Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 20:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:

Omdat ik het, zoals ik eerder zei, natuurlijk vind dat levende wezens elkaar doden. Plus het houdt een mens alert. Dit soort situaties zijn alleen shockerend omdat het zo'n big deal is in onze veilige samenleving.
Is het ook natuurlijk om een niet-natuurlijk ding te gebruiken om iemand te doden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 13:06
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Is het ook natuurlijk om een niet-natuurlijk ding te gebruiken om iemand te doden?
Waarom is een pistool niet natuurlijk? Niet alleen stokjes en stenen zijn natuurlijk hoor... 'T gaat hier niet zozeer om 'de natuur' dan wel om bepaalde normen en waarden terug te brengen naar 'het natuurlijke', of 'het dierlijke'.
Oud 09-02-2003, 13:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Waarom is een pistool niet natuurlijk? Niet alleen stokjes en stenen zijn natuurlijk hoor... 'T gaat hier niet zozeer om 'de natuur' dan wel om bepaalde normen en waarden terug te brengen naar 'het natuurlijke', of 'het dierlijke'.
Gooi dan meteen een kobaltbom, dan heb je de hele wereld vernietigd

Niet natuurlijk, maar wel de daad is natuurlijk.

Overigens.... hoezo is die daad natuurlijk?
Welk ander dier moordt zijn/haar eigen soortgenoten uit? (kindermoorden uitgesloten in deze vraag)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:01
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Gooi dan meteen een kobaltbom, dan heb je de hele wereld vernietigd

Niet natuurlijk, maar wel de daad is natuurlijk.

Overigens.... hoezo is die daad natuurlijk?
Welk ander dier moordt zijn/haar eigen soortgenoten uit? (kindermoorden uitgesloten in deze vraag)
Apen, vissoorten, insecten, en vrijwel alle andere dieren mits het in het belang van het collectief staat. Een vrouwtjes-sprinkhaan bijt het hoofd af van haar partner tijdens de bevruchting, omdat dit zijn zaad ten goede komt, als ik me niet vergis. Weinig dieren moorden zonder doel; wat dat betreft heb je gelijk. Maar aan de andere kant, als je het mij vraagt is de mens een bedreiging voor zichzelf juist omdat wij zo anti-instinctief handelen. Rationaliteit my ass met een wereldbevolking van 6 miljard.

Zoals ik eerder al zei, moorden dienen zodanig een doel dat ze bijvoorbeeld een soort van levensdrang stimuleren. Japan is een relatief (misschien ook zelfs niet-relatief) erg veilig land; Tokyo is prima geregeld, 's avonds kun je veilig over straat. Toch ligt daar de zelfmoordratio het hoogst. Deels vanwege de stress die meekomt met de Japanse werkmentaliteit, maar als je het mij vraagt ook deels omdat dat 'veilige' gevoel mensen laks maakt. Het haalt een druk van het leven af die er wel moet zijn, net zoals een dier dat geboren is in een dierentuin weinig kans maakt in zijn natuurlijke habitat. Zonder een besef van zijn tegenpool wordt leven maar saai.
Oud 09-02-2003, 15:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:
Apen, vissoorten, insecten, en vrijwel alle andere dieren mits het in het belang van het collectief staat. Een vrouwtjes-sprinkhaan bijt het hoofd af van haar partner tijdens de bevruchting, omdat dit zijn zaad ten goede komt, als ik me niet vergis.

Zodat al het bloed naar de hamer (zo heet dat bij insecten) van het mannetje gaat en het zaad eruit gespoten wordt. Verder is de inhoud van het hoofd van het mannetje ook nog goed voor de uiteindelijke vrucht (eiwitten en koolhydraten geloof ik).

Citaat:

Weinig dieren moorden zonder doel; wat dat betreft heb je gelijk.

Dat bedoel ik, ja.

Citaat:
Maar aan de andere kant, als je het mij vraagt is de mens een bedreiging voor zichzelf juist omdat wij zo anti-instinctief handelen. Rationaliteit my ass met een wereldbevolking van 6 miljard.

Mwah.... het is nog te doen. Maar geboortebeperking is wel een oplossing en die mogelijkheid bestaat er.
Om zomaar mensen overhoop te schieten Dadelijk ben jij het volgende slachtoffer en dan denk ik niet dat je denkt: hoera! weer 1 mens minder op deze volle aardbol!

Citaat:
Deels vanwege de stress die meekomt met de Japanse werkmentaliteit, maar als je het mij vraagt ook deels omdat dat 'veilige' gevoel mensen laks maakt. Het haalt een druk van het leven af die er wel moet zijn, (...)
Er???
1. zelfmoord vanwege stress
2. zelfmoord vanwege geen-stress

?
Oud 09-02-2003, 15:25
Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Zodat al het bloed naar de hamer (zo heet dat bij insecten) van het mannetje gaat en het zaad eruit gespoten wordt. Verder is de inhoud van het hoofd van het mannetje ook nog goed voor de uiteindelijke vrucht (eiwitten en koolhydraten geloof ik).
Danku

Citaat:

Mwah.... het is nog te doen. Maar geboortebeperking is wel een oplossing en die mogelijkheid bestaat er.
Om zomaar mensen overhoop te schieten Dadelijk ben jij het volgende slachtoffer en dan denk ik niet dat je denkt: hoera! weer 1 mens minder op deze volle aardbol!
Ik zal sowieso niet bijster veel nuttigs denken, maar dat is ook wel een beetje logisch, niet? Natuurlijk vind ik het nogal klote als ik nu dood zou gaan. Duh, ik moet ook niet dood. Ik geloof in het individu En dat slaat dan natuurlijk weer op die instincten waar ik over door loop te zagen. Overlevingsdrang. Overleven ten koste van "..." Verder zijn er genoeg oplossingen, maar die komen er simpelweg niet van. Ik zeg niet dat iedereen moet beginnen met moorden, alleen dat ik er niet mee kan zitten om eerdergenoemde redenen. Laat alles maar gebeuren en dingen komen vanzelf goed. Daar hou ik het even bij. Plus ik hou niet van gezever.

Citaat:
Er???
1. zelfmoord vanwege stress
2. zelfmoord vanwege geen-stress
Er is een verschil tussen stress vanwege hard werk, naderende deadlines, een prestatiegerichte samenleving en een trein waar niemand meer in past, en stress vanwege een onveilige buurt waar je 's ochtends vroeg om 7 uur nog niet veilig over straat kunt. Je hoeft niet alles op een grote hoop te gooien om conclusies te trekken, Gatara
Oud 09-02-2003, 15:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef:

Overlevingsdrang. Overleven ten koste van "..." Verder zijn er genoeg oplossingen, maar die komen er simpelweg niet van. Ik zeg niet dat iedereen moet beginnen met moorden, alleen dat ik er niet mee kan zitten om eerdergenoemde redenen.

Ok.

Citaat:

Er is een verschil tussen stress vanwege hard werk, naderende deadlines, een prestatiegerichte samenleving en een trein waar niemand meer in past, en stress vanwege een onveilige buurt waar je 's ochtends vroeg om 7 uur nog niet veilig over straat kunt. Je hoeft niet alles op een grote hoop te gooien om conclusies te trekken, Gatara
Mwah,... doodsangst lijkt me stressiger dan stress op het werk en mijn inziens misschien een grotere reden om zelfmoord te plegen. Aan de andere kant zal de overlevingsdrang bij de eerste veel groter zijn dan bij de tweede waardoor de zelfmoord mogelijkheid omlaag gaat...

er.... nouja een boel gespeculeer over hoe het zou kunnen zijn, maar misschien heb je inderdaad gelijk dat je de ene stress niet met de andere kunt vergelijken
Reageren

Regels voor berichten