Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
kun je wat voorbeelden/ argumenten geven?
---> laten we nou maar terug gaan naar de discussie; misschien een goed idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 16:12
dystopia
dystopia is offline
Linkse kerk is met name een term die door (extreem)rechts gebruikt wordt, appel.
Oud 07-10-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Linkse kerk is met name een term die door (extreem)rechts gebruikt wordt, appel.
mij lijkt dat die term voornamelijk wordt gebruikt door mensen die zich niet de mond willen laten snoeren door een politieke elite en de media.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 18:24
Joostje
Joostje is offline
BARON, je mag dan soms wel eens gelijk hebben, de Rechtse synagoge is gewoon een begrip. De aanhangers hiervan, vooral te vinden in de VVD en de LPF, zijn een soort gelovigen, namelijk het geloof van de politieke correctheid. Deze mensen zijn niet voor rede vatbaar en zijn principieel tegen alles wat anders denkt. Ik reken jouw niet tot deze groep, maar het begrip Rechtse synagoge' blijf ik gebruiken voor dit soort dwepers.

p.s. voorbeelden van deze groep fundamentalisten kan je zelf wel bedenken
Oud 07-10-2002, 22:03
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
BARON, je mag dan soms wel eens gelijk hebben, de Rechtse synagoge is gewoon een begrip. De aanhangers hiervan, vooral te vinden in de VVD en de LPF, zijn een soort gelovigen, namelijk het geloof van de politieke correctheid. Deze mensen zijn niet voor rede vatbaar en zijn principieel tegen alles wat anders denkt. Ik reken jouw niet tot deze groep, maar het begrip Rechtse synagoge' blijf ik gebruiken voor dit soort dwepers.

Grinnik. Geinige reactie hoor. Maarruh, ik ben tegen(!) politieke correctheid.

En ik juich mensen die anders dan mij denken van harte toe om te discussiëren. En ik heb ook graag for the sake of het debat deze mensen in de politiek....maar dan wel in de oppositie.

Rechts KAN tenminste zorgen dat allochtonen integreren, dat achterstandswijken tegengegaan worden. Linkse dogma's belemmeren dit (tenzij onze 'rode Bolkestein' Wouter Bos van de PvdA nog eens iets fatsoenlijks maakt...maar dan worden ze ZEER waarschijnlijk ook een stuk rechtser).
Links wil een betere wereld, ook al gaat dat ten koste van ons land. Rechts wil een beter land, ook al gaat dat ten koste van een betere wereld.

En Pim ziet dat het allebei kan (lees ook 'Zielloos Europa') en dat juist die wereldverbeterende gedachten van links averechts werken (dus om even wat te noemen: zoveel mogelijk opvang in de regio, geld naar Lubbers i.p.v. naar (vaak economische) vluchtelingen, EMU en EU van onderen opbouwen en uitbreiden i.p.v. opgelegd door de elite).

Ook al is de LPF overwegend rechts, er zitten ook heel wat linkse standpunten in Pim's gedachtengoed...echter alleen de logische die kunnen leiden tot oplossingen. Daar zat de kracht van Pim's gedachtengoed: logica i.p.v. dogma's.

Terzijde:
Ik las vandaag de maidenspeech van De Jong. Velen waren enthousiast...ik vond het ook goed, maar dan toch voornamelijk omdat het eruit zag als een 'copy and paste' uit dit boek (maar de meeste mensen hebben dat niet gelezen).
Oud 08-10-2002, 11:55
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Kan je niks zelf bedenken? beken dan liever gelijk je ongelijk!
Rechts is in Nederland jarenlang in een hoekje gedrukt door links en niet omgekeerd; zo'n opmerking als 'de rechtse synagoge' raakt dus kant noch wal.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 13:57
twiety
twiety is offline
Citaat:
BARON schreef:
Rechts is in Nederland jarenlang in een hoekje gedrukt door links en niet omgekeerd; zo'n opmerking als 'de rechtse synagoge' raakt dus kant noch wal.
Yep, bewaar de term maar, over een jaartje of acht kun je 'm misschien terecht gebruiken.
Oud 08-10-2002, 20:05
NN
NN is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
het gaat er toch niet om hoe je het brengt in een discussie maar om wat je brengt.
en uit jouw opmerkingen mag ik concluderen dat je even weinig respect hebt voor baron's standpunten als omgekeerd.

dus het verhaal van de pot en de ketel.....

Hoezo heb ik geen respect voor Barons standpunten? Ik deel geen maatschappij in hokjes en gebruik ook geen woorden die ongepast zijn op een serieus discussieforum.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:16
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef:
Bovendien is dat 'gediscussier' over de LPF geen discussie te noemen, omdat ieders mening al duidelijk vast staat en de beste argumenten toch niets uithalen (kijk maar naar Twiety, hij schrijft ellenlange reacties, maar staat aardig geisoleerd, als ik het zacht mag uitdrukken).
Misschien heeft het er mee te maken dat het LPF-gedachtengoed dat Twiety (goed) uitéén zet, niet zo veel aanhang meer heeft?
Ik kan het niet helpen dat deze ideeën vaak lijnrecht tegenover mijn eigen opvattingen staan en ze daarom probeer te bestrijden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 21:38
twiety
twiety is offline
Citaat:
NN schreef:
Misschien heeft het er mee te maken dat het LPF-gedachtengoed dat Twiety (goed) uitéén zet, niet zo veel aanhang meer heeft?
Nou, dat maakt HIER i.i.g. niks uit. Is altijd al een linkse bende geweest op dit forum. Daarom vind ik het ook zo leuk om hier te posten. Alleen maar mensen die het met je eens zijn wordt ook saai.

Citaat:
Ik kan het niet helpen dat deze ideeën vaak lijnrecht tegenover mijn eigen opvattingen staan en ze daarom probeer te bestrijden.
Heb ik graag zelfs, houdt me wakker
Oud 09-10-2002, 10:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Grinnik. Geinige reactie hoor. Maarruh, ik ben tegen(!) politieke correctheid.

politieke correctheid is absoluut niet statisch, en schuift meestal mee met het kabinet. mij lijkt dat binnen een jaar alle standpunten van het cda, de vvd en de lpf 'politiek correct' zijn.

En ik juich mensen die anders dan mij denken van harte toe om te discussiëren. En ik heb ook graag for the sake of het debat deze mensen in de politiek....maar dan wel in de oppositie.

Rechts KAN tenminste zorgen dat allochtonen integreren, dat achterstandswijken tegengegaan worden. Linkse dogma's belemmeren dit (tenzij onze 'rode Bolkestein' Wouter Bos van de PvdA nog eens iets fatsoenlijks maakt...maar dan worden ze ZEER waarschijnlijk ook een stuk rechtser).
Links wil een betere wereld, ook al gaat dat ten koste van ons land. Rechts wil een beter land, ook al gaat dat ten koste van een betere wereld.

ik zie hier niet echt argumenten maar losse beweringen. te ver van onderwerp om te gaan bediscussieren.

En Pim ziet dat het allebei kan (lees ook 'Zielloos Europa') en dat juist die wereldverbeterende gedachten van links averechts werken (dus om even wat te noemen: zoveel mogelijk opvang in de regio, geld naar Lubbers i.p.v. naar (vaak economische) vluchtelingen, EMU en EU van onderen opbouwen en uitbreiden i.p.v. opgelegd door de elite).

zie boven. te ver van hoofdonderwerp

Ook al is de LPF overwegend rechts, er zitten ook heel wat linkse standpunten in Pim's gedachtengoed...echter alleen de logische die kunnen leiden tot oplossingen. Daar zat de kracht van Pim's gedachtengoed: logica i.p.v. dogma's.

d66 is een pragmatische partij

Terzijde:
Ik las vandaag de maidenspeech van De Jong. Velen waren enthousiast...ik vond het ook goed, maar dan toch voornamelijk omdat het eruit zag als een 'copy and paste' uit dit boek (maar de meeste mensen hebben dat niet gelezen).
niet gelezen of gehoord :/
Oud 09-10-2002, 10:55
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
ik demonstreer er alleen maar bij dat als je zo ruim en zonder argumenten over iets praat het net zogoed over iets anders kan gaan. verder is rechts niet in een hoekje gedrukt, en is dat ook niet een eigenschap van een kerk.
Oud 09-10-2002, 11:01
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik demonstreer er alleen maar bij dat als je zo ruim en zonder argumenten over iets praat het net zogoed over iets anders kan gaan. verder is rechts niet in een hoekje gedrukt, en is dat ook niet een eigenschap van een kerk.
Wel van een kerk die altijd meent het gelijk aan haar kant te hebben; dat heet onverdraagzaamheid. Hier heeft de Linkse Kerk zich wel degelijk schuldig gemaakt, dat weten ze donders goed.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Wel van een kerk die altijd meent het gelijk aan haar kant te hebben; dat heet onverdraagzaamheid. Hier heeft de Linkse Kerk zich wel degelijk schuldig gemaakt, dat weten ze donders goed.
de 'Rechtse synagoge' meent ook het gelijk aan haar kant te hebben.

maar menen gelijk te hebben betekent niet niet open staan voor andere meningen.
Oud 09-10-2002, 11:29
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
de 'Rechtse synagoge' meent ook het gelijk aan haar kant te hebben.

maar menen gelijk te hebben betekent niet niet open staan voor andere meningen.
Ten eerstee rechtse synagoge bestaat niet; dat is jouw verzinsel.
Ten tweede: de Linkse Kerk stond niet open voor andere meningen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Ten eerstee rechtse synagoge bestaat niet; dat is jouw verzinsel. Ten tweede: de Linkse Kerk stond niet open voor andere meningen

net of een Linkse Kerk wel bestaat . Je gooit gewoon een aamntal politieke partijen op een hoopje en zegt dat ze allemaal precies hetzelfde denken, en beschuldigt ze van allemaal slechte eigenschappen
Oud 09-10-2002, 11:40
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
net of een Linkse Kerk wel bestaat . Je gooit gewoon een aamntal politieke partijen op een hoopje en zegt dat ze allemaal precies hetzelfde denken, en beschuldigt ze van allemaal slechte eigenschappen
Links Nederland trekken altijd een lijn, getuige nu ook weer de oprichting van de organisatie 'keer het tij'. En dat dat een slechte eigenschap, bewijst het recente verleden. Linkse Kerk is gewoon een metafoor voor een groep onverdraagzame mensen met hun eigen onwrikbare geloof, vergelijkbaar met een kerk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Links Nederland trekken altijd een lijn, getuige nu ook weer de oprichting van de organisatie 'keer het tij'. En dat dat een slechte eigenschap, bewijst het recente verleden. Linkse Kerk is gewoon een metafoor voor een groep onverdraagzame mensen met hun eigen onwrikbare geloof, vergelijkbaar met een kerk.
er is tijdens paars wel genoeg gezeik geweest tussen de pvda aan de ene kant en aan de andere kant GL en de SP. verder zijn er inhoudelijk ook een hoop verschillen te noemen. Kun je trouwens dat 'recente verleden' nader toelichten wat er fout is gegaan? Verder denk ik dat mensen die op zogenaamd linkse partije stemmen ( ik denk dat je die bedoeld met d ebenaming linkse kerk) even verdraagzaam zijn, zoniet verdraagzamer dan adere mensen. Deze mensen (als jij ze zonodig op een hoop wilt gooien) delen het idee (jij noemt het geloof) dat de wereld beter af zou zijn als de materialen en het kapitaal gelijker verdeeld zou zijn, en het is aardig lastig om mensen hiervan af te brengen, maar dat geld in even grote mate voor mensen die op andere partijen stemmen, zoals de confessionelen, die geloven dat d ewereld beter af zou zijn als men meer volgens Gods woord zou leven, en de VVD, die gelooft dat iedereen voor zichzelf op moet komen, en de nationalisten, die geloven dat de wereld beter af is als ze georganiseerd is in natiestaten.
Oud 09-10-2002, 14:48
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Kun je trouwens dat 'recente verleden' nader toelichten wat er fout is gegaan?
Ik denk dat we allemaal weten wat er met Fortuyn gebeurd is; de kogel kwam hoe je het wend of keert van links.

ander voorbeeld: aanslag indertijd op Janmaat. De Linkse Kerk laat niks van zich horen en denkt "mooi zo". Zouden ze eens met Rosenmuller moeten doen, dan zijn de rapen gaar.

Er zijn nog talloze andere voorbeelden, maar ik denk niet of jij (als gelovige) die kan begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:12
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]BARON schreef:
Ik denk dat we allemaal weten wat er met Fortuyn gebeurd is; de kogel kwam hoe je het wend of keert van links.

nouja zeg, ga je beweren dat de linkse politieke partijen verantwoordelijk zijn voor de aanslag op pf... kun je dat even toelichten waarom je dat denkt?

ander voorbeeld: aanslag indertijd op Janmaat. De Linkse Kerk laat niks van zich horen en denkt "mooi zo". Zouden ze eens met Rosenmuller moeten doen, dan zijn de rapen gaar.

eerlij kgezegd heb ik pas laatst gehoord vandie aanslag, en ik vind, zoals waarschijnlijk de meeste mensen die op linkse partijen stemmen, dit afkeuren.

Er zijn nog talloze andere voorbeelden, maar ik denk niet of jij (als gelovige) die kan begrijpen.

linkse kerkgangers zi jn tenslotte inferieur!!!
Oud 11-10-2002, 09:20
twiety
twiety is offline
Hier is de volgende editie van het LPF-nieuws.
- Zalm en Balkenende hebben geloof ik een gesprek gehad met Wijnschenk.
- En dit is wellicht mede het resultaat ervan: 'Wijnschenk woensdag weg'
- Deel LPF-bewindslieden houdt crisisberaad
- LPF-fractie woedend over vergadering vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid

===========================================
http://www.brabantsdagblad.nl/regiop...68849_,00.html

'Wijnschenk woensdag weg'

Van onze parlementaire redactie

Vrijdag 11 oktober 2002 - DEN HAAG - LPF-fractievoorzitter Harry Wijnschenk treedt woensdag vrijwel zeker terug als voorman van de fractie. Dat bevestigen meerdere bronnen binnen de partij. Naar verwachting zal Mat Herben het fractievoorzitterschap tijdelijk weer op zich nemen.

Voor een aanblijven van Wijnschenk tot de kerstdagen bestaat onvoldoende steun, zo bleek uit een interne peiling onder de 24 LPF-Kamerleden. De afgelopen dagen heeft de vierkoppige 'raad van advies' uit de fractie onderzocht of, en zo ja hoe de crisis in de LPF-fractie bezworen kan worden. Uit gesprekken met de Kamerleden is gebleken dat Wijnschenk onvoldoende gezag heeft om verder te functioneren. Een meerderheid vindt dat een nieuwe scheuring van de fractie per se voorkomen moet worden. Wijnschenk zelf wil het volgens zijn woordvoerder daarom woensdag niet op een stemming laten aankomen. Gisteravond voegden zes LPF-bewindslieden een hoofdstuk aan de crisis toe, door een vergadering te beleggen naar aanleiding van de verstoorde relatie tussen vice-premier Bomhoff (Volksgezondheid) en minister Heinsbroek (Economische Zaken). De kemphanen waren niet uitgenodigd. Na afloop werden geen mededelingen gedaan.

Vertrouwen geschaad
De zes LPF-kabinetsleden kwamen bij elkaar omdat zij zich zorgen maken over de stabiliteit in het kabinet. De afgelopen anderhalve week waren er voortdurend aanvaringen en irritaties tussen Bomhoff en Heinsbroek. Volgens goed geïnformeerde bronnen is de relatie tussen Bomhoff en Heinsbroek zodanig verslechterd, dat ook het vertrouwen tussen beide bewindslieden is geschaad. Dat de bijeenkomst van LPF-bewindslieden uitlekte, was pijnlijk voor de betrokkenen. Minister De Boer (Verkeer) had gehoopt de vergadering geheim te houden om de afgesproken 'rust' in verband met het overlijden van Claus niet te verstoren. Aan het overleg namen ook minister Nawijn (Integratiebeleid) en de staatssecretarissen Van Eijck (Financiën), Van Leeuwen (Cultuur), Odink (Landbouw) en Phoa (Emancipatie) deel.
http://nu.nl/news.jsp?n=65082&c=11

Deel LPF-bewindslieden houdt crisisberaad

Uitgegeven: 10 oktober 2002 17:23
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2002 21:33

DEN HAAG - Een deel van de LPF-bewindslieden komt donderdagavond bij elkaar om te praten over de crisis in de partij. Dat gebeurt op het departement van minister De Boer (Verkeer en Waterstaat).

Vice-premier Bomhoff zelf zal daarbij niet aanwezig zijn. Ook LPF-minister Heinsbroek is door persoonlijke omstandigheden niet aanwezig.

Bronnen in Den Haag melden dat de LPF'ers behalve over de omgang in de partij ook over de positie van Bomhoff willen praten. Bomhoff staat in de crisis in de partij lijnrecht tegenover Heinsbroek. Ook wordt er gepraat over het functioneren van Heinsbroek. Zo melden bronnen binnen de partij.

Donderdag bleek ook dat de twee het oneens zijn over het functioneren van het Centraal Planbureau waar Heinsbroek verantwoordelijk voor is.

Na afloop zei minister De Boer dat ze "buitengewoon constructief" overleg hadden. Volgens hem was het overleg noodzakelijk en wordt het vervolgd. "Dat is alles wat ik kan en wil zeggen", aldus de bewindsman donderdagavond. De andere deelnemers aan het overleg lieten zich bij vertrek niet meer zien.
http://nu.nl/news.jsp?n=65114&c=11

LPF-fractie woedend over vergadering

Uitgegeven: 10 oktober 2002 20:55
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2002 21:21

DEN HAAG - De LPF-fractie in de Tweede Kamer is verbijsterd over een vergadering die de vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid woensdag heeft gehouden. In het overleg werd kritiek geuit op LPF-minister Bomhoff van Volksgezondheid. De LPF was niet aanwezig, omdat op die dag de bijzondere Verenigde Vergadering van de Staten-Generaal prins Claus herdacht.

De LPF-Kamerleden menen dat dit getuigt van weinig respect voor de gevoelens van nabestaanden. In een persbericht stellen ze dat "onder andere de ondersteuners van het oude beleid, dat jaarlijks zelf honderden wachtlijstdoden veroorzaakte als gevolg van het opwerpen van tartende juridische maatregelen tegen aanbieders van zorg, getoond hebben nog steeds weinig respect te hebben voor de gevoelens van de nabestaanden van overleden mensen".

Kritiek op Bomhoff

De LPF-Kamerleden Jukema, Zvonar en De Graaf willen opheldering over het toch doorgaan van de vergadering en waarom de media informatie hadden over dit besloten overleg. De drie vinden het "des te meer onverteerbaar" dat in dit overleg kritiek is geleverd op Bomhoff, terwijl zij zelf afwezig waren.

De andere Kamerfracties zijn geïrriteerd over Bomhoff, omdat zij vinden dat hij te arrogant overkomt, de Kamer niet tijdig informeert over beleidsplannen, en dat soms eerder via de media doet, nauwelijks antwoord geeft op vragen maar zowat college geeft over de zorgsector.

"Beterschap beloofd"

Commissievoorzitter Netelenbos heeft de zorgen donderdagochtend in een gesprek voorgelegd aan Bomhoff. De PvdA'ster had de indruk dat de minister "het wel heeft begrepen" en "ja, hij heeft beterschap beloofd", zei ze desgevraagd. Dat laatste vond de woordvoerder van de Bomhoff wel wat te makkelijk. Hij wilde over de inhoud van het gesprek niet veel kwijt.
Oud 12-10-2002, 12:09
NN
NN is offline
Twiety, vraagje aan jou als LPF-kenner op dit forum:
Hoe lang denk jij dat deze partij nog stand weet te houden? Er zijn al twee mensen uit de fractie gestapt, de ministers kunnen niet met elkaar samenwerken, het bestuur is al een half jaar een puinhoop, enz......... Steeds meer mensen geloven in het uitéén vallen van deze club en de daaraan verbonden consequenties voor heb kabinet. Zelfs in actualiteitenprogramma's heeft men het er al over. (Enkele voorbeelden: NOVA's parlementair verslaggeefster Wouke van Scherrenburg die durfde te stellen dat de LPF haar langste tijd in de regering al wel gehad had. Gisteren was er een LPF-lid in Barend & Van Dorp die het over de puinhopen van acht maanden LPF-bestuur had en het een schande vond voor de 1,6 miljoen LPF-stemmers.)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 09:19
twiety
twiety is offline
Citaat:
NN schreef:
Twiety, vraagje aan jou als LPF-kenner op dit forum:
Hoe lang denk jij dat deze partij nog stand weet te houden? Er zijn al twee mensen uit de fractie gestapt, de ministers kunnen niet met elkaar samenwerken, het bestuur is al een half jaar een puinhoop, enz......... Steeds meer mensen geloven in het uitéén vallen van deze club en de daaraan verbonden consequenties voor heb kabinet. Zelfs in actualiteitenprogramma's heeft men het er al over. (Enkele voorbeelden: NOVA's parlementair verslaggeefster Wouke van Scherrenburg die durfde te stellen dat de LPF haar langste tijd in de regering al wel gehad had. Gisteren was er een LPF-lid in Barend & Van Dorp die het over de puinhopen van acht maanden LPF-bestuur had en het een schande vond voor de 1,6 miljoen LPF-stemmers.)
Om met het laatste te beginnen: de actualiteitenprogramma's hebben het er al zo ongeveer sinds 6 mei over, die LPF'er heeft gelijk en Wouke neem ik niet serieus (tegen haar zei Pim terecht: ga afwassen ofzo).
Maar goed, hoe lang denk ik dat dit nog stand kan houden?
Ik heb allang in gedachten dat ze een half jaar inwerktijd zouden moeten krijgen als nieuwe partij, dus als na 15 november de strijdbijl nog niet begraven is dan hebben ze het zelf zo verstierd. Het KAN natuurlijk 4 jaar stand houden, maar als ze zo door gaan is mijn gok dat ze het nieuwe jaar niet halen.
Voor Pim's gedachtengoed uiteraard erg jammer en inderdaad erg cru voor de Pim-aanhangers die graag wat Paarse puinhopen opgeruimd willen zien - kan met CDA en VVD ook wel, maar toch zeker minder - en bij wie Pim's gedachtengoed aansprak.
Ik denk dat er iemand (ik?) van Pim's boeken een verkiezingsprogramma (niet in boekvorm) moet samenstellen - met wat eigen aanvullingen wellicht -, een nieuwe partij moet beginnen en uit LN, de LPF en van buiten (Harry Mens, Wiegel?) naar eigen selectie mensen moet uitnodigen in deze nieuwe partij.
Pim had de partij wel bij elkaar kunnen houden of doeltreffend saneren. Niet alleen binnen de fractie, maar hij had ook gewoon een van die 2 ministers de laan uitgestuurd (als het met Pim erbij tot zo'n clash was gekomen) en de rest van de partij zou hebben gezegd 'ok, jij bent de baas'.

Was allemaal niet nodig geweest
Fucking Volkert

Gaan we verder met het laatste lpf&pim-nieuws
- (uitgekookte) Zalm drijft de zaken op de spits
- Balkenende wil Herben terug als fractievoorzitter.

Verder:
============================================
http://nu.nl/news.jsp?n=66305&c=11

Justitie onderzoekt rechtmatigheid kamerzetel LPF'er

Uitgegeven: 14 oktober 2002 23:21

DEN HAAG - Het openbaar ministerie onderzoekt of het LPF-Kamerlid T. de Graaf rechtmatig zijn kamerzetel heeft verworven. Volgens andere LPF-ers heeft De Graaf 25.000 euro betaald in ruil voor zijn Kamerlidmaatschap. Dit is volgens de wet verboden.

De geruchten over de 'gekochte' Kamerzetel van De Graaf gaan in politiek Den Haag al langer rond. NOVA meldde maandagavond dat het openbaar ministerie, op verzoek van het bestuur van de Tweede Kamer, een onderzoek is begonnen. De Graaf heeft dit maandagavond bevestigd.

Collega-Kamerlid Eberhard en medewerkers van het partijbestuur van de LPF brachten enkele weken geleden het bericht in omloop. Volgens De Graaf berust het verhaal op een misverstand. Hij zou in februari van dit jaar een bedrag van 25.000 euro storten in de kas van de LPF.

"Ik heb nooit betaald"

"Toen kwam ik echter op de kandidatenlijst terecht, en kon ik het geld dus niet meer overmaken." Volgens hem wisten de toenmalige leiders van de partij hier ook van. "Door een misverstand heeft de partij me later toch een brief gestuurd waarin alsnog om het bedrag werd gevraagd. Maar ik heb nooit betaald."

De Graaf zegt 'blij' te zijn met het onderzoek van Justitie. "Nu kan het verhaal eindelijk de wereld worden uitgeholpen." Hij zegt onder andere voormalig LPF-bestuurslid Langendam te willen vragen zijn verhaal te bevestigen.
http://nu.nl/news.jsp?n=66277&c=11

SBS: 'LPF heeft nog 4 zetels over'

Uitgegeven: 14 oktober 2002 20:23
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2002 20:40

DEN HAAG - Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de LPF nog vier zetels overhouden van de 26 die de partij in mei won. Het CDA zou acht zetels winnen en uitkomen op 51. De VVD zou met twee zetels winst uitkomen op 26. Dit blijkt uit een peiling van het SBS-programma Stem van Nederland. Het vertrouwen van de kiezer in het kabinet Balkenende daalt.

Volgens het onderzoek denkt 67 procent van de Nederlanders dat het kabinet voor de volgende zomer valt. De PVDA wint volgens de peiling vijf zetels en zou uitkomen op 28. Het aantal zetels van GroenLinks zou stijgen van tien naar vijftien, en dat van de Socialistische Partij van negen naar vijftien. D66 zou, volgens de peiling dalen van zeven naar vijf zetels, en Leefbaar Nederland van twee naar een. Bij de ChristenUnie en SGP zou het aantal zetels gelijk blijven op respectievelijk vier en twee.

Iets meer dan 60 procent van de kiezers vindt, volgens het onderzoek, dat Balkenende het goed doet. Heinsbroek, de LPF-minister van Economische Zaken, zakt in de populariteitspoll van 30 naar 22 procent.

De kiezers zijn nu veel minder positief over het optreden van de LPF-ministers Heinsbroek en Bomhoff. De twee kwamen de afgelopen weken veel in het nieuws omdat ze onderling ruzie hebben.
http://nu.nl/news.jsp?n=66183&c=11

LPF-bewindslieden vragen externe adviseurs om hulp

Uitgegeven: 14 oktober 2002 14:48

DEN HAAG - De LPF-bewindslieden schakelen externe adviseurs in om hun samenwerking te verbeteren. Dat staat in een persverklaring die maandag door minister De Boer van Verkeer namens alle negen LPF-bewindslieden is opgesteld.

De verklaring is het resultaat van 'constructief en vruchtbaar' overleg van de LPF-bewindslieden zondagavond op een geheime locatie. Die bijeenkomst, die volgens diverse betrokkenen lang duurde, ging over "de ontstane situatie met als uitgangspunt het belang van een goede samenwerking in het kabinet."

Volgens de verklaring zijn er "concrete afspraken gemaakt om tot een betere samenwerking te komen". Daarbij worden externe adviseurs ingezet die zich ook bezig zullen houden met "het functioneren van fractie en partij".

Slechte sfeer

Tussen de LPF-ministers Bomhoff (Volksgezondheid) en Heinsbroek (Economische Zaken) is al weken sprake van een zeer slechte sfeer. Volgens VVD-leider Zalm "kunnen ze elkaars bloed wel drinken."

Bomhoff verdenkt Heinsbroek, die het partijleiderschap ambieert, ervan dat hij het vice-premierschap van hem wil overnemen. VVD-leider Zalm waarschuwde zondag dat er snel een einde moet komen aan het geruzie tusen Bomhoff en Heinsbroek, anders loopt het voortbestaan van het kabinet gevaar. Dat laatste is ook het geval bij een nieuwe scheuring van de LPF-fractie, meent Zalm.

Die fractie vergadert woensdag over het lot van fractieleider Wijnschenk. De regionale partijbaronnen willen van Wijnschenk af, evenals een flink deel van de fractie. Voormalig fractieleider Herben zou het roer weer in handen moeten nemen.
http://spitsnet.nl/anp/BIN/ANP-151002-47-anp.html

'Wiegel en Van Schendelen bemiddelen bij LPF' 15.10 08:59

DEN HAAG (ANP) - Voormalig VVD-leider Wiegel en de Rotterdamse hoogleraar Van Schendelen gaan mogelijk bemiddelen bij de ruzie tussen de LPF-ministers Bomhoff en Heinsbroek. Zij zouden zich ook moeten bezighouden met de conflicten in de LPF-fractie en in de partij.

Volgens een goedingevoerde bron zullen de LPF-bewindslieden het tweetal vragen snel aan de slag te gaan, maar Van Schendelen zelf noemt het bericht 'prematuur'

Hij is wel informeel gepolst, maar heeft nog geen officieel verzoek ontvangen. Krijgt hij dit, dan wil hij dat serieus overwegen. ,,Maar eigenlijk heb ik geen tijd''. Wiegel was dinsdagochtend niet voor commentaar bereikbaar.

De LPF-bewindslieden besloten zondagavond na een zeer langdurige vergadering de hulp van externe deskundigen in te roepen om de verhouding tussen Bomhoff en Heinsbroek te verbeteren. De twee kunnen absoluut niet met elkaar overweg. Dat is niet zozeer het gevolg van politieke meninsgverschillen, maar van botsende karakters.

Politicoloog Van Schendelen trok eerder dit jaar de onderhandelingen tussen CDA, VVD en Leefbaar Rotterdam vlot bij de collegevorming in Rotterdam. Die onderhandelingen liepen onder leiding van Leefbaar Roterdam-aanvoerder Pim Fortuyn, al vrij snel volkomen vast. Van Schendelen trad toen op op verzoek van burgemeester Opstelten van Rotterdam. Hij speelde daarna nog een belangrijke rol, volkomen op de achtergrond, in de opstelling van het college-akkoord.
http://nu.nl/news.jsp?n=66074&c=11

Boete voor taartgooiers Pim Fortuyn

Uitgegeven: 14 oktober 2002 11:40
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2002 13:03

DEN HAAG - Drie mensen die in maart een taart in het gezicht van Pim Fortuyn gooiden, hebben een boete gekregen. De rechtbank in Den Haag bepaalde maandagochtend dat zij per persoon voor de actie 500 euro moeten betalen.

Het gaat om twee vrouwen en een man van 27, 28 en 25 jaar uit Apeldoorn. De vrouwen M.G., P. van T. en de man J.G. waren tot teleurstelling van de massaal opgekomen pers, niet aanwezig bij de rechtszitting. De daders hebben zich altijd beroepen op hun zwijgrecht.

Het trio gooide de taarten in het gezicht van Fortuyn bij de presentatie van diens boek 'De puinhopen van acht jaar paars' in perscentrum Nieuwspoort in Den Haag. De taartgooiers waren van de Biologische Bakkers Brigade. Die liet weten dat de actie moest dienen om het "charisma van de onaantastbare extreemrechtse populist te doorbreken en hem van zijn voetstuk te stoten".

Het Openbaar Ministerie had een taakstraf van 30 uur tegen de activisten geëist. Politierechter P. Poustochine achtte het wettig en overtuigend bewezen dat de drie inwoners van Apeldoorn openlijk geweld hebben gepleegd tegen Fortuyn en vond een geldboete van 500 euro meer gepast. Het leek hem niet waarschijnlijk dat de activisten een taakstraf ook daadwerkelijk zouden uitvoeren.

Vlekken

De advocaten van het trio, M. Lindhout en C. van den Brûle, discussieerden uitvoerig met officier van justitie M. Meulmeester over onder meer de exacte inhoud van de taarten, de vlekken die hierdoor werden veroorzaakt op het pak van Fortuyn en de vloerbedekking van Nieuwspoort en de deskundigheid van een rechercheur, die de verdachten herkende.

Het woordenspel leverde weinig harde informatie op. Zo is het nog altijd onduidelijk of een van de taarten uitwerpselen en kots als ingrediënten had. Het OM zegt dat alles erop wijst dat dit het geval is geweest. De advocaten bezweren dat hun cliënten slechts vanille en slagroom hebben gebruikt en dat de stank uit een door onbekenden neergezet potje kwam.

De advocaten van de activisten vinden het bewijs tegen hun cliënten onvoldoende. Ze moeten nog overleg plegen met hun cliënten, maar tekenen waarschijnlijk hoger beroep aan tegen de uitspraak van de rechter.
twiety: En dan nog een heel interessant idee van Heinsbroek:
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1034571431389.html

Heinsbroek wil veto EU-uitbreiding

Van onze correspondent

Minister Heinsbroek (Economische Zaken, LPF) wil de uitbreiding van de Europese Unie blokkeren als die `voor ons ongunstig' uitpakt. Daarmee kiest hij een hardere lijn dan VVD en CDA. De liberalen vragen zich openlijk af of met name Polen wel klaar is voor toetreding. Een veto heeft de VVD altijd afgewezen. Dat zou de uitbreiding in gevaar brengen en het Nederlandse bedrijfsleven meer kwaad doen dan goed.

Heinsbroek zet harder in. Hij wil dat Nederland zijn veto uitspreekt als vóór het besluit over EU-uitbreiding - 10 landen in 2004 - geen akkoord is over een grondige hervorming van het Europese landbouwbeleid. ,,Ik vind dat we de uitbreiding moeten aangrijpen om het landbouwbeleid voor eens en altijd op de schop te nemen'', zei Heinsbroek gisteren in het Financiële Dagblad. ,,Het is onzin dat een gewone economische sector al zo lang zo zwaar wordt gesubsidieerd. Als minister van Economische Zaken ben ik tegen dergelijke staatssteun.''

Een veto is volgens hem een laatste redmiddel. ,,Verschillende opties staan nog open. Maar indien het uitbreidingsverdrag voor ons ongunstig zou uitpakken, is een veto wat de LPF betreft denkbaar,'' zei hij in het FD. VVD-europarlementariër Jules Maaten noemde dat dreigement gisteren `niet zo heel verstandig'. ,,Je moet oppassen wat je Nederland belooft. De uitbreidingsonderhandelingen zijn zeer complex. Je kunt niet aangeven wat er uit komt.'' Het kabinet vergadert vanavond, na de afloop van de bijzetting van prins Claus, over de Nederlandse inzet voor die onderhandelingen. Volgende week moet Balkenende op een top in Brussel aangeven hoe het kabinet verder wil. In december moeten de onderhandelingen over de uitbreiding worden afgerond.

CDA en VVD kwamen vorige week al lijnrecht tegenover elkaar te staan over de netelige kwestie. De liberalen vinden dat Polen pas in 2007 - en niet in 2004 - moet toetreden. De Europese Commissie schreef woensdag in een rapport zich `ernstige zorgen' te maken over corruptie in dat land. Toch wil Brussel dat Polen in 2004 toetreedt. VVD-kamerleden lieten vorige week al weten daar `snoeihard' tegen in te gaan. CDA-prominenten Balkenende en De Hoop-Scheffer (Buitenlandse Zaken) willen juist soepelheid.

Het blokkeren van de uitbreiding zou volgens hen de positie van Nederland in de EU schaden. Het zou een slag in het gezicht zijn van de kandidaat-lidstaten én van buurland Duitsland, dat koste wat kost wil dat Polen in 2004 toetreedt.

To be continued.
Reageren

Regels voor berichten