Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2002, 19:52
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Daar heeft ieder levend wezen zo nu en dan last van. Verder ken je me niet, 'k zou het op prijs stellen als je je mening dus voor je hield. Dank je alvast.

Is een beetje moeilijk voor me te houden als je je zo expliciet opstelt als jou, Leonoor. Wat mij betreft even goede vrienden, maar je maakt het de tegenpartij wel heel moeilijk ...
Oud 01-01-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Is een beetje moeilijk voor me te houden als je je zo expliciet opstelt als jou, Leonoor. Wat mij betreft even goede vrienden, maar je maakt het de tegenpartij wel heel moeilijk ...
Fijn dat je het zo goed weet. Als je zelf ergens in zit zie je het ook niet zo. Ik houd er niet van als mensen mij de les denken te kunnen/mogen lezen, zeker niet als het op deze manier gaat. Maar dat lijkt me al wel duidelijk. Wat mij betreft is het hiermee afgedaan. Maar even goede vrienden niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 19:56
iamcj
iamcj is offline
Leonie
Oud 01-01-2002, 19:57
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Fijn dat je het zo goed weet. Als je zelf ergens in zit zie je het ook niet zo. Ik houd er niet van als mensen mij de les denken te kunnen/mogen lezen, zeker niet als het op deze manier gaat. Maar dat lijkt me al wel duidelijk. Wat mij betreft is het hiermee afgedaan. Maar even goede vrienden niet.
Pfff. Tot zover

Oud 01-01-2002, 19:58
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef:
Leonie
Kee, van jou kan ik het hebben.
Sorry allemaal. Sorry CJ. Sorry mezelf. Dag. Weltrusten.

En een fijne 1 januari.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 20:06
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Zo daar ben ik maar weer is na lange tijd

Op de manier waarop marcade zijn betoog houdt, zo goed bedoeld en misschien heeft hij ook wel gelijk, misschie niet. Maar op die manier is mijn oom zijn dochter bijna kwijt geraakt. Ze liep weg...
En die man die is superlief. En hij begrijpt het wel, maar hij luisterd niet, alleen maar goede bedoelingen, adviezen enz.
Hij kijkt vanuit zichzelf naar haar situatie hoe het in de toekomst is. En wat zij wil is begrip voor haar gedachte goed.

Tis niet hetzelfde maar ik zie het hier ook gebeuren. Er is geen begrip voor het standpunt van de ander. En zo kunnen mensen die het allerbeste met elkaar voorhebben toch uit elkaar groeien of ruzie krijgen.

Probeer naar elkaar te luisteren en elkaar te respecteren. De definitie van geluk is voor iedereen verschillend. De een wordt blij van z'n nieuwe playstation, de ander van een stukje brood, de ander van een knuffel.

Leef en laat leven.
Dat is heel triest, over je oom en zijn dochter.

Shackles is niet mijn dochter, ik kan haar niet verliezen. Het enige wat ik kan doen, is proberen haar te begrijpen.

Ieder heeft zijn/haar eigen geluk. Ik kan het begrijpen dat voor iemand dat is, een playstation, ik kan begrijpen dat het voor iemand anders is, een stukje brood. Maar ieder van die personen heeft eigenwaarde, is gelukkig, met zichzelf en met andere. Ze zouden niet zichzelf snijden... . .. toch ?!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 20:09
Juliah
Juliah is offline
Ook zonder gevoel voor eigenwaarde kan je gelukkig zijn.
Oud 01-01-2002, 20:11
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Denk je? Hoe kan je echt gelukkig zijn, als je al niet gelukkig met jezelf bent?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 20:12
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Denk je? Hoe kan je echt gelukkig zijn, als je al niet gelukkig met jezelf bent?

Omdat je ook prima gelukkig kunt zijn met anderen.
Oud 01-01-2002, 20:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Ik wou hierop ingaan, maar laat het voor wat het is.

*daar gaat mijn topic*

Na ja, have fun
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 20:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Omdat je ook prima gelukkig kunt zijn met anderen.
Maar zonder anderen, ben je dus niet gelukkig. ..

Je bent afhankelijk . . . van andere mensen . . .
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 20:59
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Ieder heeft zijn/haar eigen geluk. Ik kan het begrijpen dat voor iemand dat is, een playstation, ik kan begrijpen dat het voor iemand anders is, een stukje brood. Maar ieder van die personen heeft eigenwaarde, is gelukkig, met zichzelf en met andere. Ze zouden niet zichzelf snijden... . .. toch ?!

[/B]
En toen liep ze weg..., soms moet je de gedachtegang van een ander ook als die niet klopt in jouw ogen accepteren. Het gaat niet om gelijk, iedereen heeft gelijk en iedereen heeft ongelijk. Voor sommmige mensen is hoop al geluk.

En eigenwaarde is er niet in 1 keer, dat heeft heel veel tijd nodig, eigenwaarde krijg je weer door dingen die je bereikt, doordat mensen om je geven in je geloven.
En als je iets bereikt, hoe klein ook en je kan daar trots op zijn, dan ben je bezig aan het bouwen van eigenwaarde. En dan kan een klein dingetje als naar het postkantoor terwijl je dat niet durft je gelukkig maken op dat moment.
En even later kom je iemand tegen en die herinnerd jou aan hoe je vroeger was en dat komt weer boven, want dat is niet in keer weg. En dan komt de rest ook weer, wat je nog niet hebt verwerkt en dan val je terug.
Maar als je dan de kracht hebt om toch weer verder te klimmen, toch weer soms trots te zijn.
Wie zegt dat je niet gelukkig kan zijn op de ladder naar geluk.
Oud 01-01-2002, 21:23
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
113 replies waarvan er ongeveer 105 off-topic zijn
ik weet niet hoor maar, waar maken jullie je nou druk om???????

iedereen heeft ze eigen manier van leven, de 1 wil meer humor, de ander heeft niet zoveel behoefte aan humor, in een paar replies maakt Shackles duidelijk dat ze zich wel goed voelt, stukken beter ivm vroeger en dan gaan jullie erover discussieren of zij zich wel gelukkig mag voelen op die manier?????

deze topic gaat steeds meer de kant op van 't onzin forum

*confused till the bone*
Oud 01-01-2002, 21:29
Marcade
Marcade is offline

Citaat:
Wie zegt dat je niet gelukkig kan zijn op de ladder naar geluk.
Hoe kan je gelukkig zijn als je er nog naar toe moet klimmen?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
BoRNLoZeR schreef:
113 replies waarvan er ongeveer 105 off-topic zijn
ik weet niet hoor maar, waar maken jullie je nou druk om???????

iedereen heeft ze eigen manier van leven, de 1 wil meer humor, de ander heeft niet zoveel behoefte aan humor, in een paar replies maakt Shackles duidelijk dat ze zich wel goed voelt, stukken beter ivm vroeger en dan gaan jullie erover discussieren of zij zich wel gelukkig mag voelen op die manier?????

deze topic gaat steeds meer de kant op van 't onzin forum

*confused till the bone*
Jah, misschien moet ik maar een nieuw topic beginnen. 'k heb dat niet gedaan omdat ik shackles niet zo op de kijk wilde zetten. Maar 'k stop er wel mee nu weer, met reageren.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 23:33
@pie
@pie is offline
(bedoeld voor shackless, hele topic boeit me eigenlijk niet, behalve haar verhaal...)

*brok in keel*

tis lang geleden dat het verhaal van iemand me zo aan heeft gegrepen.. misschien omdat het soms bestwel op het mijne lijkt..

(k)...

[Dit bericht is aangepast door @pie (02-01-2002).]

[Dit bericht is aangepast door @pie (02-01-2002).]
Oud 02-01-2002, 06:29
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Hoe kan je gelukkig zijn als je er nog naar toe moet klimmen?

Ik dacht dat ik dat had uitgelegd maar ja, daar gaat het niet om. Je dringt mensen jouw standpunt op, omdat jij er van overtuigd bent dat het waar is. Hun zijn er van overtuigd dat hun eigen standpunt waar is.
Niet iedereen denkt hetzelfde, of wil hetzelfde denken.

Als 2 mensen in een andere godsdienst geloven, de Christenen zijn van mening dat zij de echte god hebben, andere geloven in Bhoeda. God is waarheid voor ons, maar wie zijn wij om iedereen op te wereld maar te gaan bekeren omdat wij denken dat het goed is. In in dit geval is geluk net zo'n vaag begrip als god. Probeer gewoon van elkaar te leren en te accepteren. Een discussie van god woont in de hemel of god woont in de wolken is volkomen nutteloos.
Dat probeert iedereen je uit te leggen hier, niet of je wel of niet gelukkig kan zijn. Daarom probeer ik het ook maar met een ander voorbeeld.

Oud 02-01-2002, 06:37
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Niemand hier kan me recht toe, recht aan, uitleggen waarom iemand met zelfwaarde zichzelf zou snijden, en met zo'n leven/zelfwaarde gelukkig is.
Hoe kan je nu op zo'n manier aan een discussie beginnen waar 2 mensen het niet met elkaar eens zijn. Mijn god is waarheid en die van jou, dat kan niet want die van mij zegt anders. Punt

Kijk is naar jezelf en niet vanuit jezelf.
Oud 02-01-2002, 07:05
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Hoe kan je nu op zo'n manier aan een discussie beginnen waar 2 mensen het niet met elkaar eens zijn. Mijn god is waarheid en die van jou, dat kan niet want die van mij zegt anders. Punt

Dus jij vind iemand die snijdt gelukkig?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 07:14
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Misschien was je niet confused als je las wat er staat. Lees mijn 3 of 4 repleys is een keer of 3 door, denk er is over na en als je dan nog met dezelfde vraag als hierboven zit, dan geef ik het op.

Oud 02-01-2002, 07:31
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Misschien was je niet confused als je las wat er staat. Lees mijn 3 of 4 repleys is een keer of 3 door, denk er is over na en als je dan nog met dezelfde vraag als hierboven zit, dan geef ik het op.

't is wel zo. Jij beweert dat iemand die 'opklimt naar de ladder van geluk', terugvallen daargelaten, ook gelukkig kan zijn. Ergo; iemand die snijdt, kan volgens jou gelukkig zijn...

Volgens mij nog steeds een waanidee, maar goed. Jouw definitie van geluk wijkt af van de mijne.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 07:40
Juliah
Juliah is offline
Iemand die niet snijdt is toch ook niet oonvoorwaardelijk gelukkig? Of wel soms? Waarom zou iemand die snijdt dan wel onvoorwaardelijk ongelukkig zijn? Er zit zoveel tussen gelukkig en ongelukkig zijn. Ik vind ook dat iamcj dat heel mooi zei 'Wie zegt dat je niet gelukkig kan zijn op de ladder naar geluk.' Als je al zo veel achter je hebt gelaten, dan kun je zeker gelukkig zijn met wat je nu wel hebt. Je kent maar één kant van het 'verhaal', ik denk dus dat je niet te hard en niet te standvastig moet oordelen, je weet de andere kant niet, hoe kun je er dan zo van overtuigd zijn het beter te weten dan mensen die die kant ervan wel kennen?
Oud 02-01-2002, 07:50
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Je kent maar één kant van het 'verhaal', ik denk dus dat je niet te hard en niet te standvastig moet oordelen, je weet de andere kant niet, hoe kun je er dan zo van overtuigd zijn het beter te weten dan mensen die die kant ervan wel kennen?
Na ja, mijn verstand en mijn gevoel zijn momenteel in conflict

De ene kant zegt: je denkt hier op een bepaalde manier over en je bent het niet eens met hun (ze hebben het geluk immers nog niet bereikt). De andere kant zegt: laat het voor wat het is, want je schiet er niets mee op (je maakt alleen maar dingen kapot).

*probeert te zwijgen*
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 08:44
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marc S schreef:

't is wel zo. Jij beweert dat iemand die 'opklimt naar de ladder van geluk', terugvallen daargelaten, ook gelukkig kan zijn. Ergo; iemand die snijdt, kan volgens jou gelukkig zijn...

Volgens mij nog steeds een waanidee, maar goed. Jouw definitie van geluk wijkt af van de mijne.

Het gaat niet om de definitie van geluk. Het gaat om het bord voor jullie kop, misschien snap je het zo

Ja maar, ja maar, ja maar....
Oud 02-01-2002, 08:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Het gaat niet om de definitie van geluk. Het gaat om het bord voor jullie kop, misschien snap je het zo

Grrr...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 08:58
iamcj
iamcj is offline
Oud 02-01-2002, 09:42
Marcade
Marcade is offline
Een ding dat me zo frustreert hier is dat iedereen op/aanmerkingen heeft over mij en Marc S, terwijl het enige wat ik en Marc S doen, is gewoon 'onze' visie vertellen.

We proberen te begrijpen wat jullie visie is, maar jullie beginnen 'allemaal' te kankeren op het feit dat ik iets opdring, dat ik een bord voor mijn kop heb, dat ik een eikel ben.

Lekker zijn jullie.

Dus als jullie leraar zijn en leerlingen snappen het niet, gaan jullie die leerlingen ook uitschelden?

Misschien is er miscommunicatie, maar ik ben tenminste niet degene die de ander erop gaat beoordelen hoe die is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:29
iamcj
iamcj is offline
Jij zegt: Iemand die geen eigenwaarde heeft kan niet gelukkig zijn.
De rest vind: Jij kan niet bepalen of ik gelukkig ben of niet.
Jij zegt: Maar toch kan je niet gelukkig zijn
Rest: Ik kan wel gelukkig zijn, maar het gaat er om dat jij dat zo ie zo niet kan bepalen of vinden.
Jij zegt: Maar toch kan je niet gelukkig zijn

Frustratie.

Vaak heb je wel gelijk dat mensen zich zelf iets voor houden om ergens mee om te kunnen gaan. Maar dit is 1 van de weinige dingen waarover ik mee kan praten.

Laat ik het zo stellen. Op het moment dat een persoon zonder eigenwaarde gelukkig is heeft hij even het gevoel van eigenwaarde.

Misschien zit het zo wel
Oud 02-01-2002, 10:55
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Jij zegt: Iemand die geen eigenwaarde heeft kan niet gelukkig zijn.
De rest vind: Jij kan niet bepalen of ik gelukkig ben of niet.
(iemand = de rest) <-> Automatisch?

Vandaar mijn nieuwe topic. De stelling nog eens, maar nu zonder dat er iemand mee bedoeld is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 12:04
Mef
Mef is offline
ik dacht eigenlijk niet zoveel tijdens de jaarwisseling. had zoiets van: goh, wat hypocriet eigenlijk. zoals altijd om 00:00 u. breekt er een nieuwe dag aan en waarom is 1 januari nou zo bijzonder? nieuwe jaren komen ook gewoon met de tijd. dan denk ik niet extra na over wat ik nou gedaan heb het afgelopen jaar ofzo.

om maar even terug te komen op de topic...

[Dit bericht is aangepast door Mef (02-01-2002).]
Oud 02-01-2002, 12:08
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
om maar even terug te komen op de topic...

Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 19:03
star9
star9 is offline
Ik dacht terug aan het rotjaar 2001 en
aan het feit dat het tegelijkertijd het
mooiste jaar van mn leven tot nu toe is.

Ik heb dus om 12 uur even heel hard staan
huilen in de armen van mn superlieve
spaceknulliebullie.
Omdat hij me dit jaar zo gelukkig heeft
gemaakt, omdat mn studie in de soep liep,
om zoveel dingen. Zowel negatief als positief.
Vooral positief gelukkig.
Voelde me gek genoeg heel erg gelukkig op
dat moment.
Omdat ik bij Matt was.. ik was veilig..
en geliefd..
Oud 02-01-2002, 19:26
Anne
Anne is offline
Ik keek terug op een verschrikkelijk jaar, een jaar waarin ik mezelf beter heb leren kennen, een jaar waarin ik niet meer het naïeve meisje was, maar juist heel erg ongelukkig met mezelf. Nu kijk ik vooruit. Ik wil dat het beter gaat, ik wil mezelf weer accepteren... ik weet alleen niet of het gaat lukken!
Oud 02-01-2002, 19:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
star9 schreef:
Omdat ik bij Matt was.. ik was veilig..
en geliefd..
*stil*
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 11:01
Anne
Anne is offline
Sorry, ik kwam er zomaar opeens tussen met mijn ervaring. Ik had de 'discussie' hiervoor nog niet gelezen. Nu wel en ik heb er maar één ding over te zeggen:

Laat mensen zelf beslissen of ze gelukkig zijn of niet. Geluk is geen feit, maar een mening. Als iemand zichzelf gelukkig vindt, wie ben jij dan om te zeggen dat jij het daar niet mee eens bent? Dat die persoon volgens jou niet gelukkig is, omdat ze zichzelf heeft gesneden? Gelukkig zijn gevoelens persoonlijk en is dat iets dat alleen op jezelf slaat en niet op anderen! Jij weet hoe je je voelt, anderen weten dat niet. Je kunt het ze proberen uit te leggen, maar als dat niet lukt moet je geen moeite meer doen... want het is niet jouw schuld!

Ik heb gezegd, het slaat vast nergens op, maar dat doet er niet toe.
Oud 03-01-2002, 11:03
Anne
Anne is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Ga ik toch weer reageren

Als jij de reply's van Sofie goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ze wel degelijk gelukkig is. Ze zegt het zelf! Waarom zou je daaraan twijfelen? Omdat jij denkt dat iemand niet gelukkig kan zijn als hij/zij snijdt... uit ervaring weet ik dat je dan nog gelukkig kan zijn, hoe vreemd het ook klinkt!
Doe toch niet zo moeilijk!
Oud 03-01-2002, 11:10
Lindatje
Lindatje is offline
Meestal keek ik altijd terug enzo, maar dit jaar eigenlijk niet...ik dacht niet vooruit maar ook niet achteruit...de tijd leek gewoon even lekker stil te staan. Ik heb nog geen een jaarwisseling gehad dat ik me zo goed gevoeld heb (behalve door jou gezeik even Di, bedankt...NOT) en dat gevoel is tot de dag van vandaag doorgegaan! Heel raar....
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 11:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Anneee schreef:
*snip*
Ik zou er een hele discussie aan kunnen wijden, mensen op hun tenen trappen en dit hele forum in rep en roer brengen...

In plaats daarvan laat ik het liever hierbij: ik heb mijn mening gegeven en mijn standpunt is en blijft dat zo iemand alles behalve gelukkig is. Hij/zij mag zich misschien in tijden af en toe gelukkig voelen, maar is niet gelukkig in de grote zin van het woord. Ik zie het snijden als een teken van wanhoop tijdens het mogelijke besef daarvan...

En daar blijf ik bij

Jij mag misschien van andere mening zijn, maar dit is de mijne. Ik vind het eigenlijk jammer om er een verhitte discussie over te voeren...

En nu heb ik wederom ook gesproken
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 18:22
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
@pie schreef:
(bedoeld voor shackless, hele topic boeit me eigenlijk niet, behalve haar verhaal...)

*brok in keel*

tis lang geleden dat het verhaal van iemand me zo aan heeft gegrepen.. misschien omdat het soms bestwel op het mijne lijkt..

(k)...
Take Care

x

Reageren

Regels voor berichten