Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dan heeft dit meneertje weinig zin in een discussie domme mensen zijn nou eenmaal niet te overtuigen
||
Citaat:
Meer dan de helft van alle christenen op de aarde wordt achtervolgd of verdrukt! In het geheim houden ze kleine bijeenkomsten om hun God van de Bijbel te loven! Daar vinden ze veel steun in! Het christendom is geen godsdienst die "wil" overheersen! Er staat in de Bijbel dat men het christendom moet verspreiden en als alle volken van de Bijbel gehoord hebben, zal Jezus terug op aarde komen (of je daar in gelooft, dat moet je zelf weten). Geloof is iets waarin je gelooft! Je kunt het niet zien, de wetenschap kan het niet bewijzen! Het is iets geestelijks!
|
Ik ben opgevoed door mijn ouders die Jehovah's Getuigen zijn, maar ik ben daar uitgestapt. Was het niet eens met alles wat er gezegd wordt enzo... maar t gekke is dat ik me WEL weer erger aan mensen die niet eens normaal Jehovah's Getuigen kunnen typen... ik bedoel, er komt een H achter... onthoud dat nou maar gewoon even...
![]() En het is dus NIET Jehova's, Gehova's of Jehova's Getuigen. ![]() *dank u*
||
![]() |
Citaat:
toch denk ik nog steeds new-age
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die beweging heeft zich ten doel gesteld allen die niet bij de Falun Gong horen systematisch te vernietigen. Nu zal ze dat natuurlijk niet zo snel lukken, maar ze hebben al wel een aantal mensenrechtenschendingen op hun naam staan. (bron=amnesty international, die zegt dat zowel deze beweging als de chinese regering bepaald geen lieverdjes zijn) |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik geloof in mezelf, want:
- van mezelf weet ik in ieder geval zeker dat ik besta - van mezelf hoef ik geen wonderen te verwachten - ik heb zelf zeggenschap over de invulling van mijn leven - ik stel mijn eigen geboden op (zij het dat die gedeeltelijk uit de Bijbel komen) - ik kan zondags lekker thuisblijven ![]() Lijkt me duidelijk wat de voordelen zijn...
||
![]() |
Citaat:
ik denk trouwens dat als jij ongeneeslijk ziek bent wel graag redding zou willen, en ik ken mensen die genezen zijn, of van wie het proces tot stilstand is gekomen, toen zij al opgegeven waren. Je kunt dit aan jezelf wijten, maar ik vind het een veilig gevoel dat God dat doet en kan doen. Wat je met Gods geboden doet moet ieder mens zelf weten, ze zijn gegeven als richtsnoer, niet als dwangbevel. en over zondags thuisblijven: ik vind het juist heerlijk om in de kerk te zitten, maar dat zal wel een verschil zijn tussen jou en mij.
||
Citaat:
|
Er zit m.i. ook een groot verschil tussen de filosofie en gedachtengang van een geloof en de invulling die de mensen daaraan geven. Dat komt ook wel omdat de bijbel op vele verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Hmm.. Vroeger was ik christen (geen gristen dus, zo streng gelovig zijn mijn ouders nooit geweest
![]() Maar in mijn puberteit is er een breekpunt gekomen, waardoor ik niet meer geloof. Nu beschouw ik mezelf als een agnost, hoewel (stiekempjes ![]() Nou ja, hou het maar op verlicht agnosticisme, of iets dergelijks ![]()
||
![]() |
Citaat:
ten tweede heb ik vanuit de waarheid van de bijbel geredeneerd zat bewijs Maar uit de waarheid van de bijbel heb ik geen bewijs voor de wetenschap. Duys bestaat de wetenschap niet?? Vanuit de waarheid van de wetenschap heb ik weinig bewijs zuiver voor God. Bestaat God dan niet?? Waarom word de weaarheid van de wetenschap zoveel hoger geschat dan de waarheid van de bijbel?? Ow ik weet het6 al de rest van de wereld doet dat dus dan lopen we daar maar snel achteraan want dat is wel lekker veilig. Wetenschap is netzogoed een geloof. Eeen aantal afspraken om dingen rond te krijgen. bijv dat de koertste weg tussen 2 punten een rechte lijn is. Maar heb je daar echt bewijs voor dan??
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar als alles nep is dan ben je dat miss zelf ook. Zodra dat wordt ontkend ontken je ook het niet-bestaan van God Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Ook vind ik het een mogelijkheid dat er helemaal níets is, geen omniversum, geen heelal, geen hemel, geen god, geen mij, niks. Geen afmetingen, maar helemaal niks. Dit vind ik zo tegenstrijdig, maar ik kan het niet ontkrachten, dus blijft het een mogelijkheid voor me. Citaat:
![]() Vraag me niet hoe ![]()
||||
![]() |
Citaat:
zelf een beeld vormen wordt aangemoedigd, maar wel eerlijk. En tja als je dan merkt dat 3/4 van de bijbel waar is dan zal de rest dat ook maar zijn. Beter om in iets te geloven dan maar te zeggen "we weten het niet" Citaat:
koffiekan enz ![]() Citaat:
all1 als de wetenschap zich tegen begint te spreken wordt het wel grappig maar daarvoor verwijs ik je naar een ander topic ![]()
|||||
Citaat:
Kortom, en nu ga ik harde uitspraak doen, een kortzichtige visie die weinig ruimte overlaat voor je eigen opvattingen, beredeneringen en ervaringen. Verder is het geloof jarenlang - en nog steeds - gebruikt als machtsmiddel. Citaat:
Verder valt er nergens zoveel ellende en onrecht te lezen als in de bijbel. Maar iets wat uit een bepaalde tijd komt, is ook helemaal op dat het leven van toen gespitst. En vroeger was het leven veel 'ruwer' dan nu. Verder is iets pas waar als jij vindt dat het waar is. Citaat:
Natuurlijk betekent dat niet, dat niets er meer toe doet. Maar hiermee sluit je op voorhand al geen mogelijkheden meer uit, en dat is iets wat een echte filosoof nooit zal doen, enkel bekrompen, narrow-minded mensen. Citaat:
![]() En de wetenschappelijke methode is idd een andere filosofie, die niet per definitie meer waar is dan een andere. Alleen zijn de conclusies die hieruit zijn te trekken wel controleerbaar en beredeneerbaar.
Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 00:34. |
![]() |
|
Ik geloof in een god/godin die het helal heeft ontworpen, ervoor heeft gezorgt dat er leven op aarde mogelijk is en de evolutie een beetje gestuurt (moet hij/zij wel erg veel geluld hebben
![]() En voorderest zich weinig met de mensheid bemoeit. Ook denk ik dat hij/zij op een goede dag een afgezant heeft gestuurt (Jesus, Mohammed, Boedha of wie dan ook, ze lijken allemaal op elkaar) om het volkje in te lichten over zijn/haar bestaan en dat hij uit liefdadigheid ook nog een andere wereld heeft geschapen voor het geval dat je dood mocht gaan (vriendelijk type he ![]() Zo, dat was wel een behoorlijk stukkie zegv !!! |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind niks typisch aan mijn uitspraak eigenlijk.
Het lijkt mij vrij duidelijk, ik heb een grote aversie tegen god (het is de hoofdletter G voor mij niet waard) en zijn vriendjes. Ik baseer dit op persoonlijke gebeurtenissen, en ik geloof in reïncarnatie, omdat ik denk dat iemand nooit zal verdwijnen, maar altijd bij zijn geliefden in de buurt zal blijven (in welke vorm dan ook).
||
Citaat:
Als je namelijk niet in een sturing gelooft, hoe verklaar je dan reïncarnatie?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik geloof in God, zoals een blinde gelooft in de zon: niet omdat hij haar ziet, maar voelt!
Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 13:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
rene-gn, ik denk dat het erom gaat dat je zoiets nooit zeker kunt weten. Dus "ik weet dat Hij bestaat" vind ik een bekrompen uitspraak.
Wel is het zo dat je het geloven in (een) God niet met je verstand, maar met je gevoel doet. Maar expliciet de mogelijkheid uitsluiten dat er geen God bestaat vind ik niet verstandig.
|
Ik geloof niet in een onstoffelijke macht, ik geloof niet in iets natuurlijks.
Ik geloof in de mens en zijn geest, is dat niet genoeg? Er is geen centraal geleide macht, ieder mens is afzonderlijk een macht die het leven op aarde in evenwicht houdt. En mensen die in een god geloven, zijn in mijn ogen te zwak om in te zien dat ze voor zichzelf verantwoordelijk zijn en dat er geen god is die hun leven bepaald. Alle keuzes die je maakt, alle beslissingen doe je toch ook zelf? Daar heb je raad van een god bij nodig als je gelovig bent misschien, maar die raad haal je alleen maar uit jezelf, want jij zal zelf tch altijd het beste weten wat goed voor je is. En welke god is zo dynamisch dat hij zoveel wezens gan coördineren? ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat is jouw geloof dan pcies? ben je ook apostolisch? |
Advertentie |
|
![]() |
|