Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk/weet dat mensen die snijden een soort houvast hebben gevonden waarop ze altijd weer terug kunnen vallen wanneer het wat minder gaat. Ik verklaar ze niet als gezond of ongezond. Ik vind alleen dat zij een verkeerde manier hebben ondervonden om problemen op te lossen. Jammer genoeg.
|
Hey...
misschien is het handig om bij 'psychologie' een nieuw bericht te beginnen genaamd 'snijden' of zoiets, het is nu niet overzichtelijk waar mensen hun verhaal kwijt kunnen, en ik zie al dat er bij deze 'topic' enkele verhalen verschijnen. Het is slechts een idee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Namens de forumbazen van psych:
Nou, hier dan eindelijk bericht over het beleid dat we nu zullen volgen in verband met automutilatie-topics. We zijn toch tot de conclusie gekomen dat topics met automutilatie als hoofdonderwerp niet meer toegestaan zijn. De argumenten zijn in dit topic denk ik duidelijk gegeven. Het is echter niet de bedoeling een taboe te creëren rond automutilatie, het is dus niet zo dat het niet meer genoemd mag worden. Het is wel toegestaan om een topic te openen waarin automutilatie wordt genoemd, als het topic zelf ergens anders (zoals de oorzaak) over gaat. Automutilatie heeft een oorzaak en die mag je dus best bespreken. We zijn ons ervan bewust dat het ook zo ver kan gaan dat automutilatie een probleem op zich wordt en de oorzaak dus niet meer uitmaakt. Daarom laten we je niet zomaar in de kou staan, maar zullen we bij het sluiten van het topic een aantal links geven waar je misschien nuttige informatie vandaan kunt halen. Wanneer automutilatie op zichzelf een probleem is geworden kunnen mensen op het forum ook weinig meer voor je betekenen. Tuurlijk is het fijn je verhaal ergens kwijt te kunnen, maar het is niet de bedoeling anderen mee te slepen in dit probleem en dat risico bestaat wel. Ik hoop dat iedereen begrijpt waarom we deze regel in hebben moeten stellen! De regel staat ook al uitgelegd in de announcement, maar ik dacht, ik plaats hier toch ook nog even een stukje. Dit topic zal nu nog ongeveer een week sticky zijn zodat iedereen de tijd heeft het te lezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze moeten overleven, de situatie is onhoudbaar, hoe overleef je? Zij vonden dat als overlevingsstrategie en het helpt hun, alhoewel het een tijdelijke oplossing is en dit vaker wordt toegepast... Het is niet oke, nee tuurlijk niet, maar op zo'n moment kan je niet anders, dat weet ik uit ervaring. Misschien zijn deze mensen juist wel erg intelligent dat ze deze oplossing konden vinden en om zo niet verder te zakken en geen suicide te plegen. Ja het is niet de ideale oplossing, maar als je zo erger kan voor komen... ja En weet je, als het beter gaat, kan je leren stoppen... Het is echt mogelijk... Sterkte iedereen! Liefs, Dashja
|
![]() |
|
|