Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder zie ik het absoluut niet zitten om het rechtssysteem op te heffen en iedereen zelf te gaan berechten.
|
Ik ben blij dat ik in een land woon waar iedereen evenveel rechten heeft. Een strafbaar feit is een strafbaar feit. Anders kunnen we Volkert vd G. ook meteen vrijlaten, hij streedt immers voor 'de goede zaak'. Kom nou toch.
|
Ik vind dit wel eenigzins lijken op een inbreker die zichzelf bezeert aan rondslingerende gevaarlijke voorwerpen en dat diezelfde inbreker dan de eigenaar van het huis aanklaagt omdat hij verantwoordelijk is voor die gevaarlijke voorwerpen.. beetje belachelijk, dat de medewerkers de man aan hebben gehouden is hun goed recht, er zouden meer mensen moeten zijn die het lef hebben echt actie te ondernemen in dit soort situaties.
||
![]() |
Citaat:
![]() En laten we alsjeblieft niet hopen dat er meer van dit soort mensen zijn. De arrestatie zou het eindpunt van een geweldadige achtervolging moeten zijn en niet een mishandeling als de dader niks meer terug kan doen. Dat vind ik zelfs getuigen van grote lafheid om iemand te mishandelen die zichzelf niet meer kan verdedigen.
Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 22:36. |
![]() |
|
![]() |
Toevallig ken ik het filiaal waar dit alles gebeurd is, want ik werk er
![]() (1) het was erg goed van ze om in te grijpen en deze dief achterna te gaan. Natuurlijk valt deze situatie niet te vergelijken met die in Venlo (waar niemand ingreep), omdat hierin eigenbelang een (grote) rol speelde. Dan wil je iemand ook wel achterna gaan. Maar het was wel goed van ze. (2) het was echter niet zo handig om de dief nog na te trappen als deze al overmeesterd is. Niet alleen is dat laf, maar je speelt ook nog eens voor eigen rechter. Deze man zal al gestraft worden door de rechter. Mij lijkt het opgesloten zitten, geïsoleerd van de samenleving, al meer dan genoeg straf. Dat was het ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Joostje schreef:
tja, de politie is nou eenmaal niet almachtig, en kan niet altijd alles doen. zwak antwoord, de politie heeft niet genoeg middelen. Dus je straft hem voor een misdaad die hij nog niet gepleegd heeft, en misschien nooit zal plegen... neuh je trapt ventjes die geilen op wapens drugs en geld, misschien een beetje verstand in. Jij ging in op de mate van aggressiviteit. Ik vind bedreigen minder erg dan iemand verrot schoppen. Dat het allemaal gevolgen kan hebben kan wel zo zijn, maar heeft niks te maken met de mate van aggressiviteit. ik in dit verhaal niet. en daarom geef je dit soort sukkels ook nog maar de rechterlijke basis om een dader (of zelfs een toekomstige eventuele dader) verrot te meppen dat is toch iets anders, ik denk dat veel meer frustratie is dan mogelijk toekomstige criminelen. waar je mocht dat gebeuren later ook tegen kan optreden. Dan nog moet gekeken worden naar de excessiviteit van het geweld bij het arresteren van de eventuele dader (laten we niemand veroordelebn voordat het gerechterlijk vaststaat. In dit geval had hij een mes gebruikt, opzich al een strafbaar feit. mij lijkt het ook een dagelijkse realiteit dat een dader niet meer terug komt dat is jou probleem het lijkt jou zo, de waarheid is anders.. geloof je het niet ga dan gezellig een tijdje bij ah adam werken..
||
Citaat:
||
Citaat:
wel jammer dat ik dit alles nog eens moet duidelijk maken enkel en alleen omdat je mn post misinterpeteert.
Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 13:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Hij WAS AL INGEREKEND...toen het gebeurde! Kijk als ze het hadden gedaan tijdens de aanhoudingen zou ik je in je mening gelijk geven, maar hier had de politie m al gearresteerd. Waarom het dan nodig is dat er nog op in geschopt wordt mag jij me dan eens haarfijn uitleggen... ![]() Wat ik ook niet begrijp is dat de meeste mensen hier het overmeesteren zien als een heldendaad, maar dat niet los kunnen zien van de misdaad die DAARNA gepleegd werd. Aan het overmeesteren is niks mis! Wat er daarna gebeurde wel...
Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 22:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik werk zelf ook in een supermarkt en wij hebben het daar in de kantine ook al gehad over deze AH overval. Wij kwamen gewoon allemaal tot de conclusie dat wij zo`n overvaller niet zomaar zouden laten lopen en toch even flink zouden toetakelen. Tja, moet ie maar mooi afblijven van de spullen van een ander. Laat hem een baan zoeken en eerlijk aan zijn geld komen.
Op dit punt is de Nederlandse wet 1 grote puinhoop... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar ik ben t met je eens hoor |
![]() |
|
tja, de redenering moet ie maar mooi van andermans spullen afblijven kun je ook gebruiken om zn huis te nuken. Om dus een gelijke strafmaat te hebben voor alle criminelen, is er een wetboek opgesteld. Als je het niet eens bent met de daarin gestelde straffen, moet je maar op een partij stemmen die daarvoor is, of een actiegroep voor zwaardere straffen oprichten. Zo werkt dat in een rechtsstaat.
||
![]() |
Citaat:
De info die jij aandraagt over de mogelijke achtergrond van de overvaller heeft niets met het misdrijf van de geweldpleger te maken. |
![]() |
||
Citaat:
1 bewijsvoering, aanvoering van argumenten 2 aangevoerde bewijsgrond(en)
||
![]() |
Citaat:
![]() B. Dat is wat bij mij wel in categorie belachelijk valt, k geef m ook weinig kans.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Overigens was maar 1 van de 2 daarbij betrokken: de ander was achterin de winkel bezig met nog een andere winkeldief. Lekker buurtje ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Al die mensen die zich hier er nu mee bezig gaan houden over hoe je zelf zou handelen in een soortgelijke situatie gebruiken argumentatie op emotionele grondslag. Die is helaas niet sterk en gaat voorbij aan het discussieonderwerp.
![]() Het gaat er om of het handelen van deze twee winkelmedewerkers in Nederland gerechtigd is of niet. Ik vind zoals het Nederlandse recht wordt toegepast niet te tolerant, maar rechtvaardig. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|