Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2001, 00:16
PV
PV is offline
kunnen we nu niet gewoon ff afwachten wat er in mei 2002 gebeurt... áls hij veel zetels krijgt, betekent dat dat veel mensen het met hem eens zijn, is dat niet belangrijker om over na te denken?
Advertentie
Oud 08-12-2001, 00:29
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Captain schreef:
Je hebt ÉÉN STUKJE OP TV GEZIEN ?!?!?! En jij spreekt van generalisatie ? De quote over de Islam komt uit een boek en om zijn standpunt te begrijpen moet je dat maar eens lezen. Bovendien...vergeet niet dat de aanslagen in de VS zijn gepleegd vanuit geloofsovertuiging (de Islam). Vind je die bedreiging dan niet groot gonoeg ?! Hij zegt toch niet dat alle moslims dood moeten ofzo ? Geloof is nu eenmaal de grootste bron van oorlog (Israel, Afghanistan, Ierland etc. etc.) en de Islam is het grootste geloof daarvan en het grootste is in de meeste gevallen het meest bedreigende (in ieder geval in dit geval).

Nu jij weer

Grt,
Captain
om te beginnen een
ik heb heus wel meerdere gezien hoor! en ik kijk nu niet meer, want ik walg van m.
zn standpunt is gewoon dat ie tegen de Islam is, ook al lult hij er een mooi verhaal omheen!
vanuit geloofsovertuiging, nou je zit helemaal verkeerd, tenminste, het is dan wel vanuit geloofsovertuiging maar cker niet in zijn geheel! bovendien lullen die taliban maar wat, want alles wat ze zeggen dat bij de islam hoort of in de Koran staat is complete bullshit, dat kan ik je 100% garanderen!
bedreigend voor wie? voor wat? voor de nederlandse samenleving? ik zie t punt niet, hoezo een bedreiging, laat die amerikanen toch man! er is echt geen bedreiging vnauit het geloof voor de nederlandse samenleving hoor!!

nu jij
Oud 08-12-2001, 00:31
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PV schreef:
kunnen we nu niet gewoon ff afwachten wat er in mei 2002 gebeurt... áls hij veel zetels krijgt, betekent dat dat veel mensen het met hem eens zijn, is dat niet belangrijker om over na te denken?

dan krijgen we weer: kijk, nederlanders zijn tegen de islam (etc) en dan krijgen we weer tzelfde verhaal als dat een klein deel van de moslims begrip had voor de aanslagen, zo gaan we maar heen en weer, en t wordt steeds erger, terwijl er EIGENLIJK helemaal nix aan de hand is voor de nederlandse samenleving.

ik wou dat ze de media s konden verbieden soms, ik walg van ze af en toe, ze brengen de wereld zooo in gevaar soms...
Oud 08-12-2001, 00:52
PV
PV is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
ik wou dat ze de media s konden verbieden soms, ik walg van ze af en toe, ze brengen de wereld zooo in gevaar soms...
Zonder media wist jij hier niks vanaf en kende je de hele Pim Fortuyn niet eens. De media bericht, mensen vormen zelf hun mening. Of je gelooft wat het NOS Journaal zegt bepaal je zelf.
Oud 08-12-2001, 12:35
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
Zonder media wist jij hier niks vanaf en kende je de hele Pim Fortuyn niet eens. De media bericht, mensen vormen zelf hun mening. Of je gelooft wat het NOS Journaal zegt bepaal je zelf.

Maar veel mensen laten zich toch beïnlvoeden door de media en nemen gewoon aan van de media dat zij een neutrale berichtgeving hebben, wat ook zo hoort te zijn natuurlijk.

Oud 08-12-2001, 23:08
dutch lion
dutch lion is offline
JA NU WETEN WE HET WEL!!!

Al dat gezeik van de linkse kerk.
jullie vinden jezelf zo slim en noemen mensen met een andere politieke mening dom terwijl jullie hem nu massaal aanvallen op z`n sexuele geaardheid.
dus wie doet hier nou eigenlijk aan discriminatie?
het is al een tijd terug maar Filip de Winter van Vlaams Blok werd ook aangevallen in buitenhof,en z`n auto werd gesloopt.
jullie onderdrukken de mensen met een andere politieke mening en jullie zijn gewoon bang omdat Nederland nu en de komende jaren steeds rechtser wordt.
volgens de politieke barometer is LN Groen Links al voorbij.
Een rapportage minderheden van het sociaal en cultureel planbureau uit 1999 laat zien dat in 2015 de grote steden voor meer dan de helft uit allochtonen bestaan.
Enige tijd geleden zei het CBS dat ons land in 2050 meer dan 6 miljoen allochtonen binnen de grenzen heeft.
Wat voor een land geven we aan onze kinderen?
Er staan nu al 430 moskeeën in dit land.
Pim zegt deze problemen hardop en links niet!
Volgens sjeik Yousef el-Baori uit Caïro is Nederland nog voor het einde van de 21ste eeuw in meerderheid islamitisch.
Het is ook reëel dat er een islamitisch stadsbestuur in een van de grote steden gevestigd is.
In Amsterdam zijn er al meer allochtone kinderen dan Nederlandse.
In het openbaar vervoer zeggen ze gewoon tegen je "wacht maar tot wij de baas zijn"
De islam is wel een gevaar voor de Nederlandse samenleving.
We verliezen onze cultuur.
Ik stem op Pim.
Hij is net zoals ik een nationalist.

We lusten het jarenlange falende paars rauw!!!
Oud 09-12-2001, 12:28
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
*hoop bullshit*

whaha zo kortaf ben je gewoon, whaha echt grappig gewoon hoe dom mensen wel niet kunnen zijn!!
als alles nou goed geleid wordt is het helemaal niet erg als er 6miljoen allochtonen in NL zijn in 2050
so what? dat er 450 moskeeen staan, in turkije staan er een stuk of 1000 kerken dus..
voor het einde van de 21 eeuw islamitisch? dus jij beweerd nu dat de Islam slecht is? ach man, ga je moeder pesten ofzow
doe niet zo dom man met al je gezeik...
je moet die problemen juist niet hardop zeggen, maja dat zul jij en Pim alleen begrijpen als ze es eindelijk verstand krijgen van hoe de politiek in elkaar zit, maja, laat ook maar, stem jij maar op Pim.. jullie passen wel bij elkaar

Oud 09-12-2001, 12:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
---volgens mij weet je t helemaal niet, en dat zal zo blijven ook denk ik...

---whaha falende?? whaha, eikel kijk es naar hoe Nederland zo belangrijk geworden is in de wereld enzo...
Oud 09-12-2001, 12:57
Captain
Captain is offline
Citaat:
dutch lion schreef:

jullie vinden jezelf zo slim en noemen mensen met een andere politieke mening dom terwijl jullie hem nu massaal aanvallen op z`n sexuele geaardheid.
het is al een tijd terug maar Filip de Winter van Vlaams Blok werd ook aangevallen in buitenhof,en z`n auto werd gesloopt.
jullie onderdrukken de mensen met een andere politieke mening en jullie zijn gewoon bang omdat Nederland nu en de komende jaren steeds rechtser wordt.
Een rapportage minderheden van het sociaal en cultureel planbureau uit 1999 laat zien dat in 2015 de grote steden voor meer dan de helft uit allochtonen bestaan.
Enige tijd geleden zei het CBS dat ons land in 2050 meer dan 6 miljoen allochtonen binnen de grenzen heeft.
Volgens sjeik Yousef el-Baori uit Caïro is Nederland nog voor het einde van de 21ste eeuw in meerderheid islamitisch.
Het is ook reëel dat er een islamitisch stadsbestuur in een van de grote steden gevestigd is.
In het openbaar vervoer zeggen ze gewoon tegen je "wacht maar tot wij de baas zijn"
Ik stem op Pim.

Jep je hebt gelijk. En Dutchy ons maar dom noemen. Nou het spijt me wel, maar de meerderheid van LN-stemmers heeft een Universitaire opleiding genoten, dus van dom valt niet te praten. Misschien moeten we de mensen die dit probleem inderdaad niet inzien maar eens laten zien dat ze naief zijn.

Dutchy, waar woon je (welke plaats/streek) en welke opleiding doe je ?

Grt,
Captain

Oud 09-12-2001, 13:31
NN
NN is offline
Citaat:
dutch lion schreef:

Ik stem op Pim.

Cultuur is een levend iets, cultuur blijft niet altijd hetzelfde. Mensen die hun cultuur hetzelfde willen houden zijn conservatief.
Wat betreft jouw voorbeelden, die doen me denken aan de Duitse rekenboekjes van de jaren '30 van de 20e eeuw. En ik hoop dat we in dit land niet die kant op gaan!!!
Oud 09-12-2001, 22:08
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Captain schreef:
Jep je hebt gelijk. En Dutchy ons maar dom noemen. Nou het spijt me wel, maar de meerderheid van LN-stemmers heeft een Universitaire opleiding genoten, dus van dom valt niet te praten. Misschien moeten we de mensen die dit probleem inderdaad niet inzien maar eens laten zien dat ze naief zijn.

Dutchy, waar woon je (welke plaats/streek) en welke opleiding doe je ?

Grt,
Captain
hoe weet jij dat nou weer??
Hilversum(ja, 1 vd plaatsen waar de gemiddelde scholing ver boven het nationale gemiddelde is)
en ik doe de 4e klas VWO.

trouwens, ik heb ook zo een Infoblad hier op t forum hoor dus zo slim ben je dus niet

Oud 09-12-2001, 22:44
Captain
Captain is offline
Je bent slim, oke ik geef het toe ! Maar kom dan met iets diplomatiekere taal dan "Pim Fortuyn is een vieze homonicht". En ik nodig je van harte uit om eens een dag samen met mij Amsterdam te verkennen. Hier is het program:

- We spreken af achter het Centraal Station
- Dan gaan we met tram 1 naar Osdorp
- Vervolgens gaan we met de sneltram naar de Bijlmermeer
- Pijlsnel terug naar stadsdeel Westerpark
- Als je wilt, dan gaan we ook nog even op een paar niet nader te noemen scholen kijken en praten als je dat dan nog kan.

En inderdaad, wat Pim's uitingen over de Islam heeft hij gelijk. Veel allochtonen zijn moslim, maar gedragen zich er totaal niet naar en dat is ook een gevaar ! Ik bedoel, die 3 keer dat ik door een moslim met een mes ben bedreigd (zeg maar niets, ik wist dat ze moslim waren), die ene keer dat mijn zusje is bedreigd door zo'n zelfde gast en ga zo nog maar ff door...dat heb ik met een Nederlander toch nauwelijks meegemaakt !

Grt,
Captain

PS Dutchy...ik vertel de hele tijd waarom Pim's argumenten WEL waar zijn, maar jij vertelt niet waarom zijn argumenten NIET waar zouden zijn. Jij verwerpt alleen maar andermans argumenten
Oud 09-12-2001, 22:47
Captain
Captain is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
hoe weet jij dat nou weer??
Hilversum(ja, 1 vd plaatsen waar de gemiddelde scholing ver boven het nationale gemiddelde is)
en ik doe de 4e klas VWO.

trouwens, ik heb ook zo een Infoblad hier op t forum hoor dus zo slim ben je dus niet
Hoe ik dat weet ? Ten eerste omdat ik ook artikelen lees in plaats van alleen quotes en ten tweede omdat de informatie uit die artikelen regelmatig bij bureau Interview/NSS vandaan komt, waar ik nou heel toevallig zelf werk ook !
Oud 10-12-2001, 15:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dutchy15, pas aub even je sig aan, deze is nl. zeer discriminerend.
Oud 10-12-2001, 15:35
Captain
Captain is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Bedankt forumbaas
Oud 10-12-2001, 15:37
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

oke, maarre discriminatie in je sig wordt wel op gecontroleerd maar als iemand iets discriminerends post, dan wordt daar haast nix tegen gedaan, klopt iets niet!
Oud 10-12-2001, 15:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Captain schreef:
Bedankt forumbaas

slijmerd , die gast is zelf cker ook een LNstemmer
Oud 10-12-2001, 15:47
Captain
Captain is offline
Nu we het over vooroordelen hebben

Grt,
Captain
Oud 11-12-2001, 12:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
maar als iemand iets discriminerends post, dan wordt daar haast nix tegen gedaan, klopt iets niet!

Als het goed is, wordt daar ook wat van gezegd. Maar jij was gewoon aan het schelden.
Oud 11-12-2001, 18:11
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Als het goed is, wordt daar ook wat van gezegd. Maar jij was gewoon aan het schelden.

sorry hoor, maar al die racistische uitspraken en dergelijke komen minstens net zo hard aan
Oud 11-12-2001, 18:56
Captain
Captain is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
sorry hoor, maar al die racistische uitspraken en dergelijke komen minstens net zo hard aan
Van mij zul je geen rascistische uitspraken lezen. Maar het probleem in Nederland is dat we niet meer kunnen zeggen dat de meeste criminelen buitenlanders zijn, dat statistisch gezien Marrokaanse jongeren voor meer probleem zorgen dan Nederlandse jongeren in Nederland en dat allochtonen vaker een uitkering hebben dan Nederlanders. We moeten politiek correct zijn en zijn we eerlijk, dan is het rascisme, discriminatie of wat ook. Noem het beestje nou eens duidelijk bij het naampje en zeg waar het op staat. De politiek lult er nu gewoon omheen, Pim Fortuyn is tenminste eerlijk !

Grt,
Captain
Oud 11-12-2001, 19:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Captain schreef:
Van mij zul je geen rascistische uitspraken lezen. Maar het probleem in Nederland is dat we niet meer kunnen zeggen dat de meeste criminelen buitenlanders zijn, dat statistisch gezien Marrokaanse jongeren voor meer probleem zorgen dan Nederlandse jongeren in Nederland en dat allochtonen vaker een uitkering hebben dan Nederlanders. We moeten politiek correct zijn en zijn we eerlijk, dan is het rascisme, discriminatie of wat ook. Noem het beestje nou eens duidelijk bij het naampje en zeg waar het op staat. De politiek lult er nu gewoon omheen, Pim Fortuyn is tenminste eerlijk !

Grt,
Captain

dat wordt heus wel gezegd, alleen dan niet door heel nederland net als een mongool te gaan roepen, dat wordt zo geregeld dat de burger nix van die handelingen merkt, en zo hoort het politiek gezien te gaan!
de politiek lult er idd omheen tegen de bevolking, maar achter de schermen zijn ze heel anders(en correct) bezig! zo gaat t nou eenmaal.
en oké, veel dingen kunnen beter, maar niet alles ligt aan de allochtonen zelf, als jij wil dat ze bepaalde dingen doen moet je ze daar ook goed mee helpen, maar naar mij insziens wordt er te weinig geld uitgegeven en later moeten ze die problemen oplossen wat ze net zo goed geld kost, doe t dan aan t begin goed!
Pim mag dan wel eerlijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat ie correct is, helaas is 1/3 vd bevolking ook dom geworden dat ze achter zijn oorlog tegen de islam staan, serieus hij weet echt te weinig over de islam, of hij heeft gewoon verkeerde info of hij buigt de info gewoon om, de taliban doet helemaal geen islamitische dingen enzo, ze lullen gewoon dat t in de koran staat enzo, koran is net de bijbel zegmaar..
en de islamieten zelf zijn ook tegen al die mensen die misbruik maken van de islam en de koran!
als pim nou es eerst wat meer feitelijke info in zn hersens laat doordringen en dan met zn commentaar komt, dan zou dat politiek correct zijn. hij doet t nou niet politiek correct, de manier waarop hij dingen zegt enzo is zeker niet de politieke manier, maar meeer een manier van fanatisme enzo; dit moet zus en zo, en dat is fout! enzo...
maar als hij er alleen voor staat(wat ie nooit komt te staan gelukkig) dan zou hij er echt niet uit kunnen komen, hij is nog op t niveau van de gemakkelijke politiek zegmaar, hij had gewoon geld teveel en vond dit na de aanslagen een perfecte kans om tot de politiek te treden...
Oud 12-12-2001, 17:15
Dutchy15
Dutchy15 is offline
hmz duurt wel lang met je commentaar
Oud 12-12-2001, 17:41
Captain
Captain is offline
Ik heb er eerlijk gezegd niet op gereageerd omdat je wederom alleen maar mijn argumenten verwerpt en vervolgens met nieuwe argumenten aan komt zetten. Wat jij zegt over het politiek-correcte...dat vind ik een hele slechte zaak. Waarom moet een politici binnenskamers andere dingen zeggen dan daarbuiten ? Fortuyn is daar ook tegen. Ik zeg niet dat alles wat hij zegt goed is en een koude oorlog tegen de Islam lijkt me wat zinloos, maar als ik even een voorbeeldje mag geven:

In de tweede week van september zei minister van Boxtel (grote stedenbeleid) dat er gesprekken zouden komen met moslim-jongeren. Daar zakte mijn broek door vanaf ! Over Nederlandse jongeren werd totaal niet gesproken, terwijl er juist met beide groepen moet worden gepraat ! Integratiebeleid is goed, maar dan moet het geen de-integratie van Nederlanders worden !!! Fortuyn wil er voor waken dat de Nederlander niet in z'n eigen land wordt gediscrimineerd, benadeeld en noem maar op. Een asielzoeker die een grotere woning wil krijgt die, terwijl een Nederlands gezin met 5 kinderen nog steeds in een 3-kamerwoning zit vanwege de krapte op de huizenmarkt. Bij Megapool stonden de reclameteksten in het Arabisch op de ramen, daaronder pas het Nederlands. Wij hier thuis mogen geen schotel op balkon plaatsen vanwege horizonvervuiling, maar allochtone bovenburen doen het gewoon en niemand die er iets tegen doet. Bah...ik ga stoppen.

Grt,
Captain
Oud 12-12-2001, 17:45
Kareltje_oud
Kareltje_oud is offline
Wat een gezeik zeg, maar een ding: het CBS zei een paar decennia terug ook dat er in 2000 rond de 20 miljoen mensen in Nederland zouden wonen, en dat is dus ook niet waar.

Vind het ook raar dat Pim F. dingen zegt, die helemaal los staan van LN, maar goed. Zoals ik al zei, ik vind hem eng, en als LN door hem de verkiezingen zou "winnen" dan ga ik echt emigreren, want dat betekent dat De Nederlandse Bevolking achter LN, en dus eigenlijk Pim F. staat. (IEH, en neee, niet om zijn geaardheid, maar om zijn mening) Dan wil ik niet meer bij De Nederlandse Bevolking horen!

At Your Service....
Oud 15-12-2001, 15:40
Verwijderd
Heb je al een land in gedachte???
Hoe je vlieg tickets maar alvast klaar.

Groeten,
the marshall
Oud 15-12-2001, 22:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
volgens mij zal t steeds beter gaan met de luchtvaart als pim fortuyn premier wordt ofzo
Oud 17-12-2001, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Captain schreef:
Een asielzoeker die een grotere woning wil krijgt die, terwijl een Nederlands gezin met 5 kinderen nog steeds in een 3-kamerwoning zit vanwege de krapte op de huizenmarkt.

Kom maar eens bij ons in 's Gravendeel kijken in het AZC... hoe 'leuk' die gasten wonen, met 16 in 1 caravan. Die zouden god (of Allah ) op hun blote knieën danken als ze 3 kamers kregen in plaats van 1! Over generaliseren gesproken...

Citaat:
Bij Megapool stonden de reclameteksten in het Arabisch op de ramen, daaronder pas het Nederlands.

Bij ons niet hoor, zal er wel mee te maken hebben in welke buurt je woont... Krijgen we zeker hetzelfde gezeik als in België ("ja maar wacht even, de Franse straatnaam staat boven de Nederlandse, dat pikken we niet...")

Citaat:
Wij hier thuis mogen geen schotel op balkon plaatsen vanwege horizonvervuiling, maar allochtone bovenburen doen het gewoon en niemand die er iets tegen doet.

Dan zeg je er toch iets van? En als jij het zou doen gedogen ze het net zo goed hoor...

Nou dat was mijn bijdrage aan deze 'zeer nuttige' () discussie...
Oud 17-12-2001, 21:13
the Phit
the Phit is offline
Pim Fortuyn Rules.
Oud 17-12-2001, 21:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
the Phit schreef:
Pim Fortuyn Rules.

Geweldig onderbouwde mening
Oud 18-12-2001, 00:27
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

als alles nou goed geleid wordt is het helemaal niet erg als er 6miljoen allochtonen in NL zijn in 2050
so what? dat er 450 moskeeen staan, in turkije staan er een stuk of 1000 kerken dus..

Hoe groot is turkije ? ok, en hoe groot is Nederland ? En jij durft mensen die de feiten bij handen hebben DOM te noemen ? tsss

Citaat:
voor het einde van de 21 eeuw islamitisch? dus jij beweerd nu dat de Islam slecht is? ach man, ga je moeder pesten ofzow
Heb een politicus nooit horen zeggen: ga je moeder pesten ofzo ...

Citaat:
doe niet zo dom man met al je gezeik...
je moet die problemen juist niet hardop zeggen.
Waarom niet ? en alles maar z'n gang laten gaan, zo tolerant worden als de pest ? NO WAY !

Nee geef mij maar :
Oud 18-12-2001, 10:58
Dutchy15
Dutchy15 is offline
60 miljoen inwoners ja, dus? feiten, haha, laat me niet lachen

dat zei ik ook niet dat een poliicus dat ooit heeft gezegd! dat zijn mijn woorden...

nee dat zei ik niet, ik zei dat t stil geregeld moet worden, oftwel op de nederlandse manier, zodat er geen paniek en verwarring enzo komt, laat zegewoon hun werk doen en het komt goed. oke niet alles gaat altijd even goed, maja dat heb je nou eenmaal, bij pim zal er meer misgaan
Oud 18-12-2001, 10:59
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
the Phit schreef:
Pim Fortuyn Rules.

sjonge jonge, zijn jullie nou echt zo dom of hoe zit dat???

de meesten kiezen Pim omdat hij alleen maar cool doet en alels hardop zegt enzo en denkt dat ie alles weet, net zoals sommigen van jullie, maar ik durft haast wel te zweren dat die pim nooit een redelijk stuk ui de koran heeft gelezen, wat hij dus welmoet doen als hij er over praat!!
hij praat nu over dingen, waarover hij denkt dat ie wat weet, maar dat feitelijk gwoonweg niet weet!
Oud 18-12-2001, 11:01
Dutchy15
Dutchy15 is offline
ff een vraag voor alle mensen die op die racist willen gaan stemmen:
---beschouw je jezelf ook als een racist?---(dus niet alleen omdat je op die racist stemt, maar ook gewoon in je dagelijks leven)
Oud 18-12-2001, 12:18
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Als we maar een vrij land blijven vind ik alles best
Oud 18-12-2001, 12:24
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
---beschouw je jezelf ook als een racist?---(dus niet alleen omdat je op die racist stemt, maar ook gewoon in je dagelijks leven)

Geef eerst maar eens een paar feiten, waaruit blijkt dat hij een racist is. Ik zal zelf niet op Pim of Ln stemmen. Maar dat neemt niet weg dat ik het wat voorbarig vind om hem voor racist uit te maken.
Oud 18-12-2001, 12:32
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
dwars schreef:
Pim Fortuijn is juist NIET eerlijk. Hij zegt niet waarom hij het asielbeleid wil veranderen, omdat hij niet gezien wil worden als racist. Dan zegt ie maar dat NL te vol is. Nou, dat valt echt wel mee.

Verder heeft ie zijn lijsttrekkersschap kunnen kopen, dus met de grootse idealen van LN zal het ook wel meevallen. Puur winstbejag.
je moet toch toegeven dat ie een beetje veel gelijk heeft.. Hoeveel asielzoekers heeft nederland binnengelaten in vergelijking met duitsland en andere landen? veel te veel voor de omvang van nederland.

Hij is er trouwens ook voor dat er mensen in de zorgsector met een vage functie als secretaresse op een kleine afdeling ook best hun eigen handen zouden kunnen gaan laten wapperen, d.m.v. mensen te verzorgen op die afdeling. op die manier zouden veel meer mensen daadwerkelijk echt bezig zijn, en niet alleen het druk hebben met zeggen dat je bezig bent. Zo zou de zorgsector er een stuk op vooruit gaan. ook de wachtlijsten zouden er een heel stuk korter van kunnen gaan worden..

neem dan de PVDA die zich bezig gaat houden met een belachlijk standpunt over het inruilen van een feestdag voor de andere, er zijn belangrijkere zaken!

maar dat vin ik maar..

Oud 18-12-2001, 12:45
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

weet nog niet of ik op hem ga stemmen, maar ik blijf hem wel volgen..

en hoezo ook? wie zegt dat hij een racist is? Er is toch ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting??? dat het nou toevallig op de tv of ergens anders is, tsja..
ik discrimineer niet, maar deze meneer heeft betere standpunten dan de andere partijen.. en 13 zetels (op de politiekebarometer) wil toch wel iets zeggen denk ik dan..

maarja, wie ben ik dan he?

Oud 18-12-2001, 15:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rutger schreef:
en hoezo ook? wie zegt dat hij een racist is? Er is toch ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting??? dat het nou toevallig op de tv of ergens anders is, tsja..
Vrijheid van meningsuiting heeft in principe niets met racisme te maken.

Citaat:
Rutger schreef:
ik discrimineer niet, maar deze meneer heeft betere standpunten dan de andere partijen.. en 13 zetels (op de politiekebarometer) wil toch wel iets zeggen denk ik dan..
Dat zegt dat jammer genoeg een hoop Nederlanders voor z'n populistische schreeuwerige manier van doen vallen.
Oud 18-12-2001, 16:38
Mugshot
Mugshot is offline
Bah..
Wat een dom, populistisch zeiktopic zeg

Citaat:
Captain schreef:

De quote over de Islam komt uit een boek en om zijn standpunt te begrijpen moet je dat maar eens lezen. Bovendien...vergeet niet dat de aanslagen in de VS zijn gepleegd vanuit geloofsovertuiging (de Islam). Vind je die bedreiging dan niet groot gonoeg ?!

Domme fout.
De aanslagen zijn MET een geloof gepleegd, niet vanuit.
Het geloof was geen reden of een motief.
Als de terroristen moslim waren, deden ze dat niet voor hun geloof, kijk een beetje verder en je zult zien dat ze, als ze het waren echte redenen hadden.
De gedachte dat zulke dingen vanuit een geloof komen is vreselijk kortzichtig en dom.

Citaat:

En inderdaad, wat Pim's uitingen over de Islam heeft hij gelijk. Veel allochtonen zijn moslim, maar gedragen zich er totaal niet naar en dat is ook een gevaar ! Ik bedoel, die 3 keer dat ik door een moslim met een mes ben bedreigd (zeg maar niets, ik wist dat ze moslim waren), die ene keer dat mijn zusje is bedreigd door zo'n zelfde gast en ga zo nog maar ff door...dat heb ik met een Nederlander toch nauwelijks meegemaakt !
Jongetje toch...
Worden we emotioneel?
Als jij ziet dat allochtone moslims snel crimineel worden en het daarbij laat, ben je wel erg kortzichtig.
Vraag je je dan niet af waarom er juist zoveel arme mensen crimineel zijn?

En dat is precies wat de kortzichtige politiek van pim fortuyn populair maakt.
Pim fortuyn laat met zijn bekrompen ideen onnadenkende en politisch onbenullige mensen denken dat ze de politiek begrijpen.

Een beetje met je beschuldigende vinger en feiten erbij op een groep wijzen zonder verder over de oorzaken van het probleem na te denken(geen wonder dat meneer fortuyn met hitler vergeleken wordt), simpeler kan de politiek niet zijn toch?

Ik vind het trouwens irritant dat je zo op hoge opleidingen en intelligentiequotienten loopt te geilen, een opleiding is niets meer dan een stuk papier dat je krijgt nadat je het grootste deel van wat je geleerd hebt vergeten bent.
Het gaat ook niet om hoe hoog je iq is, het gaat om hoe je hem inzet, de ideen van meneer fortuyn zijn ook niet dom, ze zijn onnadenkend en kortzichtig.
Als hoogopgeleide personen dus op pim stemmen doen ze dat omdat ze zelf niet te veel willen nadenken.

Mensen stemmen op pim omdat ze liever met beschuldigende vingers wijzen als bij zichzelf te beginnen en een probleem op te lossen, ze negeren de oorzaak en geven anderen van de gevolgen de schuld..
Oud 18-12-2001, 20:34
DaaF
DaaF is offline

Ik had het er laatst met mijn chef over, en eigenlijk is het nog geeneens zo gek als Pim Fortuyn de grote winnaar wordt deze verkiezingen.
Ik bedoel wat heeft paars nou gebracht? Het is goed dat die partijen die een beetje aan het insukkelen zijn eens wakker geschudt gaan worden.
Ik zag laats op de tv ook zo'n reportage uit Turkije. Zegt die verslaggever tegen die turk. Ja waarom trouw je met dat meisje hou je van der? Nee zegt hij, maar hij wil graag een beter bestaan hebben en trouwt daarom maar met der.
Hier moet wel wat aan gedaan worden. Het asielbeleid is veels te soepel. Ik ben geen racist, maar ik vind dat paars wel eens wakker geschud mag worden. Dus laat Pim Fortuyn deze verkiezingen maar een grote winnaar zijn.
De volgende keer verdwijnt hij toch weer helemaal, omdat mensen inzien dat zijn ideeen niet goed zijn.

Ik weet niet of dit al in de topic gezegd is, want ik heb hem niet helemaal gelezen.

Oud 19-12-2001, 02:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Staat volgens Pimmetje het ene ras boven het andere, dan?

Citaat:
Rutger schreef:
Hij is er trouwens ook voor dat er mensen in de zorgsector met een vage functie als secretaresse op een kleine afdeling ook best hun eigen handen zouden kunnen gaan laten wapperen, d.m.v. mensen te verzorgen op die afdeling. op die manier zouden veel meer mensen daadwerkelijk echt bezig zijn, en niet alleen het druk hebben met zeggen dat je bezig bent.
Jij kent vast niet veel secretaresses....

Citaat:
Mugshot schreef:
Een beetje met je beschuldigende vinger en feiten erbij op een groep wijzen zonder verder over de oorzaken van het probleem na te denken(geen wonder dat meneer fortuyn met hitler vergeleken wordt)
Godwin's Law.
Oud 19-12-2001, 13:34
Finntroll
Finntroll is offline
Pim zegt tenminste waar het op staat!! En lult er niet zoals alle andere omheen, om dat ze bang zijn op commentaar!! K zag m gister trouwens bij Barend& van Dorp, was wel kicks!!
Oud 19-12-2001, 13:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
Pim zegt tenminste waar het op staat!! En lult er niet zoals alle andere omheen, om dat ze bang zijn op commentaar!! K zag m gister trouwens bij Barend& van Dorp, was wel kicks!!
Dus omdat iemand zegt wat ie vind, is z'n mening ook meteen goed?
Oud 19-12-2001, 14:12
Lateralus
Lateralus is offline
't is gewoon een biljartbal-achtige hufter die zichzelf heel KEWL vind, maar dat toch niet is.
Oud 19-12-2001, 17:52
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Citaat:
Rutger schreef:
Hij is er trouwens ook voor dat er mensen in de zorgsector met een vage functie als secretaresse op een kleine afdeling ook best hun eigen handen zouden kunnen gaan laten wapperen, d.m.v. mensen te verzorgen op die afdeling. op die manier zouden veel meer mensen daadwerkelijk echt bezig zijn, en niet alleen het druk hebben met zeggen dat je bezig bent.
Jij kent vast niet veel secretaresses....
waar slaat dat nou weer op??? het gaat erom dat er te veel functies zijn. mensen zouden best wel eens ietsje meer hun handen kunnen laten wapperen.

Oud 19-12-2001, 19:32
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Weetje wat ik hoop?

Dat Nederland aangevallen wordt en alle mensen naar een andere land mogen/kunnen vluchten behalve Pim Fortuyn en zijn soortziekelijke mensen.

Kijken wat hij en zijn bende gaan doen.

had je gehoord wat hij bij rtl4 zei?

hij zei: dat als er een oorlog is in een land t/m het grens van griekenland mogen de inwoners van dat land wel naar nederland vluchten en de rest mag maar stikken.

*()*&(^%@@&(*$(*&#$^!%*&^#*&%#)#__(_)($&!!((*&!!(*_)(_)*($&#

Oud 19-12-2001, 20:17
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
leeghoofd, dus alleen maar omdat hij zegt wat hij vindt, dan is dat ook meteen goed?
Oud 19-12-2001, 20:18
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Weetje wat ik hoop?

Dat Nederland aangevallen wordt en alle mensen naar een andere land mogen/kunnen vluchten behalve Pim Fortuyn en zijn soortziekelijke mensen.

Kijken wat hij en zijn bende gaan doen.

had je gehoord wat hij bij rtl4 zei?

hij zei: dat als er een oorlog is in een land t/m het grens van griekenland mogen de inwoners van dat land wel naar nederland vluchten en de rest mag maar stikken.
ik hoop dat hij doodgeschoten wordt ofzo door 1 of andere kwade allochtoon, dat hoop ik echt, want nu gaat hij echt te ver!!

neem nou die uitspraak, ik bedoel hoe ziek kun je zijn? die gast heeft echt hulp nodig
Oud 20-12-2001, 00:40
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
wat een mafkees is het. Zo'n sukkel en zo slecht. het is een slecht mens want hij kan nadenken en toch komt tot nationalistische en dus egoistische conclusies

Regels voor berichten