Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2002, 10:58
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
je kunt andere culturen niet respecteren als hun gewoontes in strijd zijn met de rechten van de mens

precies

Oud 27-03-2002, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Alsof één zo een veroordeling van een vrouw een helder beeld geeft
Alsof 1 criminele allochtoon een goed beeld geeft
Alsof zo een vrouw een helder beeld geeft

alsof jaarlijks 16 miljoen besnijdenissen onder islamitische vrouwen een goed beeld geeft
alsof 99% van de Rotterdamse straatroven wordt gepleegd door allochtonen een goed beeld geeft
alsof miljoenen mihandelde en verminkte vrouwen in de islamitische landen een goed beeld geeft
ben je werkelijk zo naief !!!
Het beste aan de westerse samenleving is dat er zoveel ruimte is voor zelfkritiek. maar neem nou als voorbeeld deze moslim die al jaren in nederland woont of hier zelfs is geboeren die nota bene VWO doet! Heb je dan nooit geleerd kritisch tegenover zaken aan te kijken

OK, ga jezelf maar opblazen

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:32
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

en in Griekenland al 2700 jaar geleden.. daarom
En toen ging er ERGENS iets mis....... Katholieke kerk?

Trouwens, men zegt dat de meest pure vorm van democratie - demos cratos - uitgevoerd wordt in IJsland.
Daarnaast scheen de bevolking van IJsland in 2000 (of 1999?) het meest gelukkig volkje te zijn.
Nu weet ik niet of dat laatste te maken heeft met de democratie of dat ze bijna allemaal familie van elkaar zijn.... of misschien een combinatie van die twee

Oud 27-03-2002, 11:41
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
kijk daar komt de ware aard van het beestje.. ben jij zo'n stille, zo iemand die strak het volgende flatgebouw gaat opblazen?
Komop zeg fundamentalisme, wat heeft dat de wereld ooit voorn goeds gebracht?
Ik denk dat "fundamentalisme" niet op onze westerse manier opgevat moet worden.

Als ik M. goed begrijp bedoelt hij eerder dat men moet kijken naar de grondbeginselen van de Islam. Waaronder de regels die Mohammed heeft opgedragen aan de islamieten. Waaronder dus "geld geven aan de armen", "1 reis naar Mekka in je leven (als je dat kan veroorloven)", "5 keer bidden", "rammadan", "en geloven in de profeet Mohammed".

Waaronder het hebben van naasten lief. Waaronder het respecteren van je ouders.
Waaronder niet stelen.
Waaronder niet doden.
Etc. etc. etc.

En in de huidige modernisering van de maatschappij, lijken sommigen van dezen totaal te vervagen. Er wordt gedood, er wordt gestolen. Niemand interesseert zich voor een ander. Ouders worden niet gerespecteerd. Er wordt niet meer 5 keer gebeden. Er wordt geen geld gegeven aan de armeren. De ramadan wordt overgeslagen. Er wordt niet gespaard voor een reis naar Mekka maar voor naar Australie. Etc. etc. etc.

Ik ben het hier niet volledig mee eens. Ik geloof in een tussenweg. In een compromis tussen de pure vorm van islam en de huidige omstandigheden.
Tijdens Mohammed waren er geen bussen, auto's, zaklantaarns, televisie, radio, fietsen, e.d.. Tijden veranderen. En ik denk dat Mohammed als zowel Jezus als wie dan ook, ook anders sommige dingen geinterpreteerd hadden als ze nu als messias waren opgestaan.

Maar goed. Ik denk dat het grondbeginsel van ieder geloof is: luister naar je hart want daartoe spreekt god.

Da's het meest verstandige lijkt me. Want als god via je hart spreekt kan er geen onzin uit komen als: iedereen die anders is dan ik moet gedood worden en zo

Er.. ok.. ik hoop dat mijn "message" was overgekomen

Suzan
Oud 27-03-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
DruidessI schreef:
En toen ging er ERGENS iets mis....... Katholieke kerk?

Trouwens, men zegt dat de meest pure vorm van democratie - demos cratos - uitgevoerd wordt in IJsland.
Daarnaast scheen de bevolking van IJsland in 2000 (of 1999?) het meest gelukkig volkje te zijn.
Nu weet ik niet of dat laatste te maken heeft met de democratie of dat ze bijna allemaal familie van elkaar zijn.... of misschien een combinatie van die twee

jaha, in arnemuiden zijn ze ook zoow gelukkig

de Griekse democratie ging eraan na tijdens alexander de grote. Later had je de Romeinse republiek, die duurde tot 27vC met de komst van Julius Caesar (Caesar>keizer, tsaar). De laatste democratisch-achtige staatsvorm (het Oost-Romeinse Rijk) ging eraan door jaja, de Perzen (in 1479ofzo) en wat hadden de Perzen voor een geloof? Islam. Hoe modern. maargoed, deze geschiedenisles terzijde.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:49
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

de Griekse democratie ging eraan na tijdens alexander de grote. Later had je de Romeinse republiek, die duurde tot 27vC met de komst van Julius Caesar (Caesar>keizer, tsaar). De laatste democratisch-achtige staatsvorm (het Oost-Romeinse Rijk) ging eraan door jaja, de Perzen (in 1479ofzo) en wat hadden de Perzen voor een geloof? Islam. Hoe modern. maargoed, deze geschiedenisles terzijde.
Volgens M. was er toen algemeen kiesrecht binnen de islam. Dus?

Suzan
Oud 27-03-2002, 11:51
Verwijderd
Citaat:
DruidessI schreef:
Volgens M. was er toen algemeen kiesrecht binnen de islam. Dus?

Suzan
sorry hoor maar daar heb ik nooit van gehoord.

(duimzuigen is ook een kunst)

ik zal het eens opzoeken of hij moet maar eens met bronnen komen..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 11:53
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
sorry hoor maar daar heb ik nooit van gehoord.

(duimzuigen is ook een kunst)

ik zal het eens opzoeken of hij moet maar eens met bronnen komen..

Oud 27-03-2002, 12:09
@pie
@pie is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
*verhaal*
ik las pas ergens op een marokkaans-nederlandse site dat slechts 9% van de soeratten in de koran nog op KUNNEN gaan tegenwoordig, en dan moet er nog koranleer tegenaan gesmeten worden om ze begrijpelijk/toepasbaar te maken..

als je het mij vraagt: er bestaan nu teveel verschillende interpretaties van de koran, laat 'de islam' een keer uitzoeken hoe alles opgevat dient te worden, anders blijf je houden van 'ja zo zijn zij wel, maar wij niet'.. ik bedoel: het christendom, jodendom, boeddhisme, hindoeïsme, enz enz is overal nagenoeg hetzelfde, en dan is de islam misschien een van de wereldgodsdiensten, maar ook de meest verdeelde...
Oud 27-03-2002, 12:34
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
@pie schreef:
als je het mij vraagt: er bestaan nu teveel verschillende interpretaties van de koran, laat 'de islam' een keer uitzoeken hoe alles opgevat dient te worden, anders blijf je houden van 'ja zo zijn zij wel, maar wij niet'.. ik bedoel: het christendom, jodendom, boeddhisme, hindoeïsme, enz enz is overal nagenoeg hetzelfde, en dan is de islam misschien een van de wereldgodsdiensten, maar ook de meest verdeelde...
Ik denk dat je de verschillen binnen in ieder geval het Christendom en het Jodendom onderschat. Bij de eersten zijn er:
katholieken: rooms-katholieken, orthodoxen. protestanten: luthersen, calvinisten, presbyteriaansen, gereformeerden, hervormden, en weet ik veel wat nog meer.

Bij het jodendom:
orthodoxen en niet-orthodoxen in ieder geval. Diegenen die strenger zijn in het beoefenen van hun geloof en die dat niet zijn.

Er zijn - ook nu nog - grootste discussies over hoe de Bijbel dan wel Thora te interpreteren.

Suzan
Oud 27-03-2002, 12:40
@pie
@pie is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Ik denk dat je de verschillen binnen in ieder geval het Christendom en het Jodendom onderschat. Bij de eersten zijn er:
katholieken: rooms-katholieken, orthodoxen. protestanten: luthersen, calvinisten, presbyteriaansen, gereformeerden, hervormden, en weet ik veel wat nog meer.

Bij het jodendom:
orthodoxen en niet-orthodoxen in ieder geval. Diegenen die strenger zijn in het beoefenen van hun geloof en die dat niet zijn.

Er zijn - ook nu nog - grootste discussies over hoe de Bijbel dan wel Thora te interpreteren.

Suzan
argh.. true..

beetje 'overheen' gekeken
Oud 27-03-2002, 13:03
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
@pie schreef:
argh.. true..

beetje 'overheen' gekeken
Geeft niet maar ik hoop dat je nu wel begrijpt dat het geen "raar" fenomeen is dat precies ditzelfde bij de islam terug te vinden is.

Ik denk zelfs dat het gezond is om hierover te discussieren.
Net zoals iemand van de Gaykrant over hasselhoef zei (in het NRC):
"hij doet me denken aan de katholieke priesters die langzaam aan de tolerantie voor homo's hebben meegewerkt"
Dat sloeg erop dat hij (Haselhoef) in de gay krant - uit eigen wil, dus niet gevraagd door gay krant - een artikel had geschreven waarin hij uitlegde hoe - volgens hem - de islam tegen homosexualiteit aankijkt. Het kwam er op neer dat de liefde zelf ok is, zolang ze hun lustgevoelens maar niet praktiseren.
De man van Gay krant vond Haselhoef gematigder dan hij dacht dat hij was en gaf hem zelfs bovenstaand compliment.

Suzan
PS.: ik kon helaas niet letterlijk citeren, want ik mocht de krant niet meenemen en ik kon het artikel niet op het Internet vinden. Het was in ieder geval die van gisteren.

Oud 27-03-2002, 13:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Citaat:
Dutchy15 schreef:

helaas zijn ze in sommige gevallen op de wereld nog niet zo ver als wij hier in nederland..

zeg asjeblieft 'zij' in plaats van 'wij'..ik wens me niet met jou te associeren
Vind je t gek dat allochtonen jou niet mogen

Je staat zelf voor nix open, je kraakt alles af wat er af te kraken valt en dan verwacht je zelf dat die allochtonen zich aan gaan passen?
Kijk eerst naar jezelf zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 13:18
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Alsof één zo een veroordeling van een vrouw een helder beeld geeft
Alsof 1 criminele allochtoon een goed beeld geeft
Alsof zo een vrouw een helder beeld geeft

alsof jaarlijks 16 miljoen besnijdenissen onder islamitische vrouwen een goed beeld geeft
alsof 99% van de Rotterdamse straatroven wordt gepleegd door allochtonen een goed beeld geeft
alsof miljoenen mihandelde en verminkte vrouwen in de islamitische landen een goed beeld geeft
ben je werkelijk zo naief !!!
Het beste aan de westerse samenleving is dat er zoveel ruimte is voor zelfkritiek. maar neem nou als voorbeeld deze moslim die al jaren in nederland woont of hier zelfs is geboeren die nota bene VWO doet! Heb je dan nooit geleerd kritisch tegenover zaken aan te kijken

OK, ga jezelf maar opblazen
-Keur ik dat goed dan? Nee! dat 16 miljoen is nog niet eens 1 procent van alle moslims, laat staan moslimse vrouwen.
het wordt niet gepleegd door allochtonen,
-de verdachten zijn allochtonen, daarnaast zijn het steeds dezelfde groep mensen, wat dus niet 99% van alle allochtonen in rotterdam betekent. daarnaast zijn niet alle allochtonen moslim
-daar ben ik toch ook niet blij mee ofzo? helaas, ze lopen gewoon achter, ze zijn niet zo opgegroeid enzo zoals wij hier, in het land, die samen met andere rijke landen die mensen uitbuit.
-ja, ik ben naief
-ik betwijfel of dat het beste is aan deze samenleving.
-ik ben hier geboren ja, net zoals bijna alle jeugdige allochtonen
-je denkt dat ik vind dat jij kritisch kijkt?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 13:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Maar WAT is nu precies de juiste interpretatie? Daar vechten nu allerlei theologen over....

Suzan

De mainstream soennitische interpretatie....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 13:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Ik begrijp van deze mensen niet dat ze niet kunnen inzien dat TOEN een hele andere tijd was dan nu. Maargoed. Als men in lemen hutten wilt blijven wonen, dan doet men dat maar.
(ik denk alleen niet dat Mohammed en Jezus dat zo bedoeld hebben. Laat staan God.)

Suzan

De Islam is modern en is universeel, voor alle tijden toepasbaar.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 13:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
@pie schreef:
als je echter in een islamitisch land (vooral met die islamitische wetgeving) niet naar de moskee gaat wordt je hoofd er zo onderhand afgekapt.. lijkt me duidelijk dat het christendom meer bij de tijd is..

Waar slaat dit nou weer op?

Citaat:
@pie schreef:
kruistochten zijn allang afgeschaft, in tegenstelling tot de Jihad (om maar eens een voorbeeld te noemen)..

Een JIHAD is een verdedigingsoorlog in tegenstelling tot kruistochten.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 13:49
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Volgens jou?

Kun je enkele belangrijke verschillen tussen soennitische versie en de sji'itische versie uitleggen?

Trouwens over je sig:
------------------
De ware jihad is de oorlog die elk mens te strijden heeft tegen het kwaad in zichzelf. Pas dan kun je zalig worden.
------------------

Doet me denken dat een meisje probeerde uit te leggen dat Jihad niet als oorlog in de letterlijke zin uitgelegd moet worden. Joden hebben ook een soort van Jihad (ze zullen het vast en zeker anders noemen): ze verplichten hun kinderen te leren. Ze zijn niet voor niets zo geletterd. Dit is een deel van hun misie: wetenswaardigheden opdoen.

De Jihad kan dan ook uitgelegd worden als een soort van zelfontplooiing.

Ik weet niet hoe jij dit ziet?

Suzan
Oud 27-03-2002, 13:50
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Zie mijn lang verhaal

Suzan
Oud 27-03-2002, 14:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
@pie schreef:
dat is het probleem.. er is amper verschil tussen (verdediging van het geloof enzo).. alleen weet de halve aardkloot nieteens wat kruistochten zijn, terwijl de hamas een (kansloze) jihad tegen israel aan het voeren is..
Wat is er mis mee met Jihad?
En waarom is een verdedigingsoorlog tegen Israel kansloos? Zijn Zionisten dan geen mensen, maar goden ofzo?Kijk, de Israeli's mogen dan superieure technologie bezitten, maar moreel gezien zijn zij de mindere.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (27-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
@pie schreef:
klopt, niet direct.. maar indirect (koran) zijn alle moslims verplicht om op te komen voor hun geloofsgenoten.. er schuilt dus bestwel een gevaar in..
Waar baseer je dat op?

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
@pie schreef:
[b]klopt, niet direct.. maar indirect (koran) zijn alle moslims verplicht om op te komen voor hun geloofsgenoten.. er schuilt dus bestwel een gevaar in.. [B]
De vraag is alleen noem je mensen die de islam zo aanpassen nog wel moslim?

Citaat:
dat in een tijd van verdraagzaamheid en gelijkheid er nog steeds mensen zijn op deze wereld die hun mening met geweld op willen leggen aan anderen.. dat er geen kruistochten zijn wil niet zeggen dat er geen missionarissen meer zijn, maar die doen het verkondigen van geloof niet met geweld.. een jihad (zoals ook in indonesië..) is er puur en alleen op gericht om mensen van een ander geloof 1) te bekeren, of 2) te vermoorden.. dat dit soort dingen nog steeds kan, en niet wordt veroordeeld door mensen uit de achterban (zoals de ridders ook deden in de late middeleeuwen) vind ik storend.. en wederom potentieel gevaarlijk.. (jihad in nederland? waarom niet.. lees het forum op www.maghreb.nl maar eens.. 'we moeten eens tot elkaar komen, een vuist maken'.. moslims in nederland voelen zich gediscrimineerd, niet geaccepteerd.. hoe dat komt zeggen ze er niet bij, maar ze beginnen het wel steeds vervelender te vinden..)
De meeste moslims zien Jihad helemaal niet als 1)bekeren 2) vermoorden. Ik denk dat er veel misverstanden bestaan over de betekenis van het woord Jihad, maar ik denk dat Duchy15 je daar beter meer over kan vertellen dan ik.

Bovendien zijn kun je de oorlog in Afganistan ook zien als een oorlog van het westen (de christenen) tegen de islam.

Citaat:
en het tweede: de discussie wordt afgekapt.. 'hij is hitler', 'hij is ziek', nee daarmee hou je een discussie levende ja..
dat hoor je mij niet zeggen hoor, iig niet zonder uitleg

Citaat:
ik ga nog steeds niet op m stemmen, maar de aap van lpf is nog steeds niet uit de mouw.. (partijprogramma, met meer mensen in zn partij moet het programma ook worden aangepast aan hun meningen.. ik verwacht een genuanceerdere aanpak, wel rechtser vergeleken met de VVD, maar niet erg extreem)..
Ik vind VVD al meer dan rechts genoeg en als ik die punten van Pim Fortuyn lees, dan denk ik echt hoe kun je zo triest zijn hier heil in te zien en hierop te stemmen (al denk ik dat de meeste Pim F stemmers dat programma nooit goed bekeken hebben maargoed)
Oud 27-03-2002, 14:06
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
je kunt andere culturen niet respecteren als hun gewoontes in strijd zijn met de rechten van de mens
natuurlijk kún je dat wel, dat jij dat niet wilt is een ander verhaal.
Oud 27-03-2002, 14:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
@pie schreef:
een jihad (zoals ook in indonesië..) is er puur en alleen op gericht om mensen van een ander geloof 1) te bekeren, of 2) te vermoorden..
Ik dacht dat dwang en mensen vermoorden tegen de Koran ingingen

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:07
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

wat hebben wij met die grieken te maken?
Oud 27-03-2002, 14:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:
Het kiesrecht voor mannen en VROUWEN kende de Islam al 1400 jaar geleden!!!!!!! Hoezo achtergesteld?

Islam liet het licht zien aan de eerste ware democratie. Hierin bestond geen onderscheid tussen vrijgeborene en slaaf, burger en lijfeigene en geen discrminatie op basis van ras, kleur, sexe of geloof. Allen zijn voor de wet gelijk en hebben dezelfde rechten.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:14
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
En waarom is een verdedigingsoorlog tegen Israel kansloos? Zijn Zionisten dan geen mensen, maar goden ofzo?Kijk, de Israeli's mogen dan superieure technologie bezitten, maar moreel gezien zijn zij de mindere.

maar jezelf opblazen en mensen erbij betrekken die misschien wel willen samenleven en niet tot de zionistische extremisten behoren, lijkt me geen verdediging maar een aanval.

Suzan

Oud 27-03-2002, 14:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
kijk daar komt de ware aard van het beestje.. ben jij zo'n stille, zo iemand die strak het volgende flatgebouw gaat opblazen?
Komop zeg fundamentalisme, wat heeft dat de wereld ooit voorn goeds gebracht?

Een moslim is per definitie een fundamentalist. Hij hoort zich te houden aan de fundamenten van het geloof. Het woord fundamentalisme heeft de laatste tijd een negatieve bijklank gekregen. Wat jij bedoelt is extremisme, maar daar had ik het niet over. Ik keur trouwens het opblazen van gebouwen af, dus daar hoef je niet meer mee te komen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
En in de huidige modernisering van de maatschappij, lijken sommigen van dezen totaal te vervagen. Er wordt gedood, er wordt gestolen. Niemand interesseert zich voor een ander. Ouders worden niet gerespecteerd. Er wordt niet meer 5 keer gebeden. Er wordt geen geld gegeven aan de armeren. De ramadan wordt overgeslagen. Er wordt niet gespaard voor een reis naar Mekka maar voor naar Australie. Etc. etc. etc.

Systematische cijfers ontbreken, maar lang niet alle moslims gedragen zich naar de Islam.

Citaat:
DruidessI schreef:
Ik ben het hier niet volledig mee eens. Ik geloof in een tussenweg. In een compromis tussen de pure vorm van islam en de huidige omstandigheden.
Tijdens Mohammed waren er geen bussen, auto's, zaklantaarns, televisie, radio, fietsen, e.d.. Tijden veranderen. En ik denk dat Mohammed als zowel Jezus als wie dan ook, ook anders sommige dingen geinterpreteerd hadden als ze nu als messias waren opgestaan.

De Islam is helemaal niet tegen technologie. Technologie kan de maatschappij juist ten goede komen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
maar jezelf opblazen en mensen erbij betrekken die misschien wel willen samenleven en niet tot de zionistische extremisten behoren, lijkt me geen verdediging maar een aanval.

Suzan

Kolonisten en soldaten vormen legitieme doelwitten.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
@pie schreef:
Alle wereldgodsdiensten(Christendom, Hindoeisme etc) zijn hopeloos verdeeld. De Islam is daar geen uitzondering op helaas....

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Islam liet het licht zien aan de eerste ware democratie. Hierin bestond geen onderscheid tussen vrijgeborene en slaaf, burger en lijfeigene en geen discrminatie op basis van ras, kleur, sexe of geloof. Allen zijn voor de wet gelijk en hebben dezelfde rechten.

hahaha, ga eens naar een willekeurig Arabisch land en durf mij dan te vertellen dat vrouwen, homo's, andersdenken daar niet gediscrimineerd worden. Begin maar bij Saoudie-Arabie.

Oud 27-03-2002, 15:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

hahaha, ga eens naar een willekeurig Arabisch land en durf mij dan te vertellen dat vrouwen, homo's, andersdenken daar niet gediscrimineerd worden. Begin maar bij Saoudie-Arabie.

Citaat:
Mujahideen schreef:
Met de Islam is op zich zelf niks mis mee en staat garant voor welvaart en rechtvaardigheid, mits deze op de juiste manier naar voren wordt gebracht en gepraktiseerd. Wat we vandaag zien in islamitische landen is dat de leiders in deze landen onverantwoord, corrupt, duivels en/of lakeien van het Westen zijn. Van Nigeria via het M-O tot aan Indonesie.De ummah heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.

Ha!
Ha!

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 15:22
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ha!
Ha!

Altijd leuk om te zien dat volwassen mensen nog in sprookjes geloven.
Oud 27-03-2002, 16:39
@pie
@pie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
altijd een (allesbehalve objectief) antwoord klaar.. en omschrijf deze eens? of weet je ergens een beschrijving te vinden? lijkt me namelijk boeiend om te lezen..

Citaat:
Mujahideen schreef:
en door iedereen en op telkens een verschillende manier...

Citaat:
Mujahideen schreef:
Een JIHAD is een verdedigingsoorlog in tegenstelling tot kruistochten.
kruistochten waren erop gebaseerd om de saracenen te verdrijven van de heilige gronden (jeruzalem, bethlehem, ga maar door) en dus te beschermen/verdedigen, maar daarom waren ze niet minder slecht (net zoals nu de jihad..) ik bedoel maar..

Citaat:
Mujahideen schreef:
op de eerste vraag kan ik alleen mn persoonlijke mening geven (zoals jij die hebt): de jihad is min of meer het goedpraten van geweld onder de naam van iets dat misschien nieteens bestaat, je reinste kolder als je erover nadenkt

en op de 2e heb ik een objectieve:

Citaat:
Population by Religion
Jews 79.8%
Muslims 14.7%
Christians 2.1%
Druze 1.6%
Not classified by religion 1.8%
trek je eigen conclusies..

Citaat:
Mujahideen schreef:
Waar baseer je dat op?
lees het forum op maghreb.nl eens, daar heb je zat moslims die zo nu en dan weer een leuke soerat ophalen.. verder ben ik geen moslim, en dus probeer ik zoveel mee te krijgen van de wereld als ik kan, maar ik kan me ook vergissen.

Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik dacht dat dwang en mensen vermoorden tegen de Koran ingingen
think again
http://www.worthynews.com/news-featu...indonesia.html

blijkbaar wel dus (ik weet trouwens niet of je ooit een krant leest, maar daar staat dit soort dingen dus in)
Oud 27-03-2002, 16:45
@pie
@pie is offline
Citaat:
autodropje schreef:
De vraag is alleen noem je mensen die de islam zo aanpassen nog wel moslim?
zij zelf althans wel.

Citaat:
autodropje schreef:
De meeste moslims zien Jihad helemaal niet als 1)bekeren 2) vermoorden. Ik denk dat er veel misverstanden bestaan over de betekenis van het woord Jihad, maar ik denk dat Duchy15 je daar beter meer over kan vertellen dan ik.

Bovendien zijn kun je de oorlog in Afganistan ook zien als een oorlog van het westen (de christenen) tegen de islam.
jep, KUN je doen.. maar dan zijn de mensen in de noordelijke alliantie allemaal rijp voor het gekkenhuis, nietwaar?

Citaat:
autodropje schreef:
Ik vind VVD al meer dan rechts genoeg en als ik die punten van Pim Fortuyn lees, dan denk ik echt hoe kun je zo triest zijn hier heil in te zien en hierop te stemmen (al denk ik dat de meeste Pim F stemmers dat programma nooit goed bekeken hebben maargoed)
vvd heeft centrum-rechtse ideeen, maar net zoveel daadkracht als een pakje boter (zoals een hoop andere partijen)

mensen hebben liever een schreeuwer die zegt waar het op staat, dan iemand die zegt dat ie het doet, maar stiekum toch niet (bodemloze putten hebben we al genoeg in nederland)

de praktijk leert: wie het hardst schreeuwt krijgt het meest gedaan (wacht maar tot je een krijsende baby hebt )
Oud 27-03-2002, 17:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

Vertel jij me eens wie die rechten bepaald heeft.
Oud 27-03-2002, 17:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

In Griekenland had nog niet eens een kwart van de mensen stemrecht
Oud 27-03-2002, 17:25
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Vertel jij me eens wie die rechten bepaald heeft.

Een groot aantal 'beschaafde' landen. Nu kun je wel gaan schreeuwen dat niet iedereen die normen deelt, dat kan. Maar als jij normen als democratie niet erkent als belangrijke vaststaande normen dan vind ik jouw mening totaal niet interessant verder.
Oud 27-03-2002, 17:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Jij bent zeker ook zo iemand die de voormalige SovjetUnie aandraagt als argument tegen communisme?

Domheid en bekrompenheid, misschien moeten we dat maar banbaar maken
Oud 27-03-2002, 17:41
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Kolonisten en soldaten vormen legitieme doelwitten.

Met die soldaten ben ik het ook niet eens, aangezien er een afgrijselijke dienstplicht is in Israel. De jongens en meisjes moeten maar.

Suzan

Oud 27-03-2002, 17:43
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Altijd leuk om te zien dat volwassen mensen nog in sprookjes geloven.

Volgens mij kwam de boodschap niet over...

Suzan
Oud 27-03-2002, 19:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Een groot aantal 'beschaafde' landen. Nu kun je wel gaan schreeuwen dat niet iedereen die normen deelt, dat kan. Maar als jij normen als democratie niet erkent als belangrijke vaststaande normen dan vind ik jouw mening totaal niet interessant verder.
Misschien word het tijd dat je je realiseert dat er mensen zijn die zélf nadenken...
Oud 27-03-2002, 19:31
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Misschien word het tijd dat je je realiseert dat er mensen zijn die zélf nadenken...

Misschien moet jij je kleffe politieke-correctheid even overboord gooien en beseffen dat de universele rechten van de mens niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen.
Oud 27-03-2002, 20:15
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Misschien moet jij je kleffe politieke-correctheid even overboord gooien en beseffen dat de universele rechten van de mens niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen.
nee die zijn gebasseerd op onze normen en waarden die kunnen ergens anders toch totaal anders zijn? Niet iedereen heeft dezelfde mening als wij hier
Oud 27-03-2002, 20:21
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
@pie schreef:
zij zelf althans wel.
Dat wil absoluut niet zeggen dat het waar is. Zij vinden dit de islam, terwijl in de meeste landen de islam heel anders wordt beleid

Citaat:
jep, KUN je doen.. maar dan zijn de mensen in de noordelijke alliantie allemaal rijp voor het gekkenhuis, nietwaar?
Die conclusie snap ik niet? Als je een oorlog begint voor of tegen een geloof, wat is het verband tussen dat en naar een gekkenhuis moeten? (al vind ik de oorlog in Afganistan idd absurd)

Citaat:
vvd heeft centrum-rechtse ideeen, maar net zoveel daadkracht als een pakje boter (zoals een hoop andere partijen)

mensen hebben liever een schreeuwer die zegt waar het op staat, dan iemand die zegt dat ie het doet, maar stiekum toch niet (bodemloze putten hebben we al genoeg in nederland)

de praktijk leert: wie het hardst schreeuwt krijgt het meest gedaan (wacht maar tot je een krijsende baby hebt )
Wat een onzin, praktijk leert juist dat in meer dan de helft van de gevallen de hardste schreeuwers er in werkelijkhied niets van bakken
Oud 27-03-2002, 20:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Volgens mij ben jij hier degene die politiek correct over universele mensenrechten en gelijkheid en blabla begint.
Oud 27-03-2002, 21:11
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Artikel 19 UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:

Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven.

Citaat:
waaromniet? schreef:
Domheid en bekrompenheid, misschien moeten we dat maar banbaar maken

Leuk idee, maar dat is natuurlijk dweilen met de kraan open en is het ook een beetje bekrompen om bekrompen mensen te bannen, dan zou je jezelf ook moeten bannen.
En er blijven op die maneier weinig mensen op het forum. Ehhhhh, wacht, dat is niet eens zo slecht....
Oud 27-03-2002, 21:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
@pie schreef:
kruistochten waren erop gebaseerd om de saracenen te verdrijven van de heilige gronden (jeruzalem, bethlehem, ga maar door) en dus te beschermen/verdedigen,

Kruistochten waren overduidelijk agressieve oorlogen, bedoeld om de plaatselijke bevolking te verdelgen. Ik vraag me dus echt af wie ze nou kwamen beschermen en verdedigen als zij zelf de agressors waren?

Citaat:
@pie schreef:
maar daarom waren ze niet minder slecht (net zoals nu de jihad..) ik bedoel maar..

Welke jihad van nu?

Citaat:
@pie schreef:
de jihad is min of meer het goedpraten van geweld onder de naam van iets dat misschien nieteens bestaat, je reinste kolder als je erover nadenkt

Ik zie de strijd van de Palestijnen als een politiek conflict, niet als een godsdienstig conflict, met als doel om zich vrij te vechten van Israelische agressie en onderdrukking.

Citaat:
@pie schreef:
Population by Religion
Jews 79.8%
Muslims 14.7%
Christians 2.1%
Druze 1.6%
Not classified by religion 1.8%

Wat moet ik hiermee en welke conclusie moet hier uit getrokken worden?

Citaat:
@pie schreef:
lees het forum op maghreb.nl eens, daar heb je zat moslims die zo nu en dan weer een leuke soerat ophalen.. verder ben ik geen moslim, en dus probeer ik zoveel mee te krijgen van de wereld als ik kan, maar ik kan me ook vergissen.

Ik ken ook een tal van anti-islamitische forums, waar ze dromen om alle moslims uit te roeien. Moet ik nu concluderen dat alle niet-moslims een ongekende haat tegen de Islam koesteren? Dat zou natuurlijk idioot zijn, zo'n gedachtegang. Je kunt de daden of van een kleine groep nooit afrekenen op een hele groep mensen, laat staan de godsdienst zelf.

Citaat:
@pie schreef:
think again http://www.worthynews.com/news-featu...indonesia.html

Wow, wat een objectieve bron zeg: Headline News from a Christian Perspective.

Maar goed. Stel je gaat er vanuit dat dit bericht waar zou zijn, welke schuld treft de godsdienst zelf dan aan? Het zijn toch de mensen, die zulke daden uitvoeren? Het communisme is toch ook niet automatisch slecht, omdat een paar leiders zich ernstig misdragen hadden?

Citaat:
@pie schreef:
blijkbaar wel dus (ik weet trouwens niet of je ooit een krant leest, maar daar staat dit soort dingen dus in)

Hoe kom je erbij dat ik nooit een krant gelezen zou hebben?

Citaat:
Mujahideen schreef:
De benaming moslimterrorist wordt al te vaak misbruikt om de verzetsdaden van bijvoorbeeld Palestijnen die volgens de Geneevse conventie alle middelen mogen gebruiken om zich van de bezetter te ontdoen te weergeven. Aanslagen gepleegd door personen die de Joodse religie (heb je ooit in de kranten gelezen over Joodse soldaten) of Christelijke religie ( ooit gelezen over een christelijke Mcveigh) aanhangen of een andere religie en die aanslagen plegen worden niet als christenterrorist of joodterrorist genoemd. Door min of meer indoctrinerend en bewust de één te voorzien van een religieus stempeltje en de ander niet maak men onderscheid tussen de religies en werkt het stigmatiserend, zoals je hebt kunnen vernemen.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 21:44
MasterMolly
MasterMolly is offline
ja
Reageren

Regels voor berichten