Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Marsden, John. Tomorrow When the War Began John Marsden's Tomorrow When the War Began is a gripping work of fiction. While reading his book, it is hard to believe that you are actually reading a work of fiction because the events are so close to reality that it is frightening. The book contains realistic scenes, dramatic action, well-developed characters and plots, and all aspects of human emotion. The book begins with a group of teens who want to get a break from life so they go out into the Australian outback for a week of fun. Their camping trip ends, and the group returns to what they thought would be their normal lives. They never imagined the terror they find-their homes ransacked, their pets and livestock dead and dying. But worst of all, their families are gone. Australia has been invaded, and the teens are forced to become fugitives in the night, dodging patrols of enemy soldiers and bullets in the dark. The teens are faced with a choice--give up or fight back. Tomorrow When the War Began leads you from beginning to end into the chilly hands of war and shows you the epic adventure from childhood into adulthood as the teens are forced to live in a way they have never lived before. The greatest of John Marsden's skills is character development. All though the book, the characters are put into real-life situations and they are forced to deal with real human emotions. The author makes it possible to put oneself into any one of the main character's shoes. It is easy to believe that you actually know and feel for any one of the characters. Although Tomorrow When the War Began appeals to middle school ages to adults, I believe that it would be enjoyed most by teens of high school age because the book is about a group of average teenagers and other teenagers reading it would make a real connection. If you enjoy this book also read The Dead of Night, the sequel, or see Red Dawn, a movie of the same theme-teenagers forced to fight a war. Jason Leighton-November 9, 1998 ______________ 'morgen toen de oorlog begon' is de vertaling van bovenstaand boek.... en wie had het over hartman?? en waarom kan 'morgen is het oorlog' beter dan 'morgen toen de oorlog begon'? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik zo even denk, schieten er me twee boeken te binnen waarvan ik echt helemaal ondersteboven was toen ik ze uit had, 't zijn wel kinderboeken, maar pech
![]() Emma en de naakte papegaai, en; Go ask Alice (een dagboek over een meisje dat in contact met drugs komt en daar gezeur mee krijg, 't einde was echt afschuwelijk.. een week later lag ik nog te janken in bed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ging idd naar de film omdat iedereen het er over had, dus ik moest ook ff ontdekken wat het nu prcies inhielt en wat iedereen geweldig vond... maar toen ik die film eenmaal had gezien vond ik hem echt geweldig...niet omdat anderen dat ook vinden, het verhaal vind ik gewoon boeiend met die verschillende soorten wezens en dan de goeie en de slechte kant ed...en dan spelen er ook nog geweldige acteurs in dus.. ![]() ![]() |
![]() |
|
ik het hier eerder op geantwoord en toen zei ik dat ik van het boek Christiane F nogal onder de indruk was, nou ik heb laatst nog een ander boek gelezen, Ik was Niemand geschreven door Dave (David) Pelzer, echt enen geweldig boek, ik raad het echt aan. Je moet alleen wel een beetje ertegen kunnen, want af en toe is het best heftig maar voor de rest echt super!
|
![]() |
|
[QUOTE]Olive schreef:
Nicci French - De bewoonde wereld Echt een ge-wel-dig goed boek. Vooral als je bedenkt dat ze het met z'n tweeën hebben geschreven. ![]() Jaaaaa, die is echt goed! Van begin tot eind pure spanning ![]() ontopic: Het Lelietheater van Lulu Wang
|
Verwijderd
|
Hart van Steen-Renate Dorrestein
Elfensprook-Feist Bezeten Brein-John Saul (zowieso alle boeken van John Saul..maar die was de eerste die ik van hem las.) Ben nu 1984 van Orwell aan het lezen, erg gaaf boek ![]() En owjah Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman ook ..geweldige schrijfster ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die hele scherpe tegenstellig tussen goed en slecht maakt alles veel minder gecompliceerd en is dus een fantastische wereld om naar te vluchten. Verder is het zo dat het verhaal dan misschien dun is maar dat op elk moment in het boek duidelijk wordt gemaakt dat het drijft op een onmetelijk diepe oceaan. Bij een oude stad wordt meteen gereferreerd aan Oude Tijden (dat hoofdletter gebruik is ook geweldig) en Vergane Glorie. Slechts enkele personages in het boek kennen hun geschiedenis en daar zij met die kennis niet gul omspringen kan de lezer wanneer hij het boek naast zich neerlegt zelf heerlijk doorfantaseren en dromen over Oudere Tijden. De vader van mijn vriendin heeft Nederlandse literatuur gestudeerd en hij vindt een boek vaak pas goed wanneer er dubbele betekenissen zijn te vinden. Verhalen die heel anders kunnen worden uitgelegd enzo. In dat opzicht lijkt Lord of the Rings natuurlijk niet mee te tellen, jij geeft bijvoorbeeld al aan hoe dun het verhaaltje is. Toch zijn er nogal wat mensen die denk dat Tolkien met Lord of the Rings een nieuwe wereld creeert waarin hij de huidige ontwikkelingen opnieuw laat afspelen. Hij woonde in Engeland en schreef het boek tijdens WO2 als ik het goed heb en er wordt dus vaak een parallel getrokken naar die oorlog. Sauron als Hitler, Mordor volledig afgeschermd van de buitenwereld maar iedereen weet wel dat daar enorme legers worden opgebouwd --> de waakzaamheid van de Mensen verzwakt --> containment politiek enz. Misschien heeft Tolkien dat niet expres zo gedaan of zelfs niet onbewust het boek in die gedachte geschreven maar de mogelijkheid blijft, ik acht het erg waarschijnlijk. Ach zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan en ik ben eigenlijk niet eens een grote Tolkien fan. Ik ben het met je eens dat deze boeken niet de top hoeven te zijn (voor mij zijn ze dat ook niet al vond ik ze geweldig om te lezen) maar het stelt toch wat meer voor dan wat jij erin ziet. Net als Talon (of zoiets, heeft als avator zo'n kwade kerel) vind ik ook dat Tolkien bij het einde echt flink heeft gefaald. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, er zijn natuurlijk zat manieren om het verhaal van Tolkien ergens op toe te passen. De lezer is vrij om alles zo allegorisch te lezen als hij zelf wilt.
Hij heeft inderdaad een flinke wereld geschapen, maar voor mij heeft dat geen meerwaarde. Als er de zoveelste malloot in een in groene legging aan komt hobbelen op een fier, wit paard, die claimt de zoon te zijn van Haruk-Al-Khaf, van het langvergane volk der Jur-stu'wahs, wat leefde ten tijden van De Grote Conventie Van De Spitsoren in Het Dal Des Duistere Doods en uiteindelijk verslagen werd door de stinkende Gnor'akraks, die met behulp van Slagroomkloppende Schwarzwaldzwaard de Eeuwige Barrière van Groenig Snot konden doorbreken, dan kan ik daar weinig mee. In die zin suggereer je inderdaad zestien geschiedenisboeken vol, maar wat het met het verhaal te maken heeft? Maar je hebt gelijk, het geeft de lezer wel veel grond onder de voeten om zelf in die wereld rond te wandelen. LUH-3417 |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hij kan leuk schrijven, dingen beschrijven, en hij had leuke en mooie verzinsels (die btw ook heel goed op het scherm zijn gebracht in de films) maar... De boeken missen een zekere 'volwassenheid' Ze zijn wat kinderlijk, soms wat voorspelbaar... Jammer. Hij had het imho beter bij verzinnen en tekenen kunnen laten, want daar was hij wel meester in. ![]()
|
Maarten 't Hart - de Kroongetuige.
Dit boek heb ik in mijn prille leesbiografie gelezen, en daarmee bloeide mijn interesse voor wijsbegeerte op (veel verwijzingen en citaten naar bekende en niet bekende filosofen). Misschien dat de Kroongetuige zelfs in zekere zin mijn studiekeuze heeft bepaald. |
![]() |
||
Citaat:
ik vind het ook irritant, maar het is niet mijn plaats om er over te gaan klagen, en al helemaal niet om dat in public te doen...
|
Ik ben nu Het Geheim van Anna Enquist aan t lezen, en dat boek is echt héél erg mooi... je kunt je heel goed inleven in de personages enzo... doet me echt wat
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
kheb (voor zover ik weet) alle boeken van haar gelezen maar die vond ik toch het minste, daar kan ik me ook het minste van herinneren, ik vond wel deel 1 daarvan super goed maar daarna,..tja nie echt meer, maar misschien is dat omdat het al heel lang geleden is dat ik die heb gelezen. zelf heb ik echt heel veel boeken die ik heel leuk vond (en ook meerdere keren heb gelezen) van - Virginia Andrews (vooral de 'Kastelen-serie') - Dean Koontz (en dan vooral; Fantomen en Het Weerlicht) - Jude Devereaux,...die vind ik bijna allemaal goed,..heb de meeste ook meer als 1x gelezen. - Jean Auel |
![]() |
|
Phoeh...moeilijk...ik heb zoveel gelezen
![]() Ik denk dat ik dan maar noem: De Thule-reeks LotR en alii (Silmarillion enzo) Dune, zowel 1 t/m 6, als de Prelude to Dune-serie, als de Butlerian Jihad. (wacht met smart op Dune 7) Feist (Magier) Asimov (Foundation) Brin (Uplift trilogy), kan alleen maar 1e deel in de bieb vinden ![]() Hartman & Beckman(vrijwel alles) Een trilogie waarvan ik de naam niet meer weet over een grope kinderen die een land uitvluchten naar een boerderij ergens in een soort fantasiewereld...De Gouden Roos, en nog 2 delen.
|
*James Joyce - ulysses, a portrait of the artist as a young man, dubliners..allemaal vreselijk goed.
*Bret Easton Ellis - glamorama *Ian mcewan - cement garden *Donna Tartt uiteraard ![]() *Jd Salinger - catcher in the rye *William Faulkner - as I lay dying
|
Verwijderd
|
Manus, vond jij de preludes van Dune echt goed? Ik heb al twee maal geprobeert om ze te lezen, maar ik kwam er niet doorheen omdat ik het zo vreselijk slecht vond.
De stijl komt niet in de buurt bij het geniale van zijn vader. Op een gegeven moment vergeleken ze zelfs (ik geloof in 'House Harkonnen) het opengaan van de muil van een zandworm (heel erg groot, gevaarlijk monster, boe!) met het opengaan van een bloemetje. Dat was wel een toppunt van slechtheid. Bovendien is de diepgang compleet verdenen, zijn de karakters flinterdun, slopen ze alle magie van de hele Dune-serie af door alles te verraden en te verdraaien en is het eigenlijk gewone doorsnee pulp. Nee, ik vind het een ontheiliging van het meestwerk van zijn vader en houdt mijn hart vast voor wat ze met deel zeven doen. Ik heb liever dat ze zich daar niet aan wagen en gewoon de aantekeningen van pappa publiceren. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die heb 'k zelf nog niet gelezen. DWB gaat over 4 meisjes die hun verhaal vertellen (over hoe ze zich voelden/voelen bij de scheiding van hun ouders) aan de psychologe dr. Marlow. Geweldig vond ik het. Alleen het laatste deel, daar was ik niet zo kapot van. Dat ze Cath's 'mams' begraven in de tuin enzo :/ De laatste 2 bladzijden waren ook erg afgezaagd. Maar de onderlinge verhalen over de meisjes waren wel heel mooi *snik*...vond ik. ![]()
|
De belangrijkste:
Simon Vestdijk - De Koperen Tuin Louis Couperus - Eline Vere Gabriel Garcia Marquez - Honderd jaar eenzaamheid Ward Ruyslinck - Het reservaat Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel Donna Tart - De verborgen geschiedenis JD Salinger - The Catcher in the Rye Heinrich Boll - Der Zug war punktlich Franz Kafka - Het proces |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
"Vermeulen Weet Het Beter." (Bram Vermeulen) Een boek die je anders laat denken en als je al anders dacht, je vermoeden bevestigt.
"De Verweesde Samenleving." --> Hoofdstuk 10: "Onderwijs Als Instrument Van Vorming." Pim Fortuyn. Waarschijnlijk uit het hart gegrepen van menig student. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Voorderest kan ik niet kiezen tussen alle boeken die is heb gelezen, welke ik het meest mooi vond. ![]()
|
Verwijderd
|
Het leuke van Tolkien is, dat hij niet, zoals jij zegt, tien geschiedenisboeken vol suggereert, maar ze ook daadwerkelijk geschreven heeft. Hij heeft gewoon een hele geschiedenis op zich geschreven. En dat is niet niks. En geeft nu juist de meerwaarde aan bijvoorbeeld LOTR, imho....
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|