Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 19:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 03-04-2003 @ 20:34:
Alsof ik niet weet waar de westbank is! Ik wil dan graag dat je een of andere bron kan noemen die jouw argument ondersteund, want met een paar landkaartjes aankomen en dan zeggen "en zo valt de regen, kijk maar!" is een beetje mager.
Vraag je aardrijkskundeleraar maar voor een analyse dan.
Oud 03-04-2003, 19:49
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-04-2003 @ 20:36:
Vraag je aardrijkskundeleraar maar voor een analyse dan.
Gaan we neerbuigend doen? Ik vraag toch ook niet of je dat argument van je mammie hebt!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 03-04-2003 @ 20:49:
Gaan we neerbuigend doen? Ik vraag toch ook niet of je dat argument van je mammie hebt!
Nee, hoor. Niet neerbuigend bedoeld. Maar je vroeg om een bron, en die kan je krijgen via de analyse van je aardrijkskundeleraar
Oud 03-04-2003, 20:34
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-04-2003 @ 21:21:
Nee, hoor. Niet neerbuigend bedoeld. Maar je vroeg om een bron, en die kan je krijgen via de analyse van je aardrijkskundeleraar
Nou die heb ik dus niet, tuttebol
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-04-2003 @ 18:34:
Het wordt tijd dat Palestijnen en Israeliers die dit geweld zat zijn SAMEN gaan staken.
En gelukkig bestaan die mensen nog.
(je moet ze alleen zoeken) [/B]
Hoe langer dit conflict duurt en hoe gewelddadiger dit conflict wordt, hoe minder het er zullen worden vrees ik. Zullen we vanuit Nederland iets ondernemen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:12
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
[afbeelding]

Deze foto geeft precies aan hoe oneerlijk de strijd is die daargaande is. Dat moet iedereen inmiddels wel duidelijk zijn.

Palestijnen hebben geen wapens, geen tanks, geen satelieten, geen pantservoertuigen, geen chemische wapens, geen bommen, geen kanonnen, geen nuclaire wapens of handgranaten. Zij hebben geen van alles.
Zij hebben geen supermacht die achter hun staat en die hun steunt in hun strijd. Zij hebben niets, echt niets. Die mensen daar groeien op in oorlog en zien elke dag mensen voor hun ogen doodgaan. Ik denk dat de meesten daar is aan moeten denken voordat ze hun lekkere warme bedje instappen om de volgende ochtend gezond wakker te worden.
Ik denk dat de Israelische pubers die een nachtje gaan stappen in Tel Aviv is bijzichzelf moeten nagaan hoe de omstandigheden zijn van hun Palestijnse leeftijdgenootjes die enkel een paar kilometer verderop leven in vluchtelingenkampen. Ik denk dat de Israeliers is moeten proberen in te zien waarom het antisemitisme toeneemt. Ik denk dat dezezelfden zich niet telkens in de slachtofferrol moeten plaatsen. En ik denk dat de hypocrieten onder ons is bijzichzelf moeten nagaan wie hier nou de echte slachtoffers zijn.

We kunnen hier eindeloos gaan discussieren over wie goed of fout is, over wie er wel of geen gelijk heeft, of over wat wel of niet gerechtvaardigd is.. Maar het gaat erom dat er vrede moet komen, dit conflict is bijna 55 jaar lang aan de gang, en dat is 55 jaar te lang.
Wat zal die eerste stap richting vrede inhouden? En wie zal die eerste stap moeten zetten? De eerste stap hoort niet aan de zwakkeren, aan de onderdrukten aan de slachtoffers te zijn, maar hoort aan de sterksten te zijn. En dat is Israel.

Oh Israel, haar volk en haar leger, waarom blijven jullie door gaan met het bezetten van het Palestijnse land? Met het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied? Met het schenden van mensenrechten dag in dag uit? Gebeurt dat alles in de naam van: zelfverdediging?
De enige juiste zelfverdediging die hier past is het oprichten van een Palestijnse staat, en zo de hoop naar vrede stapje voor stapje te laten groeien bij beide volkeren. Alleen dan zal er vrede komen en zal de terreur ophouden...................
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:09
Tabitha
Tabitha is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 02-04-2003 @ 17:39:
als gretta en Abouh jahjah psychopaten zijn, What the hell is Sharon dan wel niet!
Die kerel, is net zo rechts! Maar das een ander verhaal!
waar het op neer komt:

[afbeelding]
Ik heb liever geen solidariteit met hamas/jihad/hezbolla terroristen. Liever solidariteit met de slachtoffers van dat soort terrorisme!
Oud 04-04-2003, 17:08
Martian
Martian is offline
Citaat:
Tabitha schreef op 04-04-2003 @ 17:09:
Ik heb liever geen solidariteit met hamas/jihad/hezbolla terroristen. Liever solidariteit met de slachtoffers van dat soort terrorisme!
Ik heb liever geen solidariteit met staatsterroristen. Liever solidariteit met de slachtoffers van dat soort terrorisme!

Zo komen we dus nergens he.....
Oud 04-04-2003, 17:45
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Martian schreef op 04-04-2003 @ 18:08:
Ik heb liever geen solidariteit met staatsterroristen. Liever solidariteit met de slachtoffers van dat soort terrorisme!

Zo komen we dus nergens he.....
terrorisme bestaat niet naar mijn mening!
zgn "terrorisme"is een teken van verzet, dus is dit imo gerechtvaardicht, maar ik zal wel de enigste zijn!
Oud 04-04-2003, 17:58
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Dus als IK in Nederland gezellig een cafétje binnenwandel en mezelf opblaas en daar bij 20 mensen dood en vele tientallen gewonden - is dat dan enkel 'verzet'? En gerechtvaardigd?

@ gegennazis: volgens mij heb je geen enkel idee waarover je praat...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:03
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-04-2003 @ 18:58:
Dus als IK in Nederland gezellig een cafétje binnenwandel en mezelf opblaas en daar bij 20 mensen dood en vele tientallen gewonden - is dat dan enkel 'verzet'? En gerechtvaardigd?

@ gegennazis: volgens mij heb je geen enkel idee waarover je praat...
als je onderdrukt word en neimand luistert naar je! dan heb je dat recht, maar gewoon binnenlopen en jezelf opblazen ZONDER reden dat is fout!

@ SlimShalom: lees mijn andere post!
Oud 04-04-2003, 18:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 03-04-2003 @ 21:34:
Nou die heb ik dus niet, tuttebol
Nooit gehad ook?

Ik heb o.a. een idioot gehad die zijn moeder ging zoeken achter de gordijnen. Volgens mij was ie aan het dementeren....

(maar dit terzijde)
Oud 04-04-2003, 18:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-04-2003 @ 22:10:
Hoe langer dit conflict duurt en hoe gewelddadiger dit conflict wordt, hoe minder het er zullen worden vrees ik. Zullen we vanuit Nederland iets ondernemen?
Mij best
Oud 04-04-2003, 18:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 03-04-2003 @ 22:12:
De eerste stap hoort niet aan de zwakkeren, aan de onderdrukten aan de slachtoffers te zijn, maar hoort aan de sterksten te zijn. En dat is Israel.

Naar de sterkeren wordt inderdaad eerder geluisterd. Het is dan ook van belang om joden en joodse israeliers te vinden die mee willen "strijden" (=strijden zonder geweld) voor vrede in Israel en de Palestijnse gebieden.

Citaat:

Oh Israel, haar volk en haar leger, waarom blijven jullie door gaan met het bezetten van het Palestijnse land? Met het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied? Met het schenden van mensenrechten dag in dag uit? Gebeurt dat alles in de naam van: zelfverdediging?

Ja. Als het niet onder zelfverdediging zou horen, dan zat Sharon nu in Den Haag. Dat is nu namelijk het probleem. Misschien dat Palestijnen zelf ook moeten realiseren dat geweld (hoe wanhopig ze ook - begrijpelijk - zijn) dus geen oplossing is. Pas als zij laten zien dat zij vrede willen, dan pas kan Israel goed op de vingers getikt worden wat betreft mensenrechtenschendingen (die dan zeker mensenrechtenschendingen zijn).

In mijn ogen zijn het ook mensenrechtenschendingen (huisarrest waardoor ze niet naar werk of school kunnen bv.), maar onder het mom van "staatsveiligheid" schijnt deze vorm van schendingen een vrijbrief te krijgen.

Citaat:

De enige juiste zelfverdediging die hier past is het oprichten van een Palestijnse staat, en zo de hoop naar vrede stapje voor stapje te laten groeien bij beide volkeren. Alleen dan zal er vrede komen en zal de terreur ophouden...................
Je weet toch nog wel wat met Rabin is gebeurd he?
Vele zionisten willen dat niet en sommige mensen gaan dan gekke dingen doen
Oud 04-04-2003, 18:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-04-2003 @ 18:58:
Als je dat in een Duits cafe in 1942 deed: JA

Gerechtvaardigd? Misschien. Voor die vele slachtoffers die de nazis op hun geweten hadden,.... maar persoonlijk vind ik geweld om geweld op te lossen geen oplossing. Dus bij deze ook niet gerechtvaardigd.
Oud 04-04-2003, 18:41
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 04-04-2003 @ 19:03:
als je onderdrukt word en neimand luistert naar je! dan heb je dat recht, maar gewoon binnenlopen en jezelf opblazen ZONDER reden dat is fout!

@ SlimShalom: lees mijn andere post!
ben ik het totaal niet mee eens. Dat recht heb je nooit! Het is ook nooit te rechtvaardigen. Dat je het kan begrijpen kan ik me heel goed voorstellen maar je moet dat soort zaken nooit en te nimmer goedkeuren.

verder snap ik niet wat er bedoeld wordt met "enkel 'verzet'" Als je moet geen enkele vorm van verzet zodanig onderschatten

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:50
Verwijderd
[QUOTE]Gatara schreef op 04-04-2003 @ 19:21:

Naar de sterkeren wordt inderdaad eerder geluisterd. Het is dan ook van belang om joden en joodse israeliers te vinden die mee willen "strijden" (=strijden zonder geweld) voor vrede in Israel en de Palestijnse gebieden.

Juist, daarom zouden grote vredesdemonstraties een oplossing zijn, maar aan beide kanten hebben de extremisten een flinke vinger in de pap, wat de gewone bevolking er misschien van weerhoudt dergelijke initiatieven te nemen.

Ja. Als het niet onder zelfverdediging zou horen, dan zat Sharon nu in Den Haag. Dat is nu namelijk het probleem. Misschien dat Palestijnen zelf ook moeten realiseren dat geweld (hoe wanhopig ze ook - begrijpelijk - zijn) dus geen oplossing is. Pas als zij laten zien dat zij vrede willen, dan pas kan Israel goed op de vingers getikt worden wat betreft mensenrechtenschendingen (die dan zeker mensenrechtenschendingen zijn).

Precies, toch een beetje het Gandhi-idee in feite.

In mijn ogen zijn het ook mensenrechtenschendingen (huisarrest waardoor ze niet naar werk of school kunnen bv.), maar onder het mom van "staatsveiligheid" schijnt deze vorm van schendingen een vrijbrief te krijgen.

In Nederland kan het wel, ik ken de Israëlische Grondwet niet (als ze die hebben).

De Israëlische economie zit nu behoorlijk in het slop, dertig jaar burgeroorlog (want dat is het in feite) hebben een slechte invloed op de economie. Dat is gevaarlijk: in economisch slechte tijden hebben mensen de neiging te radicaliseren. Daarom moet er heel snel een nieuw initiatief genomen worden, maar door de oorlog in Irak komt het daar niet van. Sterker nog, de Palestijnen zijn nog feller anti-VS en anti-Israël door deze oorlog.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:54
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik denk dat bijde volken fout zitten, maar er zit wel wat in wat miss maroc eerder al zei, dat de palestijnen niks hebben, daarom plegen ze zelfmoord aanslagen, de Israeliers vermoorden net zo goed onschuldige mensen dus het is wel hypocriet om te zeggen dat de palestijnen dat alleen doen.

Ik vind dat iemand eens volwassen moet doen en moet zeggen dat het zo niet verder kan, waarom kunnen mensen elkaar nou niet eens gewoon accepteren
Oud 04-04-2003, 19:17
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-04-2003 @ 19:21:

geweld is idd niet de bete oplossing, maar ik kan wel begrijpen dat de palestijnen het nu, na 30 jaar zat beginnen te worden, wanhopig, kwaad, gebroken, enz zijn.
ik kan nu wel zeggen dat ik zoiets nooit zou doen, maar dat kan ik nooit weten omdat ik nooit in de schoenen van een palestijn heb gestaan.
Oud 04-04-2003, 19:20
CraigDavid
CraigDavid is offline
palestijnen: als jullie je terugtrekken, dan stoppen we met zelfmoordaanslagen.
sharon: als jullie stoppen met zelfmoordaanslagen dan trekken we ons terug
palestijnen: nee jullie eerst
sharon: nee jullie
palestijnen: nee jullie
enz
enz

het lijkt een beetje kinderachtig, maar daar komt het wel ongeveer op neer.

ik vind dat sharon als de sterkere partij het initiatief moet nemen. (maar hij is een vuile zionist)
Oud 04-04-2003, 19:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 04-04-2003 @ 20:20:

ik vind dat sharon als de sterkere partij het initiatief moet nemen. (maar hij is een vuile zionist)
Nogmaals: Rabin heeft het geprobeerd, maar werd door een orthodoxe jood vermoord.

Het is niet aan de leiders om teveel in te geven of te heftig er op af te geven (dus geen Sharon (te radicaal tegen de palestijnen) en geen Rabin (te radicaal in de ogen van de zionisten), maar het volk ZELF dat tot inkeer moet komen dat geweld oplossen met geweld je echt niet uit die vicieuze spiraal wegtrekt.

(dit geldt ook overigens voor de palestijnse kant van de zaak. Maar zoals al werd geopperd zitten zij in een behoorlijk zwakker positie en zal het meer effect hebben als het van de sterkeren het initiatief zou komen)
Oud 04-04-2003, 20:08
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-04-2003 @ 19:15:
Nooit gehad ook?

Ik heb o.a. een idioot gehad die zijn moeder ging zoeken achter de gordijnen. Volgens mij was ie aan het dementeren....

(maar dit terzijde)
Tot en met VWO 3 aardrijkskunde gehad, dat is dus al 6 jaar geleden ofzo.

En degene die ik heb gehad waren beide aparte figuren; de ene was naast leraar ook jeugdboekenschrijver en de andere had een imkerijmuseum wat al z'n tijd opslokte. Veel les kreeg ik dus niet
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:02
Tabitha
Tabitha is offline
Citaat:
Dr_KlawChi schreef op 02-04-2003 @ 17:53:
Wij moeten jou geloven zeker? Nee jij bent erg objectief met een Israëlische vlag in je avatar.
Ja, we moeten hem zeker geloven. Hij weet waar hij over praat, jullie niet. Jullie bootsen Arafats en AEL-antisemieten na. Je zou er beter aan doen ook de zaak eens van de andere kant te bekijken dan dat de media in Nederland doet. Onlangs is nog bewezen dat als er Palestijnen door Israeliers doodgeschoten worden, het met grote koppen in de krant staat. Als er Israelier door Palestijnen doodgeschoten worden, wordt er met geen woord over gerept. Wij hebben hier in Nederland dus te maken met een eenzijdige berichtgeving. Je zou er verstandig aan doen ook die andere kant eens te bekijken en je gezonde verstand gebruiken?!
Oud 04-04-2003, 21:05
Martian
Martian is offline
Citaat:
Tabitha schreef op 04-04-2003 @ 22:02:
Jullie bootsen Arafats en AEL-antisemieten na.
Ondanks je mooie naam, verklaar ik je nu tot een arrogante domoor.
Oud 04-04-2003, 21:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tabitha schreef op 04-04-2003 @ 22:02:
Ja, we moeten hem zeker geloven. Hij weet waar hij over praat, jullie niet. Jullie bootsen Arafats en AEL-antisemieten na.

Hoezo is de AEL antisemitisch als je bedenkt dat semieten OOK arabieren zijn?

En sowieso, als je dan alleen joden onder semieten verstaat, hoezo is de ael antisemitisch? (ik heb me niet zo verdiept in deze partij, maar aangezien je ze daarvoor beschuldigt, zou ik toch graag willen weten waarom, aangezien jij het wel schijnt te weten)

Citaat:
Je zou er beter aan doen ook de zaak eens van de andere kant te bekijken dan dat de media in Nederland doet.

Ik vind de Nederlandse media niet bepaald pro-Palestijns als ze het over zelfmoordaanslagen door Palestijnen heeft en vergeldingsacties door Israel.

Citaat:
Onlangs is nog bewezen dat als er Palestijnen door Israeliers doodgeschoten worden, het met grote koppen in de krant staat.

Waar? Door wie is dat bewezen?

LOS van de media:
zelf onderzoek (door middel van alle soorten boeken, kranten, weekbladen, reportages, rapporten en websites (zowel partijdige als onafhankelijke) heeft mij tot de mening gebracht die ik nu heb.
Lijkt me verstandig dat iedereen dat doet en niet blind 1 versie van het conflict direct gelooft en aanhangt.
(zit mezelf hier niet te prijzen als je dat mocht denken)
Oud 04-04-2003, 22:22
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Het zit 'm er nou juist in dat veel websites en media erg oppervlakkig zijn.

Daar komt bij dat anti-semitistisch toch écht wordt gezien als Jodenhaat.
Nee, de AEL is niet anti-Joods. Zij keuren enkel de opmerking
"hamas, hamas, hamas, alle Joden aan het gas" goed.
Zij vonden dit totaaaaaaaaaaaal niet anti-semitistisch.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 22:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 04-04-2003 @ 23:22:
Het zit 'm er nou juist in dat veel websites en media erg oppervlakkig zijn.

Ik heb het dan ook niet alleen over websites

Citaat:

Daar komt bij dat anti-semitistisch toch écht wordt gezien als Jodenhaat.

Precies: gezien als.
Maar het is incorrect omdat het slechts half-correct is

Citaat:

Nee, de AEL is niet anti-Joods. Zij keuren enkel de opmerking
"hamas, hamas, hamas, alle Joden aan het gas" goed.
Zij vonden dit totaaaaaaaaaaaal niet anti-semitistisch.
Erm... dit lijkt me een interpretatie van jouw kant.
Hoewel ik moet toegeven dat ik toen niet goed heb opgelet en ik niet op de details heb gelet (ging het om begrijpen dat het gezegd wordt, of ging het echt om goedkeuring?).

En verder:
zijn die feyenoord supporters ook antisemitisch?
Oud 05-04-2003, 09:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 02-04-2003 @ 21:22:
ga jij maar lekker slootwater drinken, maar geef de palestijnen wel behoorlijk te drinken. Als de israeli's eerst beginnen met alle bezette gebieden terug te geven en alle resoluties te eerbiedigen dan houden de zelfmoordaanslagen vanzelf op denk ik.

je je niet afvragen WAT het probleem is (in dit geval de zelfmoordaanslagen volgens jou) maar WAAROM dat zo ontstaan is. met andere woorden: jij kijkt naar de symptomen en niet de oorzaken van de ziekte.
Even voor de duidelijkheid, de Palestijnen terroriseerden de Joodse bevolking al voordat er een Joodse staat was, dus ik vraag me af waarom ze eigenlijk aanslagen plegen. De palestijnen in de bezette gebieden hebben het nou beter dan dat ze het hadden toen ze nog niet bezet waren. En geen enkel Arabisch land heeft er echt moeite mee dat Israel die gebieden bezet houdt, als dat zo was hadden de Verenigde Arabische Emiraten namelijk allang iets gedaan, de enige reden dat die af en toe er over lopen te klagen is voor de bevolking. Ook typisch is dat elk land in die regio vind dat de palestijnen slecht worden behandeld maar ze zelf niet willen opnemen in de bevolking.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 05-04-2003 @ 10:15:
Even voor de duidelijkheid, de Palestijnen terroriseerden de Joodse bevolking al voordat er een Joodse staat was,

Wie terroriseerde de joden niet in die tijd?

Wat ik hiermee wil zeggen (en niet wil goedkeuren) dat het "normaal" was voor die tijd.

Citaat:
dus ik vraag me af waarom ze eigenlijk aanslagen plegen.

Ga eens voor de grap met Palestijnen wonen in de Palestijnse gebieden en leef onder huisarrest, checkpoints en bypass roetes waar alleen joden van gebruik mogen maken.

Citaat:
De palestijnen in de bezette gebieden hebben het nou beter dan dat ze het hadden toen ze nog niet bezet waren.

Waar baseer je dit in godsnaam op.
Oud 05-04-2003, 13:51
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-04-2003 @ 19:21:
Je weet toch nog wel wat met Rabin is gebeurd he?
Vele zionisten willen dat niet en sommige mensen gaan dan gekke dingen doen
Ja, ik weet t. Ik kan me ook nog wel de tijd herinneren dat Palestijnen en Israeliers elkaar de handen schudden en dansend samen de straten opgingen, toen er een 'vredesakkoord' o.i.d was getekend..
Maar goed, die arme Rabin.. Tja vrede lijkt nog ver weg.

Mijn zusje moet trouwens voor Nederlands een betoog houden voor de klas, en zij en een klasgenootje hebben gekozen voor de volgende stelling: Nederland moet Israel boycotten.
Dat zal pittig worden als het er net zo aantoe zal gaan als hier
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 05-04-2003 @ 14:51:
Ja, ik weet t. Ik kan me ook nog wel de tijd herinneren dat Palestijnen en Israeliers elkaar de handen schudden en dansend samen de straten opgingen, toen er een 'vredesakkoord' o.i.d was getekend..
Maar goed, die arme Rabin.. Tja vrede lijkt nog ver weg.

Misschien zouden we Che Quevara's idee opvolgen en inderdaad eens wat vanuit Nederland organiseren? Welke islamiet, christen en jood (vooral die laatsten! ) willen zich inzetten voor vrede in Israel en de Palestijnse gebieden? Zonder geweld te gebruiken?

Citaat:

Mijn zusje moet trouwens voor Nederlands een betoog houden voor de klas, en zij en een klasgenootje hebben gekozen voor de volgende stelling: Nederland moet Israel boycotten.
Dat zal pittig worden als het er net zo aantoe zal gaan als hier
Oooeeei
Moeilijk. Dat betekent namelijk dat er geen koshere producten meer geimporteerd mogen worden en dat is niet aardig voor de joden die hier wonen (en kan dat israelisch restaurant bij mij in de buurt ook niet meer open ).

Daarnaast werkt een boycot meestal averechts. In Servie bv. heeft de maffia veel te veel macht gekregen door die sancties (alles ging via smokkel) - met de dood van Djindjic als gevolg

Ik bedoel maar.....
Oud 05-04-2003, 19:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-04-2003 @ 11:38:

Wie terroriseerde de joden niet in die tijd?

Wat ik hiermee wil zeggen (en niet wil goedkeuren) dat het "normaal" was voor die tijd.
Het ging er mij om dat iemand zei dat de aanslagen wel zouden stoppen als Israel de bevrijde gebieden zou teruggeven terwijl die (aanslagen) al veel langer plaatsvonden

Citaat:

Ga eens voor de grap met Palestijnen wonen in de Palestijnse gebieden en leef onder huisarrest, checkpoints en bypass roetes waar alleen joden van gebruik mogen maken.
Waarom mogen daar alleen Joden gebruik van maken? Juist, omdat de Palestijnen het hele land Israel geterorriseerd hebben.

Citaat:

Waar baseer je dit in godsnaam op.
Op mijn kennis hoe het grootste deel van de Arabische bevolking leeft en hoe de palestijnen nu leven.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:13
Martian
Martian is offline
Post eens bewijs dat die aanvallen al voordat Israel bestond plaatsvonden
Oud 05-04-2003, 20:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 05-04-2003 @ 20:03:
Het ging er mij om dat iemand zei dat de aanslagen wel zouden stoppen als Israel de bevrijde gebieden zou teruggeven terwijl die (aanslagen) al veel langer plaatsvonden

Bewijs?

Citaat:

Waarom mogen daar alleen Joden gebruik van maken? Juist, omdat de Palestijnen het hele land Israel geterorriseerd hebben.

Die bypass routes zijn in de Palestijnse gebieden. Plegen ze daar aanslagen?

Citaat:

Op mijn kennis hoe het grootste deel van de Arabische bevolking leeft en hoe de palestijnen nu leven.
Vaag. Ik kan niet weten waar jij je kennis vandaan hebt gehaald.
Oud 06-04-2003, 16:04
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
BARON schreef op 01-04-2003 @ 22:15:
Nee hoor, komt geen slotje, want ik geef hier de argumenten:

Ik ben voor omdat:

Israël moet opdonderen uit die bezette gebieden, de Palestijnen hebben recht op hun eigen land. Desnoods bouwt Israël er maar een grote muur om heen, dan kunnen ze niet met het argument van palestijnse zelfmoordaanslagen komen. Die Joodse kolonisten moet ik verder echt niet; dat zijn net zulke extremisten als die moslims, dus dan gun ik dat land liever aan de palestijnen dan, in de hoop dat ze dan in vrede kunnen leven.

ik ben het niet helemaal eens met baron

een probleem heb ik met dat muur bouwen idee
daar word nu aan gewert
alleen zijn de palestijnen daar tegen en dus is er al drie keer een aanslag geweest op mensen die de muur aan het bouwen zijn

dat schiet dan toch ook niet op
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:09
see the other side
Citaat:
SimShalom schreef op 02-04-2003 @ 08:43:
En waar denk je dit op te kunnen baseren?
Weet je hoe het écht zit in Israel? Ben je er wel eens geweest?
Heb je er familie wonen? NEE!!
Bovendien zijn de meeste 'palestijnen' niet eens oorspronkelijk uit Israel maar uit Jordanië, Syrië enz.
De Joden hebben 100% recht op hun Israel.

Je weet niet eens waar je over spreekt, het enige wat je ziet zijn de 'zielige en partijdige' beelden op tv.
Je mag best een mening hebben maar baseer die dan tenminste ergens op. Laat je niet volgooien met propaganda à la Gretje Duitenberg.

[afbeelding]
AM ISRAEL CHAI!!

helemaal met je eens
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:14
see the other side
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2003 @ 18:58:

[/b]

[/b]

.

[/b]

[/b]

Hoezo partijdig als een Palestijnse zelfmoordactie groot in het beeld komt en als terreurdaad beschouwd wordt en een Israelische vergeldingsactie als vergeldingsactie bestempeld wordt maar niet als terreur? Wie onderdrukt wie? [/B]
een vergeldings aktie is een gecontroleerde aktie door het leger met als doel aanslagen voorkomen door mensen op tepakken of de fabrieken van bommen etc. te vernietigen

niet om iedeen te vermoorden die in west bank woont

er vallen overigens nooit zoveel doden bij een vergeldings aktie dan bij een zelfmoord aanslag
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:25
see the other side
nog even iets israel is een land dat gescheiden is van kerk en staat het is een gewone democratie en dus niet een joods land
dat dat de eerste bedoeling was en zaterdag net zo is als zondag hier ( rust dag sabbath ) is het enige joodse aan het land
en dat er een het joden dom een van de 2 grote religies is komt door dat het een joodse staat zou worden en de bijbelse achter grond.

en argumenten voor of tegen ik denk dat het overgrote deel is voor een palestijnse staat ( ik ook )
maar dat betekend niet dat de staat israel opgeheven moet worden (zoals abu jahjah wil)

het grote probleem is dat er een een corrupt bestuur is in de palestijnse gebieden dus zodra je ze een eigenstaat geeft krijg je een dictatuur en dan moet amerika daar over 20 jaar weer binnen vallen door dit grote risico is israel nooit zeker van absolute veiligheid zo lang dat niet gegarandeerd kan worden zal er nooit een palestijnse staat komen

dus als eerste moet arafat en zijn vriendjes verdwijnen!!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:27
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
see the other side schreef op 06-04-2003 @ 17:14:
een vergeldings aktie is een gecontroleerde aktie door het leger met als doel aanslagen voorkomen door mensen op tepakken of de fabrieken van bommen etc. te vernietigen

niet om iedeen te vermoorden die in west bank woont

er vallen overigens nooit zoveel doden bij een vergeldings aktie dan bij een zelfmoord aanslag
En het platwalsen van vluchtelingenkampen en woonwijken, noem je dat ook normale, goed gecontroleerde vergeldingsacties?

Het aat ook niet alleen om die vergeldinsacties aar ook om de manier waarop de Israeliers de palestijnen dagelijks het leven zuur aken. De Palestijnen worden daar als 2e rangsburgers behandeld, terwijl ze even veel recht op dat land hebben als de Israeliers...
Oud 06-04-2003, 16:28
see the other side
o ja het idee van een tijdelijke palestijnse staat om te kijken of het geen tereur staat word willen de palestijnen niet accepteren

DUS HOE GRAAG WILLEN ZE WEL EEN EIGENSTAAT !!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:29
see the other side
Citaat:
duyvel schreef op 06-04-2003 @ 17:27:
En het platwalsen van vluchtelingenkampen en woonwijken, noem je dat ook normale, goed gecontroleerde vergeldingsacties?

Het aat ook niet alleen om die vergeldinsacties aar ook om de manier waarop de Israeliers de palestijnen dagelijks het leven zuur aken. De Palestijnen worden daar als 2e rangsburgers behandeld, terwijl ze even veel recht op dat land hebben als de Israeliers...
noem mij eens een vluchtelingen kamp in gaza of west bank heb jij foto´s of beeld materiaal gezien ???
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:31
Blitzkrieg Bop
zegt de naam "Jenin" je iets? Of het platwalsen van wijken in Ramallah? Het instellen van de avondklok in de Palestijnse ebieden?
Oud 06-04-2003, 16:38
see the other side
Citaat:
duyvel schreef op 06-04-2003 @ 17:31:
zegt de naam "Jenin" je iets? Of het platwalsen van wijken in Ramallah? Het instellen van de avondklok in de Palestijnse ebieden?

ik heb de lucht foto gezien van jenin (sorry ik heb hemk niet meer )

ik zal het even uit leggen jenin is een stad in het centrum van de stad is een deel dat ze het vluchtelinge kamp noemen
dat deel van de stad is exact 100 bij 100 meter daar in staan 2 huizen en eentje daar van is vernietigd dat is het video beeldje dat 5 x op het nieuws is geweest.

er is geen echt vluchtelinge kamp in west bank !!!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:48
Blitzkrieg Bop
Er is wel wat meer gebeurd waar jij isschien je ogen voor sluit...

Enkele krantenkopjes uit die tijd (kan ze niet helemaal neerzetten want daar moet je voor betalen)

In Jenin zijn complete straten verdwenen
vrijdag 12 april 2002

Een Apache-helikopter cirkelt als een boze wesp boven het pleasure forest tussen Jenin en dit dorp op een paar kilometer afstand van de bezette stad. 'Daar moest ik van de ...

Waarheid over Jenin
donderdag 2 mei 2002

DRESDEN, Sabra en Shatila, Vukovar en Grozny. Dat zijn van die namen die in het collectieve geheugen zijn blijven hangen als symbolen van dood, verderf en verwoesting. Wat de Palestijnen ...

VN sturen zware onderzoekscommissie naar Jenin
dinsdag 23 april 2002

De VN gaan onderzoek doen in Jenin. Amnesty en het Rode Kruis spreken van mensenrechtenschendingen. Minister Peres noemt alle kritiek 'antisemitisme'.

en zo staat er nog wel wat meer...

weet je nog dat ze Sharon wilde aanklagen voor het schenden van mensenrechten en oorlosmisdaden???
Oud 07-04-2003, 18:31
see the other side
die aanklacht tegen sharon gaat over weet ik veel iets van 10 jaar terug

en er is vorig jaar al een nederlands research team geweest om alles te checken en die concludeerde dat er nix aan de hand iz
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:17
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 07-04-2003 @ 19:31:

en er is vorig jaar al een nederlands research team geweest om alles te checken en die concludeerde dat er nix aan de hand iz
ja duuuhh tuurlijk vinden zij niks.........nederland steunt israel mbv wapens etc, tuurlijk vinden zij dan niks.....tssss
Oud 07-04-2003, 19:19
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
see the other side schreef op 07-04-2003 @ 19:31:

geloof je hetzelf, waar slaan al die titels van duyvel dan op??? dat is zeker allemaal gelogen?
Oud 07-04-2003, 19:22
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 02-04-2003 @ 08:43:
[B]

Je weet niet eens waar je over spreekt, het enige wat je ziet zijn de 'zielige en partijdige' beelden op tv.

[B]

ja, en met partijdige bedoel jij die aan de kant van de Palestijnen staan?? waarom worden ze dan wel de hele tijd terroristen genoemd?
Oud 07-04-2003, 19:24
see the other side
Citaat:
thugz-angel schreef op 07-04-2003 @ 20:19:
geloof je hetzelf, waar slaan al die titels van duyvel dan op??? dat is zeker allemaal gelogen?
hier precies wat je zegt een titel staat op een stuk teks om hem aantrekkelijk te maken zeker in de krant dat is allemaal over dreven !!

en er cirkelen niet zomaar een paar heli´s boven jenin rond
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:26
see the other side
"When (Palestinian Authority Chairman) Yasser Arafat wanted a cease-fire, he would say so, and when he remained silent, it was understood as a green light to continue terror attacks," according to statements by Marwan Barghouti that were made public on Monday.

even wat nieuwe info toevoegen

o ja als iemand niet weet wie marwan barghouti is hij is de leider van de tanziem een grote en zeer actieve tereur organisatie in de palestijnse gebieden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten