Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Diep in je hart weet je dat dit een oneerlijke strijd is. David tegen Goliath. Kun je je niet eens in de hopeloosheid van die mensen inbeelden?? ALs alles je wordt afgepakt rest je er nog een ding>>je lichaam. Kun je je geen beeld maken van een situatie die zooo erg is dat je zelfs dat als wapen moet gebruiken omdat je gewoon verder niets hebt???
|
![]() |
ik kan tenminste een woordenboek lezen.
je suggereert dingen die ik niet gezegd heb schat. ten eerste als ikme blind staar op 1 kant doe jij dat ook. ten tweede vrede is niet bang hoeven zijn om in een bus te zitten, om naar een pizzeria te gaan en ga zo maar door. geen aanslagen zou ook betekenen dat er onderhandeld kan worden over een eigen staat (en de kans dat ze die dan krijgen is erg groot, kijk maar naar rabin enz.). als de aanslagen stoppen is er dus ook geen collectieve bestraffing meer (want er valt niets meer te bestrafffen) maar dat was je vast al vergeten dat een einde van de aanslagen dat inhoud. nu de vluchtelingensituatie. het is niet aan israel om die op te lossen. zij hebben ze er niet ingezet en arafat heeft al meer dan zat geld (dat nu op zijn rekening staat) gehad om ze eruit te halen (er komt niets of maar een fractie(tje) van het ontwikkelingsgeld waar het hoort te komen en dat is bij de burgers en dit kan je israel niet verwijten. alleen arafat is hiervoor verantwoordelijk). maar misschien kan jij me vertellen waarom er niets aan de vluchtelingenkampen is gedaan onder egyptische en jordaanse bezetting? (misschien wordt het tijd dat jij eens een geschiedenis boek pakt) over de vergelding heb ik al iets geschreven. ga dat eerst maar eens lezen (ging over actie reactie). misschien ben jij wel degene hier die een rare opvatting over vrede heeft. de israeliers moeten zich maar laten opblazen (want ook al doen ze niets terug. de aanslagen gaan gewoon door. kijk maar naar rabin. toen waren er ook aanslagen en het leger was voor de intifada niet meer in de gebieden die hebben ze weer ingenomen toen aan het begin van de intifada de palestijnen bedachten dat meer aanslagen wel leuk zouden zijn. en aan israels reactie te zien was dat dus niet zo). |
![]() |
||
![]() |
vanaf die door de eu gefinancierde haven werd op israeliers geschoten. geen enkel land zou daar niets tegen doen en israel koos hierin voor het kapot maken van de haven (ze hadden ook weer de gebieden kunnen bezetten)
als de palestijnen nou eens op houden met het geweld (zou wel eens leuk zijn na een dikke 50 jaar en misschien een idee voor de toekomst) leuke vergelijking, david en goliath!!! aan hun hopeloosheid kunnen ze zelf wat doen. (weet je, het beeindigen van de aanslagen...) ze hebben hun eigen hulpeloosheid gecreeerd. dus nee ik vind ze niet zielig. er zijn veel kampoverlevenden (wo2) die na dik 50 jaar wel hun hele leven hebben opgebouwd. vraag me af waarom de palestijnen dat niet kunnen. en kom niet met het gelul over israel en de bezetting want van 48 tot 67 waren die gebieden bezet door egypte en jordanie en die hebben helemaal geen reet gedaan om ze te helpen (koning hoessein heeft in september 1970 trouwens nog even zijn leger op de palestijnen af gestuurd. met als gevolg: honderden doden. maar daar hoor ik je niet over. de verloren mensenlevens. ik hoor je alleen maar over de kapot gemaakte gebouwen) Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Wat een flauwekul schrijf je hier toch allemaal zeg. Mensen die nu in de vluchtelingenkampen zitten waren de bewoners die gevlucht waren voor de oorlog toen tussen de Arabische landen en Israel. Maar ze konden niet meer terug. Ze werden gedwongen daar te blijven wonen. Dus wat klets je nou van 'dit kan je Israel niet verwijten'. Ze mogen toch niet meer terugkeren of niet??? Citaat:
|||||
Citaat:
Oke ze houden op met het geweld. Moeten ze dan maar lijdzaam toezien hoe hun land stukje bij stukje af wordt gepakt door de kolonisten???Of moeten ze op trommels slaan ofzo... Ik weet geweld lost niks op vooral in deze situatie maar soms kunnen mensen niets anders. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar ga jij wel eens uit of naar school of naar je werk en ben je dan wel eens bang om opgeblazen te worden???? vast niet. moet jij je nou eens voorstellen dat je overal waar je naar toe gaat bang moet zijn of je wel levend thuis komt of dat je wel levend aankomt waar je naar toe gaat. nee, dat is leuk! Citaat:
door wie rabin vermoord is heeft trouwens niets te maken met de palestijnen. (ja ik weet het het heeft met het vredesproces te maken. maar wie de dader was is niet belangrijk) Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
ze hebben het beter gehad onder israelische dan onder jordaanse/egyptische bezetting. Citaat:
Citaat:
voor de 2e intifada was er ook geen sparek van een bezetting meer. er was ook geen avondklok enz. die zijn pas weer ingesteld tijdens de 2e intifada omdat de palestijnen aanslagen plegen. Citaat:
het land dat ze hadden gekregen als ze ja hadden gezegd in 1948 was nog groter. dus? zij hebben toen nee gezegd, ze hebben nee tegen alle vredespogingen van israel gezegd. (anders was er nu al vrede geweest. een vrede goed voor beide) Citaat:
en nogmaals geen aanslagen betekent een eigen staat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iets is superieur wanneer het beter is dan het vorige (pijl & boog- vuurwapen) Ik hoef dat niet te bepalen, dat zijn dingen die collectief worden beschouwd. over Israel-Palestina, een oud voorbeeld dat ik op een andere topic gaf. Toen Nederland in de oorlog bezet was richtte het verzet zich tegen de bezetters; de Duitse soldaten. De palestijnen richten zich niet tegen de bezetters (de israelische soldaten en kolonisten), maar tegen hun vrouwen en kinderen. Stel je dus eens voor, je bent een israelische dienstplichtige soldaat en je loopt rond in de westbank, en je krijgt van het thuisfront te horen dat je acht-jarige dochtertje in haar schoolbus is opgeblazen. Dan kan je nog zo sympathiek tegenover de palestijnen staan, maar ik denk toch dat je de eerste de beste bulldozer pakt en met plezier huizen gaat slopen, en dat je ook niet twijfelt als een kind stenen naar je gooit. wat ik hier mee duidelijk wil maken, die palestijnen denken krom, zijn gek. als ze zich al die jaren hadden gericht op soldaten was er allang vrede. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 12:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en om te zeggen dat je je bek niet meer mag opentrekken is onzin. er is zoveel antisemitisme en wordt normaal. maar dat is jou nog niet opgevallen. je kan het de joden niet kwalijk nemen dat ze na wo2 daar veel meer opletten (en nee dat heeft niets met slachtoffer post traumatische nogwat te maken) veel mensen weten het verschil ook niet tussen antisemitisme en kritiek op de israelische politiek. dan zijn ze antsemitisch bezig en dan mag daar best wat van gezegd worden. met jou valt ook geen normale discussie te voeren omdat jij alle feiten negeert en alles wat je zegt op je emoties zijn gebasseerd. alle andere dingen waar je in het andere topic op antwoordt heb ik al eens eerder iets op gezegd. kijk daar maar naar. ( heb geen zin om nog een keer dezelfde disscussie te voeren simpelweg omdat jij de feiten die ik aandraag negeer) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar aan je belachelijke liefde voor Arabieren te zien, zal je wel een hele hoop 'vriendjes' hebben om je te beschermen... En je hebt je mond wel vol dat ik en de andere verdedigers van de Israelische zaak schelden en belachelijk argumenteren, jouw constante geflame van 'jullie weten er niks van, want IK heb een IQ van 160, noem ik pas discriminatie. ![]() Verder weet je niks over mijn persoonlijkheid, maar je mag best wel op bezoek komen. Neem wel je Arabische holmaatjes mee, anders ben je waarschijnlijk outnumbered ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
eigen boek W.A.L.L.I.E | 20 | 06-11-2012 19:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kijk op de westerse wereld Toerkoe | 372 | 25-10-2012 23:51 | |
Gelovig? LauraJansen | 500 | 01-01-2011 12:25 | |
Wat voor bewijs heb jij dat God bestaat (welke God dan ook)? Cherry Springs | 441 | 27-01-2006 13:32 | |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Beleidszaken |
Het banbeleid Gimme more beer | 80 | 18-11-2004 22:24 |