Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Trouwens, men zegt dat de meest pure vorm van democratie - demos cratos - uitgevoerd wordt in IJsland. Daarnaast scheen de bevolking van IJsland in 2000 (of 1999?) het meest gelukkig volkje te zijn. Nu weet ik niet of dat laatste te maken heeft met de democratie of dat ze bijna allemaal familie van elkaar zijn.... of misschien een combinatie van die twee ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als ik M. goed begrijp bedoelt hij eerder dat men moet kijken naar de grondbeginselen van de Islam. Waaronder de regels die Mohammed heeft opgedragen aan de islamieten. Waaronder dus "geld geven aan de armen", "1 reis naar Mekka in je leven (als je dat kan veroorloven)", "5 keer bidden", "rammadan", "en geloven in de profeet Mohammed". Waaronder het hebben van naasten lief. Waaronder het respecteren van je ouders. Waaronder niet stelen. Waaronder niet doden. Etc. etc. etc. En in de huidige modernisering van de maatschappij, lijken sommigen van dezen totaal te vervagen. Er wordt gedood, er wordt gestolen. Niemand interesseert zich voor een ander. Ouders worden niet gerespecteerd. Er wordt niet meer 5 keer gebeden. Er wordt geen geld gegeven aan de armeren. De ramadan wordt overgeslagen. Er wordt niet gespaard voor een reis naar Mekka maar voor naar Australie. Etc. etc. etc. Ik ben het hier niet volledig mee eens. Ik geloof in een tussenweg. In een compromis tussen de pure vorm van islam en de huidige omstandigheden. Tijdens Mohammed waren er geen bussen, auto's, zaklantaarns, televisie, radio, fietsen, e.d.. Tijden veranderen. En ik denk dat Mohammed als zowel Jezus als wie dan ook, ook anders sommige dingen geinterpreteerd hadden als ze nu als messias waren opgestaan. Maar goed. Ik denk dat het grondbeginsel van ieder geloof is: luister naar je hart want daartoe spreekt god. Da's het meest verstandige lijkt me. Want als god via je hart spreekt kan er geen onzin uit komen als: iedereen die anders is dan ik moet gedood worden en zo ![]() Er.. ok.. ik hoop dat mijn "message" was overgekomen ![]() Suzan
||
Verwijderd
|
Citaat:
de Griekse democratie ging eraan na tijdens alexander de grote. Later had je de Romeinse republiek, die duurde tot 27vC met de komst van Julius Caesar (Caesar>keizer, tsaar). De laatste democratisch-achtige staatsvorm (het Oost-Romeinse Rijk) ging eraan door jaja, de Perzen (in 1479ofzo) en wat hadden de Perzen voor een geloof? Islam. Hoe modern. maargoed, deze geschiedenisles terzijde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
als je het mij vraagt: er bestaan nu teveel verschillende interpretaties van de koran, laat 'de islam' een keer uitzoeken hoe alles opgevat dient te worden, anders blijf je houden van 'ja zo zijn zij wel, maar wij niet'.. ik bedoel: het christendom, jodendom, boeddhisme, hindoeïsme, enz enz is overal nagenoeg hetzelfde, en dan is de islam misschien een van de wereldgodsdiensten, maar ook de meest verdeelde...
||
![]() |
Citaat:
katholieken: rooms-katholieken, orthodoxen. protestanten: luthersen, calvinisten, presbyteriaansen, gereformeerden, hervormden, en weet ik veel wat nog meer. Bij het jodendom: orthodoxen en niet-orthodoxen in ieder geval. Diegenen die strenger zijn in het beoefenen van hun geloof en die dat niet zijn. Er zijn - ook nu nog - grootste discussies over hoe de Bijbel dan wel Thora te interpreteren. Suzan
||
![]() |
Citaat:
beetje 'overheen' gekeken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk zelfs dat het gezond is om hierover te discussieren. Net zoals iemand van de Gaykrant over hasselhoef zei (in het NRC): "hij doet me denken aan de katholieke priesters die langzaam aan de tolerantie voor homo's hebben meegewerkt" Dat sloeg erop dat hij (Haselhoef) in de gay krant - uit eigen wil, dus niet gevraagd door gay krant - een artikel had geschreven waarin hij uitlegde hoe - volgens hem - de islam tegen homosexualiteit aankijkt. Het kwam er op neer dat de liefde zelf ok is, zolang ze hun lustgevoelens maar niet praktiseren. De man van Gay krant vond Haselhoef gematigder dan hij dacht dat hij was en gaf hem zelfs bovenstaand compliment. Suzan PS.: ik kon helaas niet letterlijk citeren, want ik mocht de krant niet meenemen ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Je staat zelf voor nix open, je kraakt alles af wat er af te kraken valt en dan verwacht je zelf dat die allochtonen zich aan gaan passen? Kijk eerst naar jezelf zou ik zeggen! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
het wordt niet gepleegd door allochtonen, -de verdachten zijn allochtonen, daarnaast zijn het steeds dezelfde groep mensen, wat dus niet 99% van alle allochtonen in rotterdam betekent. daarnaast zijn niet alle allochtonen moslim -daar ben ik toch ook niet blij mee ofzo? helaas, ze lopen gewoon achter, ze zijn niet zo opgegroeid enzo zoals wij hier, in het land, die samen met andere rijke landen die mensen uitbuit. -ja, ik ben naief ![]() -ik betwijfel of dat het beste is aan deze samenleving. -ik ben hier geboren ja, net zoals bijna alle jeugdige allochtonen -je denkt dat ik vind dat jij kritisch kijkt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Kun je enkele belangrijke verschillen tussen soennitische versie en de sji'itische versie uitleggen? Trouwens over je sig: ------------------ De ware jihad is de oorlog die elk mens te strijden heeft tegen het kwaad in zichzelf. Pas dan kun je zalig worden. ------------------ Doet me denken dat een meisje probeerde uit te leggen dat Jihad niet als oorlog in de letterlijke zin uitgelegd moet worden. Joden hebben ook een soort van Jihad (ze zullen het vast en zeker anders noemen): ze verplichten hun kinderen te leren. Ze zijn niet voor niets zo geletterd. Dit is een deel van hun misie: wetenswaardigheden opdoen. De Jihad kan dan ook uitgelegd worden als een soort van zelfontplooiing. Ik weet niet hoe jij dit ziet? Suzan
||
![]() |
Citaat:
![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
En waarom is een verdedigingsoorlog tegen Israel kansloos? Zijn Zionisten dan geen mensen, maar goden ofzo?Kijk, de Israeli's mogen dan superieure technologie bezitten, maar moreel gezien zijn zij de mindere. [Dit bericht is aangepast door Mujahideen (27-03-2002).] |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Bovendien zijn kun je de oorlog in Afganistan ook zien als een oorlog van het westen (de christenen) tegen de islam. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Suzan
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hahaha, ga eens naar een willekeurig Arabisch land en durf mij dan te vertellen dat vrouwen, homo's, andersdenken daar niet gediscrimineerd worden. Begin maar bij Saoudie-Arabie.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ha! ![]() |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en op de 2e heb ik een objectieve: Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.worthynews.com/news-featu...indonesia.html blijkbaar wel dus (ik weet trouwens niet of je ooit een krant leest, maar daar staat dit soort dingen dus in)
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mensen hebben liever een schreeuwer die zegt waar het op staat, dan iemand die zegt dat ie het doet, maar stiekum toch niet (bodemloze putten hebben we al genoeg in nederland) de praktijk leert: wie het hardst schreeuwt krijgt het meest gedaan (wacht maar tot je een krijsende baby hebt ![]()
||
![]() |
Citaat:
Een groot aantal 'beschaafde' landen. Nu kun je wel gaan schreeuwen dat niet iedereen die normen deelt, dat kan. Maar als jij normen als democratie niet erkent als belangrijke vaststaande normen dan vind ik jouw mening totaal niet interessant verder.
||
![]() |
Citaat:
Domheid en bekrompenheid, misschien moeten we dat maar banbaar maken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Suzan
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij kwam de boodschap niet over... Suzan
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Misschien moet jij je kleffe politieke-correctheid even overboord gooien en beseffen dat de universele rechten van de mens niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven. ![]() Citaat:
![]() En er blijven op die maneier weinig mensen op het forum. Ehhhhh, wacht, dat is niet eens zo slecht.... ![]() ![]()
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed. Stel je gaat er vanuit dat dit bericht waar zou zijn, welke schuld treft de godsdienst zelf dan aan? Het zijn toch de mensen, die zulke daden uitvoeren? Het communisme is toch ook niet automatisch slecht, omdat een paar leiders zich ernstig misdragen hadden? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Dames.. Cici1996 | 53 | 19-04-2015 15:30 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling TBS MarlinHooijer | 1 | 04-02-2012 10:53 | |
Werk, Geld & Recht |
aangeklaagd terwijl zij schuldig is. Milouw | 24 | 09-03-2010 17:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groepsverkrachtingen :s Gatara | 324 | 27-12-2004 19:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 |