Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, niet iedereens omgeving is even stabiel of gezond, met twee liefdevolle ouders die open en communicatief zijn en normaal doen over seks.
Er moet gewoon veel betere voorlichting komen op scholen. Nu is seksuele voorlichting één les bij Biologie waar je giechelig een condoom om een banaan mag doen, dat is niet genoeg. Met wat pech krijg je niet eens SOA's uitgelegd, heb je alleen een droog biologisch praatje over hoe conceptie werkt. Homoseksualiteit, aseksualiteit, interseksualiteit, LGBTQ-issues, consent, kink, dat wordt allemaal niet/nauwelijks uitgelegd. Geef me nog twee jaar, dan stel ik een eigen lesmethode samen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik kreeg in groep 8 al ''lichte'' dingen van seksuele voorlichting en vervolgens op de middelbare. Ik had echt een enorm chille docent die het naar mijn idee ook echt goed aanpakte. Je mocht ook altijd een briefje in een mandje doen als hij in de pauze weg was, zodat je anoniem je vraag kon stellen, en dan ging hij die vraag beantwoorden. Mocht van alles zijn. Hij is ook homoseksueel en dan waren er natuurlijk van die grapjassen die hem uit gingen dagen en daar de meest achterlijke vragen over ging stellen, maar ook daar ging hij heel goed mee om.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar voorlichting op jonge leeftijd is wel belangrijk ja. Ga het regelen, Deka!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nichtje van mij was ongemerkt zwanger. Gezien de grootte van het kindje en weetikveelwat, is zij waarschijnlijk 42+ weken zwanger geweest. Bleeft huis omdat ze zich niet lekker voelde en een uur of vijf later belde ze haar vriend o pmet de mededeling "Je bent vader geworden, kom maar naar huis." Ook leuk
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je bent ongetwijfeld een goede biologiedocent, en volgens mij ben je begaan met mensen en oordeel je niet snel over ze als ze eenmaal tegenover je staan, maar ik twijfel wel aan jouw vermogen om gender en seksualiteit uit te leggen op een manier die ik niet dramatisch vind. (Maar - verras me. Hoe leg je aan je MAVO-klas uit hoe ze moeten overleggen over consent? Welke communicatiemodellen leer je ze? Gewoon zeggen van 'niks tegen je zin doen he!' is niet genoeg. Hoe zorg je ervoor dat je lessen niet heteronormatief zijn? Vertel je je klas hoe ze giftig seksspeelgoed moeten herkennen? Behandel je verschil in libido, genderdysforie, verkrachtingscijfers? Hoe zorg je dat seksueel erg actieve meisjes zich geen slet voelen, en jongens met 'n desinteresse in seks geen prestatiedruk ervaren? Zijn je lessen ook relevant voor fetisjisten en aseksuele mensen? Vind je transmeisjes inmiddels wel echt meisjes?) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben met Dekaloog dat er beter onderwijs moet komen rondom (verschillende vormen van) seksualiteit. Ik heb door dit forum zoveel geleerd hierover. Het is altijd een beetje een ver-van-mijn-bed-show geweest omdat er niemand in mijn omgeving was die het er over had. Het werd gewoon nooit besproken omdat het niet aan de orde was en daarmee bleef het heel vaag. Homoseksualiteit en transgenders hadden we dan wel.in de directe omgeving, dus daar werd over gepraat, maar andere vormen van seks of fetishes of zo werden niet besproken en dat vind ik wel jammer. Aan de andere kant, als ik nu.kinderen krijg, heb ik geen flauw idee hoe ik dat aan zou moeten pakken.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dit zo'n grappig topic hè.
![]() |
![]() |
|
|