Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Die mensen bij Netwerk begrijpen volgens mij niet helemaal wat er aan de hand is. Ze zijn nog in shock (hoop ik dan maar). Zo lang in Nederland en nog geen Nederlands... weer zo'n integratieprobleem. Als die mensen uit hun Marokkaanse samenleving komen, waar ze natuurlijk alleen Marokkaans met elkaar praten, zouden ze binnen de kortste keren Nederlands spreken, dat weet ik zeker. Stel dat jij hoort dat je kind iemand heeft doodgeslagen, dan probeer je daar toch ook redenen voor te vinden? Jij hebt dat kind opgevoed, dan gaat het zoiets doen! Dus de ouders proberen er een verklaring voor te vinden, uiteindelijk komen ze dan uit bij God. Ik denk niet dat we de ouders dit kwalijk moeten nemen, dit is volgens mij een logische reactie. Extreem, maar wel begrijpelijk. |
![]() |
|
Eigenlijk blijven we hier in Nederland dus gewoon mooi in een cirkeltje ronddraaien. Marokkanen blijven in hun eigen gemeenschappen voor houvast, wij vinden dat ze niet goed integreren en vallen gelijk over ze heen als er weer iets gebeurd, daardoor blijven ze met z'n allen nog meer bij hun eigen groep, enz. En dus verwachten wij van hen dat ze uit hun eigen gemeenschappen komen om goed te integreren en willen we hen niet accepteren voordat ze dat hebben gedaan, terwijl zij pas willen integreren als ze het gevoel hebben dat ze niet langer de paria's van Nederland zijn.
Wat me trouwens ook opviel was dat in deze topic heel veel mensen brulden dat "die Marokkanen zich als Nederlanders moeten gedragen en zich dan ook Nederlander moeten voelen". Waarom die mensen dan wel Marokkanen gewoon Marokkanen blijven noemen ipv Nederlanders (met Marokkaanse ouders oid, weetikveel), vind ik een beetje vaag. Zij moeten zichzelf wel Nederlander noemen maar wij hoeven hen geen Nederlanders te noemen? ![]()
||
Citaat:
Jongens die voor 20 euro bakmeel kopen, terrasjes in de zomer, hardgaanders, zenuwachtige politie en de kantine van VVV. En op de Maaskade heb ik me een aantal jaar geleden ook goed weten te vermaken maar je hebt gelijk, café de Locomotief is een stuk gezelliger dan een colaatje drinken in een coffeeshop tussen sexhops, drugsdealertjes en hangjeugd. Volgens mij problematiek waar bijna heel Limburg last van heeft, want ik vond Heerlen ook niet altijd zo’n heel erg gezellige stad. Maar is het ontwijken van bijvoorbeeld de Maaskade niet juist erkennen dat je je bij deze problemen hebt neergelegd? |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat er wel wat aan gedaan kan worden. Zoals gezegd, ik vind dat het voor een groot gedeelte aan de integratie ligt. Er zijn niet alleen veel allochtonen in Nederland, ze zijn relatief gezien ook niet de slimsten (ook weer die integratie, als ze Nederlands kunnen leren, zullen ze veel verder komen hier), waardoor ze niet heel veel kunnen bijdragen aan de economie. Ze doen nu alleen de baantjes waar Nederlanders (die vaak hetzelfde niveau opleiding hebben gevolgd) zich te goed voor voelen. Maar daar hoor je niemand over klagen. Als jij vaker in Venlo komt, zul je vast ook die man kennen die krantjes verkoopt voor de McDonald's. Die heeft mij en mijn zus al meerdere keren lastiggevallen. Die man woont toch al zo'n tien jaar in Venlo, geloof ik, maar ik vind dat hij niet is geďntegreerd als hij denkt dat hij ongestraft mensen kan lastigvallen. Misschien is dat waar hij vandaan komt heel normaal, maar als hij zich hier niet weet te gedragen, moet hij daar toch echt iets aan gaan doen. Venlo is een mooie en leuke stad als je bepaalde dingen en plaatsen weet te vermijden. Het is dat ik hier ben geboren, dat ik weet waar ik daarvoor moet zijn. Maar ik zie mezelf hier nog niet wonen over tien jaar, tenzij er iets verandert. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Kerkrade voel ik me stukken minder op m'n gemak. Heeft vast ook iets te maken met het feit dat ik daar dankzij hun dialect veel niet of slecht begrijp. Citaat:
||
Citaat:
Die kerel voor de McDonalds ken ik inderdaad wel, is dat niet die kerel die ook zo ongelofelijk hard kan schreeuwen? Wat je nog kan horen op de terrasjes op dat plein, vergeef me ik weet de naam niet meer. Mensen die hard schreeuwen en in mijn ogen onzin verkopen heb je natuurlijk overal, zo heb je in Eindhoven ook een kerel die mij keer op keer wil bekeren. Lastigvallen is natuurlijk een heel ander verhaal, maar ik heb ook niet echt het idee dat de politie Venlo echt de middelen heeft iets te doen. Tijdens een avondje stappen wat uitmondde in een negatieve kennismaking met Marokkanen aldaar werd me wel duidelijk dat de politie in Venlo wel wil, maar niet kan. En de bevolking die op het tumult was afgekomen stond vol verbazing te kijken hoe 6 simpele jongens zomaar de wetten van de plaatselijke plaaggeesten durfden te tarten. En wat mij nog het meest is bijgebleven zijn de jongeren die mij vertelden dat de onderwereld er meer macht heeft dan de politie en dat we dus alles behalve veilig waren. Ik snap het probleem heel goed, maar als het volgens de politie telkens dezelfde kopstukken zijn die voor problemen zorgen dan moet dat probleem toch ook op te lossen zijn? Wat Heerlen betreft is de Peppermill inderdaad een leuk voorbeeld, beetje opgefokte uitsmijters en ook Kerkrade vind ik inderdaad niet echt gezellig. Maastricht daarentegen is inderdaad een hele gezellige stad, maar kent volgens mij ook niet zoveel criminaliteit. Of zit ik er nu naast. Over drie weken ga ik sinds hele lange tijd weer een keer naar Sittard, is het daar wel een beetje veilig? Bestaat café de Suykerpot nog? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() wat betreft het voorbeeld met de vrouw die met een mes werd aangevallen: als dat echt is, zou ik het wel onterecht vinden, maar ik vraag me af wat hij met de dader heeft gedaan, want zo duidelijk vertel je het niet. Hij zal mss wel veel meer geweld hebben gebruikt als er noodzakelijk was... Maar goed, telegraaf = sensatiekrant en je verwoord het in je eigen woorden, dus dan is het niet echt objectief meer... Maar daarnaast: er zijn voor dat soort gevallen wel weer speciale rechtvaardigheidsgronden, waardoor de persoon in kwestie een veel lagere straf krijgt. en wat ik eerder in een ander topic (dat nou een slotje heeft ![]() ik kan me best voor stellen dat je, als ouder zijnde, niet in wilt zien dan je zoon zoiets gruwelijks heeft gedaan en je hem daarom probeert de beschermen. Uiteraard is het in dit geval een beetje zot, aangezien de jongen zelf al heeft bekend, maar goed: het gaat er toch niet om wat die ouders van hun zoon vinden? Het gaat om de feiten. Er zijn wel meer mensen die (in mijn ogen) achterlijke dingen roepen. Maar zolang het geen kwetsende opmerkingen zijn ofzo, moeten ze lekker zeggen wat ze willen... Die jongens krijgen hun straffen toch wel, of hun ouders d'r nou achter staan of niet... ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
RIJSWIJK - Op de website www.condoleanceregister.com kunnen mensen hun medeleven betuigen over de dood van de 22-jarige René Steegmans uit Venlo. Hij overleed donderdagochtend vroeg aan erstig hersenletsel dat hij had opgelopen door een zware mishandeling.
De gemeente Venlo vraagt bezoekers van de website hun taalgebruik te kuisen. In de duizenden reacties, die via het internet binnen komen, wordt geregeld op indringende wijze verwezen naar de herkomst van de Marokkaanse hoofdverdachte. "De gemeente Venlo verzoekt u dringend racistisch taalgebruik achterwege te laten", aldus een mededeling die aan de website van Venlo werd toegevoegd. De reacties getuigen van machteloosheid, woede en frustratie. De familie van het slachtoffer wordt veel sterkte toegewenst. In vele gevallen wordt aangedrongen op een hoge straf voor de twee verdachten, die vrijdag worden voorgeleid aan de rechter-commissaris in Roermond. Ook de passieve rol van de ooggetuigen, die het drama dinsdag in Venlo zagen gebeuren, maar niet durfden in te grijpen, wordt in scherpe bewoordingen veroordeeld. bron: nu.nl
|
De ouders van Khalid L., de medeverdachte in de zaak René Steegmans, hebben spijt betuigd na hun uitpraken in het actualiteitenprogramma Netwerk vrijdagavond.
De ouders hebben in Netwerk verklaard dat zij achter de daden van hun zoon stonden met de bescherming van 'Gods wil'. Zaterdag hebben zij laten weten afstand te hebben gedaan van deze uitspraken. Burgemeester Jan Schrijen van Venlo noemde de uitspraken 'onthutsend'. Hij vindt het onbegrijpelijk dat Marokkanen die al 36 jaar in Venlo wonen, een ander beeld kunnen hebben van de gebeurtenis. De gemeente Venlo doet er alles aan om allochtonen te betrekken in de samenleving. Het werkt blijkbaar niet als je hoort dat de ouders de Nederlandse taal nog niet spreken, terwijl ze al 36 jaar in Nederland wonen. De Marokkaanse gemeenschap is vrijdagavond na de uitzending direct bij elkaar gekomen. Woordvoerder A. Meziani vindt het 'verschrikkelijk'. De ouders moeten juist de verantwoordelijkheid dragen voor wat hun zoon heeft aangedaan. De bijeenkomst heeft uiteindelijk geleid dat de ouders een verklaring hebben afgelegd waarin zij afstand doen van hun uitspraken. bron: nieuw.nl
|
ook wel interessant:
Moedige vent, die minister Remkes van Binnenlandse Zaken. Zelf zou hij een 'gigantische rotschop' hebben uitgedeeld als hij dinsdag op de plek stond waar René Steegmans uit Venlo werd mishandeld. Geen van de omstanders kwam de 22-jarige student te hulp. Want ja, hoe vaak lees je niet dat in zo'n geval degene die het slachtoffer te hulp schiet voor de rechter moet verschijnen? Misschien dat dat de omstanders ervan weerhield de twee geweldplegers met lichamelijk geweld uit te schakelen. De vraag is dus: mag goed de middelen van kwaad gebruiken om kwaad te bestrijden? Ja, zegt de Leidse hoogleraar strafrecht T. de Roos. Hij wijst erop dat ons rechtssysteem zoiets kent als noodweer. Dat houdt in dat je een strafbaar feit mag plegen om jezelf of iemand anders te beschermen tegen mishandeling. Voorwaarde is wel dat de verdediging in verhouding moet staan tot het gevaar. Dus, aldus De Roos, iemands nek breken om een blauw oog te ontlopen, mag niet. ,,Maar dat neemt niet weg dat ik durf te stellen dat degene die de twee Venlose geweldplegers met een stuk hout te lijf was gegaan bij de rechter vrijuit zou gaan.'' Noodweer dus, of op zijn minst noodweer-exces: de rechter vindt in zo'n geval dat figuren zoals Remkes te ver zijn gegaan, maar ziet vanwege de omstandigheden af van een straf. Waarom had dan niemand in Venlo het lef de twee geweldplegers te lijf te gaan? Als advocaat van Engin K. uit Den Bosch denkt advocaat B. Frencken dat dat wel eens verband zou kunnen houden met dat wat aan het begin van dit verhaal is gesuggereerd: het levert je grote problemen op of erger: je belandt zelf in de cel. Frenckens cliënt K. ging twee maanden terug een inbreker met een bijl te lijf omdat die zijn 7-jarige dochtertje iets wilde aandoen. Het gevolg is dat K. wellicht wordt vervolgd voor poging tot doodslag. Frencken: ,,Uit de ingezonden brieven in het Algemeen Dagblad maak ik op dat de lezers van uw krant woest zijn dat mijn cliënt juridisch wordt vervolgd. Er is een sfeer ontstaan van: als ik iemand met geweld probeer te weerhouden van geweld, ben ík juridisch de pineut. Geen wonder dus dat Nederlanders huiverig zijn in te grijpen als ze zoiets als in Venlo op straat zien.'' Wat rest is de vraag of geweld met geweld beantwoorden wel zó verstandig is. Woordvoerder B. Wisbrun van de Stichting tegen Zinloos geweld vindt Remkes uitspraak `gevoelsmatig' logisch. Maar verstandig vindt hij het verkopen van een `gigantische rotschop' niet. Zijn advies: ga keihard gillen zodra je ziet dat iemand op straat wordt afgeranseld. ,,Volgens ons is dat veel en veel effectiever. Helaas denken weinig mensen daaraan als ze op straat worden geconfronteerd met geweld.''
|
![]() |
Hallo!
Ik ben terug, ik weet het, lang weggeweest, heel lang, maar ik ben er weer. Ik wilde dus beginnen met ff reactie te geven op dit stukje. Wordt het niet is tijd dat we stoppen met alle Marrokanen (en Turken, en Surinamers, oftewel: gekleurde buitenlanders) op één hoop te gooien. Ok, natuurlijk is het verschrikkelijk wat er is gebeurd in Venlo, ik neem aan dat iedereen dat vindt. Maar als je ziet waar wij nu mee bezig zijn, met onze kreten als Kutmarrokanen en Die Marrokanen moeten is ophouden met die criminaliteit. Volgens mij veroorzaak je alleen door dit soort uitspraken nieuw zinloos geweld... Reactie = welkom! Kuzz |
Advertentie |
|
![]() |
|
|