Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb in groep 8 een advies gekregen van VMBO. ze hebben mij op de vmbo geplaats omdat ik te lagen CITO score had om op de HAVO te komen dat vind ik nou zeer slecht. Want ik haal nu allemaal 9 en 10 bij de mavo. Heb vmbo 2 gedaan en het was weer eens makkelijk duz wou ik naar HAVO 3 gaan. maar de school van VMBO hadden mij geadviseert dat ik gewoon mavo 3 ga deon en TL afmaak en dan doorstromen naar HAVO. ik vind dat de mensen van basischolen slechte adviezen geven.
groetjes Laatst gewijzigd op 27-11-2023 om 14:29. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() advies: mavo/havo (ben havo gaan proberen tot de derde) nu: mavo-diploma havo-diploma bezig met 5/6 vwo ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat geld dus (bij mijn school althans) niet voor alle vakken. Van sommige vakken worden ook het 4e jaar gegeven. B.v. biologie. Daar is elk tentamen 1 boek. 1e tentamen het 4e jaars boek, 2e tentamen het 5e jaars boek en het 3e tentamen het 6e jaars boek. Overigens heb ik het vwo niet afgemaakt. Ik wil geen geneeskunde meer studeren, maar natuurkunde (EN schiekunde of Life science & technology) nu. Daarvoor moet je wiskunde B hebben en ik had alleen op spoedhavo wiskunde A gedaan. En om nou wiskunde B op vwo niveau te doen zonder havo wiskunde B kennis? Dat is absoluut niet te doen. Dus dit jaar heb ik 1 vak extra havo gedaan wiskunde B dus en 1 vak vwo nog (ongemotiveerd)...engels. Ga komend jaar technische natuurkunde(HTS) doen in Rijswijk mijn P halen en dan door naar Leiden(waar ik al kom te wonen in augustus) voor natuurkunde. Jaja, ingewikkeld en een lange weg, maar ik kom er wel! ![]() Groetjes Ben(die nog jong is en alle tijd van de wereld heeft dus ![]()
|
mijn basisscholen riepen allemaal in koor 'gymnasium!' en dat was ook de bedoeling.
maar ik kwam aan het eind van de 2de 4 tiende te kort en daarom mocht t niet. atheneum dus. maar ik ben nog steeds erg verbitterd. mijn school zegt namelijk iedereen een eerlijke kans te geven en altijd zo hoog mogelijk in te zetten. als je dan nagaat dat ik in de 2de een zwaar jaar had omdat mijn moeder in het ziekenhuis in groningen lag terwijl ik in zwolle woon (op en neer reizen) zou je toch denken dat ik die kans wel verdiende, maar nee hoor. kijk nu kan ik er wel mee leven, al vind ik t jammer dat ik geen latijn heb, maar beetje vreemd vind ik het wel. maar mijn school is sowieso een kwalitatief uitermate teleurstellende school, dus wat dat betreft.... |
![]() |
||
Citaat:
dat had een vriendin van mij dus ook, maar daar zeiden ze zelfs 'met moeite mavo/havo' en die kreeg aan het eind van de eerste dus gymnasium advies. ze doet nu atheneum, omdat ze geen zin meer had in latijn en grieks ![]() ![]() |
![]() |
|
basisschool: VWO
1e - 2e klas: HAVO (deed toen HAVO/VWO) nu hebben ze nog steeds twijfels over mn VWO capacitiet, maar zit ondertussen wel in 6 VWO (met één jaar vertraging)
|
Verwijderd
|
Tegen mijn ouders zei hij Havo/Vwo en tegen mij zei hij Mavo 'omdat ik met mijn inzet toch nooit verder zou kunnen komen' ach hij heeft nog gelijk gekregen ook ( was een hele goede leraar) ... eerst Mavo gedaan en Daarna Havo.. allebei zonder moeite en op de Havo met nog betere cijfers geslaagd
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hahaha, mijn advies ....
Begin groep 8 (ja, luister maar even) Dikke VWO Einde groep 8 (ja, wordt leuker) met moeite LBO (je kan zeggen dat het toen al ergens fout ging.....) Werd met moeite toegelaten op de Mavo.... 1e jaar = goed, tweede jaar = minder goed, blijven zitten, 3e jaar = nogmaals 2e klas dus, 4e jaar = uitstekende 3mavo (echt heel goed, had het licht gezien) op naar 4 havo, 5 havo gedaan, 5 VWO en nu, na de vakantie laatste jaar naar 6 Atheneum..... Ik heb ook heeeeel wat achter de rug, maar kan in ieder geval niet zeggen dat mijn middelbare schooltijd saai was... greetz |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Advies: vbo....ben naar t vbo gegaan. Na twee jaar mavo gaan doen, en mavo-diploma gehaald. Naar de havo gegaan, en ga nu naar 5havo. Ik haal alleen maar achten, en ik had in principe gewoon vwo gekund. Nu wil ik via het hbo naar de universiteit.
Ik baal wel van die rare leerweg. Straks ben ik 18 in de 5e. Ben zo'n 1,5 jaar ouder als mijn klasgenootjes. Ik heb de 4e over moeten doen (ivm tweede fase) en straks 'mis' ik weer een jaar omdat ik eerst nog een jaar hbo moet doen...maarja, het is nie anders. |
![]() |
|
Ik heb me eigenlijk nooit veel van die adviezen aangetrokken. Ik kreeg als advies VWO. Mjah op sgool ging alles goed maar thuis nie zo en toen kwam ik op het VBO terecht. Nou jah super saai want ik voerde er geen kont uit. En nou ga ik binnekort met een omweg naar de PABO..mjah ik kom er wel. Dan maar met een omweg
![]()
|
vwo advies en daarna ging het zo
vwo 1 h/v 2 havo 3 mavo 4 (diploma) mbo 1e jaar (itc) havo 4 En dat laatste was zo saai en nu weet ik het helemaal niet meer aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
|
![]() |
|
|