Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 14:47
fairyangel
fairyangel is offline
1. The Hole
2. What lies beneath
3. Signs
Ik wist dat ik er één vergeten was. The Hole geweldige film!
Oud 15-02-2003, 14:55
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik wist dat ik er één vergeten was. The Hole geweldige film!
Puberdrama in een thrillerjasje, maar wat kan die Thora Birch gillen!

Absoluut niet eng.
Oud 16-02-2003, 12:18
fairyangel
fairyangel is offline
ik schrok toch wel bij dat stukje dat zij door zo'n buis loopt en dan die ene man tegen komt. De rest vond ik ook niet zozeer eng, maar wel een hele goede film. (Vriendinnen van mij zaten trouwens gillend te kijken)
Oud 16-02-2003, 14:52
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
legatus schreef:
Puberdrama in een thrillerjasje, maar wat kan die Thora Birch gillen!

Absoluut niet eng.
niet eng idd...ik dacht eerst dat het een horrorfilm was,..blijkt een matig thrillertje te zijn..maar toch wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:02
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
empyrian schreef:
noem ze maar...

1. The Exorcist
2. The Blair Witch Project
3. Ringu
(4. The Last Broadcast)
the exorcist?
ben ik nou de enige, ik vond die film vreselijk slecht, en eng al helemaal niet.
Blair Witch ben ik het zeker wel met je eens (deel 1 dan he)
en Signs was ook wel pittig vind ik.
Oud 16-02-2003, 16:51
Sonic
Sonic is offline
scary movie 1 en 2
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 20:57
Evil creature
Evil creature is offline
Ik heb zowel Blairwich 1 als 2 gezien. 1 was erg "eng", 2 niet.

Laatst heb ik Rose Red gezien en die was echt veel beter dan de blairwich-project.
Oud 19-02-2003, 14:48
Tulpje6
Tulpje6 is offline
`Blair witch 1 vond ik wel lekker spannend, leuke film!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Laatst heb ik Rose Red gezien en die was echt veel beter dan de blairwich-project.
Soms verbaasd het me wat mensen eng vinden en wat niet. Of bedoel je beter als in production values?
Oud 19-02-2003, 20:33
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hoi,

Ik moet nog steeds een keer Blair Witch allebei kijken haha, de engste film die ik tot nu toe heb gezien vond ik Ravenous, ik heb hem toen midden in de nacht toen ik 13 was gekeken, en vond hem behoorlijk eng, maar wel mooi verhaal enzo.

*zwaai* mleen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:42
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
loenatikkie schreef:
Hoi,

Ik moet nog steeds een keer Blair Witch allebei kijken haha, de engste film die ik tot nu toe heb gezien vond ik Ravenous, ik heb hem toen midden in de nacht toen ik 13 was gekeken, en vond hem behoorlijk eng, maar wel mooi verhaal enzo.

*zwaai* mleen
ravenous...tja ik scheet zes kleuren hamsterschijt toen ik hem zag hoor...tijdens het slapen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:49
empyrian
empyrian is offline
Van de nachtmerrie die ik op dat moment had, welteverstaan. Ging over een stel kannibalen in Amerika tijdens de Burgeroorlog.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 02:17
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Evil creature schreef:

Rose Red duurt ruim vier uur. Dat is ruim drie uur te veel.

Het hele verhaal past makkelijk in een uur. Ik ben al die wanproducties over 'spokende huizen' meer dan zat.

Na een uur begon ik me aan alles te irriteren. Vooral aan Annie.
Oud 20-02-2003, 14:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
the exorcist?
ben ik nou de enige, ik vond die film vreselijk slecht, en eng al helemaal niet.
Je bent hopelijk de enige. Heb je de originele versie of de director's c(k)ut gezien?
Oud 20-02-2003, 14:40
miro
miro is offline
The Shining
what lies beneath
The ring
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 14:44
miro
miro is offline
o ja en blair witch project (1en2) vond ik echt de boutste film van alle boutfilms
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:50
Rioto
Noem nou echt is een film op waar ik een nare smaak van krijg ..ik heb in m,n leven al heel wat films gezien maar nog nooit een enge of zo ..Kom op noem is wat echte bruut titels!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
Noem nou echt is een film op waar ik een nare smaak van krijg ..ik heb in m,n leven al heel wat films gezien maar nog nooit een enge of zo ..Kom op noem is wat echte bruut titels!
Hangt er van af wat jij eng vindt. Ik ben het soort persoon dat bang is in het donker en van suggestie houdt, en bizzare momenten, en geheel ongevoelig is voor schrik-scene's die je van mijlenver aanziet komen begeleidt met een nu-moet-je-schrikken muziekstuk.
Oud 21-02-2003, 00:55
Fransisca
Fransisca is offline
1 The exorcist: vooral de aanloop en de stem vond ik eng.
2 The Thing: heb ik gezien toen ik heel jong was. Heb ik nachten van wakker gelegen.
3 Audition: Gezien op het filmfestival. Werd omschreven als een psychologische Thriller: het was inderdaad een mindfuck Vooral eng omdat Takashi toen nog niet bekend was en je niet wist wat je te wachten stond. Vooral de tegenstrijdigheden maken deze film erg goed en eng. Begint als romantisch drama, slaat om in gruwelijke psycholgische en lichamelijke martelingsfilm en aan het eind weet je niet wat echt en gedroomd was.
Oud 21-02-2003, 18:36
d@nny
d@nny is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
1. The Blair Witch project 1

Ehm, meer weet ik er niet. Ik vind films niet zo heel vlug eng, maar die was echt mega-eng!Hij lijkt zo echt.
wat je eng noemt
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:43
d@nny
d@nny is offline
Citaat:
triple-X schreef:
toen ik 8 was ofzo, vond ik jurasic parc een enge film, elke keer als ik alleen boven was in het donker ofzo d8 k dat er elk moment een dinosaurus op me zou springen
lol toen ik 9-10 jaar was en hem in de cinema ging zien vond ik da één van mijn engste films,

engste fim vind ik evil dead (daar ben ik toch zwaar mee verschoten was wel een 5tal jaar gelede mer toch)
bwa euhm alien,the thing, child's play, the shining, the exorcist,scream,...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 20:14
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
d@nny schreef:
lol toen ik 9-10 jaar was en hem in de cinema ging zien vond ik da één van mijn engste films,

engste fim vind ik evil dead (daar ben ik toch zwaar mee verschoten was wel een 5tal jaar gelede mer toch)
bwa euhm alien,the thing, child's play, the shining, the exorcist,scream,...
wat je eng noemt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:40
Uice
Uice is offline
Het zijn wel stuk voor stuk goede films. The Shining, The Excorcist, The Evil Dead en The Thing behoren tot de besten.
Oud 23-02-2003, 13:44
SuperDracula
SuperDracula is offline
The Texas Chainsaw Massacre = wellicht een van de meest mislukte films ooit hij is slecht, een halfuur rond lopen in een bos met en kettingzaag vind ik niet bepaald griezilig, als ik dat wil zien kijk ik gewoon naar mijn pa die de takken van ons bosje wil snoeien, de acteerprestaties zijn ook niet echt om over te pochen, de effects vallen mee voor in die tijd.
Oud 23-02-2003, 13:50
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:
The Texas Chainsaw Massacre = wellicht een van de meest mislukte films ooit hij is slecht, een halfuur rond lopen in een bos met en kettingzaag vind ik niet bepaald griezilig, als ik dat wil zien kijk ik gewoon naar mijn pa die de takken van ons bosje wil snoeien, de acteerprestaties zijn ook niet echt om over te pochen, de effects vallen mee voor in die tijd.
ik moet anders zeggen dat er een flink freaky sfeer zat in die film, en volgens mij ben ik niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 14:10
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:
TTCM is een trendzetter. Het is horror zoals het hoort te zijn en is zeer disturbing. En het is de bedoeling dat je 'm alleen kijkt en niet met een groep giechelende vrienden.

Welk horror vind jij wel goed?

Laatst gewijzigd op 23-02-2003 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 16:38
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:
Vreemde opmerking voor iemand die zich SuperDracula noemt en blijkbaar iets met horror heeft.
Oud 23-02-2003, 16:47
Quistnix
Quistnix is offline
1) The Shining
2) The Excorcist
3) The Thing/Final Destination

De gedeelde derde plaats komt doodat The Thing iets teveel goor bevat naar mijn zin, wat op mijn schijnbaar vaak het omgekeerde effect heeft van wat het met de meeste mensen doet, terwijl Final Destination onverwacht goed was en ik helemaal opgefokt en doodsbang de bioscoopzaal uitliep.

Bij the blair witch project viel ik in slaap, en the sixth sense is erg goed maar heeft een te slechte spanningsopbouw om echt eng te worden.

Q.
Oud 23-02-2003, 18:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:

... Laat ook maar
Oud 23-02-2003, 20:51
Verwijderd
blairwitchproject
candyman
3e heb ik nie
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:53
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
blairwitchproject
candyman
3e heb ik nie
candyman is eng idd
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 22:27
poesiefox
poesiefox is offline
Met stip op 1

De originele Thing, zwart wit. Ik durfde geen deur meer open te doen en durfde niet meer alleen naar boven.

Op 2

Blair Witch 1. Hoewel we hem flink belachelijk hebben gemaakt door zelf met die zaklamp te gaan schijnen, maar we hebben 'm wel drie keer stop gezet om 'even een espressootje te doen". Jaja. Mij krijg je het bos niet in.

Op 3

Wolfen. Alleen al het schrijven van de naam en de rillingen lopen over mijn rug. Hoewel ik het boek nog 10 keer zo eng vond. Hele nacht niet durven gaan slapen, licht aan gelaten.

Let wel, ik heb hier het persoonlijke angstcriterium gebruikt, dus dit is geen waarde-oordeel over de objectieve kwaliteit van een film.
Oud 24-02-2003, 10:25
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Met stip op 1

De originele Thing, zwart wit. Ik durfde geen deur meer open te doen en durfde niet meer alleen naar boven.

Die wil ik ook heel graag eens zien, maar hij is nergens te krijgen. De remake is ook erg goed trouwens..

Q.
Oud 24-02-2003, 10:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Quistnix schreef:
Die wil ik ook heel graag eens zien, maar hij is nergens te krijgen. De remake is ook erg goed trouwens..

Q.
Geen remake... tweede verfilming van het boek.
Oud 24-02-2003, 16:26
Martijn
Martijn is offline
Die kan ik nerges vinden op IMDb
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:31
Anonymous John
Citaat:
Big Daddy schreef:
Die kan ik nerges vinden op IMDb
Heb je het over The Thing from Another World of The Thing?

http://us.imdb.com/Title?0044121
http://us.imdb.com/Title?0084787
Oud 25-02-2003, 16:35
SuperDracula
SuperDracula is offline
horror of Dracula
Prince of Darkness
the shining
the haunting(1963)
The last man on earth
Frankenstein (1931)
Rumpelstiltskin

Ik vind ze mooi niet echt eng, ik vind niet veel films eng vroeger wel nu heb ik er al te veel gezien om nog echt bang te worden.

What lies beneath
en ik vind blair witch een echt goede film
Oud 25-02-2003, 19:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:

Rumpelstiltskin
Toch niet die irritante gepiercde dwerg?
Oud 26-02-2003, 07:14
Anonymous John
Citaat:
Juice schreef:
Toch niet die irritante gepiercde dwerg?
Is er een andere film die ook zo heet?
Oud 26-02-2003, 09:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Is er een andere film die ook zo heet?
Twas meer uit verbazing... Die is trouwens van de regiseur van Leprechaun... heeft blijkbaar iets met dwergen en irritatie.
Oud 26-02-2003, 18:57
Anonymous John
Citaat:
Juice schreef:
Twas meer uit verbazing...
TCM slecht, Rumpelstiltkin goed....idd een verbazing.
Oud 26-02-2003, 19:22
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik vind ze mooi niet echt eng, ik vind niet veel films eng vroeger wel nu heb ik er al te veel gezien om nog echt bang te worden.
Een goeie horrorfilm maakt me nog steeds bang. Ik ben soms ook nog steeds bang in het donker. Hopelijk gaat dat nooit weg.
Oud 04-03-2003, 19:34
SuperDracula
SuperDracula is offline
Citaat:
legatus schreef:
Een goeie horrorfilm maakt me nog steeds bang. Ik ben soms ook nog steeds bang in het donker. Hopelijk gaat dat nooi weg.
Ja dat heb ik ook wel als ik 's avonds naar huis fiets ofzo en ik heb net een horror film gezien, dan wordt ik ook bang, eigelijk meer paranoide, en begint mijn verbeelding op hol te slaan. Wel enkel na een heel enge film
Oud 04-03-2003, 21:06
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
SuperDracula schreef:
Ja dat heb ik ook wel als ik 's avonds naar huis fiets ofzo en ik heb net een horror film gezien, dan wordt ik ook bang, eigelijk meer paranoide, en begint mijn verbeelding op hol te slaan. Wel enkel na een heel enge film
is een fijn gevoel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:27
FireCracker
FireCracker is offline
blair withc project 1, en The Ring, ik heb het origineel nog niet gezien... is die nog enger? Ik zat bij deze al bijna te janken in de bios...
en Sings natuurlijk
Oud 06-03-2003, 22:10
m@rie
m@rie is offline
The ring
Hannibal
Silence of the lambs
meer weet ik even niet....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
blair withc project 1, en The Ring, ik heb het origineel nog niet gezien... is die nog enger?
Aangezien The Ring alles behalve eng was en Ringu angstaanjagend... Ja.
Oud 07-03-2003, 21:12
Martijn
Martijn is offline
Heb laatst Rosemary's Doughter gehuurd en verwachtte een enge film........dus niet
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Quistnix schreef:

Q.
De eerste verfilming is een poosje geleden nog op TV geweest (BBC ofzo). Heb 'm opgenomen, nog niet gekeken.
Oud 07-03-2003, 23:01
morlock
morlock is offline
- Lord of the rings 1 & 2; eng goed!
- Attack of the Killer Tomatoes; eng slecht!
- 2001: a space odyssey; eng vaag!
Reageren

Regels voor berichten