Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Heb ik ook een ideetje voor een vervolgtopic: "Alle linkse mensen moeten dood, omdat hun mening mij niet aanstaat" Vervolgens moeten jullie allemaal begrip hiervoor tonen, zoals jullie nu ook doen. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou eens willen reageren op het vaker genoemde "moord op de democratie." Ik vond Pim Fortuyn op zich eigenlijk al een moord of in ieder geval een aanslag op de democratie. Dat zelfde vind ik nu van Wouter Bos maar dan minder intens. Ik vind dat ze het lijsttrekkerschap moeten afschaffen want mensen kijken niet meer naar standpunten maar naar het hoofd van de partij.
Dit was volgens mij ook het geval met Pim. Hij had charisma, hij lulde iedereen eruit, maar realistisch was hij niet. De mensen die normaal niet stemden, de lager opgeleiden, de mensen die problemen hadden of een groep die ik nog niet genoemd heb (ik generaliseer bewust) liepen allemaal als makke schapen achter hem aan en hij was zich daar bewust van. Hij wist hoe hij ze zover kon krijgen. Volkert zag wat er gebeurde. Hij zag dat heel veel mensen gingen stemmen op een gezicht. Dat gezicht had een andere mening dan hem, maar dat was niet het belangrijkste. Het ergste voor hem was dat zoveel mensen gingen stemmen zonder dat ze wisten waarop. En volgens hem was dat op een verschrikkelijke mening, een tiran voor alles waar hij voor staat. Ik denk dat de lezers die menselijk inzicht hebben allemaal wel begrip kunnen opbrengen. Ja, ik kan ook begrip op brengen voor zijn aanhangers, maar ik voel tegelijk ook medelijden. Ik heb begrip voor Saddam Houssein en zijn aanhangers. Ook voor Osama Bin Laden, ook voor Milosevic, ook voor Bush, en hun aanhangers. Maar met allen heb ik medelijden. Ik heb geen begrip voor Hitler. Die wist volgens mij niet helemaal wat hij deed. Ik zou graag eens een gesprek met hem voeren als hij nog zou leven. Ik was bang voor Pim Fortuyn, maar vond een moord niet rechtvaardig. Wel begrijpenlijk. Die taartengooiers voelden waarschijnlijk hetzelfde, alleen hadden ze andere wapens tot hun beschikking.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() en generaliseer niet zo... ik ben ook 'links' maar natuurlijk was ik ook gesgokt toen fortuyn vermoord werd... en het met de moord eens zijn en het begrijpen zijn 2 heel evrsgillende dingen...
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En ik hoop dat die (nieuwe) linkse partij dan ook 26 zetels krijgt.... ![]()
|
Ik begrijp waarom je zo boos bent Baron, ik kan je alleen niet helemaal volgen. Degene die dit onderwerp aansneed, zei helemaal niet dat Fortuyn dood moest. Hij zei zelfs dat het slecht/fout/verschrikkelijk is om iemand te vermoorden (om welke reden dan ook). Dus lees eerst even het begin van een topic voordat je onzinnige dingen gaat spuien.
Nu ikzelf nog heel even. Ik begrijp waarom Volkert deze moord pleegde. Ik begrijp alleen niet dat hij echt geen andere uitweg meer zag. Hij was zelf altijd heel erg bezig met recht etc. omdat hij bij VMO altijd bezig was met procedures tegen bio-industriebedrijven enzo. Misschien zag hij Fortuyn inderdaad als een te grote bedreiging voor de samenleving in de toekomst. Misschien als een bedreiging voor vele minderheden. Dat vond ik ook toen ik zag dat hij steeds meer aanhang kreeg. Ik zou echter nooit naar een wapen hebben gegrepen om met fysieke geweld een einde te maken aan zijn politieke loopbaan. Dat is een enorm verschil tussen de "doorsnee" "linkse" mensen en Volkert. Hij is een moordenaar, hij verdient straf (niet levenslang maar daar gaat het hier niet om). Dus ga alsjeblieft hier niet dingen roepen als "maak alle "linksen" af want hun mening staat me niet aan". Dat getuigt niet erg van intelligentie.
||
Citaat:
![]() Want dat is dus wat mij zo boos maakt, mensen als met name Nare Man, maar ook NaamOnbekend e.a. doen dit dus wel. |
![]() |
|
Baron! Eindelijk een LPF-aanhanger die niet alle linkse mensen voor bomenknuffelaars aanziet! *sarcasm alert* Sorry.. dat moest even.. Kijk, als je iemand idoleert, zoals bij "jullie" "Pim" (sorry voor alle "'en) het geval was, dan is het vaak zo dat alle negatieve dingen worden ontkend of verdoezeld. Dat was hier duidelijk het geval.
Veel mensen die achter Pim Fortuyn staan/stonden, zagen niet in dat zijn standpunten op heel veel punten gewoon zwaar onrealistisch waren. Daarom kunnen/konden ze er ook niets van begrijpen toen hij werd vermoord. De mensen die minder gek van hem waren, zagen die onrealistische punten wel en konden dus bedenken waarom Volkert hem misschien vermoord zou hebben. Dat is tenminste zoals ik het zie. Het wordt erg verward nu he? Njah, jullie probleem. ![]() Die Fortuyn-aanhangers snappen nu in ieder geval nog ssteds niet dat er ook mensen zijn die bang (echt bang dus) waren voor de enorme invloed die deze man zou krijgen als hij premier werd of iets dergelijks. Daarom snappen ze ook niet dat er mensen zijn die denken te begrijpen waarom Volkert die moord heeft gepleegd. Oew.. dit gaat de psychologische kant op ![]()
||
![]() |
Citaat:
Zoals ik vertelde: Ik was bang (idd echt bang dus). Verder heb je een realistische verklaring voor alles waar ik achter sta. Mijn complimenten. Dit moet voor beide partijen toch wel begrijpenlijk zijn?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() gelukkig is Nederland nog steeds een democratie.. ![]() En hoezo heb je problemen met linkse mensen? Lullen die je onderuit ofzo? Citaat:
![]() Hij was wel anti-moslim. Dat is ook verkeerd. Ik heb hier niemand horen zeggen dat hij/zij bang was dat Pim de jodenhaat zou aanwakkeren. Misschien wel de moslimhaat. Door de Islam als achterlijk te bestempelen heeft hij wel zijn achterban een signaal gegeven om moslims als minderwaardig te behandelen. Zo, ik ga ook even overdrijven.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik was niet bang dat hij een dictator zou worden. Ik was niet bang dat hij mensen zou vermoorden. Ik was bang dat mensen niet langer zelfstandig zouden blijven en dat ze hun eigen mening zouden verliezen door hem na te praten. Niet alle Fortuynisten doen dat, vele aanhangers deden dat wel.
|||
Citaat:
Citaat:
ontopic: Nee, ik kan geen begrip opbrengen voor Volkert. Moord is moord, in mijn ogen. Fortuyn gaf zijn mening, en of je die nu deelt of niet, we leven in een democratie. Als je hier niet eens voor je mening uit mag komen, waar mag t dan nog wel? Ook het feit dat Volkert het bij zn volledige bewustzijn heeft gedaan, zegt voor mij al genoeg. En voor die mensen die lopen te zeiken dat ze bang waren voor Pim Fortuyn: ik denk dat je bter bang kunt zijn voor mensen als de moordenaar van Pim Fortuyn dan Pim Fortuyn zelf. ![]()
|
begrip opbrengen voor een moordenaar!
hahahahaha mensen mensen mensen....... die lpfers hiero, zijn tegen de moord op die fortuin (ofzo) maar voor een oorlog in irak ![]() Bush is een grotere moordenaar dan Volkert! oooohja! LPF HEEFT GEEN BESTAANSRECHT!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ehm laat me raden jij bent 1. de vriendin van volkert 2. een groot liefhebber van Groen links mensen zoals jij moeten ze ophangen ........ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jij bent dus tegen oorlog ?? en tegen bush ?? wat inhoud dat je het dus goed vind wat saddam doet ?? die vermoord zijn eigen volk enzo hoor maar ja dat mag natuurlijk wel. ohja effe offtopic jij hebt zeker rijke ouders of iets anders waardoor je je over geld niet zorgen hoeft te maken ? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
apeldoorn, vraag maar naar me en hang me maar op!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar nee ik ben niet voor sadam, maar tegen Bush! Sadam is een gore hufter net zo erg als Bush, maar dat moeten ze maar binnen irak oplossen!! daar heb bush niks over te zeggen, en een oorlog is nooit een oplossing! geweld zuigt, net als jij met je 8erlijke posts! ooohja, nee ik heb geen rijke ouders.... over geld moet ik me wel zorgen maken want dat heb ik nooit, wat weer een hele andere reden heeft. elke ik jou nie aan je puber neus ga hangen! ga es slapen!
||
![]() |
Laten we (ik en Miss Helena) even vaststellen dat er niet over te discussieren valt of Pim iets nieuws vertelde of niet. Ik had alles al gehoord. Ik vond het niet reel. Jij vind het tegenovergestelde. Dat kan.
Citaat:
Oh, en nog even tegen spsup: Waarom moet iedereen van jou hangen? Mensen die dat roepen hang ik er graag naast ![]()
||
Citaat:
Maar d'r komt er vanzelf wel weer een, ik geloof erin ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar hier zijn al genoeg andere topics over.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik vind/vond de ideeėn van Fortuyn bijzonder verwerpelijk en vind het goed dat iemand hiertegen actie onderneemt. Maar het vermoorden van Fortuyn kan ik geen begrip voor opbrengen. Dit omdat Volkert legitieme manieren had kunnen gebruiken om Fortuyn tegen te gaan, een paar voorbeelden: aanmelden bij GL en hem bestrijden vanuit de Tweede Kamer, met zijn milieukameraden een optocht door Den Haag organiseren, een juridische procedure starten.
Wat mij vandaag verbaasde is dat OvJ Koos Plooi in zijn requisitoir nogal benadrukte dat hij levenslang wilde om recidive tegen te gaan en een voorbeeld te stellen voor anderen om politieke moorden tegen te gaan. Het PBC heeft aangegeven dat Volkert geen psychisch probleem is die weer iets dergelijks zou kunnen doen en ik vind dat er geen onderscheid in strafmaat mag worden gemaakt naargelang het slachtoffer. Ik vind levenslang derhalve een te lange straf, helemaal gezien de schandalige nationale ophef. (Kunnen bv. die Pim-aanhangers bij de rechtbank geen veroordeling krijgen?) Misschien dat Volkerts advocate nog iets voor elkaar krijgt bij het EHRM op basis van art.6 EVRM. Wat vinden jullie van de strafmaat? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of er bij het EHRM iets te bereiken is vraag ik me af. Als je het gooit op het 'fair trial' beginsel als in art. 6 denk ik dat je niet ver zult komen. Noch de objectieve, noch de subjectieve partijdigheid is mijns inziens geschonden. Die vlieger gaat dus niet op. Verder is hem op geen enkele manier het recht op een advocaat ontzegd of is hij op andere wijze ernstig aangetast in de rechten die neergelegd zijn in het EVRM. Denk niet dat een procedure voor het EHRM zal leiden tot niet-ontvankelijkheidverklaring of strafvermindering. Nee, Volkert gaat gewoon voor de bijl, en zo hoort het ook. In tegenstelling tot wat iemand als BARON waarschijnlijk denkt ben ik ook niet serieus van mening dat hij vrijgesproken zou moeten worden. Op grond waarvan namelijk? Hij heeft gewoon iemand van het leven beroofd, dus moet het recht gewoon z'n beloop hebben. Eventueel kan het feit dat het ging om een veelbelovend politicus-in-de-dop meewegen, maar mijns inziens moet daar niet al teveel gewicht aan worden toegekend. Dan loop je het risico op straffen om de wraak, en dat is altijd slecht. |
![]() |
|
Ja ik..
![]() Tsjah.. niet dat ik hem ook maar iets zou doen als hij de gevangenis uit zou komen maar ik snap waarom hij het heeft gedaan, maar ik vind wel dat hij een andere identiteit zou mogen. Voor zijn veiligheid denk ik dat het wel beter is. Als die enge mensen die met grote tattoos van Pim op hun rug/nek/hoofd rondlopen zouden hem anders misschien wel pijn kunnen doen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn laatste reactie voordat ik voor de tv ga hangen: In Nederland is 20 jaar hetzelfde als levenslang. Ik vind dat rechters maar moeten beslissen over z'n straf, zolang ze maar onafhankelijk blijven en niet worden beinvloed door media/meningen van mensen.
Verder nog veel plezier in de discussie allemaal ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() tsjah, er zitten zoveel rare kwibussen in die LPF-top.. ![]()
|
![]() |
|
|