Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 22:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
dat zou eigenlijk wel moeten; ik weet tenminste wat goed is voor de mensen
Dat denk je alleen maar. Triest voor je dat zo weinig mensen jouw mening delen dat jij weet wat goed is voor de mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 14:43
1337
1337 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
BARON en Atje85, misschien een idee om weer terug ontopic te gaan?

aangezien ik een geen enkele bron kon vinden dat het om buitenlanders gaat pas ik de eerste post wel ff aan.
er is een nederlandse verdachte opgpakt direct na de de steekpartij. zondags is een 34 jarige irakees opgepakt. en afg donderdag heeft een 30 jarige irakees zichzelf aangegeven. deze heeft een smartshop in eindhoven en zit ruim in het geld. en gefluisterd wordt dat hij zn geld even weggesluisd heeft..
Oud 15-02-2003, 20:57
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Dat denk je alleen maar. Triest voor je dat zo weinig mensen jouw mening delen dat jij weet wat goed is voor de mensen
Op dit forum niet nee, gelukkig verkeer ik ook in kringen waar mensen geen pa of ma hebben waar ze hun handje kunnen ophouden en hard moeten werken voor hun geld. Hier heeft men geen tijd om populair links te zijn en delen de meeste mijn mening.

Dit verhaal zal jou en je rotary-vrienden uit het Gooi wel onbekend in de oren klinken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:00
BARON
BARON is offline
Citaat:
1337 schreef:
er is een nederlandse verdachte opgpakt direct na de de steekpartij. zondags is een 34 jarige irakees opgepakt. en afg donderdag heeft een 30 jarige irakees zichzelf aangegeven. deze heeft een smartshop in eindhoven en zit ruim in het geld. en gefluisterd wordt dat hij zn geld even weggesluisd heeft..
waar waren we gebleven...

Het is dus toch een buitenlander en hij kwam niet uit de beste kringen -> BARON - Atje 1-0
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:13
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
waar waren we gebleven...

Het is dus toch een buitenlander en hij kwam niet uit de beste kringen -> BARON - Atje 1-0
jij met je wel/niet buitenlander...

geef eens een zinnige reply, je kunt écht niets anders dan loze opmerkingen plaatsen en op de man spelen :/
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Minni schreef:

geef eens een zinnige reply, je kunt écht niets anders dan loze opmerkingen plaatsen en op de man spelen :/
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
Op dit forum niet nee, gelukkig verkeer ik ook in kringen waar mensen geen pa of ma hebben waar ze hun handje kunnen ophouden en hard moeten werken voor hun geld. Hier heeft men geen tijd om populair links te zijn en delen de meeste mijn mening.

Dit verhaal zal jou en je rotary-vrienden uit het Gooi wel onbekend in de oren klinken.
En je zei nog dat je mij zou negeren
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 16:59
BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef:

sorry, maar wie is hier ook al weer begonnen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
sorry, maar wie is hier ook al weer begonnen?
ik met erover posten, maar als reactie op jou.

jij dus.

en ik ben echt niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:08
BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef:
ik met erover posten, maar als reactie op jou.

jij dus.

en ik ben echt niet de enige.
Ik bedoel dat Atje hier constant begint met op de man te spelen. En verder is het wel degelijk van belang of het een buitenlander is of niet aangezien de discussie er ook over ging of buitenlanders vaak geweigerd worden bij een discotheek vanwege hun huidskleur/uiterlijk. Dat was hier dus duidelijk niet het geval, want deze Irakees deugde dus voor geen meter. Kortom: ik heb gelijk gekregen; het was geen lief allochtoontje dat door een gemene uitsmijter de deur is gewezen, maar een ordinaire Irakese crimineel die niks te zoeken had in die disco.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 00:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
Ik bedoel dat Atje hier constant begint met op de man te spelen. En verder is het wel degelijk van belang of het een buitenlander is of niet aangezien de discussie er ook over ging of buitenlanders vaak geweigerd worden bij een discotheek vanwege hun huidskleur/uiterlijk. Dat was hier dus duidelijk niet het geval, want deze Irakees deugde dus voor geen meter. Kortom: ik heb gelijk gekregen; het was geen lief allochtoontje dat door een gemene uitsmijter de deur is gewezen, maar een ordinaire Irakese crimineel die niks te zoeken had in die disco.
Leuk he, de schuld aan iemand anders geven

Pfff, jij kan dus echt niet begrijpend lezen. Of zie jij t woordje ''nederlandse'' niet?

Citaat:
1337 schreef:
Waarom Irakees? Er zat toch ook een NEDERLANDER bij
Waarom zeg je daar nix over?
Kennelijk zijn niet alle NLers lief zoals jij denkt met je kortzichtige gedachte.

Oja, bovendien ging de discussie niet zozeer over het weigeren van allochtonen, maar omdat jij er zo op geilt om allochtonen in een kwaad daglicht te stellen dacht jij dat t hier wel degelijk om ging.

Ordinair? Oja, natuurlijk zijn alle Irakezen zo, maar natuurlijk!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:37
AGH
AGH is offline
Beetje een wazige ‘welles-nietes, JIJ BEGON!’ discussie, maar dat terzijde.
BARON, ik hoop dat je blij bent dat het een Irakees is; is in ieder geval iemand blij met een steekpartij en een aantal gewonden.
Het nut van de verdere informatie over een smartshop begrijp ik niet helemaal, maar ik neem aan dat je wilt accentueren dat het om een ‘boefje’ gaat.
En is de rotary-club niet juist een broeinest van VVD’ers, belastingfraude (minder erg dan fietsendiefstal) en mensen uit beste kringen?

En Atje, de relativering komt natuurlijk van twee kanten.
Niet alle allochtonen zijn lief, niet alle Irakezen zijn ordinair.
Niet alle Irakezen zijn lief, niet alle Irakezen zijn ordinair.
Hetzelfde geldt voor Nederlanders of weet ik veel wat.
De kans bestaat dat deze bewuste Irakees inderdaad een ordinaire crimineel is, er wordt niet de suggestie gewekt dat alle Irakezen zo zijn.

Verder is het in deze discussie niet relevant of de geweigerde cafébezoeker buitenlands is of niet, het lijkt me in geen enkele discussie relevant.
Als je geweigerd hebt hebben de uitsmijters daar een grondige reden voor of juist niet, maar je hebt het ermee te doen.
Je kunt het meisje waar jij verliefd op bent ook forceren sex met je te hebben, maar dat lijkt mij ook niet echt de beste oplossing.
Zowel buitenlanders als Nederlanders worden regelmatig geweigerd in bepaalde café’s en er bestaan ook R&B café’s waar je als Nederlander niet welkom bent, tenzij je een broek van 2 bij 2 aanhebt, je petje scheef hebt staan, vraagt hoeveel doekoe’s de entree is en of er nog lekkere chica’s zijn om te scoren.
Uitsmijters van dat soort tenten zijn ook niet bepaald ‘down’ met Nederlanders.
En ook in ‘blanke café’s’ kunnen mensen van allerlei kleuren, culturen en afkomsten geweigerd worden; ik vind dat je daar gewoon vrede mee dient te hebben.
Inderdaad wel heel frustrerend en ik kan me enigszins voorstellen dat je het gevoel van machteloosheid om wilt buigen in een vorm van aanzien, maar kan me ook voorstellen dat je je wel 10 keer bedenkt voordat je een dozijn mensen neersteekt.

Dat een buitenlander uiteindelijk de dader is is natuurlijk compleet onbelangrijk, maar we houden zelf dit soort details in stand en niet alleen bij buitenlanders.
‘Zwerver steelt fiets’
‘Vrouw maakt promotie als arts’
‘Voetbalsupporters over de schreef in uitgaansgebied’
‘Irakees gebruikt mes bij ruzie’.

Goed dat de vermoedelijke dader is gepakt, buitenlander of niet en ik neem aan dat hij dezelfde straf krijgt als Nederlanders (of is dat oneerlijk BARON, omdat wij hier eerder waren?).
Ik ben nu al enige malen in Valkenswaard geweest en kan me heel goed voorstellen dat uitsmijters uit Valkenswaard het spuugzat zijn dat tientallen jongeren wekelijks voor onrust zorgen in, het ’s middags zo gemoedelijke, het uitgaansgebied.
Maar om nu weer mensen met kettingen en sportschoenen te weigeren in bepaalde café’s, dan wordt het wel heel druk in de Mallebabbe en andere vage karaoke-tentjes.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:

Waarom Irakees? Er zat toch ook een NEDERLANDER bij
Waarom zeg je daar nix over?
Kennelijk zijn niet alle NLers lief zoals jij denkt met je kortzichtige gedachte.

Misschien is daar wel niks over bekent ja sorry maar ik vind t een domme opmerking van je, als hij t wist zal ie t er vast bij bij gezet hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten