Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2016, 20:59
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Dat snap ik wel ja. Vooral in jouw situatie lijkt me dat nog eens extra lastig/gevaarlijk. Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken, hoor
Ja, ik moet er echt niet aan denken om nu zwanger te worden. Ten eerste kan ik er niet voor zorgen, ten tweede kan dat kind echt niet gezond zijn met alle teringzooi die ik binnen krijg. En je ziet weleens van die programma's en dan denk ik ja dikke doei, dat kan nooit, totdat iemand dichtbij je precies hetzelfde met een vriendin meemaakt. Zondag nog een wedstrijd gespeeld, woensdagavond in het ziekenhuis en weggestuurd worden met een antibioticakuur. Vervolgens het ziekenhuis uitwandelen en erachter komen dat het echt niet goed is, weer terug gaan, en twee uur later een kind in je armen hebben. Echt wtf, het zal je overkomen. Maar echt niemand heeft ook maar iéts door gehad. En dan stond dat meisje ook nog eens wekelijks met haar teamgenoten onder de douche, niet alsof ze zich achter kleding kon verbergen ofzo.
Advertentie
Oud 18-05-2016, 21:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
is dat fanta met chocomel?
Punten voor het bedenken!
Oud 18-05-2016, 21:00
Dekaloog
Dekaloog is offline
Tja, niet iedereens omgeving is even stabiel of gezond, met twee liefdevolle ouders die open en communicatief zijn en normaal doen over seks.

Er moet gewoon veel betere voorlichting komen op scholen. Nu is seksuele voorlichting één les bij Biologie waar je giechelig een condoom om een banaan mag doen, dat is niet genoeg. Met wat pech krijg je niet eens SOA's uitgelegd, heb je alleen een droog biologisch praatje over hoe conceptie werkt. Homoseksualiteit, aseksualiteit, interseksualiteit, LGBTQ-issues, consent, kink, dat wordt allemaal niet/nauwelijks uitgelegd.

Geef me nog twee jaar, dan stel ik een eigen lesmethode samen.
Oud 18-05-2016, 21:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, ik moet er echt niet aan denken om nu zwanger te worden. Ten eerste kan ik er niet voor zorgen, ten tweede kan dat kind echt niet gezond zijn met alle teringzooi die ik binnen krijg. En je ziet weleens van die programma's en dan denk ik ja dikke doei, dat kan nooit, totdat iemand dichtbij je precies hetzelfde met een vriendin meemaakt. Zondag nog een wedstrijd gespeeld, woensdagavond in het ziekenhuis en weggestuurd worden met een antibioticakuur. Vervolgens het ziekenhuis uitwandelen en erachter komen dat het echt niet goed is, weer terug gaan, en twee uur later een kind in je armen hebben. Echt wtf, het zal je overkomen. Maar echt niemand heeft ook maar iéts door gehad. En dan stond dat meisje ook nog eens wekelijks met haar teamgenoten onder de douche, niet alsof ze zich achter kleding kon verbergen ofzo.
Dat is inderdaad wel bizar ja! Brrr.
Oud 18-05-2016, 21:01
Verwijderd
De voorlichting kreeg ik pas in de 3e klas. Niks over soa's, wel iets over bevruchting enzo. Niks van geleerd.
Oud 18-05-2016, 21:02
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik ken ook iemand die stage loopt met tienermoeders en een deel van die meisjes weet gewoon niet dat je voorbehoedsmiddelen nodig hebt als je geen kind wil krijgen. Laat staan een SOA. Echt bizar om voor te stellen, maar tegelijkertijd triest dat je echt niks mee krijgt van je omgeving.. Ze snappen het zelfs niet nadat ze bevallen zijn van een kind.
Er zijn ook vrouwenlichamen die denken: De pil? Hahahaha! Kom maar sperma, lekker eitje bevruchten.
Oud 18-05-2016, 21:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Tja, niet iedereens omgeving is even stabiel of gezond, met twee liefdevolle ouders die open en communicatief zijn en normaal doen over seks.

Er moet gewoon veel betere voorlichting komen op scholen. Nu is seksuele voorlichting één les bij Biologie waar je giechelig een condoom om een banaan mag doen, dat is niet genoeg. Met wat pech krijg je niet eens SOA's uitgelegd, heb je alleen een droog biologisch praatje over hoe conceptie werkt. Homoseksualiteit, aseksualiteit, interseksualiteit, LGBTQ-issues, consent, kink, dat wordt allemaal niet/nauwelijks uitgelegd.

Geef me nog twee jaar, dan stel ik een eigen lesmethode samen.
Ik wil niet lullig doen hoor, maar ik ben momenteel zelf bezig met voortplanting met mijn mavoklassen en het is echt niet zo dramatisch als je hier schetst. Er worden gewoon minimaal 8 lesuren aan besteed.
Oud 18-05-2016, 21:04
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik kreeg in groep 8 al ''lichte'' dingen van seksuele voorlichting en vervolgens op de middelbare. Ik had echt een enorm chille docent die het naar mijn idee ook echt goed aanpakte. Je mocht ook altijd een briefje in een mandje doen als hij in de pauze weg was, zodat je anoniem je vraag kon stellen, en dan ging hij die vraag beantwoorden. Mocht van alles zijn. Hij is ook homoseksueel en dan waren er natuurlijk van die grapjassen die hem uit gingen dagen en daar de meest achterlijke vragen over ging stellen, maar ook daar ging hij heel goed mee om. Hij was ook overal heel open en relaxt over, super fijn is dat.
Oud 18-05-2016, 21:05
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nou, dat zijn mijn ouders ook totaal niet (heb ze nog nooit een woord over seks horen zeggen), maar toch wist ik al vroeg de basics. Wrs omdat ik veel Villa Achterwerk keek ten tijde van Theo & Thea en Rembo & Rembo. En natuurlijk boekies zoals de fancy.
Maar voorlichting op jonge leeftijd is wel belangrijk ja. Ga het regelen, Deka!
Oud 18-05-2016, 21:06
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had van de week ook een anonieme vragendoos gemaakt. Natuurlijk zaten er ook uitdagende vragen tussen, maar ook veel hele serieuze waar we goed over hebben gepraat
Oud 18-05-2016, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Dat je de eerste wet van Newton niet meer kent alla, maar dit gaat over seks
Nou ja, gewoon de fysieke shizzle, wat er gebeurd (eitje da tniet bevrucht wordt enzo) heeft weinig te maken met seks, als je het mij vraagt.
Citaat:
Mensen die mensen kennen ja

Ik heb een postuur waarbij het praktisch onmogelijk is om ongemerkt zwanger te zijn En verder, die ienieminie kans... Geen anticonceptie is waterdicht. En het grote voordeel vind ik dat je er niet constant aan hoeft te denken, medicatie meestal geen invloed heeft op de werking en bovendien wilde ik van alle vorige soorten anticonceptie dood, dus dit is echt een verademing!
Ja, eh, onmogelijk om zwanger te worden zonder dat je het merkt. Ik heb alleen in mijn omgeving al drie mensen die ongemerkt zwanger waren en daar zag je niks aan. Een vriendin van Jos en had ongeveer hetzelfde figuur als jij. Ze kwam er met zeven maanden achter dat ze zwanger was en er was echt niks aan te zien. Binnen een week had ze een dikke zwangere buik, tot die tijd was het bijna onzichtbaar. Ze was wel aangekomen, maar niet veel. Zeker niet genoeg om er zwanger uit te zien.
Oud 18-05-2016, 21:10
Verwijderd
Ik zou op heel veel berichten na mijn vorige bericht willen reageren, maar ik doe het wel zo:
Oud 18-05-2016, 21:11
Miekje*
Miekje* is offline
Daarom ook het 'praktisch onmogelijk' hè. Helemaal onmogelijk is het natuurlijk nooit.
Oud 18-05-2016, 21:14
Verwijderd
Nichtje van mij was ongemerkt zwanger. Gezien de grootte van het kindje en weetikveelwat, is zij waarschijnlijk 42+ weken zwanger geweest. Bleeft huis omdat ze zich niet lekker voelde en een uur of vijf later belde ze haar vriend o pmet de mededeling "Je bent vader geworden, kom maar naar huis." Ook leuk
Oud 18-05-2016, 21:15
Axel11
Axel11 is offline
Brrrr wat een enge verhalen.
Oud 18-05-2016, 21:16
Verwijderd
Overigens heeft ze vijf dagen voor haar bevalling zich nog uitgeleefd op de trampoline en was ze nauwelijks aangekomen. Niet heul veul in ieder geval.
Oud 18-05-2016, 21:17
Verwijderd
En vriendin is door de pil heen zwanger geworden. Sindsdien doe ik ongeveer een sin de drie maanden een test. Gewoon, voor de zekerheid.
Oud 18-05-2016, 21:18
bloodyb
bloodyb is offline
Och, daar hoef jij toch niet bang voor te zijn?
Oud 18-05-2016, 21:19
Verwijderd
Waar voor niet?
Oud 18-05-2016, 21:20
bloodyb
bloodyb is offline
Je was te snel, ik reageerde op Axel11!
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
is dat fanta met chocomel?
Iehl.
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Och, daar hoef jij toch niet bang voor te zijn?
Citaat:
Je was te snel, ik reageerde op Axel11!
Soms heb ik wel reden daar bang voor te zijn, wijsneus.
Oud 18-05-2016, 21:21
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Iehl.
Een vloeibaar Pim's koekje
Oud 18-05-2016, 21:23
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Soms heb ik wel reden daar bang voor te zijn, wijsneus.
Ja, nu je het zegt. Je reageert wel of je ongesteld bent.
Oud 18-05-2016, 21:23
Verwijderd
Nijsweus
Oud 18-05-2016, 21:24
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ben er altijd nog beter aan toe dan de neushoorn
Oud 18-05-2016, 21:25
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dan hoeft 'ie er dus níet bang voor te zijn. Snap je wat ongesteldheid is?
Oud 18-05-2016, 21:28
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Een vloeibaar Pim's koekje
Chocomelk is sowieso al vies.
Oud 18-05-2016, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Wtf
Oud 18-05-2016, 21:34
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Allez jong, smakeloze vent!
Oud 18-05-2016, 21:35
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik vind koude chocomel ook vies. Warme kan ik soms wel lekker vinden.
Verwijderd
Citaat:
Allez jong, smakeloze vent!
Pak jij de hooivorken? Ik heb de fakkels
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Citaat:
Wtf
Ik ben er in de regel ook geen groot fan van.
Oud 18-05-2016, 21:36
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik wil niet lullig doen hoor, maar ik ben momenteel zelf bezig met voortplanting met mijn mavoklassen en het is echt niet zo dramatisch als je hier schetst. Er worden gewoon minimaal 8 lesuren aan besteed.
Ik wil ook niet lullig doen hoor, maar jij vond eerder dat transvrouwen biologisch gezien mannen waren. En toen ik daar iets over zei bleek uit je antwoord dat je interseksualiteit niet echt kent. En dan was er nog deze discussie, waarin je liet merken dat je een strikte M/V-scheiding incl. bijbehorende stereotypen niet problematisch vond.

Je bent ongetwijfeld een goede biologiedocent, en volgens mij ben je begaan met mensen en oordeel je niet snel over ze als ze eenmaal tegenover je staan, maar ik twijfel wel aan jouw vermogen om gender en seksualiteit uit te leggen op een manier die ik niet dramatisch vind.

(Maar - verras me. Hoe leg je aan je MAVO-klas uit hoe ze moeten overleggen over consent? Welke communicatiemodellen leer je ze? Gewoon zeggen van 'niks tegen je zin doen he!' is niet genoeg. Hoe zorg je ervoor dat je lessen niet heteronormatief zijn? Vertel je je klas hoe ze giftig seksspeelgoed moeten herkennen? Behandel je verschil in libido, genderdysforie, verkrachtingscijfers? Hoe zorg je dat seksueel erg actieve meisjes zich geen slet voelen, en jongens met 'n desinteresse in seks geen prestatiedruk ervaren? Zijn je lessen ook relevant voor fetisjisten en aseksuele mensen? Vind je transmeisjes inmiddels wel echt meisjes?)
Oud 18-05-2016, 21:36
Dekaloog
Dekaloog is offline
*weer van stokpaardje klimt*
Oud 18-05-2016, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er in de regel ook geen groot fan van.
Van jou verwacht ik het
Oud 18-05-2016, 21:39
Verwijderd
IK VIND ALLE VROUWEN KUTHOERE!!!!
Oud 18-05-2016, 21:39
Verwijderd
Waren ze dat maar, en alle mannen ook, dan had ik echt veel meer seks. Maar dan ook gewoon zo even tussen het maken van een tosti en het overschrijven van mijn gedeelte van de rekening van gisteravond door.
Oud 18-05-2016, 21:40
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Dan hoeft 'ie er dus níet bang voor te zijn. Snap je wat ongesteldheid is?
Nee Trimm, leg het nog eens uit.
Oud 18-05-2016, 21:40
Verwijderd
Ik ben bonoboïst denk ik.
Oud 18-05-2016, 21:41
Verwijderd
"WE ETEN VANAVOND PIZZA!"
- NEE BOERENKOOL
<ff neuken>
Okay jij wint, pizza.
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nee Trimm, leg het nog eens uit.
Ik ben je google niet.
bloodyb
bloodyb is offline
Jij beklimt alles wat warm is en beweegt?
Oud 18-05-2016, 21:43
Macrador
Macrador is offline
Wat is er raar aan zeggen dat iemand met een xy-chromosoom genetisch gezien nog geclassifeerd wordt als man?
Oud 18-05-2016, 21:44
Holland Oates
Holland Oates is offline
Sowieso
Oud 18-05-2016, 21:45
Verwijderd
Ik ben met Dekaloog dat er beter onderwijs moet komen rondom (verschillende vormen van) seksualiteit. Ik heb door dit forum zoveel geleerd hierover. Het is altijd een beetje een ver-van-mijn-bed-show geweest omdat er niemand in mijn omgeving was die het er over had. Het werd gewoon nooit besproken omdat het niet aan de orde was en daarmee bleef het heel vaag. Homoseksualiteit en transgenders hadden we dan wel.in de directe omgeving, dus daar werd over gepraat, maar andere vormen van seks of fetishes of zo werden niet besproken en dat vind ik wel jammer. Aan de andere kant, als ik nu.kinderen krijg, heb ik geen flauw idee hoe ik dat aan zou moeten pakken.
Oud 18-05-2016, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Wat is er raar aan zeggen dat iemand met een xy-chromosoom genetisch gezien nog geclassifeerd wordt als man?
Idd
Oud 18-05-2016, 21:47
Verwijderd
Ik vind dit zo'n grappig topic hè. Vooral de laatste twee reacties.
Oud 18-05-2016, 21:48
Verwijderd
Hitlarisch
Oud 18-05-2016, 21:50
Verwijderd
Eva Sbrawn Again
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten