Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2002, 21:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Doc schreef:
Ps: Marcade het is kippenkont volgens de nieuwe spelling...(geen reactie nodig)
Kippenkont. Ok. Dank u.

En wat bedoel je met "(geen reactie nodig)"

Advertentie
Oud 24-03-2002, 21:42
Verwijderd
De oude spelling was veel logischer

Je hebt 1 kip en 1 kont, dus een kippekont. Nu is het: het is 1 soort kont, een kont van kippen .. dus kippenkont :/

Pfff, waar gaat het toch heen met de wereld?
Oud 24-03-2002, 22:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
De spelling van een woord is heel interessant, maar staat volkomen los van mijn stelling (die wel wordt bestreden, maar niet ontkracht).
Oud 25-03-2002, 08:15
de abt van sion
Ik blijf vinden dat depressiviteit een vorm van aandachttrekkerij is. Men zoekt de aandacht die men vroeger thuis niet kreeg, nu bij de psychiater. Het zou veel goedkoper en motiverender zijn om het geld dat men nu in de psychiater investeert, in boeken te steken en te gaan studeren. Een volwassen houding aankweken in plaats van te blijven hangen in een aangeprate traditie.
Oud 25-03-2002, 10:04
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik blijf vinden dat depressiviteit een vorm van aandachttrekkerij is. Men zoekt de aandacht die men vroeger thuis niet kreeg, nu bij de psychiater. Het zou veel goedkoper en motiverender zijn om het geld dat men nu in de psychiater investeert, in boeken te steken en te gaan studeren. Een volwassen houding aankweken in plaats van te blijven hangen in een aangeprate traditie.
*joins the club*
Oud 25-03-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
En toch getuigen die pure afzeik-replies van een ongelooflijke kortzichtigheid. Een teken van zwakte is het niet willen praten over je probleem met iemand die een afwijkende mening heeft. Jullie moeten dus zielig gevonden worden, anders worden jullie kwaad. In feite dus wel aandachttrekkerij, hoewel je zelf stellig het tegendeel zult beweren, maar het gaat onbewust.

Ja! Dat is nou precies hoe ik voel maar wat ik niet kon verwoorden. You da man
Oud 25-03-2002, 10:23
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Ze kunnen er inderdaad vaak niets aan doen, dat ze iets vreselijks meemaken, maar ze kunnen wel iets doen aan hun reactie erop. De draai om de oren is uiteraard symbolisch bedoeld. Maar wel gemeend.
2) Een dal is om uit omhoog te klimmen, niet om lui in te blijven rondhangen. Ik verwijt deze mensen luiheid, of erger: laksheid. Laat ze toch eens in actie komen.

......ik kan me zo boos maken om zulke k*t opmerken. volgens mij zit er bij jou echt een steekje los.!

maar goed ik gaat hier vrder niet op in, kleintje

*hoe durf je trouwens zoiets te zeggen*

de pubertijd is moeilijk om uit te komen he sterkte ermee
Oud 25-03-2002, 10:27
tacidvs
tacidvs is offline
Ik heb na het lezen van deze drie pagina's met replies een paar dingen op te merken:

1 Ik denk dat depressieve mensen eerder dan niet-depressieve mensen geneigd zijn op Psych te gaan zitten, waardoor het lijkt of de boel vergeven is van ze. Ik ken niet één depressief persoon, behalve dan hier op het forum, maar hoe goed ken ik die nou?

2 Het is inderdaad frappant dat depressieve mensen zich gaan snijden, nog niemand heeft daar een in mijn ogen afdoende verklaring voor gegeven.

3 Ik vind het vreemd dat mensen niet van hun psychiater, psychotherapeut of wat er nog meer van dat soort zielenknijpers rondloopt, afkomt. Je begint er aan, maar je zult het heel je leven lang nodig hebben. Ja, dan wordt depressieviteit de grootste ziekte van de wereld.

4 De tegenstanders van de Abts stelling zijn vaak beter in staat hun emoties dan hun argumenten te uiten.
Oud 25-03-2002, 10:41
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Een topic zoals dit beginnen. Dat is pas een vorm van aandacht trekkerij.

Wat boeit het nou, dat het een vorm van aandacht trekkerij is. Het is ook een psychisch zwak punt in de geest van de mens, waar niet iedereen uit kan komen zonder hulp van medemens.

je behandelt het alsof mensen ervoor kiezen om depressief te worden, en dat ze kunnen kiezen om eruit te komen. En daarmee maakt je veel mensen ontiegelijk boos, en weinig mensen zijn niet zo dom, dat ze dat niet realiseren dat je met zulke spreuken boze mensen krijgt.

Kijk maar naar Pim Fortuyn. Die zit ook zulke onzinnige uitspraken te doen, waarschijnlijk alleen maar omdat die daarmee ontiegelijke aandacht krijgt van de media, en omdat hij weet dat het gros van de mensen domme volgende schapen zijn.

Dit hele topic is aandachttrekkerij van iemand die eigenlijk geen ene reet weet van depressiviteit.
Oud 25-03-2002, 18:33
de abt van sion
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik heb na het lezen van deze drie pagina's met replies een paar dingen op te merken:

1 Ik denk dat depressieve mensen eerder dan niet-depressieve mensen geneigd zijn op Psych te gaan zitten, waardoor het lijkt of de boel vergeven is van ze. Ik ken niet één depressief persoon, behalve dan hier op het forum, maar hoe goed ken ik die nou?

2 Het is inderdaad frappant dat depressieve mensen zich gaan snijden, nog niemand heeft daar een in mijn ogen afdoende verklaring voor gegeven.

3 Ik vind het vreemd dat mensen niet van hun psychiater, psychotherapeut of wat er nog meer van dat soort zielenknijpers rondloopt, afkomt. Je begint er aan, maar je zult het heel je leven lang nodig hebben. Ja, dan wordt depressieviteit de grootste ziekte van de wereld.

4 De tegenstanders van de Abts stelling zijn vaak beter in staat hun emoties dan hun argumenten te uiten.
Dank je voor je reactie.

Oud 25-03-2002, 18:41
de abt van sion
Citaat:
Marcade schreef:
1) Inderdaad, maar mijn vorm van aandachttrekkerij is er een die een positief karkater heeft.
2) Je tweede opmerking is onduidelijk. Wil je die nog eens uitleggen?
3) Veel mensen lijken er inderdaad voor te kiezen. En: hun boosheid kan hen prikkelen tot het aanbrengen van verbeteringen in hun eigen dichtgeslibde karakter. En vergeet niet: er zijn ook heel wat niet depressieve mensen boos op jarenlang weinig uitvoerende zogenaamde depressieven.
4) Ik wens niet te worden vergeleken met Pim Fortuyn. Ik probeer met een positief-gerichte energie een negatieve traditie zoal niet te doorbreken, dan toch bespreekbaar te maken. Dit kan voor iedereen positief zijn.
5) Wie weet overal alles van? Een politicus? En toch hoor je iedereen over van alles praten. Ik probeer dat in ieder geval op een zinnige en constructieve manier te doen. Bevalt je dat niet? Jammer dan, dan heb jij een minder democratische houding dan ik.
Oud 25-03-2002, 18:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
5) Wie weet overal alles van? Een politicus? En toch hoor je iedereen over van alles praten. Ik probeer dat in ieder geval op een zinnige en constructieve manier te doen. Bevalt je dat niet? Jammer dan, dan heb jij een minder democratische houding dan ik.
Een democratische houding begint met goed te praten en te kijken naar de medemens. Iemand die zegt dat een depressieveling zich aanstelt, doet dat duidelijk dus niet.
Oud 25-03-2002, 19:08
de abt van sion
Citaat:
Marcade schreef:
Een democratische houding begint met goed te praten en te kijken naar de medemens. Iemand die zegt dat een depressieveling zich aanstelt, doet dat duidelijk dus niet.
Als je je huiswerk wat beter had gedaan, had je gelezen dat ik hierboven al een onderscheid heb gemaakt tussen verschillende soorten depressieven.
Onder de tweede soort bevindt zich - jammer voor jou - een grote groep aanstellers.
Jammer? Ja, want zonder dat ze het weten, brandmerken ze zichzelf voor het leven. En wat erger is, er is een kaste van psychologen en -iaters die deze traditie met het grootste enthousiasme in stand houden.
Dat vind ik verwerpelijk.

Oud 25-03-2002, 19:37
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Er zijn van die mensen die aandacht nodig hebben. Die zijn dan zogenaamd wat depressief. Dan zijn er mensen die geen aandacht nodig hebben maar echt in een dipje zitten. Zo'n dipje duurt meestal niet lang. Maar dan zijn er ook nog mensen (en die zijn er maar weinig), die "echt" depressief zijn. Dat is echt kut en duurt lang, en duurt ook lang om er van af te komen. En als dat zelfs lukt dan blijft het nog je hele leven bij hangen. Nogmaals de mensen die echt depressief zijn, zijn er maar weinig. De meeste mensen die hier aankomen zetten dat ze depressief zijn, zijn meestal nummer 2. Echt een dipje, maar duurt kort en is lang niet zo erg als nummer 3. Dus depressief zijn is in feite dus helemaal geen onzin. Het enige onzin is wat jij denk ik bedoeld zijn nummer 1 en 2.
Oud 25-03-2002, 19:47
Verwijderd
Dat is nu net het punt. Veel mensen roepen heel gauw dat ze depressief zijn, willen het ook zijn, terwijl ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.

Een vriendin van mij noemt zich manisch depressief. Ze heeft af en toe een dip en af en toe is ze 'normaal'.
... Dat heet toch puberteit, of niet?!

Ik denk dat met name de mensen die heel heftig op deze stelling reageren, zich bijzonder aangesproken voelen.
Oud 25-03-2002, 19:56
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als je je huiswerk wat beter had gedaan, had je gelezen dat ik hierboven al een onderscheid heb gemaakt tussen verschillende soorten depressieven.
Onder de tweede soort bevindt zich - jammer voor jou - een grote groep aanstellers.
Jammer? Ja, want zonder dat ze het weten, brandmerken ze zichzelf voor het leven. En wat erger is, er is een kaste van psychologen en -iaters die deze traditie met het grootste enthousiasme in stand houden.
Dat vind ik verwerpelijk.

Dus ergens in al die grote lappen tekst zit je terug te krabbelen op je originele stelling:
"Ik zie dat heel wat mensen te lijden hebben onder klachten van depressieve aard. Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren! "

Waar je het *NERGENS* over groepen hebt. In dat geval kan je dit hele topic sluiten en overnieuw beginnen, als je je originele bericht herziet.

Geen haan die *al* jou reacties leest en bemerkt dat je het maar over een bepaalde groep hebt.
Oud 25-03-2002, 20:07
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Waar je het *NERGENS* over groepen hebt. In dat geval kan je dit hele topic sluiten en overnieuw beginnen, als je je originele bericht herziet.
Dit noemt men ook wel: 'Tot een resultaat komen.' Zijn stelling was naar mijn mening noodzakelijkerwijs overdreven geformuleerd. Op gematigde stellingen wordt meestal maar matig gereageerd. Als jullie als uitkomst van deze discussie kunnen zeggen: "Nou, , de stelling was te extreem, maar met aanpassing zus en zo sluiten we ons er allemaal bij aan.", lijkt me dat geen onaardig resultaat van alle tijd besteed aan discussiëren.
gr,
Oud 25-03-2002, 21:02
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Yup.. meeste goede replies komen van zijn medestanders.
Oud 25-03-2002, 23:09
Genesis
Genesis is offline
komen we dus op de vraag wat aandachttrekkerij nu precies voor oorzaak heeft.. Zou aandachttrekkerij nu juist niet een gevolg kunnen zijn van 'depressie'? Een innerlijke gil om hulp zeg maar?
Oud 26-03-2002, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef:

meeste goede
hehhehheh... beste

Sorry, konnut nie laten, moest dat ff zeggen hoor
Oud 26-03-2002, 22:34
Genesis
Genesis is offline
nog gezellige mensen die in willen gaan op wat ik net zei??

Genesis
Oud 26-03-2002, 22:46
de abt van sion
Citaat:
Genesis schreef:
komen we dus op de vraag wat aandachttrekkerij nu precies voor oorzaak heeft.. Zou aandachttrekkerij nu juist niet een gevolg kunnen zijn van 'depressie'? Een innerlijke gil om hulp zeg maar?

Ja, maar waar komt de depressie dan vandaan? De kip en het ei...
Oud 26-03-2002, 22:52
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ja, maar waar komt de depressie dan vandaan? De kip en het ei...
je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel..

Je legt het verschil tussen 'depressie' en 'aandacht trekken' maar volgens mij kunnen die 2 best samen gaan, dus hoeven dat geen 2 hele verschillende dingen te zijn..

Genesis
Oud 26-03-2002, 22:59
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
wat erg is dit zeg.

Ik wil niet veel zeggen maar ik doe t toch.

stel dat iemand een incestverleden heeft en het daardoor op dit moment hartstikke moelijk heeft. Of Iemands vader is net overleden of 3 weken geleden ben je overvallen en aangerand en t daar 3 maanden later heb je er nog moeilijk mee.

Wou je dan zeggen dat dat aandachtrekkerij is van psychiaters? dat is ook zo, een schreeuw om aandacht, om hulp ja!

iemand vraagt er niet om bepaalde dingen mee te maken ,het overkomt je, iemand vraagt niet, goh mag ik depri worden, ook dat overkomt je.

En als er hier mensen zijn die denken gelijk te hebben en vermelden dat depri aandachtrekkerij is, en dat t met een draai om je oren wel even weg gaat dan wil daar graag wat tegen zeggen:

depressief zijn is een gevolg van....
je kunt mij niet vertellen dat je na een vreselijke ervaring met 'een draai om je oren' wel weer even blij bent......

bedankt.

maak dat je kat maar wijs......en zelfs die zou je uitlachen....... hoe dom kun je zijn?
Oud 26-03-2002, 23:12
de abt van sion
Citaat:
HelpMePlease schreef:
1) Je kunt in dat incestverleden "blijven hangen" of proberen er weer bovenop te komen. Dat kun je alleen maar zelf, lijkt me. Dat is bovendien heel wat efficiënter en goedkoper dan bij de psychische kaste.
Overlijdensgevallen maken een tijd lang verdrietig, maar niet depressief. Van leven ga je dood.
Een overval is niet het einde van de wereld.
2) Inderdaad, ja.
3) De onder 1) genoemde zaken kunnen je overkomen. Als dat zo is, vraagt dat om een actieve houding. Wat ik op dit forum zie, is heel vaak een passieve houding.
4) Het gevolg van...? Weet je het zelf soms ook niet? Nou, ik denk dat ik het wel weet: van aanstellerij (met uitzondering van de "medische" depressieven).
Oud 26-03-2002, 23:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je kunt in dat incestverleden "blijven hangen" of proberen er weer bovenop te komen. Dat kun je alleen maar zelf, lijkt me. Dat is bovendien heel wat efficiënter en goedkoper dan bij de psychische kaste.
Overlijdensgevallen maken een tijd lang verdrietig, maar niet depressief. Van leven ga je dood.
Een overval is niet het einde van de wereld.
Zulke dingen spelen door in het onderbewuste, en schiet wortel. Het is dan niet meer een simpele kwestie van er zelf proberen bovenop te komen.

Heel botweg gezegd, in computertermen, zulke dingen mut(il)eren een deel van je interne programmatuur waar je zelf misschien wel bij kan, maar geen flauw benul van hebt, hoe je jezelf moet herprogrammeren/repareren. Omdat je nooit een goede blauwdruk hebt gehad/geleerd.

Dat is de taak van een psycholoog, dan, om die blauwdruk te leveren.
Oud 26-03-2002, 23:35
Genesis
Genesis is offline
Waar abt van sion een beetje over heen gaat, is het feit dat een aantal dingen die hij noemt gewoon niet zo werken als hij stelt..

Een onderdeel van depressiviteit is het je niet over kunnen halen tot het doen van bepaalde dingen.
Dan is 'selectieve waarneming' ook een belangrijk aspect.. Voor een depressieveling ziet de wereld er anders uit dan voor jou.. (duidelijk nooit ervaring gehad met iets dergelijks) Waar jij de problemen niet ziet, ziet de depressieve persoon de pluspunten niet.

Als je zegt dat depressiviteit je eigen schuld is, weet je duidelijk niet waar je over praat, want zo werkt dat gewoonweg niet. Het is juist die machtelooshieid die je voelt ten opzichte van jezelf en wat er gebeurd, die het geheel zo abstract en moeilijk maken
Oud 27-03-2002, 00:21
OnzekereE
OnzekereE is offline
Nee ..... hoe ik mijn best ook doe.. in jouw mening kan ik me niet echt verplaatsen...

Maar aan de andere kant ben ik ook wel weer blij voor je, dat je je er niet in kunt verplaatsen...

Ik gun niemand depresiviteit! Maar onthoud wel even dat je natuurlijk wel respect moet houden!!
Oud 27-03-2002, 08:01
tacidvs
tacidvs is offline
Zouden er tegenwoordig meer depressieve mensen zijn of meer pschychiaters&Co? Ik denk dat de beschikbaarheid van psychiaters&Co de mogelijkheid depressief te zijn heeft geboden aan mensen die het niet zijn. Blijft de vraag: 'Wie is depressief?'
Oud 27-03-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Grrrr....kan iemand dit uhm hoe noem je dat?
Dit hersenloze jongetje even bannen aub?
Idd bannetje. Ik word helemaal niet goed van de ontzettend onintelligente en kinderachtige reacties van deze... uh... dat zeggen we maar niet op het forum

Ontopic - ik denk dat er een verschil moet worden gemaakt tussen depressie - de ziekte en trauma's - verkrachting, aanranding, etc. Bij het eerste is er iets met een gebrek aan bepaalde stoffen, bij de tweede een negatieve reactie op een negatieve gebeurtenis (zijn daar eigenlijk positieve reacties op? -_o). Over die trauma's zul je zelf heen moeten komen (met hulp van anderen, natuurlijk, volgens mij kan zoiets moeilijk alleen). Bij depressies ben je medicijnen nodig.

Ik persoonlijk vind het een belachelijk idee dat je voor de laatste ook medicijnen krijgt - dat heeft immers geen fysieke oorzaak?

En ik ben het met de Abt van Sion eens dat je met het overlijden van iemand die je na staat, nog niet meteen in een depressie terecht komt. Landurig verdriet, goed. Depressie, fout. Dan zou idd de halve bevolking depressief moeten worden, want wie is er nou nooit iemand kwijt geraakt van wie hij heel veel hield?
Oud 27-03-2002, 18:51
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Depressiviteit is in feite onzin.
In dat geval zou het op Onzin een stuk minder gezellig zijn

Ik geloof dat onze lieve vriend 'sexy boy' inmiddels het forum onvrijwillig verlaten heeft.

Verder, de abt van sion heeft t weer helemaal voor elkaar; 3 pagina's discussie
Nee, ik ben het niet met je stelling eens, en ik ga daar verder ook niet op in.

Cat
Oud 27-03-2002, 18:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ontopic - ik denk dat er een verschil moet worden gemaakt tussen depressie - de ziekte en trauma's - verkrachting, aanranding, etc. Bij het eerste is er iets met een gebrek aan bepaalde stoffen, bij de tweede een negatieve reactie op een negatieve gebeurtenis (zijn daar eigenlijk positieve reacties op? -_o).
Wie zegt dat dat niet hetzelfde is? Wie zegt, dat het ontbreken van 'bepaalde stoffen' de oorzaak is van de depressie, terwijl het misschien wel andersom is? 'Door' een slechte gebeurtenis, waar het lichaam niet tegen kan, gaat het lichaam die bepaalde stof minder produceren.
Oud 27-03-2002, 20:24
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Verder, de abt van sion heeft t weer helemaal voor elkaar; 3 pagina's discussie
Nee, ik ben het niet met je stelling eens, en ik ga daar verder ook niet op in.

Cat

Helemaal gelijk, je haalt de woorden uit m'n ...uhm... keyboard

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (27-03-2002).]
Oud 29-03-2002, 09:46
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Waar abt van sion een beetje over heen gaat, is het feit dat een aantal dingen die hij noemt gewoon niet zo werken als hij stelt..
Oud 23-10-2002, 21:25
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vraag me wel eens af wat er met jou is gebeurd dat je zulke dingen kunt beweren. Ontkenningsfase mischien?

Ik ben van mening dat mensen het niet aan hunzelf te danken hebben als ze echt depressief zijn.
Oud 24-10-2002, 00:08
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zie dat heel wat mensen te lijden hebben onder klachten van depressieve aard. Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!
Kan iemand deze gast even naar een ver afgelegen plek meenemen om hem af te schieten voor ik dat doe? (SLOTJE)

Als die gast niet van dit forum gebanned wordt met zulke onzin dan zoek ik uit waar hij woont en maakt em af want met zulke onzin verdien je het niet te bestaan. Hij houd totaal geen rekening met het feit dat er zo iets is als gevoelens.

Met andere woorden, hij laat teveel merken dat hij totaal geen flauw idee heeft waar hij het over heeft dus ********************************************************************** ********************* (ik heb dat stukje zelf maar gecensureerd want ik kan die gast wel villen *en dat is understatement*)
Oud 24-10-2002, 00:46
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
HALLOOOOO DIT TOPIC IS VAN 3/4 JAAR TERUHGGGG!!!

Er zijn al vaker discussies geweest over de forummer "de abt van sion", waarvan ik zelfs 1 keer de startster was.
Maar op het moment houd hij zich redelijk normaal. LAAT HEM DAN OOK MET RUST AUB.
Oud 24-10-2002, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
HALLOOOOO DIT TOPIC IS VAN 3/4 JAAR TERUHGGGG!!!
LMD
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten