Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 09:48
chris9 tje
chris9 tje is offline
solidariteit moet wel twee kanten op werken
het is te vaak zo dat mensen die geld van de rijken willen krijgen een diepe minachtig of jaloezie ten opzichte van diezelfde rijken hebben. Natuurlijk kunnen rijken best wat geld kwijt en zijn er mensen die dat nodig hebben. Maar je kunt niet altijd blijven zeggen: zij hebben geld en ik niet en ik ben zielig en zij zijn stom, kom hier met je geld. (calimero spelen) De rijken krijgen vaak te weinig waardering van de mensen voor wie zij veel geld betalen.

Natuurlijk hoeven die mensen niet op hun blote knietjes de rijken te bedanken, maar een beetje meer verdraagzaamheid ten opzichte van elkaar is toch niet teveel gevraagd?

(en dan niet komen met: laat zij mij eerst maar eens waarderen enzo... we zitten niet meer op de kleuterschool en een beter milieu begint bij jezelf)

maar sorry, dit heeft niet zoveel meer te maken met studiefinaciering enzo
Oud 19-02-2003, 11:35
NN
NN is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dat is zeer duidelijk, alleen al door de negatieve reacties, en we hebben ons denkbeeld neergezet, heel leuk en aardig maar de regering gaat echt niet hier kijken wat wij ervan vinden
Nee, daar heb je gelijk in. Maar als er een bezuinigingsmaatregel zal worden doorgevoerd moeten we dus (weer) naar Den Haag/Zoertermeer/Amsterdam/andere actieplaats.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 11:45
NN
NN is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

Nee [/B]
Wil je dan uitleggen wat jouw hele verhaal over dat de vrije marktwerking in het OV met het onderwijs te maken heeft? (Anders gezegd; wat heeft bus 171 te maken met de onafhankelijkheid van Bunna's schooltje?)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 12:30
PrimRose
PrimRose is offline
Topambtenaren van zes ministeries hebben de kabinetsinformateurs voorgesteld het collegegeld te verdubbelen naar bijna 2900 euro en de studiefinanciering niet langer een gift te doen zijn, maar een lening. De maatregelen leveren het rijk een besparing van 700 miljoen euro per jaar op.

a) ik ben het totaal niet eens met dit advies (maar ja, wie wel?)
b) maar denken jullie nou echt dat ze hier in Den Haag serieus over gaan nadenken? Ik bedoel, een of andere malloot heeft gewoon eens berekend hoeveel het zou schelen als we geen stufie-gift meer zouden hebben en het collegegeld zouden verdubbelen. Maar er is duidelijk niet nagedacht over de gevolgen van zo'n maatregel. Als men er over had nagedacht, zouden ze er achter zijn gekomen, dat dit idee zoveel negatieve gevolgen heeft (getuigen de reacties op dit topic) dan hadden ze het in de eerste plaats al niet geadviseerd.
Het is gewoon "the time of season":
Eens in de zoveel jaar staat de stufie wel eens ter discussie, eens in de zoveel jaar staat de ov wel eens ter discussie. En nu is die tijd weer eens aangebroken.
Maar er verandert nooit wat, tis zoals veel dingen in de politiek: Veel blabla en weinig doen.

Dus we kunnen met z'n allen weer rustig slapen. De kans dat dit advies serieus genomen wordt is wel heeeeeeeeeeeeel erg klein.
Oud 19-02-2003, 14:24
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
NN schreef:
Wil je dan uitleggen wat jouw hele verhaal over dat de vrije marktwerking in het OV met het onderwijs te maken heeft? (Anders gezegd; wat heeft bus 171 te maken met de onafhankelijkheid van Bunna's schooltje?)
Ik: Probleem is dat "verhoging van efficiency" ook vaak gepaard gaat met een verlaging van de kwaliteit -->zie het OV.

Unex: Die situatie is absoluut niet te vergelijken. +verhaal over de NS

Ik: Ik doelde meer op het busvervoer + verhaaltje over geprivatiseerde bussen en de nadelen

Unex: Verhaal over aanbesteding

Ik: Da's geen volledige vrije marktwerking (=gaat misschien niet op voor scholen)
Oud 19-02-2003, 15:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
De regering beslist hoor, niet de 1e of 2e kamer.
De 2e kamer CONTROLEERT de regering.
Volgens mij zal er een wet aangepast of vernieuwd moeten worden, en zijn de 1e en 2e kamer dan wel degelijk mede beslissers.
Reageren

Regels voor berichten