Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 15:25
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik was ook niet echt voor Pim. Ik ben ook niet voor Volkert van der G.

Een moordenaar is een moordenaar en ik heb geen goed woord over voor dat soort mensen, die vinden dat ze iemand anders van het leven mogen beroven. Of hij nou de buurvrouw had omgebracht of Pim. Dat mag geen verschil uitmaken denk ik.
Oud 01-04-2003, 15:40
BARON
BARON is offline
Hoe zielig zijn al deze linkse idioten op dit forum; als je uitgeluld bent dan vermoord je iemand toch gewoon? Zo redeneren deze mensen. Hoogste tijd dat Rosenmuller en Halsema ook maar eens doodgeschoten worden. Ik vind ze gevaarlijk en daar moet je begrip voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:43
BARON
BARON is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 31-03-2003 @ 11:30:
Dus omdat wij begrip tonen voor de gedachtengang van Volkert... voel jij je gekwetst? Ach gossie... wil je erover praten??
Dus als ik jouw moeder vermoord (of je eventuele vriendin mijn part) omdat ik vind dat haar mening mij niet aanstaat, heb je dan ook begrip voor mijn beweegredenen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:50
BARON
BARON is offline
Citaat:
k28 schreef op 31-03-2003 @ 17:08:
Ideetje voor vervolgtopic:
'Ik heb begrip voor BARON'
Omdat ik voor Pim was ben ik dus fout en zielig.

Heb ik ook een ideetje voor een vervolgtopic:

"Alle linkse mensen moeten dood, omdat hun mening mij niet aanstaat"

Vervolgens moeten jullie allemaal begrip hiervoor tonen, zoals jullie nu ook doen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:13
Bee Man
Bee Man is offline
Ik zou eens willen reageren op het vaker genoemde "moord op de democratie." Ik vond Pim Fortuyn op zich eigenlijk al een moord of in ieder geval een aanslag op de democratie. Dat zelfde vind ik nu van Wouter Bos maar dan minder intens. Ik vind dat ze het lijsttrekkerschap moeten afschaffen want mensen kijken niet meer naar standpunten maar naar het hoofd van de partij.

Dit was volgens mij ook het geval met Pim. Hij had charisma, hij lulde iedereen eruit, maar realistisch was hij niet. De mensen die normaal niet stemden, de lager opgeleiden, de mensen die problemen hadden of een groep die ik nog niet genoemd heb (ik generaliseer bewust) liepen allemaal als makke schapen achter hem aan en hij was zich daar bewust van. Hij wist hoe hij ze zover kon krijgen.

Volkert zag wat er gebeurde. Hij zag dat heel veel mensen gingen stemmen op een gezicht. Dat gezicht had een andere mening dan hem, maar dat was niet het belangrijkste. Het ergste voor hem was dat zoveel mensen gingen stemmen zonder dat ze wisten waarop. En volgens hem was dat op een verschrikkelijke mening, een tiran voor alles waar hij voor staat.

Ik denk dat de lezers die menselijk inzicht hebben allemaal wel begrip kunnen opbrengen. Ja, ik kan ook begrip op brengen voor zijn aanhangers, maar ik voel tegelijk ook medelijden.

Ik heb begrip voor Saddam Houssein en zijn aanhangers.
Ook voor Osama Bin Laden, ook voor Milosevic, ook voor Bush, en hun aanhangers.
Maar met allen heb ik medelijden.

Ik heb geen begrip voor Hitler. Die wist volgens mij niet helemaal wat hij deed. Ik zou graag eens een gesprek met hem voeren als hij nog zou leven.

Ik was bang voor Pim Fortuyn, maar vond een moord niet rechtvaardig. Wel begrijpenlijk. Die taartengooiers voelden waarschijnlijk hetzelfde, alleen hadden ze andere wapens tot hun beschikking.
Oud 01-04-2003, 16:13
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-04-2003 @ 16:40:
Hoe zielig zijn al deze linkse idioten op dit forum; als je uitgeluld bent dan vermoord je iemand toch gewoon? Zo redeneren deze mensen. Hoogste tijd dat Rosenmuller en Halsema ook maar eens doodgeschoten worden. Ik vind ze gevaarlijk en daar moet je begrip voor hebben.
Je snapt t nog steeds niet. 'We' vinden niet dat je iemand dan moet vermoorden. Als dat zo was hadden 'we' er wel met z'n allen gestaan. 'We' kunnen het echter wel begrijpen. Maar 'we' zijn het er niet mee eens.
Oud 01-04-2003, 16:15
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-04-2003 @ 16:40:
Hoe zielig zijn al deze linkse idioten op dit forum; als je uitgeluld bent dan vermoord je iemand toch gewoon? Zo redeneren deze mensen. Hoogste tijd dat Rosenmuller en Halsema ook maar eens doodgeschoten worden.
lullen die jou dan uit?

en generaliseer niet zo...

ik ben ook 'links' maar natuurlijk was ik ook gesgokt toen fortuyn vermoord werd...

en het met de moord eens zijn en het begrijpen zijn 2 heel evrsgillende dingen...
Oud 01-04-2003, 16:15
BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-04-2003 @ 17:13:
Je snapt t nog steeds niet. 'We' vinden niet dat je iemand dan moet vermoorden. Als dat zo was hadden 'we' er wel met z'n allen gestaan. 'We' kunnen het echter wel begrijpen. Maar 'we' zijn het er niet mee eens.
Dus in het geval dat ik een linkse politicus doodschiet heb je er dus ook begrip voor?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:17
Bee Man
Bee Man is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-04-2003 @ 17:15:
Dus in het geval dat ik een linkse politicus doodschiet heb je er dus ook begrip voor?
Als hij net zo populair is als Pim wel.
Oud 01-04-2003, 16:19
Martian
Martian is offline
Citaat:
Ja. Als jij denkt dat deze linkse politicus een gevaar is voor een groot deel van de samenleving, en dat ook meent, kan ik me dat voorstellen ja. Maar ik hoop wel dat ze je een hoge straf geven, net als bij Volkert.

En ik hoop dat die (nieuwe) linkse partij dan ook 26 zetels krijgt....
Oud 01-04-2003, 16:19
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik begrijp waarom je zo boos bent Baron, ik kan je alleen niet helemaal volgen. Degene die dit onderwerp aansneed, zei helemaal niet dat Fortuyn dood moest. Hij zei zelfs dat het slecht/fout/verschrikkelijk is om iemand te vermoorden (om welke reden dan ook). Dus lees eerst even het begin van een topic voordat je onzinnige dingen gaat spuien.

Nu ikzelf nog heel even. Ik begrijp waarom Volkert deze moord pleegde. Ik begrijp alleen niet dat hij echt geen andere uitweg meer zag. Hij was zelf altijd heel erg bezig met recht etc. omdat hij bij VMO altijd bezig was met procedures tegen bio-industriebedrijven enzo. Misschien zag hij Fortuyn inderdaad als een te grote bedreiging voor de samenleving in de toekomst. Misschien als een bedreiging voor vele minderheden. Dat vond ik ook toen ik zag dat hij steeds meer aanhang kreeg. Ik zou echter nooit naar een wapen hebben gegrepen om met fysieke geweld een einde te maken aan zijn politieke loopbaan. Dat is een enorm verschil tussen de "doorsnee" "linkse" mensen en Volkert. Hij is een moordenaar, hij verdient straf (niet levenslang maar daar gaat het hier niet om). Dus ga alsjeblieft hier niet dingen roepen als "maak alle "linksen" af want hun mening staat me niet aan". Dat getuigt niet erg van intelligentie.
Oud 01-04-2003, 16:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 01-04-2003 @ 17:19:
Ik begrijp waarom je zo boos bent Baron, ik kan je alleen niet helemaal volgen. Degene die dit onderwerp aansneed, zei helemaal niet dat Fortuyn dood moest. Hij zei zelfs dat het slecht/fout/verschrikkelijk is om iemand te vermoorden (om welke reden dan ook). Dus lees eerst even het begin van een topic voordat je onzinnige dingen gaat spuien.
Eindelijk iemand die eens NIET doet of alle LPF aanhangers gek zijn en Volkert wel kunnen begrijpen.
Want dat is dus wat mij zo boos maakt, mensen als met name Nare Man, maar ook NaamOnbekend e.a. doen dit dus wel.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:29
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Martian schreef op 01-04-2003 @ 17:19:

En ik hoop dat die (nieuwe) linkse partij dan ook 26 zetels krijgt....
Oud 01-04-2003, 16:35
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Baron! Eindelijk een LPF-aanhanger die niet alle linkse mensen voor bomenknuffelaars aanziet! *sarcasm alert* Sorry.. dat moest even.. Kijk, als je iemand idoleert, zoals bij "jullie" "Pim" (sorry voor alle "'en) het geval was, dan is het vaak zo dat alle negatieve dingen worden ontkend of verdoezeld. Dat was hier duidelijk het geval.
Veel mensen die achter Pim Fortuyn staan/stonden, zagen niet in dat zijn standpunten op heel veel punten gewoon zwaar onrealistisch waren. Daarom kunnen/konden ze er ook niets van begrijpen toen hij werd vermoord.
De mensen die minder gek van hem waren, zagen die onrealistische punten wel en konden dus bedenken waarom Volkert hem misschien vermoord zou hebben. Dat is tenminste zoals ik het zie. Het wordt erg verward nu he? Njah, jullie probleem.
Die Fortuyn-aanhangers snappen nu in ieder geval nog ssteds niet dat er ook mensen zijn die bang (echt bang dus) waren voor de enorme invloed die deze man zou krijgen als hij premier werd of iets dergelijks. Daarom snappen ze ook niet dat er mensen zijn die denken te begrijpen waarom Volkert die moord heeft gepleegd.

Oew.. dit gaat de psychologische kant op
Oud 01-04-2003, 16:39
naam onbekend
naam onbekend is offline
CodeName Egg, je slaat de spijker op zijn kop!
Oud 01-04-2003, 16:40
Bee Man
Bee Man is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 01-04-2003 @ 17:35:

Die Fortuyn-aanhangers snappen nu in ieder geval nog ssteds niet dat er ook mensen zijn die bang (echt bang dus) waren voor de enorme invloed die deze man zou krijgen als hij premier werd of iets dergelijks. Daarom snappen ze ook niet dat er mensen zijn die denken te begrijpen waarom Volkert die moord heeft gepleegd.

Zoals ik vertelde: Ik was bang (idd echt bang dus).

Verder heb je een realistische verklaring voor alles waar ik achter sta. Mijn complimenten. Dit moet voor beide partijen toch wel begrijpenlijk zijn?
Oud 01-04-2003, 16:42
BARON
BARON is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 01-04-2003 @ 17:35:
Baron! Eindelijk een LPF-aanhanger die niet alle linkse mensen voor bomenknuffelaars aanziet!
Als ze alleen maar bomenknuffelaars waren had ik helemaal geen problemen met linkse mensen. Dan lieten ze politiek tenminste aan rechtse mensen over!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:45
BARON
BARON is offline
Citaat:
Bee Man schreef op 01-04-2003 @ 17:40:
Zoals ik vertelde: Ik was bang (idd echt bang dus).
En nog steeds vind ik dat onzin; veel linksen hier doen nog steeds alsof met Pim Fortuyn Auswitsch weer was opengegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:50
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-04-2003 @ 17:42:
Als ze alleen maar bomenknuffelaars waren had ik helemaal geen problemen met linkse mensen. Dan lieten ze politiek tenminste aan rechtse mensen over!
offtopic: ondanks die vind ik je eng
gelukkig is Nederland nog steeds een democratie..
En hoezo heb je problemen met linkse mensen? Lullen die je onderuit ofzo?

Citaat:
En nog steeds vind ik dat onzin; veel linksen hier doen nog steeds alsof met Pim Fortuyn Auswitsch weer was opengegaan.
Het is Auschwitz.. En Pim Fortuyn was volgens mij niet anti-semitisch
Hij was wel anti-moslim. Dat is ook verkeerd. Ik heb hier niemand horen zeggen dat hij/zij bang was dat Pim de jodenhaat zou aanwakkeren. Misschien wel de moslimhaat. Door de Islam als achterlijk te bestempelen heeft hij wel zijn achterban een signaal gegeven om moslims als minderwaardig te behandelen. Zo, ik ga ook even overdrijven..
Oud 01-04-2003, 16:51
Bee Man
Bee Man is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-04-2003 @ 17:45:
Dat zeg ik niet. Ik vond het verschrikkelijk dat zoveel mensen achter hem aanliepen, terwijl hij eigenlijk niet veel meer te vertellen had dan andere politici. Hij had gewoon charisma. Ik was het niet met hem eens en vond het beangstigend dat velen dat wel leken te zijn.

Ik was niet bang dat hij een dictator zou worden. Ik was niet bang dat hij mensen zou vermoorden. Ik was bang dat mensen niet langer zelfstandig zouden blijven en dat ze hun eigen mening zouden verliezen door hem na te praten. Niet alle Fortuynisten doen dat, vele aanhangers deden dat wel.
Oud 01-04-2003, 17:37
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Bee Man schreef op 01-04-2003 @ 17:51:
Dat zeg ik niet. Ik vond het verschrikkelijk dat zoveel mensen achter hem aanliepen, terwijl hij eigenlijk niet veel meer te vertellen had dan andere politici. Hij had gewoon charisma. Ik was het niet met hem eens en vond het beangstigend dat velen dat wel leken te zijn.
Pim Fortuyn had juist wel iets meer te vertellen. Daar waar die hele mik in Den Haag met elkaar meelulde had Fortuyn tenminste zijn eigen mening. Beangstigend vind ik het verkeerde woord, maar je hebt gelijk, veel mensen waren het met m eens. En waarom? Omdat hij verwoorde wat velen dachten.

Citaat:
Bee Man schreef op 01-04-2003 @ 17:51:
Ik was niet bang dat hij een dictator zou worden. Ik was niet bang dat hij mensen zou vermoorden. Ik was bang dat mensen niet langer zelfstandig zouden blijven en dat ze hun eigen mening zouden verliezen door hem na te praten. Niet alle Fortuynisten doen dat, vele aanhangers deden dat wel.
Waarom zouden mensen hun mening verliezen? Een hoop Nederlanders deelden zijn mening al, alleen durfden ze het niet hardop te zeggen. Fortuyn deed dit wel, en dat schudde de mensen wakker. De mening is na Fortuyn veel meer naar buiten gekomen, en dit kwam echt niet door hem na te praten.

ontopic:
Nee, ik kan geen begrip opbrengen voor Volkert. Moord is moord, in mijn ogen. Fortuyn gaf zijn mening, en of je die nu deelt of niet, we leven in een democratie. Als je hier niet eens voor je mening uit mag komen, waar mag t dan nog wel? Ook het feit dat Volkert het bij zn volledige bewustzijn heeft gedaan, zegt voor mij al genoeg. En voor die mensen die lopen te zeiken dat ze bang waren voor Pim Fortuyn: ik denk dat je bter bang kunt zijn voor mensen als de moordenaar van Pim Fortuyn dan Pim Fortuyn zelf.
Oud 01-04-2003, 17:43
red_and_black
red_and_black is offline
begrip opbrengen voor een moordenaar!

hahahahaha mensen mensen mensen.......
die lpfers hiero, zijn tegen de moord op die fortuin (ofzo) maar voor een oorlog in irak
Bush is een grotere moordenaar dan Volkert!

oooohja!

LPF HEEFT GEEN BESTAANSRECHT!
Oud 01-04-2003, 17:44
spsup
spsup is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 01-04-2003 @ 15:59:
In zo'n geval is Henkie een soort tweede Pim Fortuyn geworden, en is hij niet meer te vergelijken met de Henkie om de hoek die hij eerst was. Dus dan gaat de vergelijking nog steeds niet op.
ja maar dat houd dus in dat elke henkie die om de hoek woont door een maatschappelijke functie te gaan vervullen de lul is ?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:45
spsup
spsup is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 01-04-2003 @ 18:43:

die lpfers hiero, zijn tegen de moord op die fortuin (ofzo) maar voor een oorlog in irak

oooohja!

Ehm laat me raden

jij bent

1. de vriendin van volkert
2. een groot liefhebber van Groen links

mensen zoals jij moeten ze ophangen ........
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:47
spsup
spsup is offline
Citaat:

oooohja!

ohja

jij bent dus tegen oorlog ??
en tegen bush ?? wat inhoud dat je het dus goed vind wat saddam doet ?? die vermoord zijn eigen volk enzo hoor maar ja dat mag natuurlijk wel.

ohja effe offtopic

jij hebt zeker rijke ouders of iets anders waardoor je je over geld niet zorgen hoeft te maken ?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:48
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
spsup schreef op 01-04-2003 @ 18:45:
Ehm laat me raden

jij bent

1. de vriendin van volkert
hey ik ben een man!

Citaat:
2. een groot liefhebber van Groen links
Ik stem SP of NCPN, nerd!

Citaat:
mensen zoals jij moeten ze ophangen ........ [/B]
kom maar!
apeldoorn, vraag maar naar me en hang me maar op!
Oud 01-04-2003, 17:49
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:

oooohja!

ga buiten spelen ofzo
Oud 01-04-2003, 17:53
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
spsup schreef op 01-04-2003 @ 18:47:
ohja

en tegen bush ?? wat inhoud dat je het dus goed vind wat saddam doet ?? die vermoord zijn eigen volk enzo hoor maar ja dat mag natuurlijk wel.

ohja effe offtopic

jij hebt zeker rijke ouders of iets anders waardoor je je over geld niet zorgen hoeft te maken ?
Ja ik ben tegen oorlog!
maar nee ik ben niet voor sadam, maar tegen Bush!
Sadam is een gore hufter net zo erg als Bush, maar dat moeten ze maar binnen irak oplossen!!

daar heb bush niks over te zeggen, en een oorlog is nooit een oplossing!

geweld zuigt, net als jij met je 8erlijke posts!

ooohja, nee ik heb geen rijke ouders.... over geld moet ik me wel zorgen maken want dat heb ik nooit, wat weer een hele andere reden heeft. elke ik jou nie aan je puber neus ga hangen!

ga es slapen!
Oud 01-04-2003, 17:53
Bee Man
Bee Man is offline
Laten we (ik en Miss Helena) even vaststellen dat er niet over te discussieren valt of Pim iets nieuws vertelde of niet. Ik had alles al gehoord. Ik vond het niet reel. Jij vind het tegenovergestelde. Dat kan.

Citaat:
Miss Helena schreef op 01-04-2003 @ 18:37:

Waarom zouden mensen hun mening verliezen? Een hoop Nederlanders deelden zijn mening al, alleen durfden ze het niet hardop te zeggen. Fortuyn deed dit wel, en dat schudde de mensen wakker. De mening is na Fortuyn veel meer naar buiten gekomen, en dit kwam echt niet door hem na te praten.
In mijn ogen was alles al gezegd. Omdat Pim charisma had, leek het nieuw. Opeens werd hij ook door iedereen geciteerd. Het kan niet zo zijn dat iedereen hetzelfde dacht, dat kan ik niet geloven.

Oh, en nog even tegen spsup: Waarom moet iedereen van jou hangen? Mensen die dat roepen hang ik er graag naast
Oud 01-04-2003, 17:57
red_and_black
red_and_black is offline
Oud 01-04-2003, 17:59
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Nate schreef op 01-04-2003 @ 18:57:
Kijk, kijk... Ik ben verrast, je maakt zowaar een strakke opmerking
hehehe ik kan het wel alleen was dit een opmerking van Bee Man!
dus gejat, maar dat zag ik later pas!

hehehe!
Oud 01-04-2003, 17:59
Nate
Nate is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 01-04-2003 @ 18:59:
hehehe ik kan het wel alleen was dit een opmerking van Bee Man!
dus gejat, maar dat zag ik later pas!

hehehe!
Ja, ik zag het ook net, dus inmiddels is m'n post ook alweer weg

Maar d'r komt er vanzelf wel weer een, ik geloof erin
Oud 01-04-2003, 18:00
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Bee Man schreef op 01-04-2003 @ 18:53:
Laten we (ik en Miss Helena) even vaststellen dat er niet over te discussieren valt of Pim iets nieuws vertelde of niet. Ik had alles al gehoord. Ik vond het niet reel. Jij vind het tegenovergestelde. Dat kan.
ok, dat stellen we vast

Citaat:
Bee Man schreef op 01-04-2003 @ 18:53:
In mijn ogen was alles al gezegd. Omdat Pim charisma had, leek het nieuw. Opeens werd hij ook door iedereen geciteerd. Het kan niet zo zijn dat iedereen hetzelfde dacht, dat kan ik niet geloven.
Ik ben t met je eens dat niet iedereen t zelfde dacht, natuurlijk niet. Maar voor VEEL mensen zei hij, wat men dacht. Ach, meningsverschilletje...
Oud 01-04-2003, 18:01
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Nate schreef op 01-04-2003 @ 18:59:
Ja, ik zag het ook net, dus inmiddels is m'n post ook alweer weg

Maar d'r komt er vanzelf wel weer een, ik geloof erin

hehehe, ik heb geoefend
Oud 01-04-2003, 18:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Hier ga je de fout in. Mensen die tegen een oorlog in Irak zijn (waaronder ikzelf) zijn NIET voor Saddam, maar wij zijn wel van mening dat een oorlog niet de manier is om hem te verdrijven.

Maar hier zijn al genoeg andere topics over.
Oud 01-04-2003, 18:04
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 01-04-2003 @ 19:00:
Ik ben t met je eens dat niet iedereen t zelfde dacht, natuurlijk niet. Maar voor VEEL mensen zei hij, wat men dacht. Ach, meningsverschilletje...
En voor nog veel meer mensen zei hij niet helemaal of zelfs helemaal niet wat men dacht.
Oud 01-04-2003, 18:06
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:

je trekt verkeerde conclusies... je kunt tegen bush én tegen hoessein zijn
Oud 01-04-2003, 18:07
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 01-04-2003 @ 19:04:
En voor nog veel meer mensen zei hij niet helemaal of zelfs helemaal niet wat men dacht.
ik zeg toch ook NIET VOOR IEDEREEN
Oud 01-04-2003, 18:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hangt van de situatie af. Van de moordenaar. Van het slachtoffer. Etcetera.
Oud 01-04-2003, 18:38
NN
NN is offline
Ik vind/vond de ideeėn van Fortuyn bijzonder verwerpelijk en vind het goed dat iemand hiertegen actie onderneemt. Maar het vermoorden van Fortuyn kan ik geen begrip voor opbrengen. Dit omdat Volkert legitieme manieren had kunnen gebruiken om Fortuyn tegen te gaan, een paar voorbeelden: aanmelden bij GL en hem bestrijden vanuit de Tweede Kamer, met zijn milieukameraden een optocht door Den Haag organiseren, een juridische procedure starten.

Wat mij vandaag verbaasde is dat OvJ Koos Plooi in zijn requisitoir nogal benadrukte dat hij levenslang wilde om recidive tegen te gaan en een voorbeeld te stellen voor anderen om politieke moorden tegen te gaan. Het PBC heeft aangegeven dat Volkert geen psychisch probleem is die weer iets dergelijks zou kunnen doen en ik vind dat er geen onderscheid in strafmaat mag worden gemaakt naargelang het slachtoffer. Ik vind levenslang derhalve een te lange straf, helemaal gezien de schandalige nationale ophef. (Kunnen bv. die Pim-aanhangers bij de rechtbank geen veroordeling krijgen?) Misschien dat Volkerts advocate nog iets voor elkaar krijgt bij het EHRM op basis van art.6 EVRM.

Wat vinden jullie van de strafmaat?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:45
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
NN schreef op 01-04-2003 @ 19:38:
Ik vind/vond de ideeėn van Fortuyn bijzonder verwerpelijk en vind het goed dat iemand hiertegen actie onderneemt. Maar het vermoorden van Fortuyn kan ik geen begrip voor opbrengen. Dit omdat Volkert legitieme manieren had kunnen gebruiken om Fortuyn tegen te gaan, een paar voorbeelden: aanmelden bij GL en hem bestrijden vanuit de Tweede Kamer, met zijn milieukameraden een optocht door Den Haag organiseren, een juridische procedure starten.
Hij heeft zelf aangegeven dat hij vond dat Fortuyn te veel macht had om er op die manier nog iets tegen te kunnen doen.

Citaat:

Wat mij vandaag verbaasde is dat OvJ Koos Plooi in zijn requisitoir nogal benadrukte dat hij levenslang wilde om recidive tegen te gaan en een voorbeeld te stellen voor anderen om politieke moorden tegen te gaan. Het PBC heeft aangegeven dat Volkert geen psychisch probleem is die weer iets dergelijks zou kunnen doen en ik vind dat er geen onderscheid in strafmaat mag worden gemaakt naargelang het slachtoffer. Ik vind levenslang derhalve een te lange straf, helemaal gezien de schandalige nationale ophef. (Kunnen bv. die Pim-aanhangers bij de rechtbank geen veroordeling krijgen?)
Inderdaad, levenslang is een te zware straf voor iemand die een enkelvoudige moord heeft gepleegd maar verder geen strafblad heeft. En bovendien idd het PBC-rapport waarin de kans op recidive erg klein wordt genoemd. Maar helaas laat de OvJ zich dus ook al leiden door de hetze tegen Volkert (en is dus beinvloed door de publieke opinie.. jammer)

Citaat:

Misschien dat Volkerts advocate nog iets voor elkaar krijgt bij het EHRM op basis van art.6 EVRM.
Okeej EHRM = Europees Hof voor Rechten van de Mens, maar waar komt het artikel uit? Die afk. ken ik niet. En hoe zou ze daar iets gedaan moeten krijgen? Op basis van het feit dat een minister de regels speciaal heeft veranderd om Volkert permanent onder cameratoezicht te kunnen houden? Zoiets? Dat is een van de weinige dingen die ik zou kunnen bedenken.
Oud 01-04-2003, 18:45
Bee Man
Bee Man is offline
Citaat:
Ik ben het vooral met je eens. Die lui voor de rechtbank kunnen ook aangeklaagd worden. Ik denk dat Volkert al straf zat krijgt. Hij verdient geen speciale behandeling, hij is net zo moordenaar als iedere andere moordenaar, hij verdient een even hoge straf als ieder ander, volgens de wetten die op 6 mei geldden. Als hij uit de gevangenis komt verdient hij dus ook een andere identiteit. Iemand een mening daarover?
Oud 01-04-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Te hoog. Ik zou voor twintig jaar gaan. Levenslang is nogal drastisch; het is namelijk duidelijk dat Volkert geen recidive zal plegen. Levenslang op grond van het gevaar van herhaling is derhalve dus niet feitelijk te onderbouwen. Het feit dat de rechtsorde ernstig geschokt is vind onvoldoende motivering voor levenslang. Mocht dit wel gebruikt worden als motivering dan gaat het om het opofferen van het individu aan het collectief. Dat is onwenselijk vind ik (natuurlijk is ethiek iets waar LPF-aanhangers geen kaas van gegeten hebben, dus die zullen natuurlijk wel levenslang claimen).

Of er bij het EHRM iets te bereiken is vraag ik me af. Als je het gooit op het 'fair trial' beginsel als in art. 6 denk ik dat je niet ver zult komen. Noch de objectieve, noch de subjectieve partijdigheid is mijns inziens geschonden. Die vlieger gaat dus niet op. Verder is hem op geen enkele manier het recht op een advocaat ontzegd of is hij op andere wijze ernstig aangetast in de rechten die neergelegd zijn in het EVRM. Denk niet dat een procedure voor het EHRM zal leiden tot niet-ontvankelijkheidverklaring of strafvermindering.

Nee, Volkert gaat gewoon voor de bijl, en zo hoort het ook. In tegenstelling tot wat iemand als BARON waarschijnlijk denkt ben ik ook niet serieus van mening dat hij vrijgesproken zou moeten worden. Op grond waarvan namelijk? Hij heeft gewoon iemand van het leven beroofd, dus moet het recht gewoon z'n beloop hebben. Eventueel kan het feit dat het ging om een veelbelovend politicus-in-de-dop meewegen, maar mijns inziens moet daar niet al teveel gewicht aan worden toegekend. Dan loop je het risico op straffen om de wraak, en dat is altijd slecht.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:52
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ja ik..

Tsjah.. niet dat ik hem ook maar iets zou doen als hij de gevangenis uit zou komen maar ik snap waarom hij het heeft gedaan, maar ik vind wel dat hij een andere identiteit zou mogen. Voor zijn veiligheid denk ik dat het wel beter is. Als die enge mensen die met grote tattoos van Pim op hun rug/nek/hoofd rondlopen zouden hem anders misschien wel pijn kunnen doen. Ik hou niet zo van geweld..vandaar (ow en ik overdrijf graag een beetje)
Oud 01-04-2003, 18:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Waar ik je niet over gehoord heb zijn de belachelijke aantijgingen van een aantal LPF prominenten. Gelul over Al quada ed.
Oud 01-04-2003, 19:01
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
dystopia schreef op 01-04-2003 @ 19:55:
Waar ik je niet over gehoord heb zijn de belachelijke aantijgingen van een aantal LPF prominenten. Gelul over Al quada ed.
Wat? Wie beweert dat nou weer? Pff... datwordt wel erg vergezocht hoor..
Oud 01-04-2003, 19:02
Bee Man
Bee Man is offline
Mijn laatste reactie voordat ik voor de tv ga hangen: In Nederland is 20 jaar hetzelfde als levenslang. Ik vind dat rechters maar moeten beslissen over z'n straf, zolang ze maar onafhankelijk blijven en niet worden beinvloed door media/meningen van mensen.

Verder nog veel plezier in de discussie allemaal
Oud 01-04-2003, 19:04
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
twintig jaar hetzelfde als levenslang? bullshit..

bij levenslang kun je na 20 jaar gratie aanvragen ja, maar dat wordt hem toch niet verleend.
Oud 01-04-2003, 19:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 01-04-2003 @ 20:01:
Wat? Wie beweert dat nou weer? Pff... datwordt wel erg vergezocht hoor..
Och, die Jan Jan Jansen van Raaien of hoe heet die joker. Hij moet gewoon z'n arrogante kop houden en z'n bewijs daarvoor aan de politie aandragen als hij dat heeft. Verder, bek dicht, want het schaadt het onderzoek.
Oud 01-04-2003, 19:16
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
dystopia schreef op 01-04-2003 @ 20:07:
Och, die Jan Jan Jansen van Raaien of hoe heet die joker. Hij moet gewoon z'n arrogante kop houden en z'n bewijs daarvoor aan de politie aandragen als hij dat heeft. Verder, bek dicht, want het schaadt het onderzoek.
hihi.. niet zo gefokt he?
tsjah, er zitten zoveel rare kwibussen in die LPF-top..
Reageren

Regels voor berichten