Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2015, 21:11
Verwijderd
100
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2015, 21:12
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien is die markt uitbreiden een idee. Kan me niet herinneren dat er ooit geen lange wachtlijsten zijn geweest.

Overigens vind ik een jaar of 10 wachttijd voor een 'gewone' Nederlander niet echt een ramp.
De lijsten zijn per regio of woonplaats. Krijg je werk in een andere plaats, dan kan je daar weer helemaal onderaan de wachtlijst beginnen als je een huis wil (correct me if I'm wrong). Dat het nooit anders is geweest, betekent niet dat dat goed is. Er zijn te weinig huizen. Wat moet die "gewone" Nederlander dan in die tien jaar?
Oud 28-11-2015, 21:16
Axel11
Axel11 is offline
Aan de andere kant is er bijv. in Rotterdam een vrij grote particuliere huursector. Mensen reageren wellicht niet op veel huizen, omdat de gevraagde huurprijzen aan de hoge kant zijn. Maar heel vaak kun je die makkelijk (flink) laten verlagen door de Huurcommissie, een van de mooiste instanties die we hebben in dit land.

Helaas heb ik al tientallen keren mogen ervaren dat dit advies niet ter harte wordt genomen, en heb ik inmiddels ook vaak zoiets van: "niet zo zeuren dan over gebrek aan betaalbare woonruimte, eigen schuld"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:17
Elin3
Elin3 is offline
Mensen moeten dat ook maar net weten, he Axel11
Oud 28-11-2015, 21:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mensen moeten dat ook maar net weten, he Axel11
Daarom zeg ik: mijn advies wordt niet ter harte genomen, ik vertel het mensen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:19
df
df is offline
Dat het nooit anders is geweest betekent niet dat het goed is inderdaad, wel dat het niet 'de sguld van de fluchtelingen' is.

En je doet net alsof sociale huur de enige optie is.
Oud 28-11-2015, 21:24
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Je laat je weer verleiden tot een oordeel over wat de overheid zou moeten doen. En ik heb geen glazen bol en jij ook niet
Maar de overheid kan die inschatting beter (laten) maken dan ik. Daarnaast hebben we een sociale verzorgingsstaat, waarin we zorgplicht (tot het extreme, maar dat is een andere discussie ) hebben uitbesteed aan de overheid. Vind ik grotendeels prima.

Citaat:
Hoeveel leegstand is er in de sociale huur sector 11uur? Dacht dat daar vooral wachtlijsten voor waren.
Daar inderdaad drama, veel scheefwoners, veel te dure huizen, vooral door schaarste,

Citaat:
Ik gok dat die leegstand vooral kantoorpanden betreft. Woonruimte is een drama in Nederland.
Dit idd.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:26
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat het nooit anders is geweest betekent niet dat het goed is inderdaad, wel dat het niet 'de sguld van de fluchtelingen' is.
Dat heb je mij ook niet horen zeggen! Vluchtelingen kunnen, afhankelijk van het beleid van de overheid wel een belasting vormen voor de sociale woningmarkt.
Oud 28-11-2015, 21:27
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dit idd.
Een leegstaand kantoorpand is meer waard dan een vol appartementencomplex/vluchtelingenopvang.

Hartstikke leuk bedacht, maar dit vereist overheidsingrijpen en die is onwillig op dit gebied; geen enkele significante beleidswijziging is in aantocht.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:28
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Een leegstaand kantoorpand is meer waard dan een vol appartementencomplex/vluchtelingenopvang.

Hartstikke leuk bedacht, maar dit vereist overheidsingrijpen en die is onwillig op dit gebied; geen enkele significante beleidswijziging is op dit gebied in aantocht.
Kantoorpanden staan vooral leeg omdat nieuwbouw mooier en vaak goedkoper is. De waarde van die panden is 0.

Wat betreft lamme overheid heb je wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:30
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kantoorpanden staan vooral leeg omdat nieuwbouw mooier en vaak goedkoper is. De waarde van die panden is 0.
Eh nee, lees je bijv. wel eens jaarrekeningen van vastgoedondernemingen?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:36
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Eh nee, lees je bijv. wel eens jaarrekeningen van vastgoedondernemingen?
Nee

Maar staan die gebouwen niet gewoon te hoog in de boeken? Op basis van speculatieve waarde in de hoop dat ze ooit zullen opleveren als de economie aantrekt, etc..?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:39
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar staan die gebouwen niet gewoon te hoog in de boeken? Op basis van speculatieve waarde in de hoop dat ze ooit zullen opleveren als de economie aantrekt, etc..?
Ja, dat klopt vind ik. Maar het punt is dat ook hier weer dingen van de overheid worden verwacht, terwijl de vraag is: wat als de overheid dit allemaal niet gaat regelen? Wat gaan mensen dan echt ZELF doen of niet doen om bijv. vluchtelingen van straat te halen.

Natuurlijk vind ik ook dat het beter is dat de overheid zorgt voor fatsoenlijke opvang en huisvesting van vluchtelingen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:39
Verwijderd
ik kan me ook niet voorstellen dat alle vastgoedondernemers hun leegstaande kantoorpanden vrijstellen voor dit soort liefdadigheden ;x
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:44
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Aan de andere kant is er bijv. in Rotterdam een vrij grote particuliere huursector. Mensen reageren wellicht niet op veel huizen, omdat de gevraagde huurprijzen aan de hoge kant zijn. Maar heel vaak kun je die makkelijk (flink) laten verlagen door de Huurcommissie, een van de mooiste instanties die we hebben in dit land.

Helaas heb ik al tientallen keren mogen ervaren dat dit advies niet ter harte wordt genomen, en heb ik inmiddels ook vaak zoiets van: "niet zo zeuren dan over gebrek aan betaalbare woonruimte, eigen schuld"
Maar dat is niet overal zo en ik kan me ook voorstellen dat naar de huurcommissie stappen voor veel mensen een nogal grote en enge stap is vanwege eventuele gevolgen voor de relatie met de verhuurder. Ik denk dat het beter is als de huurcommissie op eigen initiatief huren gaat controleren.
Oud 28-11-2015, 21:44
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik kan me ook niet voorstellen dat alle vastgoedondernemers hun leegstaande kantoorpanden vrijstellen voor dit soort liefdadigheden ;x
Zou wel goed zijn voor de reputatie van een bedrijf. Tenzij hun klantenkring bestaat uit Tokkies die op Geert Wilders stemmen, dan maak je geen vrienden met zo'n actie
Oud 28-11-2015, 21:46
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ja, dat klopt vind ik. Maar het punt is dat ook hier weer dingen van de overheid worden verwacht, terwijl de vraag is: wat als de overheid dit allemaal niet gaat regelen? Wat gaan mensen dan echt ZELF doen of niet doen om bijv. vluchtelingen van straat te halen.

Natuurlijk vind ik ook dat het beter is dat de overheid zorgt voor fatsoenlijke opvang en huisvesting van vluchtelingen
Dan moet er dus gezorgd worden dat de overheid haar werk doet.
Oud 28-11-2015, 21:49
df
df is offline
nee met mensen die maar blijven roepen dat alle Wildersvoters tokkies zijn gaan we het redden zeker
Oud 28-11-2015, 21:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik denk dat het beter is als de huurcommissie op eigen initiatief huren gaat controleren.
Controle kost ongeveer 2000 euro per huurwoning, dus eh, heb je 8 miljard ergens?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 21:55
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan moet er dus gezorgd worden dat de overheid haar werk doet.
Je mag best zeggen dat je geen asielzoeker in je (toekomstige) huis wil hoor
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Sowieso betekent opvang van vluchtelingen, door politiek of door mensen zelf geregeld, dat wij met z'n allen een stukje welvaart moeten inleveren. Er moet ergens geld/ ruimte gemaakt worden voor deze mens en dat moet ergens vandaan komen. De vraag is dus vooral of je bereid bent die offers te brengen voor je medemens, of dat je jezelf als "superieur" ziet (in elk geval wat betreft het recht hebben om in Nederland te mogen wonen) en vindt dat alle vluchtelingen het zelf maar moeten uitzoeken.
Deze kosten zijn peanuts, de hoeveelheid welvaart die "we" hiervoor moeten "inleveren" is verwaarloosbaar.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Je mag ook gewoon zeggen dat je je privacy belangrijker vindt dan mensen van de straat te halen
Als dat zo zou zijn, zou ik dat wel zeggen!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:28
claret
claret is offline
Ik vind een vluchteling niet erg geschikt voor binnenshuis, wel prima als tuinaccessoire.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:40
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als dat zo zou zijn, zou ik dat wel zeggen!
pls, "in mijn dorp is niets te doen, de vluchteling kan beter op straat bevriezen" is echt wel een kutsmoesje
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het hier met huisgenoten over gehad omdat we een kamer vrij hebben. Maar, omdat de helft van de huisgenoten homo is en bang iemand in huis te halen die daar niet erg content mee is, wilden ze eerst niet. Toen opperden andere huisgenoten dat we dan een vluchteling die zelf l/g/b/t is en het niet zo goed heeft in de opvang in huis konden nemen. Maar daar hadden andere huisgenoten weer geen interesse in en we doen het alleen als we het unaniem eens zijn.
Waarom heb je dit in zoveel detail overlegd als het nog niet eens een echte mogelijkheid is geweest? Tot nu toe wil de overheid helemaal niet dat mensen 'vluchtelingen in huis nemen'..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 09:46
zeehond23
zeehond23 is offline
Als het een leuk vrouwtje is die goed kan schoonmaken en koken offer ik wel een vrije kamer op hoor.
Oud 29-11-2015, 12:01
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Waarom heb je dit in zoveel detail overlegd als het nog niet eens een echte mogelijkheid is geweest? Tot nu toe wil de overheid helemaal niet dat mensen 'vluchtelingen in huis nemen'..
Ja géén idee! de ene helft van de huisgenoten is gek op vergaderen, de andere helft op speculeren denk ik

Edit: Nee ik weet het weer, eerst was het speculatief, later was de directe aanleiding dat transvisie (belangenvereniging voor transgenders) een bericht had geplaatst met de vraag of iemand woonplek had voor een paar transgenders die uit de opvangen werden getreiterd.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 13:21
Verwijderd
Citaat:
pls, "in mijn dorp is niets te doen, de vluchteling kan beter op straat bevriezen" is echt wel een kutsmoesje
Uhhh neee, want zelf zou ik deze plek ook niet uit kiezen om te wonen!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 13:26
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Uhhh neee, want zelf zou ik deze plek ook niet uit kiezen om te wonen!
Wanneer ga je op straat wonen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 13:36
df
df is offline
stop dan met huilen over een studieschuld en ga gewoon op kamers als het zo erg is in dat gat van je

is je kamer mooi vrij voor een asielzoeker ook, wel zo gezellig voor je ouders
Oud 29-11-2015, 14:33
Verwijderd
Waar huil ik over m'n studieschuld? Waar zeg ik dat vluchtelingen beter op straat kunnen bevriezen? Jullie maken allerlei aannames op basis wat ik van m'n woonplaats vind en of dat geschikt is voor vluchtelingen. Doe toch ff normaal, natuurlijk zal ik liever geen vluchtelingen op straat laten slapen. Gelukkig is die situatie nog niet aan de hand in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 16:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Deze kosten zijn peanuts, de hoeveelheid welvaart die "we" hiervoor moeten "inleveren" is verwaarloosbaar.
Dit, ja.

Paniek om niets, als je puur kijkt naar de hoeveelheid mensen die wij opvangen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 17:03
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Precies dit
https://m.facebook.com/story.php?sto...03244539945004
Met citaat reageren
Oud 29-11-2015, 18:06
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Waar huil ik over m'n studieschuld? Waar zeg ik dat vluchtelingen beter op straat kunnen bevriezen? Jullie maken allerlei aannames op basis wat ik van m'n woonplaats vind en of dat geschikt is voor vluchtelingen. Doe toch ff normaal, natuurlijk zal ik liever geen vluchtelingen op straat laten slapen. Gelukkig is die situatie nog niet aan de hand in Nederland.
Misschien kun je voortaan beter eerst het topic, of in ieder geval de openingspost, lezen voordat je zomaar iets zegt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten