Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Je hebt dan ook mensen die op aandacht kickken en zich expres gaan snijden zodat ze weer een snijtopic kunnen maken.

Maarjah...ik ga mn mond maar verder houden

Hmm ja die heb je idd ook, maar die mensen hebben een net zo groot probleem als mensen die om andere redenen dan aand8 snijden hor! Ik vind het ook triest, maar als je snijdt ben j zowiezo nie helemaaaal 100% gezond, wat de reden ook is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2003, 10:19
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
parapluutje schreef:
Ik vind het ook triest, maar als je snijdt ben j zowiezo nie helemaaaal 100% gezond, wat de reden ook is...
Reageer.

(sorry, dat moest eruit )
Oud 11-01-2003, 10:24
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
parapluutje schreef:
als je snijdt ben j zowiezo nie helemaaaal 100% gezond, wat de reden ook is...
Wat is jouw definitie van gezond?

Ik denk/weet dat mensen die snijden een soort houvast hebben gevonden waarop ze altijd weer terug kunnen vallen wanneer het wat minder gaat.

Ik verklaar ze niet als gezond of ongezond.

Ik vind alleen dat zij een verkeerde manier hebben ondervonden om problemen op te lossen. Jammer genoeg.
Oud 11-01-2003, 13:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Niemand is geestelijk volledig 100% gezond, paraplu...
Oud 12-01-2003, 19:54
Lindosenika
Lindosenika is offline
Hey...
misschien is het handig om bij 'psychologie' een nieuw bericht te beginnen genaamd 'snijden' of zoiets, het is nu niet overzichtelijk waar mensen hun verhaal kwijt kunnen, en ik zie al dat er bij deze 'topic' enkele verhalen verschijnen.
Het is slechts een idee.
Oud 12-01-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Lindosenika schreef:
Hey...
misschien is het handig om bij 'psychologie' een nieuw bericht te beginnen genaamd 'snijden' of zoiets, het is nu niet overzichtelijk waar mensen hun verhaal kwijt kunnen, en ik zie al dat er bij deze 'topic' enkele verhalen verschijnen.
Het is slechts een idee.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Je bedoeld een algemeen topic over snijden? Dat idee is al vaker geopperd en meteen weer verworpen. Dan is het trigger-gevolg niet weg... 'k zal ff aan Dusjcrib vragen of ze post wat we van de week afgesproken/geschreven hebben (zie ook announcement). Ze zou het van de week posten, bedenk ik me net...ff afwachten dus maar.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 12:53
Verwijderd
Namens de forumbazen van psych:

Nou, hier dan eindelijk bericht over het beleid dat we nu zullen volgen in verband met automutilatie-topics. We zijn toch tot de conclusie gekomen dat topics met automutilatie als hoofdonderwerp niet meer toegestaan zijn. De argumenten zijn in dit topic denk ik duidelijk gegeven. Het is echter niet de bedoeling een taboe te creëren rond automutilatie, het is dus niet zo dat het niet meer genoemd mag worden. Het is wel toegestaan om een topic te openen waarin automutilatie wordt genoemd, als het topic zelf ergens anders (zoals de oorzaak) over gaat. Automutilatie heeft een oorzaak en die mag je dus best bespreken. We zijn ons ervan bewust dat het ook zo ver kan gaan dat automutilatie een probleem op zich wordt en de oorzaak dus niet meer uitmaakt. Daarom laten we je niet zomaar in de kou staan, maar zullen we bij het sluiten van het topic een aantal links geven waar je misschien nuttige informatie vandaan kunt halen. Wanneer automutilatie op zichzelf een probleem is geworden kunnen mensen op het forum ook weinig meer voor je betekenen. Tuurlijk is het fijn je verhaal ergens kwijt te kunnen, maar het is niet de bedoeling anderen mee te slepen in dit probleem en dat risico bestaat wel.

Ik hoop dat iedereen begrijpt waarom we deze regel in hebben moeten stellen!

De regel staat ook al uitgelegd in de announcement, maar ik dacht, ik plaats hier toch ook nog even een stukje. Dit topic zal nu nog ongeveer een week sticky zijn zodat iedereen de tijd heeft het te lezen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:30
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
*knip*

Offtopic: heeft lang geduurd..
(oh, niet als verwijt bedoeld hoor.. )
Oud 17-01-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:

Offtopic: heeft lang geduurd..
(oh, niet als verwijt bedoeld hoor.. )
Offtopic: ja, het stond al een stuk langer in het announcement, maar dit topic waren we eventjes vergeten.. dat stukje heb ik ook al veel langer staan, maar stond op mn vaders computer en ik was telkens bij mn moeder... mja, het staat er nu in ieder geval, beter laat dan nooit
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 15:45
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
parapluutje schreef: als je snijdt ben j zowiezo nie helemaaaal 100% gezond, wat de reden ook is...
De (meeste) mensen die automutileren hebben dat als overlevingsstrategie gevonden.
Ze moeten overleven, de situatie is onhoudbaar, hoe overleef je?
Zij vonden dat als overlevingsstrategie en het helpt hun, alhoewel het een tijdelijke oplossing is en dit vaker wordt toegepast...
Het is niet oke, nee tuurlijk niet, maar op zo'n moment kan je niet anders, dat weet ik uit ervaring.

Misschien zijn deze mensen juist wel erg intelligent dat ze deze
oplossing konden vinden en om zo
niet verder te zakken en geen suicide te plegen.

Ja het is niet de ideale oplossing, maar als je zo erger kan voor komen... ja
En weet je, als het beter gaat, kan je leren stoppen...
Het is echt mogelijk...

Sterkte iedereen!
Liefs,
Dashja
Reageren

Regels voor berichten