Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 19:38
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Be blessed, zou ik zo zeggen, als we even de normale woordvolgorde aanhouden. Het is immers de gebiedende wijs.
en toch is het Blessed Be
Oud 07-03-2003, 20:00
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
en toch is het Blessed Be
Dan is het de aanvoegende wijs. Zoiets als Ere zij God. Gebruikt geen hond.
Oud 08-03-2003, 01:36
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Dan is het de aanvoegende wijs. Zoiets als Ere zij God. Gebruikt geen hond.
maar wel iedere wicca-aanhanger...
Zit misschien toch wel wat in. Dat het tegenwoordig niet meer gebruikt wordt wil nog niet zeggen dat het incorrect is
Oud 08-03-2003, 01:40
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
En dat alleen KATHOLIEKE priesters kunnen zegenen komt omdat zij de priesterwijding hebben ontvangen. Dat zijn geen gewone mensen, zij hebben een stapje gezet naar een hogere status. Zij staan dichter bij God. En kunnen daarom beter Gods genade afsmeken.
Dus alleen het katholieke geloof kan zegenen... arme moslims/boedhisten/Jodan.... blijkbaar kunnen zij volgens jou geen zegeningen geven.

Citaat:
poesiefox schreef:
Dit was een van de protestpunten die Luther aan de kerkdeuren spijkerde. Wat de protestanten betreft heeft een mens geen tussenpersoon nodig om met God te praten. Theologen en predikanyten waren er alleen om mensen te onderwijzen in de leer, de bijbel. Dit haalde de hele machtsbasis van de katholieke kerk onderuit.
ja dus? Wat heeft dit verder als bijdrage? We zitten hier niet in een geschiedenisles, dit kan ik ook nog wel nalezen in "Van nul to nu".

Citaat:
poesiefox schreef:
Het gevolg was een bittere godsdiensttwist, waar Europa eeuwenlang door in oorlog gestort is geweest. Vervolging van deze ketters was meedogenloos, de doodstraf werd opgelegd aan hen die zich niet wensten te bekeren.
Als een gezaghebbend persoon/instantie z'n macht begint te verliezen is het al vaak gebleken dat ze naar drastische middelen grijpen om die macht te behouden.

Citaat:
poesiefox schreef:
Kun je je de Spaanse Inquisitie nog herinneren? Dat was hun taak.
nee sorry, daar was ik niet bij. Ik leef nu
Oud 08-03-2003, 07:16
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Be blessed, zou ik zo zeggen, als we even de normale woordvolgorde aanhouden. Het is immers de gebiedende wijs.

En dat alleen KATHOLIEKE priesters kunnen zegenen komt omdat zij de priesterwijding hebben ontvangen. Dat zijn geen gewone mensen, zij hebben een stapje gezet naar een hogere status. Zij staan dichter bij God. En kunnen daarom beter Gods genade afsmeken.

Dit was een van de protestpunten die Luther aan de kerkdeuren spijkerde. Wat de protestanten betreft heeft een mens geen tussenpersoon nodig om met God te praten. Theologen en predikanyten waren er alleen om mensen te onderwijzen in de leer, de bijbel. Dit haalde de hele machtsbasis van de katholieke kerk onderuit.

Het gevolg was een bittere godsdiensttwist, waar Europa eeuwenlang door in oorlog gestort is geweest. Vervolging van deze ketters was meedogenloos, de doodstraf werd opgelegd aan hen die zich niet wensten te bekeren.

Kun je je de Spaanse Inquisitie nog herinneren? Dat was hun taak.
Verder niet slecht bedoeld, maar waarom kom jij de hele tijd terug op informatie die hier totaal niet mee te maken heeft? Fijn dat je alles over de protestanten weet ofzo, maar waarom kom je daar op terug?

En ook idd wat barkrukkie zegt, de moslims en joden kunnen dus niet zegenen?
Oud 08-03-2003, 07:29
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Tuurlijk, net zoiets als gezondheid zeggen als iemand niest.
Precies!
Oud 08-03-2003, 07:53
Crimson Death
Crimson Death is offline
Poesiefox. GET OFF MY BACK
Oud 09-03-2003, 11:29
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
Dus alleen het katholieke geloof kan zegenen... arme moslims/boedhisten/Jodan.... blijkbaar kunnen zij volgens jou geen zegeningen geven.

Niet volgens mij, ik geloof nergens in. Ook niet in zegeningen. Maar wel volgens de katholieke leer.

Die krijg je van mij als reminder, juist omdat je niet eens weet wat de Spaanse Inquisitie was. Juist omdat geschiedenis heel belangrijk is, om meningen te kunnen plaatsen in hun context. Om feiten te kunnen beoordelen als laatste stapje in een reeks van elkaar opvolgende en elkaar beinvloedende reacties.

Hoe wil je ooit een prachtig boek/film als The name of the rose van Umberto Eco kunnen begrijpen als je niets weet van de achtergrond of van de tijd waarin het zich afspeelt?

Wij zijn in 2003 het resultaat van alle gebeurtenissen in de jaren ervoor. Ken Uzelve, ken Uw klassieken. Dan bega je tenminste niet de fouten van voorgaande generaties.
Oud 09-03-2003, 11:39
miloco
miloco is offline
ontopic

ik ga niet tegen iedereen zeggen dat me hele familie paranormaal is, dat me tantes heksen zijn en dat ik in geesten geloof en me er mee bezig hou.
dat heb ik in het verleden wel gedaan, en ja, toen kreeg ik ook hele vage reacties, en dan vinden ze je meteen ook een heks.
je kan het beter voor jezelf houden, veel mensen accepteren het jammergenoeg nog niet.
Oud 09-03-2003, 16:27
morwen
morwen is offline
Citaat:
poesiefox schreef:

En alsjeblieft, noem jezelf geen heks, tenzij je echt sex met Satan hebt.
*proest*

ik denk zomaar dat jouw beeld van hekserij lichtelijk anders is dan de werkelijkheid

ik ben bereid te accepteren dat jij gelooft in zown dude daarboven die de aarde heeft gemaakt, maar dan moet jij ook accepteren dat er mensen zijn die iets anders geloven en doen
Oud 09-03-2003, 16:30
morwen
morwen is offline
Citaat:
poesiefox schreef:

Hoe wil je ooit een prachtig boek/film als The name of the rose van Umberto Eco kunnen begrijpen als je niets weet van de achtergrond of van de tijd waarin het zich afspeelt?

hoe wil je ooit een prachtige film als The mists of Avalon/the craft kunnen begrijpen als je niets weet van de achtergrond waarin het zich afspeelt? (nee, ik claim hier niet dat deze beide films heel realistisch zijn, maar tog, er zijn grote delen gebaseerd op waarheid)
Oud 09-03-2003, 16:40
morwen
morwen is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
ik heb ongeveer hetzelfde als Morgan, ik woon in een vrij gereformeerde regio, en daar moet je je echt verdedigen.. hier wordt je sneller geaccepteerd als je christen bent, dan wanneer je ateïst of agnosticus bent. en als je een andere religie hebt (ik ben heks) komen de evangelisatieverhalen al helemaal tevoorschijn...
damn, waarom woon ik niet in zown buurt, ik wacht al best lang op en ZINNIG gesprek met christelijke mensen, maarja, waar zijn de jehova's als je ze nodighebt?
Oud 09-03-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
*proest*

ik denk zomaar dat jouw beeld van hekserij lichtelijk anders is dan de werkelijkheid

ik ben bereid te accepteren dat jij gelooft in zown dude daarboven die de aarde heeft gemaakt, maar dan moet jij ook accepteren dat er mensen zijn die iets anders geloven en doen
*haalt schouders op* Ze heeft wél gelijk. De definitie van heks is iemand die satan vereert, blablabla. Als er al paganisten waren die zo genoemd werden in de middeleeuwen, dan was dat zo omdat men dácht dat ze satan vereerden. Het woord 'heks' was dus helemaal niet van toepassing op hem. Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom ze zich nu opeens zo noemen...
Oud 09-03-2003, 17:40
iloontjuh
iloontjuh is offline
k vin dat je je er ook niks van aan moet trekken, k bedoel, jij heb tenminste je eigen mening, maar het lijkt me wel heel erg klote als iedereen je telkens zo noemt, k ben zelf ook een pposje gepest en dat was dan wel om een andere reden, k was namelijk te verlegen en te stil naar hun zin, slaat echt helemaal nergens op, maar je hebt misschien andere ideeen en je denkt ergens anders over of je gelooft ergens anders in, what's the problem? moet je toch lekker zelf weten? k zou gewoon als k jou was positief blijven denken en gewoon zoiets hebben zovan: wat kan mij het ook boeien?
Oud 09-03-2003, 17:42
iloontjuh
iloontjuh is offline
misschien zijn ze gewoon bang voor je of kijken ze tegen je op omdat jij anders durft te zijn
Oud 09-03-2003, 18:12
poesiefox
poesiefox is offline
Voor de allerlaatste keer:

IK BEN NIET GELOVIG!
Oud 09-03-2003, 20:20
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Voor de allerlaatste keer:

IK BEN NIET GELOVIG!

JIJ BENT ATHEIST
Oud 09-03-2003, 22:06
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
JIJ BENT ATHEIST
agnost
Oud 09-03-2003, 23:37
poesiefox
poesiefox is offline
Als kind dacht ik dat je dan een heiden was.
Oud 10-03-2003, 10:22
AngelLena
AngelLena is offline
De meest gebruikte definitie van heks mag dan misschien kloppen met duivelsverband, maar de definitie die uiteindelijk de 'juiste' is voor de heks is: een levenswijze en religie waarin alles in teken staat van de natuur en andere levende wezens.

Dat er mensen zijn die nog altijd geloven dat heksen sex hebben met de duivel, op bezemstelen rondvliegen en naakt op een bergtop staan te dansen (zou ik trouwens ook doen als ik naakt op een bergtop stond...koud daar man!), vind ik best, moeten ze doen. Hun probleem. Het enige waar ik persoonlijk dan wel een beetje bang voor ben, is dat door het onbegrip naar de hekserij er weer angst gaat ontstaan wat uiteindelijk weer gaat leiden tot een inquisitie.
Nou is dat lang niet zo waarschijnlijk meer, maar ik haal de mogelijkheid niet weg tot bij iedereen duidelijk is dat een heks niks met de christelijke duivel te maken heeft of ooit zal hebben en dat men weet wat een heks nou wel is.
Maar laten we iedereen in z'n waarde laten en niet moeilijk gaan doen over een begrip of naam die voor 2 verschillende groepen 2 verschillende betekenissen kan hebben. Iemand is Wiccan, nou, da's toch mooi voor die persoon? Iemand is atheist, prachtig, lekker onafhankelijk, iemand is traditioneel heks, fijn, de oude tradities worden voortgezet, iemand is christen, geweldig, als jij maar gelukkig bent.
Want daar gaat het allemaal om, dat je zelf gelukkig bent met jouw eigen geloof, of ongeloof. En niemand, mag dat van je afnemen. Laat dat dan ook niet gebeuren als mensen iets zeggen wat niet klopt volgens jouw visie, neus in de lucht, tot ziens.
Oud 10-03-2003, 10:58
poesiefox
poesiefox is offline
Die duivelsheks, die bestaat niet, heeft ook nog nooit bestaan. Het ongeloof in God of Satan is inmiddels zo wijdverbreid dat angst voor een nieuwe heksenvervolging door een Inquisitie niet aan de orde is.( En de Inquisitie was niet op jacht, integendeel, die wilde alleen mensen terugbekeren naar God. Veel vonnissen van lagere rechtbanken zijn doorde Inquisitie ongedaan gemaakt wegens gebrek aan bewijs. Meestal was de arrestant dan al bezweken aan de ontberingen in de gevangenis, maar dit terzijde)

Het geloof in magie, geesten, en bezweringen, en contact met die geesten door een medicijnman of 'heks' is van alle tijden en alle culturen. Het ontzag voor deze intermediairs tussen de geestenwereld en de mensenwereld was groot. In de westerse wereld heeft de kerk met zijn priesters deze rol overgenomen.

De rituelen werden gestandaardiseerd en vastgelegd.

De oude bezweerders vormden concurrentie, werden zwartgemaakt, van kwade bedoelingen beticht, en vervolgd.

Dat zal nu wel niet meer gebeuren. Tegenwoordig mag iedereen geloven of niet, naar keuze. Gelukkig maar.

Maar nu moeten we voor de wiccanen( dat is een correcte nederlandse uitgang, of wiccanisten, of wiccanten, of wicca-aanhangers,) nog een goeie naam verzinnen. De term heks zorgt voor teveel misverstanden.

Ik stem voor wiccaan.
Oud 10-03-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ten eerste, je woont in Nederland. Wiccan is geen Nederlandse uitgang en bovendien is wicca het originele woord, en kan dus prima gebruikt worden voor iemand die in wicca gelooft.
Het spijt me dat ik niet de juiste Nederlandse spelling heb gebruikt En dat ik in Nederland woon is me ook al bekend ja..
het gaat er toch niet om of het 'correct' is, het is gewoon zo.. zoals ik al zei wicca is de benaming van het geloof(van het GELOOF dus en NIET van de aanhanger van het geloof), je zegt toch ook niet: ik geloof in de islam, dus ik ben islam.. lijkt me niet nee..
En geen WICCAN die een beetje weet waar hij/zij het over heeft gebruikt WICCA omdat jij vindt dat het prima kan..

Nee, hekserij is een naam gekozen door mensen die denken dat ze toveren. Wat jullie doen is géén toveren. Dat is een kaars aansteken, rozeblaadjes verbranden en een hoop wishful thinking.

Jij hebt niet goed gelezen.. ik zeg ook wicca is geen hekserij.. jij maakt ervan dat ik denk dat ook wicca's 'toveren' (sowiezo verkeerd woord, maar goed).. Wicca is het geloof en hekserij = (jaja een defenitie) Het uitvoeren van een ritueel om op bovennatuurlijke wijze een resultaat te bereiken...
Dit neemt overigens niet weg dat Wicca en hekserij niet gecombineerd kunnen worden.... dat kan namelijk heel goed..

Mja. Het nadeel is alleen weer dat zo weinig wicca's genoeg over wicca weten. De meesten zien een paar sites op internet, lezen een paar populaire boeken en denken dat ze zich wicca kunnen noemen.

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.. ik bedoel de meesten christenen zijn alleen maar gedoopt en gaan een keer per jaar (met kerst) naar de kerk... en zij noemen zichzelf toch ook christen..
De gemiddelde wiccaN neemt de moeite om wat over het geloof te leren... (in tegenstelling tot menig christen) dat het dan van internet afkomt: daar internet toch voor.. het is een medium en een medium heeft de 'taak' informatie beschikbaar te stellen voor anderen.. en ja.. niet iedere site is even betrouwbaar... daar kan ik ook niets aan doen..

Dat zouden meer mensen moeten doen... eigenlijk.
Daar zijn we het dan over eens..

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 15:06.
Oud 10-03-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef:

Het spijt me dat ik niet de juiste Nederlandse spelling heb gebruikt En dat ik in Nederland woon is me ook al bekend ja..
het gaat er toch niet om of het 'correct' is, het is gewoon zo.. zoals ik al zei wicca is de benaming van het geloof(van het GELOOF dus en NIET van de aanhanger van het geloof), je zegt toch ook niet: ik geloof in de islam, dus ik ben islam.. lijkt me niet nee..
En geen WICCAN die een beetje weet waar hij/zij het over heeft gebruikt WICCA omdat jij vindt dat het prima kan..
Lees je nou eigenlijk wel wat ik zeg? Wiccan is een Engelse uitgang en dus niet van toepassing als je Nederlands spreekt. Bij gebrek aan een beter woord wordt het dus 'wicca'... bovendien IS 'wicca' het woord voor een wijs persoon en pas later gebruikt voor het hele geloof...

Citaat:

Jij hebt niet goed gelezen.. ik zeg ook wicca is geen hekserij.. jij maakt ervan dat ik denk dat ook wicca's 'toveren' (sowiezo verkeerd woord, maar goed).. Wicca is het geloof en hekserij = (jaja een defenitie) Het uitvoeren van een ritueel om op bovennatuurlijke wijze een resultaat te bereiken...
Dit neemt overigens niet weg dat Wicca en hekserij niet gecombineerd kunnen worden.... dat kan namelijk heel goed..
'het uitvoeren van een ritueel om op bovennatuurlijke wijze een resultaat te bereiken' is toveren, hoor. En ik had het over mensen die zich heksen noemen in het algemeen, niet alleen over wicca's.

Citaat:

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.. ik bedoel de meesten christenen zijn alleen maar gedoopt en gaan een keer per jaar (met kerst) naar de kerk... en zij noemen zichzelf toch ook christen..
De gemiddelde wiccaN neemt de moeite om wat over het geloof te leren... (in tegenstelling tot menig christen) dat het dan van internet afkomt: daar internet toch voor.. het is een medium en een medium heeft de 'taak' informatie beschikbaar te stellen voor anderen.. en ja.. niet iedere site is even betrouwbaar... daar kan ik ook niets aan doen..
Zij mogen zich pas christen noemen (vind ik) als ze weten waar hun geloof om draait en dat ook geloven. Precies hetzelfde geld voor wicca. Door de vele foute sites op het internet krijgen mensen een heel verkeerd beeld van die godsdienst, denken 'dat lijkt mij ook wat, lekker makkelijk en je kan toveren!' en roepen dat ze wicca zijn, om vervolgens precies zo'n niet-kloppende sites te maken. Volgens mij kun je beter met echte wicca's praten, covens bezoeken en niet in het wilde weg aannemen wat er maar gezegd wordt op internet (ik heb het hier dus niet over jou maar over wicca's in het algemeen). Ook over hekserij zou ik niet zomaar alles van het internet geloven maar gewoon zelf logisch nadenken en je eigen ervaringen bekijken... en met anderen praten. De meeste, zo niet alle, mensen houden zichzelf voor de gek.
Oud 10-03-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

'het uitvoeren van een ritueel om op bovennatuurlijke wijze een resultaat te bereiken' is toveren, hoor. En ik had het over mensen die zich heksen noemen in het algemeen, niet alleen over wicca's.
Ja ik snap ook wel dat dat toveren is... en dat hoort bij hekserij.. niet bij wicca...

Ik hou maar op over dat Wicca/Wiccan.. worden we het toch niet overeens...
Oud 10-03-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef:
Ja ik snap ook wel dat dat toveren is... en dat hoort bij hekserij.. niet bij wicca...

Ik hou maar op over dat Wicca/Wiccan.. worden we het toch niet overeens...
Oók bij wicca. Daarom worden veel veertienjarige scholiertjes 'wicca'... "Yay ik mag toveren!" Wat er verder allemaal bij komt kijken weten ze niet eens. Ja, ze noemen de Godin en dat was het.
Oud 10-03-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Oók bij wicca. Daarom worden veel veertienjarige scholiertjes 'wicca'... "Yay ik mag toveren!" Wat er verder allemaal bij komt kijken weten ze niet eens. Ja, ze noemen de Godin en dat was het.
ja.. het is er een gedeelte van maar daar gaat het idd niet allemaal om... Ik snap wat je bedoelt.. tis een schande...
Oud 10-03-2003, 18:57
Black Dragon
Black Dragon is offline
Pesten is een teken van zwakte.
Degene die dat doen, doen geen moeite om jou en je geloof (of iets anders, als het om iets anders gaat) te begrijpen.
Het is voor jou misschien lastig hier mee om te gaan, maar als jij echt staat waar je voor staat, dan blijf je hiermee doorgaan zolang je wilt en laat je je niet (her)vormen door hun.

@ Christen:

'Jouw' site verteld dan wel heel mooi hoe slecht Witchcraft is, maar als je je er wat beter in verdiept, zie je dat dit niet waar is zoals het word verteld en niet laat zien wat Witchcraft werkelijk is. Het word vergeleken met een leugen en omdat die leugen in het Christendom word verbonden met Satan word in het Christendom hekserij als iets duivels gezien. (dit is gebaseerd op die site).

Wat je er wel had bij moeten vermelden vind ik is dat die site voor (zwaar) gelovige Christenen is gemaakt. Die zijn meer overtuigd van hun geloof en als zij dat als meer 'waarheid' zien (het Christendom, samen met al hetgene waar dat voor staat), dan zullen ze Witchcraft heel anders opvatten dan een jonge Christen/jong iemand die nog wat aan het leren is over het geloof en op zoek is naar zijn of haar lotbestemming. Dan is dit geen goede bron, aangezien op dat punt een hoop onwaarheden erin zitten als je niet vanuit het (zwaar) Christelijke perspectief kijkt.

(zie dit )
Oud 10-03-2003, 21:46
Verwijderd
Dat hele wicca is groot gelul, achterlijke puberende meisjes die de zweefteef uithangen met pentagrammetjes enzo en dan nog denken dat het enige correlatie vertoond met gothic.

Makes exo laugh.
Oud 11-03-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2003 @ 22:46:
Dat hele wicca is groot gelul, achterlijke puberende meisjes die de zweefteef uithangen met pentagrammetjes enzo en dan nog denken dat het enige correlatie vertoond met gothic.

Makes exo laugh.
Gelukkig leef ik om dat stereotype te verbreken..
Oud 12-03-2003, 08:21
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 11-03-2003 @ 17:38:
Gelukkig leef ik om dat stereotype te verbreken..
Inderdaad, dat is wel een hele grote generalisatie.
Oud 12-03-2003, 09:51
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Hai,

ik kijk erg kritisch naar dingen zoals het Wicca-zijn(?) en spiritualiteit en geloof e.d.

Maar wat ik hier zie slaat echt alles!
Je mag gelukkig zelf weten wat je doet en ik vind het dan ook buitengewoon zielig dat sommige mensen hierop reageren alsof ze zelf "beter" weten.
Kom op nou mensen, laat iedereen lekker zelf weten wat ie doet, ik heb weinig tegen anderen en hun mening zolang ze die mening niet aan mij opdringen.

Het is TE makkelijk om iets wat je niet goed begrijpt of vreemd vind zomaar de grond in te stampen.

Waarom heet het WICCA trouwens? Ik moet altijd weer denken aan van die blanke figuren die doen alsof ze uit THE HOOD komen..maar ja..dat ben ik he..

Groet! Tim
Oud 12-03-2003, 09:54
Aries
Aries is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2003 @ 22:46:

Makes exo laugh.

eeh voordat je ergens je mening over geeft is het WEL verstandig om te weten waar je het over hebt ..

en als jij niet in de natuurkrachten wil geloven dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten .
maar neem van mij aan dat ze zich laten zien aan wie ze wil zien
ow en ik ben geen zweefteef ..
hahahaha hoe kom je erop zweefteef bijna net zo erg als typmiep *** proest ***
Oud 12-03-2003, 13:49
wicce
wicce is offline
wicca, wiccan, wicce, hekserij, witchraft allemaal BLA! Ik ben al deze termen afgestapt en om het algemene aan te geven zeg ik "hekseri" of paganisme.. wicca bevalt me niet, want dat heeft over de jaren zo'n imago gekregen dta je meteen als 11 jarige pentagram dragende rozeblaadjes gooiende zweefteef wordt uitgemaakt Al vraag ik me af of dat zo'n grote schande is.. if its makes u happy, go for it. Ik vind het alleen jammer dat alle heksen dan over 1 kam worden geschoren..zoals ik dus.. ik ben geen 11, ik draag zelden men pentagram , ik heb rozenblaadjes bij de hand (god help me ) en verder zie ik et wel... ik zal waarschijnlek wel deel uitmaken van de fluffy elite en ik vind die hele term zo ontzettend fout. dat gezeik over wicca, wiccans, wicce, kan allemaal me rug op..

wicca komt trouwens van witta, wat geloof ik the wise ones betekent maar forgive me if I'm wrong. ik ben tenslotte geen wicca

ooit was wicca een (bestwel extreem) geloof dat gesticht was door een man in de jaren 50 met zijn eigen willetje eraan vast geplakt.. wat is het nu?
Oud 12-03-2003, 14:01
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
F!DO D!DO schreef op 12-03-2003 @ 10:51:
Waarom heet het WICCA trouwens?
Zie hier:

http://www1.tip.nl/~t968103/merlins_...e/ma_words.htm
Oud 12-03-2003, 14:07
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ach, ik fietste, en toen riep een meisje uit urk tegen me
"Jij bent bezeten door de duivel!"

Pft. slaat ook nergens op

dus ik sleur haar van haar fiets, en at haar ingewanden op
Oud 12-03-2003, 14:12
mauritsius
mauritsius is offline
HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH DIE GA IK ONTHOUDEN HAHAHAHAHAAHAH

HEEL GAAF!
Oud 12-03-2003, 15:37
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
F!DO D!DO schreef op 12-03-2003 @ 10:51:

Waarom heet het WICCA trouwens? Ik moet altijd weer denken aan van die blanke figuren die doen alsof ze uit THE HOOD komen..maar ja..dat ben ik he..

Groet! Tim
jij bedoelt Wigger

(MC Wigger + DJ Wannabee! = )
Oud 12-03-2003, 17:53
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Ja ja de zogenaamde white niggers...bla bla bla...

Trouwens volgens mij is iedereen wel een beetje into..Wicca..tovenarij..THE ART..etc..
We zijn gewoon nieuwsgierige mensen..de een wat meer dan de ander..

En wie wil er nou niet toveren!
Oud 12-03-2003, 18:57
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
F!DO D!DO schreef op 12-03-2003 @ 18:53:
Ja ja de zogenaamde white niggers...bla bla bla...

Trouwens volgens mij is iedereen wel een beetje into..Wicca..tovenarij..THE ART..etc..
We zijn gewoon nieuwsgierige mensen..de een wat meer dan de ander..

En wie wil er nou niet toveren!
Als Wiccan tover je niet, je gebruikt magie dat op een toevalwijze terugkomt. Het is dus niet zo dat je 'abracadabra' zegt en dan opeens de persoon tegenover je in een kikker ofzo veranderd.

Voor meer uitleg ga naar http://www.siteofdarkness.com en klik op Wicca, daar vind je een FAQ en meer uitleg over magie

of met google kan je ook heel wat vinden.
Oud 12-03-2003, 20:43
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Black Dragon schreef op 12-03-2003 @ 19:57:
Als Wiccan tover je niet, je gebruikt magie dat op een toevalwijze terugkomt. Het is dus niet zo dat je 'abracadabra' zegt en dan opeens de persoon tegenover je in een kikker ofzo veranderd.

Voor meer uitleg ga naar http://www.siteofdarkness.com en klik op Wicca, daar vind je een FAQ en meer uitleg over magie

hij zei ook niet dat wiccans toveren, hij zei alleen dat iedereen wel wíl toveren.
en daar geef ik 'm groot gelijk in
Oud 12-03-2003, 20:50
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
...
Oud 12-03-2003, 21:21
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 12-03-2003 @ 21:43:
hij zei ook niet dat wiccans toveren, hij zei alleen dat iedereen wel wíl toveren.
en daar geef ik 'm groot gelijk in
Ow, sorry

Ja, zo zou het wel een stuk leuker worden he? Ben je even boos op iemand, *poef* word jij maar fijn een kikker!

Maar dan begint het wel heel erg op een sprookje te lijken
Oud 12-03-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Black Dragon schreef op 12-03-2003 @ 19:57:

'magie dat op een toevalswijze terugkomt' Toveren IS magie gebruiken. Als jij geen mensen in kikkers verandert, dan gebruik je geen magie. 'magie die op een toevalswijze terugkomt' is WENSEN en dan KIJKEN OF HET UITKOMT. Dat is GEEN magie. Het verdient de naam niet eens. Wishful thinking, noemen we dat.
Oud 12-03-2003, 21:29
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
haha dat zou waarschijnlijk helemaal mis gaan, mensen die anderen hun toverkrachten wegtoveren enzo..de sterkste overleeft..we houden bij het gedachtengoed..goed genoeg
Oud 13-03-2003, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 12-03-2003 @ 22:28:
'magie dat op een toevalswijze terugkomt' Toveren IS magie gebruiken. Als jij geen mensen in kikkers verandert, dan gebruik je geen magie. 'magie die op een toevalswijze terugkomt' is WENSEN en dan KIJKEN OF HET UITKOMT. Dat is GEEN magie. Het verdient de naam niet eens. Wishful thinking, noemen we dat.
JE hebt ook niet meteen resultaat.. en het is ook niet zo van.. ik wil dit dus *poef* daar is het... je moet er wel wat voor doen... bijvoorbeeld als je graag die ene baan wil.. dan doe je daar een ritueel vooor of whatever en dan ga je soliciteren.. en dan heb je kans dat je krijgt wat je wil.. je moet er dus wel wat voor doen naast dat "wishfull thinking" waar jij het over hebt..
Oud 13-03-2003, 15:40
Crimson Death
Crimson Death is offline
Hokus pokus, iedereen kan toveren, tralalala!
Oud 13-03-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 13-03-2003 @ 09:07:
JE hebt ook niet meteen resultaat.. en het is ook niet zo van.. ik wil dit dus *poef* daar is het... je moet er wel wat voor doen... bijvoorbeeld als je graag die ene baan wil.. dan doe je daar een ritueel vooor of whatever en dan ga je soliciteren.. en dan heb je kans dat je krijgt wat je wil.. je moet er dus wel wat voor doen naast dat "wishfull thinking" waar jij het over hebt..
*zucht diep* Zie je nou niet dat je net zo goed niet dat ritueel kunt doen, omdat de kans dat je die baan krijgt helemaal NIETS verkleind of vergroot wordt? Het zou pas magie zijn als je ALLE banen krijgt waarvoor je solliciteert telkens als je dat ritueel doet.
Oud 14-03-2003, 08:02
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
wicce schreef op 12-03-2003 @ 14:49:
wicca bevalt me niet, want dat heeft over de jaren zo'n imago gekregen dta je meteen als 11 jarige pentagram dragende rozeblaadjes gooiende zweefteef wordt uitgemaakt
*proest* daar ben ik gelukkig nog nooit voor uitgemaakt...
Oud 14-03-2003, 12:44
Blair Witch
Blair Witch is offline
Ik hoorde via via dat er over mij geroddeld werd,
en dat ging dan over dingen; dat ik mensen zou offeren en dat soort rare zaken....
echt idioot!!!!!
Oud 14-03-2003, 13:37
doyou
doyou is offline
wat houdt gothic of wicca eigenlijk in?

Regels voor berichten