![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik was net 2 weken gelden begonnen met gezond doen (ik hoef niet in 1 week 3 kilo af te vallen, maar gewoon 1 kilo per 3 weken ofzo) en t is nu al fout gegaan
![]() ![]() Dus ben ik vandaag opnieuw begonnen. Ik heb ongeveer 10 kilometer gefietst. Toen heb ik ongeveer 2 1/2 uur gewinkeld (is ook bewegen) en toen weer 10 km terug. Dus hopen dat het nu beter gaat. En misschien nog een tip. Denk ook aan de kleine dingetjes. ik kocht op school vaak een bekertje chocomel of melk als drinken, maar ik ben er nu achter gekomen dat in chocomel dubbel zoveel calorieën zitten als in gewone, halfvolle melk, dus nu koop ik meestal melk, scheelt toch ongeveer 200 calorieën per week. ´T is niet zo heel veel, maar alle kleine beetjes helpen.
||
Citaat:
![]() ![]() suc6 x's Juul |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is volgens mij best wel logisch, want 's avonds zit er nog allemaal eten in je maag dat niet verteerd is. 's ochtends (en dan vooral als je naar de wc bent geweest ![]() |
![]() |
|
ik stond vandaag zo voor de spiegel en m'n buik is echt dik!! ik heb me al 2 weken niet gewogen, en dit gaat morgen weer gebeuren, ik durf eigenlijk niet, maar goed... ik denk namelijk dat het heel erg zal tegenvallen. ik ga na pasen echt aan de lijn. en met pasen zelf ga ik ook proberen zo min mogelijk te eten. maar nu ook, dan snoep ik bij.v wel niet op een dag, maar dan eet ik wel ontelbare boterhammen, nou, ik krijg dus evengoed wel te veel calorieen binnen!!
![]()
|
![]() |
hmm mijn dag is goed begonnen^_^ net lekker hard gelopen in het park en ik voel me heerlijk^_^
met eten gaat ook wel goeddie^_^ Alleen drie 3x eten op een dag en veder geen snoep^_^ heb nu al in paar dagen geen snoep gehad(zucht mis het wel,maar ja) en met de hoeveel calories is ook goeddie^_^ gisteren maar zo.n 1000^_^ blij blij blij knuffels luna |
![]() |
||
Citaat:
U bent dun. Eet wat meer. You are thin, eat more. Ik weet zeker dat ik het meest eet van iedereen hier. ![]()
|
Trouwens, mensen..
Als je echt serieus een paar kilo wilt afvallen, moet je jezelf een eetpatroon aanmeten wat je je hele leven zou kunnen volhouden. Schrap niet AL het snoep, want vaak val je dan terug in snoepbuien. Schrap bijvoorbeeld twee derde van het snoep/snacks. In plaats van een hand dropjes neem je er twee. En beloon jezelf ook, als het goed is gegaan, mag je best een lekkere koek in het weekend. Van één koek kom je echt niet ineens twee kilo aan. Zorg voor een gezond en regelmatig eetpatroon. Je kan niet dagen lang leven op komkommers en droog brood. Probeer het ook niet, dat is verschrikkelijk slecht voor je. Sport regelmatig, minstens 1x per week, en eet drie maaltijden per dag. Probeer je elke keer af te vragen, als je iets wilt eten: "Heb ik echt honger, of alleen maar trek? Knort mijn maag, of heb ik alleen zin om te eten?" Door zo regelmatig te eten en te lijnen, val je in het begin misschien minder af dan als je alleen komkommers eet, maar het is stukken beter voor je lichaam, en, nog belangrijker: je kan dit heel je leven volhouden! (Zelf lijn ik niet, is absoluut niet nodig, maar ik weet er wel veel van af).
|
![]() |
Hey..
Ik begin nu eigenlijk een beetje bang te worden van mezelf. Ik dacht dat ik het niet zou kunnen maar nu blijkt dat ik het zelfs heel goed kan. Ik heb nu 2 weken achter de rug van niet snoepen en weinig eten. Geen enkele keer gezondigd en gemiddeld zo'n 500 tot 700 calorien per dag. Ik voel geen honger meer, wordt supermisselijk als ik iets vets eet (boterham met kaas bijvoorbeeld) en ik voel me slap. Ik weet dat ik moet eten, maar ik doe het niet. Ik wil wel, maar als ik dan alleen al aan iets denk krijg ik al kotsneigingen. En aan de andere kant wil ik ook weer niet eten, omdat het me nu zo makkelijk af gaat. Als ik nu weer gewoon zou eten kom ik natuurlijk weer alles aan, terwijl ik nu op m'n streefgewicht zit. Het kost me gewoon helemaal geen moeite om iets te laten staan, dus waarom niet doorgaan? M'n moeder denkt dat ik me overdag als ze werkt helemaal volstop met eten, omdat ik 's avonds weinig eet en nou wil ze me gaan controleren enzo. Ik ben nu bang dat ze erachter komt dat ik juist nauwelijks iets eet voor het avondeten, want dan moet ik naar de dokter. Ik weet wel dat jullie niet kunnen helpen maar ik wil het gewoon even kwijt. xxx Eefje |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je ambieert magerte? Het frele wegkwijnen? Er is weinig moois aan, je verpest je lijf en dat blijft. Je weet stiekem vast ook wel dat geen enkel gewicht laag genoeg zal zijn. Wees niet verrast als je -oeps- niet meer ongesteld bent of je slap voelt... ...kijk eens wat verder! liefs
|
nou meiden hoe gaat het vandaag?
het is pasen en het gaat K U T..... ![]() maarja, had ook niet anders verwacht! ik ga zo wel even sporten. en morgen begin ik weer! ![]() en Eefje... ik ken je probleem best goed. Misschien zat ik toen ook wel tegen "Die" rand aan. Ik woog vlakvoor kerst namelijk ook goed; ik had mijn streefbericht bereikt! maarja, dan ga je opeens weer "normaal" eten? (ik at wel normaal, maar snoepte niet enzo) nou, dat doe je dus niet, want je bent gewend te gaan denken zodra je maar iets onnodigs eet, je aan zult komen. (ik voelde me schuldig als ik een pepermuntje at ![]() niet dat je hier iets aan hebt, mara zo is het bij mij gegaan... misschien was ik ook wel heel anders terecht (niet terecht) gekomen, als het geen kerst was geworden.. ga alsjeblieft wat eten!! ookal vind je het vies! gweoon wat groente, brood, magere melk op een dag. probeer het alsjeblieft op te bouwen! je hoeft niet te gaan snoepen, maar eet wel gewoon gezonde dingen! enne, meisjes die mar 500 calorieen op een dag binnen krijgen, hoe doe je datin vredesnaam?? dan krijg je niet alle voedingstoffen binnen hoor! in 2 boterhammen (zonder beleg) zitten al 150 calorieen ofzo! dus wat eten jullie op een dag als ik vragen mag? 's avonds 1 stronkje broccoli en dan heb je ook je groenten binnen ofzo? ? !! antwoord me!!!!
|
![]() |
Ik snap er niets van, ik ben nu alweer een kilo kwijt, in totaal nu 5 kilo
Nog maar 2 kilo en ik ben klaar....ik kan het me niet voorstellen, ik zie wel verschil maar nog niet zoveel als ik had verwacht ![]() Ik heb eerder het idee dat ik er nu pas lekker inzit, ik ben nog niet eens zolang bezig! Nou ja, ik zie wel, iedereen succes!
||
Citaat:
![]() hoe lang ben je bezig geweest? hoe lang ben je/gewicht? ik moet ook 7 kilo kwiuhjt... dit moet ik al 2 maanden, maar steeds blijf ik terug komen op 't zelfde gewicht. KUT maar het is ook #*$(@#*$@ pasen! maargoed ik ga nu onwijs sporten en morgen begin ik echt weer!! ![]() ![]() het is niet makkelijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben 1.78 en weeg nu 62 kilo. Je zou dus zeggen dat het een goed gewicht is...maar het is dus echt absoluut niet zo dat ik al bijna klaar ben, ik heb nog steeds vetrolletjes ![]() M'n streefgewicht is oorspronkelijk 60 kilo, maar ik kijk wel. En, gewoon vol moed na pasen verder gaan ![]()
|
![]() |
Wat trouwens ook heel vervelend is, al die lekkere dingen die mijn moeder in huis heeft gehaald omdat het Pasen is...
-luxe broodjes -paasbrood -verschillende soorten chips en nootjes -paaseitjes, chocola etc -salades voor op brood, komkommersalade, eiersalade -bollino vla -ik kan wel doorgaan... Het is zo moeilijk om er allemaal vanaf te blijven, maar ik weiger alles te verpesten door iets daarvan te eten omdat het toevallig Pasen is. M'n moeder is het er alleen niet mee eens, dat is dan jammer. Morgen weer fijn opstaan en joggen en geen paasbrood eten ![]() Lalalaaa als ik morgen nou ineens nog 5 kilo lichter was ![]()
|
![]() |
'k moest vorig jaar van de dokter een tijdje suikervrij eten omdat ik altijd zo duizelig was. Ik ben toen in een half jaar 18 kilo afgevallen. Nou moet ik er ook wel bij vertellen dat ik waarschijnlijk te zwaar was, maar toch is 18 best veel. Maar bij mij was het ook meer tegen de duizeligheid dan om aftevallen. Hoewel dat laatste wel mooi meegenomen is!
Maar het is heel belangrijk dat je gewoon blijft eten dus gewoon kaas, vlees/ei en pindakaas (zit meestal geen suiker in), groenten e.d. Ik vind dat het een stuk makkelijker vol te houden is dan helemaal niet snoepen omdat je nog wel gewoon chips mag eten e.d wel ff een tip: eerst ff nadenken voordat je het doet want ik wordt niet echt gelukkig als half nederland anorexia of zoiets krijgt omdat ik zoiets vertel. dus please pas wel een beetje op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Als je gewoon iets dunner wilt worden kan je het misschien op een andere manier proberen want bij mij werkte het best snel. Als je dus al best dun bent, doe het dan niet!~f bespreek het anders ff met de dokter |
![]() |
|
![]() |
eej wat een goede topic dit...tenminste tis wel goed om te lezen hoe anderen ermee bezig zijn en hoe&wat
![]() Mijn BMI is 23...teveel dus ![]() ![]() Ik beweeg wel veel, sport 3 uur in de week en fiets 6 dagen id week 30 minuten lang. Het enige wat ik iig meer moet doen is drinken, groente&fruit eten...ik vergeet et gewoon vaak. Neem wel vaak vitaminepillen als vervanging. Verder als ik zo'n bui krijg dan probeer ik wel gezonde dingen te eten...bv ipv koekjes neem ik dan yoghurt&muesli. Maar ik vervang dan alleen het soort eten>>scheelt dat nou of heeft dat geen zin ivm calorieen? ik weet dat nl niet... Op zich ben ik er niet zo heel erg mee bezig, ook geen zin in. M'n zusje is soms echt TEveel ermee bezig, vraagt ze bij alles of het wel gezond is. SOms heb je daar toch gewoon geen zin in? eten is gewoon een primaire behoefte, je kan er wel op letten, maar het moet geen obsessie of controle worden. |
![]() |
|
![]() |
btw men zegt altijd dat jonge meisjes beinvloed worden door al die modebladen, sterren en modellen. Is dat nou echt zo?
Ik heb het idee van niet. Ik lees die dingen niet en ik denk als ik zo'n foto zie, ook niet van: oww ik wil ook zo zijn wat ben ik dik blaat..jullie? kheb het juist in mijn eigen omgeving!ik dans bijvoorbeeld, nou dan heb je dus een grote spiegel voor je neus & je wordt de hele tijd geconfrontreerd met je spiegelbeeld. Nou is dat wel te overleven ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ben niet echt 'jong' meer (poeh...wat klinkt dat bejaard) dus ik weet niet echt ofdat ik daar antwoord op kan geven. Ik word er in ieder geval niet door beinvloed...trek me toch niet veel aan van anderen en modebeelden enzo...
||
Citaat:
Kan me niet voorstellen dat jij nog dik bent... ik ben ook 1:78 en ik weeg rond de 78 kilo.. en ik ben echt te zwaar.... Ik heb zo'n vaag vermoeden dat he wel goed me me komt en dat het ooit vanzelf wel er zou af gaan, de overtollige kilo's.... Ben blij dat we geen paaseieren in huis hebben... ![]() Good Luck
|
Verwijderd
|
ach ik weeg nu nog steeds zo'n 67 en ben 1m65. op zich heb ik er nie zo veel problemen meer mee, met mn figuur, soms ziet het er wel redelijk uiit, als ik loop bijv. dan zie je wel een beetje vet bewegen op mn benen enzo maar sommige dagen is het iets minder en dan ziet eht er wel strak uit. op zulke momenten zit ik er ook nie zo mee dat ik overgewicht heb, maar soms dan heb ik teveel gegeten ofzo en bij mij zie je dat de volgende dag al en dan voel ik me echt niet goed en zit het liefst heel de dag binnen om mezelf te verbergen.
maar ja, ik verhonger me niet, ik eet "normaal" en af en toe snoep en chips (sweekends meestal met mn vriendje), ik kom ook nie meer aan maar val ook nie echt af...ik doe wel tegenwoordig wat oefeningen in mn kamer voor mn beenspieren en buikspieren om het misschien wat strakker te krijgen. naja, iedereen succes dan maar, en pas op dat je niet doorslaat want ik zie hier soms posts waarvan ik echt niet goed word.. |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet of ik hier een link naar mag geven, maar het is wel erg handig..:
http://www.overgewicht.nl/ Je kunt onder de link 'eet en beweegwijzer' een account aanmaken (stukje naar beneden scrollen, link 'hier' boven het inlogvakje) eerst vul je een streefgewicht, lengte en huidig gewicht in, en dan rekent dat ding voor jou uit hoeveel je elke dag mag eten om je doel te bereiken. Je moet dan iedere dag invullen wat je gegeten hebt, en dan kun je dus zien of je niet te veel (of te weinig) gegeten hebt. Heel handig! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
1.82 72 kg 72 cm buikomtrek-> maar dat kan ik niet lezen te veel vet ofzo?
||
Citaat:
ik heb dat namelijk ![]() en als ikz eg dat ik ga lijnen lachen mensen me ook uit, omdat ik voroderest wel dun ben. maar zodra ik dan in bikini loop.. ja, dan begrijpen de mensen wel waarom ik lijn ![]()
|
Ik doe ook mee!
![]() ![]() Ik weeg nu 80 kilo bij 1m86. Op zich kan dat gewicht me niet zo veel schelen, maar het wordt weer zomer he... ![]()
|
Is een van jullie bekend met sites over dieten op internet enzo? Daar ben ik wel benieuwd naar.
En verder.. heeft men hier meningen over de Abtronic en zijn varianten? Natuurlijk snap ik dat je met alleen dat ding niet slank wordt, maar het kan prettig zijn als hulp voor een strak buikje.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik zie dr uit als een rollade
![]() Ik heb dus tegen beter weten in besloten ook weer wat gezonder te gaan eten.. En dat gaat nu al fout. Ik eet overdag niks en savonds prop ik me helemaal vol met boterhammen en avondeten en crackers en fruit enzo.. daar moet ik dus weer mee gaan kappen.. gewoon drie maaltijden per dag en verder niks. En ik moet me er van mezelf strikt aan houden dat ik elke dag fruit, melk en brood binnen krijg. Das toch normaal lijnen.. of zit ik nu weer op t verkeerde spoor? Cat (dikkie dik)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
godv*r....
hoe doen jullie het? het lukt mij dus gewoon niet. waarom niet? ik word gewoon dik. dik dik dik wie had ooit gedacht dat ik dik zal worden? dikke buik, dikke kont, dikker, bol gezicht.. ![]() ik vind het echt heel erg. maar het lukt me niet meer. waarom lukte het me vorig jaar wel? ???????????????? en nu niet meer. ik eet nu 3 x zo veel. ik eet de godganze dag........ chocola, chips, alles en alles. op die momenten zelf, tja, hoe ik me dan voel, soms van HELLUP, maar soms eet ik gewoon rustig door, en denk ik boeien.... wie weet wat ik kan doen? naar een dietiste zal vast ook niet helpen, ik bedoel, ik kan zelf ook wel een normaal dieet voor mezelf schrijven, het probleem is dat ik me d'r niet aan kan houden.... en alsof hij/zij mij daar mee zou kunnen helpen...?!?! please meiden, ik ben echte radeloos!! veel liefs miep
||
Citaat:
![]() mijn moeder zei net voor 't eerst tegen me dat ja, het te zien was dat ik was aangekomen, zowel aan m'n buik (wat ik al lang wist) maar ook.. m'n gezicht ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53 Mara | 501 | 22-05-2005 10:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding en gezondheids topic # 52 Verwijderd | 500 | 16-05-2005 20:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding en gezondheids topic # 51 Daantje_0705 | 500 | 11-05-2005 18:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #50 Mara | 500 | 06-05-2005 21:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #49 Verwijderd | 498 | 03-05-2005 10:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 |