![]() |
|
Damn, kom ik toch weer in het lijntopic terecht.
![]() De laatste keer was 2 lijntopics terug ofzo, dus het ging goed allemaal. Maar ja, gisteren kerstgala gehad en dan zie je al die mooie slanke meiden in die jurken en dan kijk je naar jezelf in de spiegel en denk je help!!!! En ik wil graag gaan sporten maar kan dat niet ivm blessure en daar baal ik al helemaal van, want dan ben ik wel gedoemd m'n doel te bereiken met lijnen. Maar goed, ik weet dat ik dat niet moet gaan doen, want dan sla ik door en ga ik te ver met lijnen. Arrggghhh, klote tijd is dit zeg. Dan heb je ook nog allemaal van die 'fijne' feesten waarbij zo nodig veel eten aan te pas moet komen. En vakantie, dus heel de dag thuis (= mogelijkheid om verkeerde dingen te eten) en ook nog eens toestemming van m'n moeder (kmag niet zo veel door de week, in vakanties wel). Nou, fijne kerstdagen dan maar hè? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben, terwijl ik er de laatste tijd niet echt op had gelet en wel redelijk veel had gesnoept enzo, weer een halve kilo afvallen! Ik weeg nu rond de 55 en ben al veel tevredener met mijn lichaam dan toen ik begon, ookal zijn er pas ongeveer 2/3 kilo af. Ik denk dat ik nu, zelfs als ik er niet echt bewust mee bezig ben, toch gewend ben geraakt om minder te eten. Vroeger kwam ik altijd aan als ik niet oplette. Ik heb minder de neiging om uit gewoonte of uit verveling te gaan eten en ik herken die neiging ook veel beter bij mezelf.
Ik verwacht niet dat ik deze laatste (feest)dagen van het jaar nog zal afvallen. Ik probeer nu gewoon niet aan te komen en niet al te veel te eten maar wel te genieten van alle heerlijkheden. En in het nieuwe jaar weer wat serieuzer! Hoe gaat het met julllie allemaal??
||
![]() |
Ik word zo gek van mijn moeder!
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
euhm kben echt stom bezig geweest maar gelukkig vandaag wir geluisterd naar de mensen om mij heen! kben diabeet en ik ga niet helemaal uitleggen wat het is enzo maar het komt erop neer dat ik insuline spuit zodat alles wat ik eet opgenomen wordt!wat ik dus gedaan heb is 3 weken een van mijn spuiten overgeslagen! kheb me echt megakut gevoeld en nu na 3 weken voor het eerst weer mijn ochtenddosis genomen! in die drie weken ben ik 4 a 5 kilo afgevallen en daar benk blij mee maar de manier waarop is zow slecht! kweet het niet meer zeker maar het was zoiets als je`1 dag niet goed zit met je bloedsuiker dan verlies je drie dagen van je leven! best veel dus maar daar denk ik niet zow bij na! kben nu van ongeveer 74 naar 70 gegaan (met mijn 1.82 m) en ben al redelijk tevreden aan ut worden maar kwil der eigenlijk nog wat mir af en niet weer op deze manier want het is zo slecht! nu de kerstdagen dus ik zal wel wir dikker worden en daar heb ik helemaal geen zin in! kmag trouwens oowk niet dun worden want dan valt me vriendjuh niet meer op mij
![]() huut zow en nu aanvallen op kerstdiner lekker genieten en morgen wir beetje opletten met wat ik eet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Leonoor, je hebt wel een beetje gelijk denk ik, misschien hou ik mezelf voor de gek. Maar ik weet ook niet meer wat ik anders moet doen. Het doet heel veel pijn om te weten dat ik in feite mezelf kapot maak, maar dat de zekerheid wel waard hoop ik. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je kunt beter hulp zoeken, ga met iemand praten, maak een afspraak met een dietiste en val af op een gezonde manier. Nu lijkt wat je doet misschien helemaal niet zo slecht, op een gegeven moment kom je er dan achter dat het toch niet zo goed was als je dacht. En wat doe je dan? De rest van je leven verder leven met kapotte darmen? Heb je daar nu die paar jaar (of minder) 'zekerheid' voor over? (En die zekerheid is meer de zekerheid dat je je lichaam kapot maakt, dan de zekerheid dat je afvalt (dat doe je hier nl niet door.)) |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Wat bedoel je met de laatste zin? Zoals ik het zeg, het laat me niet koud dat ik nu 'zeker' weet dat mn lichaam kapot gaat als ik zo door ga. Maar als ik dan zekerheid heb.. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
ik heb een vraagje: hoeveel strakker wordt je lichaam van fitness, en hoe vaak en hoe intensief moet je het doen om resultaat te boeken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, ik had er nog over nagedacht ... waarom gebruik je precies die laxeertabletten ? Ja, voor die *zekerheid*, maar is het omdat je je *leeg* voelt, als je ze gebruikt hebt ? Omdat je jezelf anders opgezwollen vindt en dat op die manier wilt verhelpen ? Want in dat geval kan je gewoon heel vaak heel weinig eten, dus bvb. ipv. 3 maaltijden en 2 tussendoortjes om de 2 uur iets kleins ... je buik zwelt dan niet zo op, en tegen de tijd dat je weer iets eet is 'ie weer plat.
||
Citaat:
|
en nog een klein vraagje: weet iemand hoeveel je maximaal in één keer mag afvallen?
Een bepaald percentage van je lichaamsgewicht, of een bepaald aantal kilo per maand ofzo (en hoe lang dan?) En is het erg ongezond als je méér dan dat afvalt?
||
Citaat:
Is niet echt een nuttige reply dit, maar wilde gewoon wat in mijn favoriete topic posten ![]() Hoop dat iemand je kan helpen !
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hulp kun je ook wel krijgen zonder dat je ouders er van af weten. Ga een langs je huisarts. En vaak praten ze eerst me je, dan ga je (als het goed is) vanzelf ook wel in zien dat wat je nu doet niet goed is ed. |
![]() |
|
Jesselyn: als ik jou nu zo hoor praten, is het alsof ik mezelf hoor... zoals ik tot een jaar geleden praatte. En dat is helemaal niet goed.
![]() Ik wist het toen ook allemaal niet meer, maar nu ben ik op en top gelukkig, ook met mezelf, ook al weeg ik misschien iets te veel. Dat kan mij echt niets meer schelen nu, het is mijn lichaam en ik ben gelukkig! Dit gevoel is zoveel beter dan een paar jaar geleden (toen ik niet meer at, pillen slikte en nog wel meer), probeer dat gevoel weer terug te krijgen!
|||
Citaat:
aankomen ![]() Anders, een eetstoornis kun je heel snel krijgen, en niemand kan vertellen waar de grenz is en wanneer je die grenz overschrijdt. Citaat:
|
![]() |
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Ik ben gelukkig niks aangekomen tijdens de kerstdagen en zo. En heb best veel gegeten, veel gefrituurde dingen en lekker eten. Ksnap het zelf ook niet dat ik nog geen 3 kilo meer weeg ![]() Vanaf vandaag ga ik weer beginnen, ik weeg nu 66,2 kg en wil rond juni zo rond de 60 wegen. Hoe zit het met jullie? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik snapte er ook helemaal niks van...'k had idd ook wel wat 'andere' dingen gegeten de afgelopen periode...en ik stond gister op de weegschaal...en viel me niet tegen (en toch is m'n buik echt een stuk dikker...zo vaag...hoe dat dan komt?). Ik ga ook weer beginnen...over een flinke tijd moet er een paar kilo af zijn (ik zat te bedenken, één kilo per maand, maar bedacht me toen, dan kan ik in totaal 20 kg afvallen en dat is toch echt veels te veel, ik doe dus maar een paar kg oid en dan op gewicht proberen te blijven). Jij ook succes! |
![]() |
|
Hoe is het jullie met de kerst vergaan?
ik heb veel gezondigd en ga morgen weer naar de dokter toe om te wegen (dat moet nog, ik heb anorexia 'gehad' (dat is tussen haakjes want ik ben er nog niet helemaal vanaf) ik durf denk ik niet te kijken. voor mijn gevoel ben ik 2 kilo aangekomen. aaarghh
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Aan je posts te zien voel je je nou ook niet bepaald gelukkig. En dat lijnen doe je vast ook niet omdat je zo gelukkig bent. Ik denk nog steeds dat je je zelf enorm voor de gek zit te houden. Maar goed, jij weet het vast beter. Je wordt niet gelukkig door af te vallen. Er moet iets veranderen om gelukkig te worden, en dan bedoel ik niet qua gewicht, maar in je hoofd. @Snow White: *knuf* |
![]() |
|
![]() |
Tis heel moeilijk om dat in te zien hoor.
Als jij jezelf zo ziet dan is het een wonder als iemand anders je van het tegendeel kan overtuigen. Misschien voel je je dan 5 min misschien effe beter maar als je dan weer alleen bent denk je toch weer slecht over jezelf. Tenminste dat heb ik zio. Ik ben heel onzeker over mijn uiterlijk terwijl ik heel vaak hoor dat anderen me zo knap vinden. Ik zie het gewoon niet. Ok, ik heb mooie grote ogen en mooi haar. Maar ik vind mezelf te dik. Heb een grote dikke kop en een vetrand bij mn taille. Ik had een spijkerbroek gepast in maat 38, en hij ging niet dicht dus. De rest van de dag ben ik vet depri geweest hierom. En ik vertikte het gewoon om een maat groter te kopen. Het is denk ik zo dat ik mezelf niet accepteer als hoe ik ben. Als ik bij vriendinnen ben vergelijk ik altijd mn benen en buik met die van hun. En heel vaak ben ik de dikste dus. Wou echt dat dit gevoel over ging en ik mezelf ook mooi kon vinden hoe ik was. Maar dat lukt me al 9 jaar niet dus heb weinig hoop. Ik wil gewoon een ding en dat is 7 kilo afvallen. Zoveel is dat niet echt, maar het lukt me niet. En dat frustreert. Sorry voor mijn gezeik ..maar het moest er effe uit. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Heej
![]() Ik probeer nog steeds wat af te vallen door niet meer te snoepen en gezond te eten (denk aan ipv snoep/koek fruit, en minder jus over de aardappelen). Ik kan me alleen moeilijk hieraan houden. Vooral als ik alleen ben. Dan loop ik toch weer naar de kast en prop ik me weer vol. En als ik eenmaal begin, denk ik van "What the hell" en ga maar door. Ook zijn m'n ouders een probleem. Gezond willen eten zien zij als anorexia. Ik weiger op een verjaardag en stuk taart en Beng! ik krijg naar m'n hoofd gesmeten van "Wat denk je dat je mee bezig bent? Je krijgt nog wel eens anorexia hoor!" Ik wil helemaal geen anorexia krijgen. Ik vind het wel mooi als een vrouw vormen heeft. Maar dat van mij mag ehm.. wel wat minder ![]() Ik stel ook geen idiote doelen. Doordat ik een tijd niet gesport heb (Verkeerde houding en dus last van mijn rug) ben ik 3 kilo aangekomen. Ik wou er sowiezo al 6 kilo af. In totaal kom ik dus nu op een doel van 9 kilo. De 1e drie moeten te doen zijn, aangezien ik binnenkort weer ga sporten. En nog zie ik er tegen op, aangezien ik mezelf niet in de hand kan houden. Maar ik ga me proberen er doorheen te slaan ![]() MeelFriek |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Meisje, dit klinkt erg herkenbaar, zo dacht ik er ook over, maar ik ben er achter gekomen, dat het "gelukkigheidsgevoel door te zien dat je minder weegt" Schijn is. Ik geloof best, dat je, je op dat moment gelukkig voelt als je ziet dat je weer minder weegt(dat heb ik ook zo ervaren, "Gevoel van controle, eindelijk lukt iets, het gevoel hebben dat je meer de moeite waard bent")l, maar eigenlijk zit er achter dat gevoel, wat je erg goed kan verstoppen, een heel bang meisje. Je zegt; "Ik voel me juist gelukkig als ik zie dat ik ben afgevallen, dat zou niet lukken als ik anders ga leven". Dan zeg je eigenlijk; Als ik niet afval, voel ik mij Niet gelukkig.> en dan komt de vraag bij mij in m'n hoofd, waarom je, je Dan niet gelukkig voelt.(ik kan voor deze vraag wel dingen invullen, ik snap t maar al te goed), maar ik zou graag van Jou wel willen weten, waarom je, je niet gelukkig kan voelen, als je meer weegt(wanneer je niet afvalt), maar ook waarom je gelukkig voelt als je afvalt/ je minder weegt...... Snowwhite> Hoe gaat het met jou en de omgang met het eten?Ik lees dat je nog niet helemaal van je anorexia af bent, maar wanneer lukt het wel goed om te gaan met eten en hoe doe je dat?)(=natuurlijk niet zo makkelijk uit te leggen). *Ik heb overigens een verwijsbriefje gekregen van de huisarts en ik ga binnenkort naar een dietiste, nog een stap naar de goede richting ![]() Btw. Ik heb in de tv-gids gister een verhaal gelezen van een vrouw die anorexia heeft, in een zeer ernstige vorm. Aangrijpend om te lezen zeg!. Zij heeft in haar verleden veel meegemaakt(verkracht, moeilijkheden in het gezin etcetc) en hierdoor is ze in de problemen geraakt met haarzelf en daarmee ook met het eten. Ze is nu volwassen, maar alles in haar lichaam is kapot. Ze zit nu in een terminale stadia en gaat dood. Wat deze vrouw zegt; "Op het moment dat ik wilde veranderen, zat ik er al zo diep in, dat het een probleem werd om mijn eetpatroon te regelen. Daarom wil ik ook zo graag aan alle jonge meisjes en vrouwen die hier mee te maken hebben, zeggen: ' Begin er alsjeblieft niet aan. Stop met lijnen, want je schiet zo snel door in anorexia. Nu kun je misschien nog de keuze maken. Als ik op mijn 14e wist wat er zou kunnen gebeuren met mij, dan was ik nooit begonnen. Ik weet dat mijn huishouding, mijn organen helemaal kapot zijn en ik weet dat ik eraan overlijd.". Een behoorlijk heftig stukje. Het zegt genoeg........ (zij heeft een internetsite: www.ruthanders.nl, hierin legt ze o.a. uit wat er kan gebeuren als je niet vroegtijdig bij je eetprobleem bent.)
Laatst gewijzigd op 05-01-2003 om 09:56. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |