Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit verhaal zal jou en je rotary-vrienden uit het Gooi wel onbekend in de oren klinken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is dus toch een buitenlander en hij kwam niet uit de beste kringen -> BARON - Atje 1-0 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
geef eens een zinnige reply, je kunt écht niets anders dan loze opmerkingen plaatsen en op de man spelen :/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Pfff, jij kan dus echt niet begrijpend lezen. Of zie jij t woordje ''nederlandse'' niet? ![]() Citaat:
![]() Waarom zeg je daar nix over? Kennelijk zijn niet alle NLers lief zoals jij denkt met je kortzichtige gedachte. Oja, bovendien ging de discussie niet zozeer over het weigeren van allochtonen, maar omdat jij er zo op geilt om allochtonen in een kwaad daglicht te stellen dacht jij dat t hier wel degelijk om ging. Ordinair? Oja, natuurlijk zijn alle Irakezen zo, maar natuurlijk!! ![]() |
![]() |
|
Beetje een wazige ‘welles-nietes, JIJ BEGON!’ discussie, maar dat terzijde.
BARON, ik hoop dat je blij bent dat het een Irakees is; is in ieder geval iemand blij met een steekpartij en een aantal gewonden. Het nut van de verdere informatie over een smartshop begrijp ik niet helemaal, maar ik neem aan dat je wilt accentueren dat het om een ‘boefje’ gaat. En is de rotary-club niet juist een broeinest van VVD’ers, belastingfraude (minder erg dan fietsendiefstal) en mensen uit beste kringen? En Atje, de relativering komt natuurlijk van twee kanten. Niet alle allochtonen zijn lief, niet alle Irakezen zijn ordinair. Niet alle Irakezen zijn lief, niet alle Irakezen zijn ordinair. Hetzelfde geldt voor Nederlanders of weet ik veel wat. De kans bestaat dat deze bewuste Irakees inderdaad een ordinaire crimineel is, er wordt niet de suggestie gewekt dat alle Irakezen zo zijn. Verder is het in deze discussie niet relevant of de geweigerde cafébezoeker buitenlands is of niet, het lijkt me in geen enkele discussie relevant. Als je geweigerd hebt hebben de uitsmijters daar een grondige reden voor of juist niet, maar je hebt het ermee te doen. Je kunt het meisje waar jij verliefd op bent ook forceren sex met je te hebben, maar dat lijkt mij ook niet echt de beste oplossing. Zowel buitenlanders als Nederlanders worden regelmatig geweigerd in bepaalde café’s en er bestaan ook R&B café’s waar je als Nederlander niet welkom bent, tenzij je een broek van 2 bij 2 aanhebt, je petje scheef hebt staan, vraagt hoeveel doekoe’s de entree is en of er nog lekkere chica’s zijn om te scoren. Uitsmijters van dat soort tenten zijn ook niet bepaald ‘down’ met Nederlanders. En ook in ‘blanke café’s’ kunnen mensen van allerlei kleuren, culturen en afkomsten geweigerd worden; ik vind dat je daar gewoon vrede mee dient te hebben. Inderdaad wel heel frustrerend en ik kan me enigszins voorstellen dat je het gevoel van machteloosheid om wilt buigen in een vorm van aanzien, maar kan me ook voorstellen dat je je wel 10 keer bedenkt voordat je een dozijn mensen neersteekt. Dat een buitenlander uiteindelijk de dader is is natuurlijk compleet onbelangrijk, maar we houden zelf dit soort details in stand en niet alleen bij buitenlanders. ‘Zwerver steelt fiets’ ‘Vrouw maakt promotie als arts’ ‘Voetbalsupporters over de schreef in uitgaansgebied’ ‘Irakees gebruikt mes bij ruzie’. Goed dat de vermoedelijke dader is gepakt, buitenlander of niet en ik neem aan dat hij dezelfde straf krijgt als Nederlanders (of is dat oneerlijk BARON, omdat wij hier eerder waren?). Ik ben nu al enige malen in Valkenswaard geweest en kan me heel goed voorstellen dat uitsmijters uit Valkenswaard het spuugzat zijn dat tientallen jongeren wekelijks voor onrust zorgen in, het ’s middags zo gemoedelijke, het uitgaansgebied. Maar om nu weer mensen met kettingen en sportschoenen te weigeren in bepaalde café’s, dan wordt het wel heel druk in de Mallebabbe en andere vage karaoke-tentjes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|