Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 21:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
nare man schreef:
Krijgen we dát weer.

'Nee hoor, mensen die VMBO doen zijn hartstikke slim, het valt alleen niet op omdat ze zo dom doen'.
Nou, ik doe nu ook havo terwijl ik volgens de cijfertjes en mn leraren makkelijk gymnasium zou kunnen doen. toch moet ik nu al moeite doen op school omdat ik niet tegen die druk kan en eigenlijk allang in een psychiatrische instelling had moeten zitten omdat ik eigenlijk niet eens kan functioneren op het normale onderwijs (aldus een psycholoog die ooit 'ns onderzoek heeft gedaan naar mn onderpresteren.) .
Dus er zijn situaties waarbij de dingen anders zijn dan iedereen maar aanneemt. Ik heb ook op gymnasium gezeten en daar zaten een behoorlijk aantal mensen die imho volslagen achterlijk waren. Tja..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 21:06
Zazoo
Zazoo is offline
Ik denk dat het wel uitmaakt omdat je niet goed met elkaar kan praten als de niveaus erg verschillen, maar als iemand een lagere opleiding heeft maar wel intelligent is maakt het niet uit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:11
Thomas
Thomas is offline
Ik denk niet dat je dat op die manier moet zeggen. Tuurlijk speelt niveau wel erg mee binnen een relatie. Maar er zijn zeker ook mensen die de instelling niet hebben om een hogere opleiding te doen.

Probeer je te zeggen dat de culturen die je tegenkomt op de verschillende opleidingsniveaus te ver van elkaar verschillen, dan vind ik wel dat je gelijk hebt. De algehele cultuur op een VBO school is nu eenmaal anders.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:34
mylentje
mylentje is offline
Ik ben het deels met de stelling eens aangezien mensen van VMBO bv bij sommige dingen heel anders er tegen aan kijken.

Ik bedoel ik doe dan VWO en bij ons op school hebben we alleen HAVO en VWO, en je ziet al zo'n groot verschil van mentaliteit tussen HAVO en VWO. Zulke grote verschillen over hoe ze over dingen denken, niet allemaal natuurlijk maar toch wel veel.

Mn broertje doet VMBO en hoe hij denkt enzo is weer heel anders dan bij ons.

Natuurlijk hoef je niet precies hetzelfde over dingen te denken maar ik heb soms het id dat lager opgeleiden niet echt over veel dingen nadenken, terwijl ik dat wel doe dus dan lijkt me het ookl leuker als ik dan een relatie met iemand heb die ongeveer op het zelfde niveau over dingen nadenkt als ik.
Oud 04-03-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
mylentje schreef:
Natuurlijk hoef je niet precies hetzelfde over dingen te denken maar ik heb soms het id dat lager opgeleiden niet echt over veel dingen nadenken, terwijl ik dat wel doe dus dan lijkt me het ookl leuker als ik dan een relatie met iemand heb die ongeveer op het zelfde niveau over dingen nadenkt als ik.
Ze denken er wel over na, maar omdat ze vaak niet voldoende feitenkennis hebben komen ze tot een conclusie die niet op waarheid berust.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:49
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
mjah, ik vond het niet moeilijk, mbo ook niet, maar ik kwam gewoon nooit naar school, deed niks eraan, spijbelde, en nu doe ik hele dag niks
En nog noem je jezelf slim...
Oud 05-03-2003, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
En nog noem je jezelf slim...
slimheid kan je neit alleen meten op niveau.,.

ik bedoel, jij presteert ook veel beter als het onderwerp jou boeit... nou wat als de hele school hem niet boeit.. is hij dan meteen dom???
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

ik bedoel, jij presteert ook veel beter als het onderwerp jou boeit... nou wat als de hele school hem niet boeit.. is hij dan meteen dom???
Slim != Intelligent.

Hij is dom, omdat hij in zijn eigen nadeel handelt.

Je hebt dom en je hebt dom
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:22
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
******** schreef:

Ja. Blijkt wel uit het feit dat ie nu de hele dag thuis zit.
Reageren

Regels voor berichten