Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 07:26
Mir-idiotA
Citaat:
Syphon schreef op 04-04-2003 @ 00:57:
Als je dit echt denkt dan gebruik jij het ook niet hoor.
Gezond kan het nooit zijn, als je het met mate doet is het minder ongezond.
ik weet zeker dat sommige drugs gezond kunnen zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2003, 08:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 03-04-2003 @ 18:38:

Ook zou ik graag verder in willen gaan op jou visie van de vmbo-leerlingen. (open een topic? ik discuseer er graag met je over)

Is goed, open jij het topic, ik reageer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:40
Tryptamine
Avatar van Tryptamine
Tryptamine is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 03-04-2003 @ 14:50:
Jah maar ik slik t omdat ik een tekort heb aan serotonine, en anders depressief en bozig wordt.
Jullie slikken drugs omdat je niet zonder 'kan', of t leuk/lekker vind.
Dat is heel wat anders.
Drugs, net als alle andere vormen van consumptie, worden geconsumeerd om de toegevoegde waarde. Bij de één is dat plezier, bij de ander (bijvoorbeeld bij eten) om honger te stillen.
Jij slikt medicijnen om de toegevoegde waarde die ze brengen, namelijk het feit dat je niet depressief en/of bozig wordt.

Je consumeert iets om de werking van datgene, en daarbij zie ik geen verschil tussen het consumeren van medicijnen, eten of drugs. De schade die je gezondheid oploopt, dat is wat anders, maar dit niet.
__________________
2 ogen geraakt, 1 Guust gezonken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 12:29
Mir-idiotA
Citaat:
Yamyam schreef op 04-04-2003 @ 09:43:
Is goed, open jij het topic, ik reageer wel.
jij hebt die visie, niet ik. Ik zeg dat als je hem opent, ik zal reageren.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:53
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Tryptamine schreef op 04-04-2003 @ 12:40:
Drugs, net als alle andere vormen van consumptie, worden geconsumeerd om de toegevoegde waarde. Bij de één is dat plezier, bij de ander (bijvoorbeeld bij eten) om honger te stillen.
Jij slikt medicijnen om de toegevoegde waarde die ze brengen, namelijk het feit dat je niet depressief en/of bozig wordt.

Je consumeert iets om de werking van datgene, en daarbij zie ik geen verschil tussen het consumeren van medicijnen, eten of drugs. De schade die je gezondheid oploopt, dat is wat anders, maar dit niet.
Jij verdraait de hele bedoeling.
Een medicijn is om iets te genezen, depressiviteit wordt wel ziekte genoemd, om een béétje normaal met andere mensen om te kunnen gaan heb ik die pillen nodig.
Jij slikt rotzooi om heel andere redenen, niet omdat je ziek bent. Jij slikt het niet om jezelf te genezen, integendeel, je kunt er ziek/dood van worden. Drugs hoor je niet nodig te hebben om normaal te kunnen leven.

Ik heb mijn medicijn nodig om te kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:53
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 04-04-2003 @ 13:29:
jij hebt die visie, niet ik. Ik zeg dat als je hem opent, ik zal reageren.
Ik weet niet eens over welke visie jij het hebt, en ik ga ook niet iets openen waarover jij wil discussieren. Kan jij toch net zo goed?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:09
Mir-idiotA
YamYam, nu wordt ik echt schijtziek van je. Je lult de hele tijd jezelfde argumenten elke keer. De OBJECTIEVE JUISTE tegenargumenten lees je dus denk ik echt niet !
Gymnasium? my ass
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:14
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 04-04-2003 @ 18:09:

Gymnasium? my ass
Gymnasium is geen graadmeter voor intellect, inzicht of what so ever. Ik heb wel medelijden met Yamyam, zulke zielige schepseltjes kom je immers niet vaak tegen.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:26
Mir-idiotA
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 04-04-2003 @ 18:14:
Gymnasium is geen graadmeter voor intellect,
je hebt gelijk, ik doe nu hetzelfde wat zij zelf doet. Maar ik dacht dat je op het gymnasium toch zeker wel leerde debatteren en dus ook weet dat je ook moet luisteren!!!!!!!!! en niet de hele tijd......brrlzzz...ik hou me stil
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:33
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 04-04-2003 @ 18:26:
je hebt gelijk, ik doe nu hetzelfde wat zij zelf doet. Maar ik dacht dat je op het gymnasium toch zeker wel leerde debatteren en dus ook weet dat je ook moet luisteren!!!!!!!!! en niet de hele tijd......brrlzzz...ik hou me stil
Ja zeker wel, wat ik eerder probeerde aan te geven is dat er op 't gymnasium (en zelfs op de universiteit merk ik nu) genoeg wezenloze foetusjes rondlopen, die puur door stampwerk goede cijfers halen en zodoende doorstomen naar de volgende klas. Iets wat ik haar ook wel zie doen... maar dit impliceert niet meteen dat je daadwerkelijk meerderwaardig bent t.o.v. een mavoklant. Analytisch inzicht, zelf gedachten creeeren, leren luisteren en de tegenstander met gegronde kritiek de grond inboren; dat is naar mijn mening veel waardevoller dan alles uit je hoofd leren en puur vanwege je VWO-status de overmacht binnen een discussie krijgen - zoals Yamyam dat denkt te hebben.

Tot zover mijn off-topic en (wegens de wiet) misschien ietwat verwarde verhaal over het zijn der absurditeiten - lees, Yamyam.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:43
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 04-04-2003 @ 18:09:
YamYam, nu wordt ik echt schijtziek van je. Je lult de hele tijd jezelfde argumenten elke keer. De OBJECTIEVE JUISTE tegenargumenten lees je dus denk ik echt niet !
Gymnasium? my ass
Als je het niet geloof kom maar eens langs. Ik zit toch echt op t CGU hoor
Heb zelfs wel eens een iq van 130 gehad volgens een test in Nijmegen
Ik lees ze wel, maar ik ben t er niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:44
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 04-04-2003 @ 18:14:
Gymnasium is geen graadmeter voor intellect, inzicht of what so ever. Ik heb wel medelijden met Yamyam, zulke zielige schepseltjes kom je immers niet vaak tegen.
Zielig? Valt wel mee hoor.
Ik vind t best zielig als je eerder doodgaat omdat je aan de drugs bent.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:44
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 04-04-2003 @ 18:26:
je hebt gelijk, ik doe nu hetzelfde wat zij zelf doet. Maar ik dacht dat je op het gymnasium toch zeker wel leerde debatteren en dus ook weet dat je ook moet luisteren!!!!!!!!! en niet de hele tijd......brrlzzz...ik hou me stil
Ik zit pas in de 2e, in de 4e gaan ze pas debatteren.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:46
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 04-04-2003 @ 18:33:
Ja zeker wel, wat ik eerder probeerde aan te geven is dat er op 't gymnasium (en zelfs op de universiteit merk ik nu) genoeg wezenloze foetusjes rondlopen, die puur door stampwerk goede cijfers halen en zodoende doorstomen naar de volgende klas. Iets wat ik haar ook wel zie doen... maar dit impliceert niet meteen dat je daadwerkelijk meerderwaardig bent t.o.v. een mavoklant. Analytisch inzicht, zelf gedachten creeeren, leren luisteren en de tegenstander met gegronde kritiek de grond inboren; dat is naar mijn mening veel waardevoller dan alles uit je hoofd leren en puur vanwege je VWO-status de overmacht binnen een discussie krijgen - zoals Yamyam dat denkt te hebben.

Tot zover mijn off-topic en (wegens de wiet) misschien ietwat verwarde verhaal over het zijn der absurditeiten - lees, Yamyam.
Boor mij dan eens de grond in.
Is nog steeds niet gelukt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:51
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 04-04-2003 @ 19:46:
Boor mij dan eens de grond in.
Is nog steeds niet gelukt.
Kijk, wederom de retoriek van het zwaktebod. Grote praat, weinig inhoud. En hoezo zit je in de tweede van 't gymnasium met je zestien jaar!?
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:12
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 04-04-2003 @ 19:51:
Kijk, wederom de retoriek van het zwaktebod. Grote praat, weinig inhoud. En hoezo zit je in de tweede van 't gymnasium met je zestien jaar!?
Ik heb 2 jaar gezworven, veel scholen gewisseld, en ik ging van de mavo naar het gym, dan kun je niet ff starten in de 4e als je nog nooit latijn en grieks heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 07:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 04-04-2003 @ 17:53:
Jij verdraait de hele bedoeling.
Een medicijn is om iets te genezen, depressiviteit wordt wel ziekte genoemd, om een béétje normaal met andere mensen om te kunnen gaan heb ik die pillen nodig.
Jij slikt rotzooi om heel andere redenen, niet omdat je ziek bent. Jij slikt het niet om jezelf te genezen, integendeel, je kunt er ziek/dood van worden. Drugs hoor je niet nodig te hebben om normaal te kunnen leven.

Ik heb mijn medicijn nodig om te kunnen leven.
Wanneer is iets een ziekte?
Waarom is jouw gevoel van depressiviteit meer een ziekte dan mijn gevoel van stress na een doordeweekse dag, die ik met een klein stukje hasj in een pijpje kan laten verdwijnen?
In vergelijking met het 'geluks'gevoel van XTC, ben je in het normale leven altijd ziek.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:01
Verwijderd
verdomme, kheb toch een hoop gezopen gisteravond, ik denk ook maar dat ik antidrugs wordt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:04
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-04-2003 @ 08:30:
Wanneer is iets een ziekte?
Waarom is jouw gevoel van depressiviteit meer een ziekte dan mijn gevoel van stress na een doordeweekse dag, die ik met een klein stukje hasj in een pijpje kan laten verdwijnen?
In vergelijking met het 'geluks'gevoel van XTC, ben je in het normale leven altijd ziek.
Als de dokter dat zegt bv?
Jouw stress na een doordeweekse dag is wel even wat minder ernstig dan mijn depressiviteit, en die kun je als het goed is op andere en gezondere manieren laten verdwijnen dan met die hasj van jou.
Als ik die pilletjes niet neem kan ik nog zo aan lichaamsbeweging doen, en gezond eten en noem het maar op (alleen ik wil helemaal niks meer dan), het gaat niet weg.
En dat laatste van die XTC snap ik niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:35
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Wegens zowel het lichamelijke als het geestelijke aspect ben ik tegen drugs. Echter vind ik wel dat het op één lijn met alcohol en roken gezet moet worden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:47
Mir-idiotA
Citaat:
Yamyam schreef op 04-04-2003 @ 19:43:
Als je het niet geloof kom maar eens langs. Ik zit toch echt op t CGU hoor
Heb zelfs wel eens een iq van 130 gehad volgens een test in Nijmegen
Ik lees ze wel, maar ik ben t er niet mee eens.
hoe kun je het nou niet met feiten eens zijn? Ik zou dan juist graag willen horen waaróm je het er niet mee eens bent!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:49
Mir-idiotA
Citaat:
Yamyam schreef op 05-04-2003 @ 10:04:
Als de dokter dat zegt bv?
Jouw stress na een doordeweekse dag is wel even wat minder ernstig dan mijn depressiviteit, en die kun je als het goed is op andere en gezondere manieren laten verdwijnen dan met die hasj van jou.
Even wat minder erg? hoe kan jij dat nou weten van hem!? Niet! En op den duur leidt dat misschien tot net zulke erge kutgevoelens als die jij hebt...en zeg nou zelf...dat wens jij toch zeker niemand?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
BMX-idiota schreef op 04-04-2003 @ 08:26:
ik weet zeker dat sommige drugs gezond kunnen zijn!
Welke dan en waarom dan, ik ben heel benieuwd, gezond? hmm nog nooit gehoord, wel raar dat er zoveel tegen campanges worden gevoerd, dat doen ze natuurlijk omdat het zo goed is.
O ja als er een goeie stof in zit en 200 slechte stoffen is het nog niet gezond he dat je het maar even weet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:59
Mir-idiotA
Citaat:
Syphon schreef op 05-04-2003 @ 11:56:
Welke dan en waarom dan, ik ben heel benieuwd, gezond? hmm nog nooit gehoord, wel raar dat er zoveel tegen campanges worden gevoerd, dat doen ze natuurlijk omdat het zo goed is.
O ja als er een goeie stof in zit en 200 slechte stoffen is het nog niet gezond he dat je het maar even weet.
dan zorg je toch dta je die ene goede stof gebruikt? Ik ga druk zoeken! Het moet bestaan! Of bepaalde tripmiddelen die je hersenen etc. juist stimuleren en je energie geven! Er is vast iets
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:08
Verwijderd
cafeïne heet dat knul
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:14
Mir-idiotA
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 05-04-2003 @ 13:08:
cafeïne heet dat knul
ben een FEMALE!!

Maar ik zal binnekort echt gaan zoeken, en hopelijk met resultaat
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
BMX-idiota schreef op 05-04-2003 @ 11:59:
dan zorg je toch dta je die ene goede stof gebruikt? Ik ga druk zoeken! Het moet bestaan! Of bepaalde tripmiddelen die je hersenen etc. juist stimuleren en je energie geven! Er is vast iets
Hmm dus je was niet eens zeker van je zaak? Maar hoezo wil je zo graag gelijk hebben, ik denk echt niet dat het gezond kan zijn maar ik benieuwd naar jou onderzoeken enz, ik sta er open voor meid
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:20
Mir-idiotA
Citaat:
Syphon schreef op 05-04-2003 @ 13:16:
Hmm dus je was niet eens zeker van je zaak? Maar hoezo wil je zo graag gelijk hebben, ik denk echt niet dat het gezond kan zijn maar ik benieuwd naar jou onderzoeken enz, ik sta er open voor meid
hehe ik wil het zo graag omdat ik het echt denk! maar oke...ik zoek
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:08
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 05-04-2003 @ 11:49:
Even wat minder erg? hoe kan jij dat nou weten van hem!? Niet! En op den duur leidt dat misschien tot net zulke erge kutgevoelens als die jij hebt...en zeg nou zelf...dat wens jij toch zeker niemand?
Stress na een doordeweekse dag is iets anders dan jarenlange depressiviteit en doodwillen, dat kun je toch wel met me eens zijn.
Neej, dat wens ik hem niet, maar dat valt toch niet op te lossen met drugs? Dat kan toch veel beter anders?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:09
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 05-04-2003 @ 11:47:
hoe kun je het nou niet met feiten eens zijn? Ik zou dan juist graag willen horen waaróm je het er niet mee eens bent!
Welke feiten?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:19
Mir-idiotA
Citaat:
Yamyam schreef op 05-04-2003 @ 19:08:

Neej, dat wens ik hem niet, maar dat valt toch niet op te lossen met drugs? Dat kan toch veel beter anders?
waarom zou chemische dingen beter zijn dan een jointje? als het hem helpt...waarom dan naar andere oplossingen gaan zoeken?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:25
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 05-04-2003 @ 19:19:
waarom zou chemische dingen beter zijn dan een jointje? als het hem helpt...waarom dan naar andere oplossingen gaan zoeken?
Hallooooo, wat ik slik is niet chemisch, het is een stofje wat je eigen lijf aanmaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 21:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 05-04-2003 @ 10:04:
Als de dokter dat zegt bv?
Wat weet de dokter er nou van behalve de info die jij hem voorschotelt.
Citaat:

Jouw stress na een doordeweekse dag is wel even wat minder ernstig dan mijn depressiviteit,
vast, maar waar ligt de grens?
Er is sprake van een lijn, niet van een scherp onderscheid tussen ziekte en normaal.
Vanaf wanneer is het ineens oke om het met durgs op te lossen?
Citaat:

en die kun je als het goed is op andere en gezondere manieren laten verdwijnen dan met die hasj van jou.
1.Kan geen manier bedenken.
2.Waarom zou ik dat doen, hasj is zelf gezond.
3.Bij jou kan het dan ook wel op andere manieren.
Citaat:

Als ik die pilletjes niet neem kan ik nog zo aan lichaamsbeweging doen, en gezond eten en noem het maar op (alleen ik wil helemaal niks meer dan), het gaat niet weg.
ik krijg ook niet het gevoel dat ik van wiet krijg door gezond te eten en lichaamsbeweging.
Citaat:

En dat laatste van die XTC snap ik niet.
Z--------------------N-----------------------G


Ik bedoel dat er sprake is van een stijgende lijn.
Z=ziekte
N=normaal
G=Geluk (van XTC)

Z staat tot N als N staat tot G.
voor iemand die zich altijd in 'G' bevind, zal de ervaring van 'N'
net zo negatief ervaren als jij Z ervaart. Dus dan zou hij eigenlijk ook antidepressiva mogen slikken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:32
Griller
Griller is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 05-04-2003 @ 19:25:
Hallooooo, wat ik slik is niet chemisch, het is een stofje wat je eigen lijf aanmaakt.
`Ja maar in dit geval kunstmatig geproduceert , ik vind het trouwens niet erg dat je tegen drugs doet, maar overdrijf het alsjeblieft niet en ga niet slim lopen die als je op het gymnasium zit .. alsjeblieft zeg..
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:03
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
pas geleden gelezen op de site van jellinek.nl

Onlangs heeft in Frankrijk een medisch wetenschappelijk instituut (Inserm) op verzoek van de Franse regering de verschillende drugs ook op een gevarenschaal beoordeeld. Zij deed dat aan de hand vijf criteria te weten: lichamelijke afhankelijkheid, geestelijke afhankelijkheid, algemene giftigheid, neurologische giftigheid en maatschappelijke risico's. Min of meer dezelfde criteria als de Commissie Baan. Op grond hiervan werden drugs in drie groepen ingedeeld. (De Commissie Baan deelde de drugs in twee groepen in.) In de eerste, meest risicovolle groep, zitten: alcohol, heroïne en cocaïne. In de tweede groep zitten: XTC, tabak en slaap- en kalmeringsmiddelen. In de derde, minst risicovolle groep, zitten de cannabisproducten. In dit Franse rapport werd alcohol dus in dezelfde categorie geplaatst als heroïne terwijl cannabis als de minst gevaarlijke drug werd beschouwd. Dit alles was voor Frankrijk behoorlijk schokkend.

dus doe geen alchohol doe liever cannabis
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 07-04-2003 @ 15:03:
pas geleden gelezen op de site van jellinek.nl

Onlangs heeft in Frankrijk een medisch wetenschappelijk instituut (Inserm) op verzoek van de Franse regering de verschillende drugs ook op een gevarenschaal beoordeeld. Zij deed dat aan de hand vijf criteria te weten: lichamelijke afhankelijkheid, geestelijke afhankelijkheid, algemene giftigheid, neurologische giftigheid en maatschappelijke risico's. Min of meer dezelfde criteria als de Commissie Baan. Op grond hiervan werden drugs in drie groepen ingedeeld. (De Commissie Baan deelde de drugs in twee groepen in.) In de eerste, meest risicovolle groep, zitten: alcohol, heroïne en cocaïne. In de tweede groep zitten: XTC, tabak en slaap- en kalmeringsmiddelen. In de derde, minst risicovolle groep, zitten de cannabisproducten. In dit Franse rapport werd alcohol dus in dezelfde categorie geplaatst als heroïne terwijl cannabis als de minst gevaarlijke drug werd beschouwd. Dit alles was voor Frankrijk behoorlijk schokkend.

dus doe geen alchohol doe liever cannabis
Jammer dat dergelijke onderzoeken niet uitgebreid in het nieuws komen, want dit weet namelijk iederen die een beetje onderzoek verricht naar drugs via internet en boeken e.d.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:50
sui
Avatar van sui
sui is offline
als je zo'n tekstje dan gaat voorleggen aan iemand die tegen cannabis is, dan gaat die toch beweren da t niet echt is, ook al is het bewezen, aangezien alcohol veel meer gebruikt wordt, gaan ze echt niet zomaar geloven dat t slechter is dan wiet hoor. ook al is t wetenschappelijk bewezen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:53
Mir-idiotA
Citaat:
sui schreef op 13-04-2003 @ 13:50:
als je zo'n tekstje dan gaat voorleggen aan iemand die tegen cannabis is, dan gaat die toch beweren da t niet echt is, ook al is het bewezen, aangezien alcohol veel meer gebruikt wordt, gaan ze echt niet zomaar geloven dat t slechter is dan wiet hoor. ook al is t wetenschappelijk bewezen.
nou, misschien alleen mensen die op hun achterhoofd zijn gevallen blijven hun standpunt houden. Wetenschappelijke onderzoeken doen mensen echt wel nadenken/veranderen van denken hoor
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:42
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
die mensen komen erachter dat drugs helemaal niet zo slecht is. en hun wereld stort inelkaar. dat is te begrijpen natuurlijk
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 19:41
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
birthmark schreef op 22-01-2003 @ 23:47:
k ken maar weinig mensen van 15 jaar waar ik een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren over drugs en alcohol. k vind ook dat je pas moet gaan blowen vanaf je 18e. k deed het zelf ook voor die tijd maar k weet van mezelf dat ik er toen onverantwoordelijk mee omging ( nu ook maar k weet nu waar m'n grenzen liggen)

zo... dit was weer een wijze les
In het echt doet sjoerd helemaal niet moeilijk over leeftijd..
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:32
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Het valt me mee dat de meelman nog niet langs is geweest
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:16
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
wie is dat

postbode??
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:58
hoertje
Avatar van hoertje
hoertje is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 04-04-2003 @ 19:43:
Als je het niet geloof kom maar eens langs. Ik zit toch echt op t CGU hoor
Heb zelfs wel eens een iq van 130 gehad volgens een test in Nijmegen
Ik lees ze wel, maar ik ben t er niet mee eens.
volgens een test heb ik 147 en ik ben het met Uncle_sam eens
__________________
w
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:22
Daphne16
Daphne16 is offline
een blowtje op zijn tijd ...kan geen kwaad...het werkt zelfs rustgevend
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 02:13
Zappa
Zappa is offline
Citaat:
Yamyam schreef op 05-04-2003 @ 19:25:
Hallooooo, wat ik slik is niet chemisch, het is een stofje wat je eigen lijf aanmaakt.
Jij zegt dat het is om de serotonine in je hersens op een redelijk niveau te houden. Anti depressiva?

Er zijn veel mensen die dit als recreationele drugs gebruiken

Daarnaast zijn er een heleboel drugs (XTC, coke, paddo's), die precies ditzelfde doen. Serotonine (en nor-adrenaline) gehaltes in je hersenen veranderen.

DMT (ook een recreationele drug) komt zelfs van nature in je hersens voor. (oa betrokken bij regeling van dromen)


Daarnaast, wat is chemisch, wat is niet chemisch? Alles is chemisch. Ook als je eigen lijf het aanmaakt.
Volgens jouw definitie zou wiet of paddo's of coke dan ook niet chemisch zijn.


Edit: " Drugs " betekent in het engels zowel drugs als medicijnen.. go figure

Edit 2:
-Wiet is het oudst bekendste medicijn op de wereld.
-LSD werd gebruikt bij psychotherapie.
-Paddo's stonden bij de inheemse amerikaanse volkeren (mits correct gebruikt) bekend als medicijn tegen ALLES.
-Lachgas (NO 2) word op veel plekken (maar niet in nederland) gebruikt als verdovend middel bij bevallingen (omdat je bij je bewustzijn blijft) en weinig schadelijke effecten heeft.
-Ketamine word in de medische wereld gebruikt als verdovingsmiddel.

Geloof me, er zijn meer voorbeelden. (moet ik die geven?)

Laatst gewijzigd op 01-05-2003 om 17:20.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 11:39
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Sorry als het ergens in deze topic te lezen staat, maar goed.

@Yamyam: Ben jij ook tegen alcoholgebruik?
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.