Advertentie | |
|
![]() |
|
Topambtenaren van zes ministeries hebben de kabinetsinformateurs voorgesteld het collegegeld te verdubbelen naar bijna 2900 euro en de studiefinanciering niet langer een gift te doen zijn, maar een lening. De maatregelen leveren het rijk een besparing van 700 miljoen euro per jaar op.
a) ik ben het totaal niet eens met dit advies (maar ja, wie wel?) b) maar denken jullie nou echt dat ze hier in Den Haag serieus over gaan nadenken? Ik bedoel, een of andere malloot heeft gewoon eens berekend hoeveel het zou schelen als we geen stufie-gift meer zouden hebben en het collegegeld zouden verdubbelen. Maar er is duidelijk niet nagedacht over de gevolgen van zo'n maatregel. Als men er over had nagedacht, zouden ze er achter zijn gekomen, dat dit idee zoveel negatieve gevolgen heeft (getuigen de reacties op dit topic) dan hadden ze het in de eerste plaats al niet geadviseerd. Het is gewoon "the time of season": Eens in de zoveel jaar staat de stufie wel eens ter discussie, eens in de zoveel jaar staat de ov wel eens ter discussie. En nu is die tijd weer eens aangebroken. Maar er verandert nooit wat, tis zoals veel dingen in de politiek: Veel blabla en weinig doen. Dus we kunnen met z'n allen weer rustig slapen. De kans dat dit advies serieus genomen wordt is wel heeeeeeeeeeeeel erg klein.
||
Citaat:
Unex: Die situatie is absoluut niet te vergelijken. +verhaal over de NS Ik: Ik doelde meer op het busvervoer + verhaaltje over geprivatiseerde bussen en de nadelen Unex: Verhaal over aanbesteding Ik: Da's geen volledige vrije marktwerking (=gaat misschien niet op voor scholen)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|