ingaan, zeggen dat je dat niet bedoelt en vervolgens het niet uitleggen maakt je onsympathiek, zeikerig en aandachtstrekkend, maar als dat je ding is, gewoon doen
Oud 22-01-2015, 14:20
Verwijderd
Afkatten? Wauw, oke.
Oud 22-01-2015, 14:21
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ach, moeten, moeten. Mensen afkatten als ze op iets van je ingaan, zeggen dat je dat niet bedoelt en vervolgens het niet uitleggen maakt je onsympathiek, zeikerig en aandachtstrekkend, maar als dat je ding is, gewoon doen
Verpruts het nou niet voor mij door de fijnbesnaarde Noot aan te pakken; mijn volstrekt irrationele nieuwsgierigheid moet bevredigd worden in deze kwestie
Oud 22-01-2015, 14:21
Megatron
Megatron is offline
JA ZIE
Oud 22-01-2015, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Waarom leek volwassen zijn je een gruwel dan? Wat was daar zo erg aan, toen? En ervaar je dat dat waar is geworden of vind je dat het nu dan allemaal wel meevalt?
Ik ben wel benieuwd dus ik stel nog een keer de vragen!
Oud 22-01-2015, 14:26
Verwijderd
Citaat:
en vervolgens het niet uitleggen
Citaat:
dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het over [uitleg]

Citaat:
Ik ben wel benieuwd dus ik stel nog een keer de vragen!
oh sorry, ik had over je eerdere post heengelezen!

Nou ja, ik had gewoon geen behoefte aan 'volwassen dingen', zoals een baantje. De verantwoordelijkheid, het werk. Dingen voor jezelf moeten regelen, the usual stuff. En ja, ik ervaar het meestal nog wel 'als een gruwel' ja. Als ik zou kunnen kiezen zou ik nog wel terugwillen naar mijn kindertijd, ik heb die tijd nooit als een belemmering ervaren, of dingen gewild die toen nog niet konden.

Beter kan ik het allemaal niet uitleggen hoor.
Oud 22-01-2015, 14:30
Verwijderd
Maar de voordelen van het volwassen zijn wegen daar niet tegen op? Zoals zelf bepalen wat je baantje dan is, zelf bedenken wat je die avond gaat eten en als jij daar zin in hebt zes dagen achter elkaar ontbijten met hamburgers, noemhetmaaropweetikveel? Dat weegt neit op tegen dat je moet werken en papiershizzles regelen?
Oud 22-01-2015, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Maar de voordelen van het volwassen zijn wegen daar niet tegen op? Zoals zelf bepalen wat je baantje dan is, zelf bedenken wat je die avond gaat eten en als jij daar zin in hebt zes dagen achter elkaar ontbijten met hamburgers, noemhetmaaropweetikveel? Dat weegt neit op tegen dat je moet werken en papiershizzles regelen?
Ik denk het eigenlijk niet.

Maar goed, teruggaan naar mijn kindertijd met 'de kennis van nu' is natuurlijk een stuk minder leuk. Maar zonder de kennis van nu, ja, zou ik wel oke vinden. Heb het 'zelf dingen niet kunnen bepalen' als kind nooit als vervelend ervaren. Of op tijd thuis moeten zijn van iets. Of noem maar op.
Oud 22-01-2015, 14:41
Verwijderd
ok
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten