Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar jij gaat uit van allemaal hypothetische stellingen. Ik ga uit van gemiddelden. De gemiddelde student met nevenactiviteiten is theoretisch niet minder onderlegd dan de studenten zonder, denk ik. Die extra nevenactiviteiten zorgen er dan dus voor dat studenten met nevenactiviteiten gemiddeld genomen een voorsprong hebben op studenten zonder, maar niet per definitie.
||||
Citaat:
Iemand die daartegen bij de rechtenwinkel 2 jaar vertoeft, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar bij zaken zoals bestuursactiviteiten die (voor mij dan) inhoudelijk niets te maken hebben met het werken als jurist vind ik zulke eisen een lachertje. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het ligt er een beetje aan wat voor werk je ambieert als jurist. Maar een goede jurist is bijvoorbeeld nog niet automatische een goede advocaat. En vaardigheden die in de advocatuur van pas komen kun je voor een deel al trainen door het opdoen van bestuurservaring. Citaat:
Trouwens: over de vraag of het terecht is dat veel werkgevers waarde hechten aan nevenactiviteiten kunnen we nog heel lang discussiëren. Het feit blijft dat er gewoon veel waarde aan wordt gehecht, of jij dat nou eerlijk vindt of niet.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb in ieder geval van diverse recruiters gehoord dat nevenactiviteiten essentieel zijn en dat zeker de eerste selectie op grond daarvan plaatsvindt.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bijvoorbeeld iemand die als student schrijft voor juridisch studentenblad Ars Aequi en vervolgens juridisch journalist wordt bij een krant.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als de keuze gaat tussen twee mensen met gelijke cijfers en studieverloop waarvan de éen duidelijk meer bestuurlijke ervaring heeft, dan zal die het waarschijnlijk worden. Maar als de keus gaat tussen zo'n CV-hengst met alleen maar zesjes, en iemand die cum laude slaagt in twee afstudeerrichtingen zonder die ervaring, dan weet ik wel waar de keus op valt. De grote kantoren met een sterke procespraktijk (dus niet die alleen saaie overnamecontracten opstellen) zijn op zoek naar de beste juristen, niet naar de meest actieve regelneven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik sta zelf ingeschreven bij een groot wervings- en selectiebureau in Amsterdam en heb stage gelopen bij een groot kantoor. Verder praat ik veel met advocaten en wetenschappers. Een bestuursfunctie doet het zeker goed, dat is duidelijk, maar zegt alleen iets over je persoon, niet over je juridische kwaliteiten. Natuurlijk wil een kantoor niet iemand met alleen boekjeswijsheid, daarom wordt het ook enorm gewaardeerd als je een zeer positieve beoordeling van je stage hebt en kunt zeggen dat je al een aantal artikelen op je naam hebt staan. Het gaat allemaal om praktijkervaring, wijsheid, en die doe je echt niet alleen op door in het bestuur van éen of ander clubje te zitten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk zijn die nevenactiviteiten belangrijk als je naar een algemene functie buiten de advocatuur of rechterlijke macht solliciteert, maar als je dat ambiëerde kun je beter facilitair management 'studeren'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, een wetenschappelijke opleiding zou per definitie niet moeten opleiden tot een speciaal beroep en ik snap dan ook niet waarom het vreemd is als een jurist iets niet juridisch gaat doen. Er zijn gewoon heel veel functies waarvoor niet heel specifieke kennis nodig is, maar wel een academisch denkniveau.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd... Carlie | 5 | 30-12-2003 12:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
samenvatting van de demonisering dutch lion | 7 | 18-07-2002 18:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |