Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[afbeelding]
Deze foto geeft precies aan hoe oneerlijk de strijd is die daargaande is. Dat moet iedereen inmiddels wel duidelijk zijn. Palestijnen hebben geen wapens, geen tanks, geen satelieten, geen pantservoertuigen, geen chemische wapens, geen bommen, geen kanonnen, geen nuclaire wapens of handgranaten. Zij hebben geen van alles. Zij hebben geen supermacht die achter hun staat en die hun steunt in hun strijd. Zij hebben niets, echt niets. Die mensen daar groeien op in oorlog en zien elke dag mensen voor hun ogen doodgaan. Ik denk dat de meesten daar is aan moeten denken voordat ze hun lekkere warme bedje instappen om de volgende ochtend gezond wakker te worden. Ik denk dat de Israelische pubers die een nachtje gaan stappen in Tel Aviv is bijzichzelf moeten nagaan hoe de omstandigheden zijn van hun Palestijnse leeftijdgenootjes die enkel een paar kilometer verderop leven in vluchtelingenkampen. Ik denk dat de Israeliers is moeten proberen in te zien waarom het antisemitisme toeneemt. Ik denk dat dezezelfden zich niet telkens in de slachtofferrol moeten plaatsen. En ik denk dat de hypocrieten onder ons is bijzichzelf moeten nagaan wie hier nou de echte slachtoffers zijn. We kunnen hier eindeloos gaan discussieren over wie goed of fout is, over wie er wel of geen gelijk heeft, of over wat wel of niet gerechtvaardigd is.. Maar het gaat erom dat er vrede moet komen, dit conflict is bijna 55 jaar lang aan de gang, en dat is 55 jaar te lang. Wat zal die eerste stap richting vrede inhouden? En wie zal die eerste stap moeten zetten? De eerste stap hoort niet aan de zwakkeren, aan de onderdrukten aan de slachtoffers te zijn, maar hoort aan de sterksten te zijn. En dat is Israel. Oh Israel, haar volk en haar leger, waarom blijven jullie door gaan met het bezetten van het Palestijnse land? Met het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied? Met het schenden van mensenrechten dag in dag uit? Gebeurt dat alles in de naam van: zelfverdediging? De enige juiste zelfverdediging die hier past is het oprichten van een Palestijnse staat, en zo de hoop naar vrede stapje voor stapje te laten groeien bij beide volkeren. Alleen dan zal er vrede komen en zal de terreur ophouden................... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Zo komen we dus nergens he.....
||
Citaat:
zgn "terrorisme"is een teken van verzet, dus is dit imo gerechtvaardicht, maar ik zal wel de enigste zijn!
||
Citaat:
@ SlimShalom: lees mijn andere post!
||
Citaat:
![]() ![]() (maar dit terzijde)
||||
Citaat:
Naar de sterkeren wordt inderdaad eerder geluisterd. Het is dan ook van belang om joden en joodse israeliers te vinden die mee willen "strijden" (=strijden zonder geweld) voor vrede in Israel en de Palestijnse gebieden. Citaat:
Ja. Als het niet onder zelfverdediging zou horen, dan zat Sharon nu in Den Haag. Dat is nu namelijk het probleem. Misschien dat Palestijnen zelf ook moeten realiseren dat geweld (hoe wanhopig ze ook - begrijpelijk - zijn) dus geen oplossing is. Pas als zij laten zien dat zij vrede willen, dan pas kan Israel goed op de vingers getikt worden wat betreft mensenrechtenschendingen (die dan zeker mensenrechtenschendingen zijn). In mijn ogen zijn het ook mensenrechtenschendingen (huisarrest waardoor ze niet naar werk of school kunnen bv.), maar onder het mom van "staatsveiligheid" schijnt deze vorm van schendingen een vrijbrief te krijgen. Citaat:
Vele zionisten willen dat niet en sommige mensen gaan dan gekke dingen doen ![]()
||
Citaat:
Gerechtvaardigd? Misschien. Voor die vele slachtoffers die de nazis op hun geweten hadden,.... maar persoonlijk vind ik geweld om geweld op te lossen geen oplossing. Dus bij deze ook niet gerechtvaardigd.
||
Citaat:
verder snap ik niet wat er bedoeld wordt met "enkel 'verzet'" Als je moet geen enkele vorm van verzet zodanig onderschatten
Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 18:45. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Gatara schreef op 04-04-2003 @ 19:21:
Naar de sterkeren wordt inderdaad eerder geluisterd. Het is dan ook van belang om joden en joodse israeliers te vinden die mee willen "strijden" (=strijden zonder geweld) voor vrede in Israel en de Palestijnse gebieden. Juist, daarom zouden grote vredesdemonstraties een oplossing zijn, maar aan beide kanten hebben de extremisten een flinke vinger in de pap, wat de gewone bevolking er misschien van weerhoudt dergelijke initiatieven te nemen. Ja. Als het niet onder zelfverdediging zou horen, dan zat Sharon nu in Den Haag. Dat is nu namelijk het probleem. Misschien dat Palestijnen zelf ook moeten realiseren dat geweld (hoe wanhopig ze ook - begrijpelijk - zijn) dus geen oplossing is. Pas als zij laten zien dat zij vrede willen, dan pas kan Israel goed op de vingers getikt worden wat betreft mensenrechtenschendingen (die dan zeker mensenrechtenschendingen zijn). Precies, toch een beetje het Gandhi-idee in feite. In mijn ogen zijn het ook mensenrechtenschendingen (huisarrest waardoor ze niet naar werk of school kunnen bv.), maar onder het mom van "staatsveiligheid" schijnt deze vorm van schendingen een vrijbrief te krijgen. In Nederland kan het wel, ik ken de Israëlische Grondwet niet (als ze die hebben). De Israëlische economie zit nu behoorlijk in het slop, dertig jaar burgeroorlog (want dat is het in feite) hebben een slechte invloed op de economie. Dat is gevaarlijk: in economisch slechte tijden hebben mensen de neiging te radicaliseren. Daarom moet er heel snel een nieuw initiatief genomen worden, maar door de oorlog in Irak komt het daar niet van. Sterker nog, de Palestijnen zijn nog feller anti-VS en anti-Israël door deze oorlog. |
![]() |
|
ik denk dat bijde volken fout zitten, maar er zit wel wat in wat miss maroc eerder al zei, dat de palestijnen niks hebben, daarom plegen ze zelfmoord aanslagen, de Israeliers vermoorden net zo goed onschuldige mensen dus het is wel hypocriet om te zeggen dat de palestijnen dat alleen doen.
Ik vind dat iemand eens volwassen moet doen en moet zeggen dat het zo niet verder kan, waarom kunnen mensen elkaar nou niet eens gewoon accepteren
||
Citaat:
ik kan nu wel zeggen dat ik zoiets nooit zou doen, maar dat kan ik nooit weten omdat ik nooit in de schoenen van een palestijn heb gestaan.
|
palestijnen: als jullie je terugtrekken, dan stoppen we met zelfmoordaanslagen.
sharon: als jullie stoppen met zelfmoordaanslagen dan trekken we ons terug palestijnen: nee jullie eerst sharon: nee jullie palestijnen: nee jullie enz enz het lijkt een beetje kinderachtig, maar daar komt het wel ongeveer op neer. ik vind dat sharon als de sterkere partij het initiatief moet nemen. (maar hij is een vuile zionist)
||
Citaat:
Het is niet aan de leiders om teveel in te geven of te heftig er op af te geven (dus geen Sharon (te radicaal tegen de palestijnen) en geen Rabin (te radicaal in de ogen van de zionisten), maar het volk ZELF dat tot inkeer moet komen dat geweld oplossen met geweld je echt niet uit die vicieuze spiraal wegtrekt. (dit geldt ook overigens voor de palestijnse kant van de zaak. Maar zoals al werd geopperd zitten zij in een behoorlijk zwakker positie en zal het meer effect hebben als het van de sterkeren het initiatief zou komen)
||
Citaat:
![]() En degene die ik heb gehad waren beide aparte figuren; de ene was naast leraar ook jeugdboekenschrijver en de andere had een imkerijmuseum wat al z'n tijd opslokte. Veel les kreeg ik dus niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Hoezo is de AEL antisemitisch als je bedenkt dat semieten OOK arabieren zijn? En sowieso, als je dan alleen joden onder semieten verstaat, hoezo is de ael antisemitisch? (ik heb me niet zo verdiept in deze partij, maar aangezien je ze daarvoor beschuldigt, zou ik toch graag willen weten waarom, aangezien jij het wel schijnt te weten) Citaat:
Ik vind de Nederlandse media niet bepaald pro-Palestijns als ze het over zelfmoordaanslagen door Palestijnen heeft en vergeldingsacties door Israel. Citaat:
Waar? Door wie is dat bewezen? LOS van de media: zelf onderzoek (door middel van alle soorten boeken, kranten, weekbladen, reportages, rapporten en websites (zowel partijdige als onafhankelijke) heeft mij tot de mening gebracht die ik nu heb. Lijkt me verstandig dat iedereen dat doet en niet blind 1 versie van het conflict direct gelooft en aanhangt. (zit mezelf hier niet te prijzen als je dat mocht denken)
|
Het zit 'm er nou juist in dat veel websites en media erg oppervlakkig zijn.
Daar komt bij dat anti-semitistisch toch écht wordt gezien als Jodenhaat. Nee, de AEL is niet anti-Joods. Zij keuren enkel de opmerking "hamas, hamas, hamas, alle Joden aan het gas" goed. Zij vonden dit totaaaaaaaaaaaal niet anti-semitistisch. |
![]() |
||||
Citaat:
Ik heb het dan ook niet alleen over websites Citaat:
Precies: gezien als. Maar het is incorrect omdat het slechts half-correct is ![]() Citaat:
Hoewel ik moet toegeven dat ik toen niet goed heb opgelet en ik niet op de details heb gelet (ging het om begrijpen dat het gezegd wordt, of ging het echt om goedkeuring?). En verder: zijn die feyenoord supporters ook antisemitisch? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Wie terroriseerde de joden niet in die tijd? ![]() Wat ik hiermee wil zeggen (en niet wil goedkeuren) dat het "normaal" was voor die tijd. Citaat:
Ga eens voor de grap met Palestijnen wonen in de Palestijnse gebieden en leef onder huisarrest, checkpoints en bypass roetes waar alleen joden van gebruik mogen maken. Citaat:
Waar baseer je dit in godsnaam op.
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, die arme Rabin.. Tja vrede lijkt nog ver weg. Mijn zusje moet trouwens voor Nederlands een betoog houden voor de klas, en zij en een klasgenootje hebben gekozen voor de volgende stelling: Nederland moet Israel boycotten. Dat zal pittig worden als het er net zo aantoe zal gaan als hier ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Misschien zouden we Che Quevara's idee opvolgen en inderdaad eens wat vanuit Nederland organiseren? Welke islamiet, christen en jood (vooral die laatsten! ![]() Citaat:
![]() Moeilijk. Dat betekent namelijk dat er geen koshere producten meer geimporteerd mogen worden en dat is niet aardig voor de joden die hier wonen (en kan dat israelisch restaurant bij mij in de buurt ook niet meer open ![]() Daarnaast werkt een boycot meestal averechts. In Servie bv. heeft de maffia veel te veel macht gekregen door die sancties (alles ging via smokkel) - met de dood van Djindjic als gevolg Ik bedoel maar.....
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Bewijs? Citaat:
Die bypass routes zijn in de Palestijnse gebieden. Plegen ze daar aanslagen? Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik ben het niet helemaal eens met baron een probleem heb ik met dat muur bouwen idee daar word nu aan gewert alleen zijn de palestijnen daar tegen en dus is er al drie keer een aanslag geweest op mensen die de muur aan het bouwen zijn dat schiet dan toch ook niet op ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
helemaal met je eens |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
niet om iedeen te vermoorden die in west bank woont er vallen overigens nooit zoveel doden bij een vergeldings aktie dan bij een zelfmoord aanslag |
![]() |
|
![]() |
nog even iets israel is een land dat gescheiden is van kerk en staat het is een gewone democratie en dus niet een joods land
dat dat de eerste bedoeling was en zaterdag net zo is als zondag hier ( rust dag sabbath ) is het enige joodse aan het land en dat er een het joden dom een van de 2 grote religies is komt door dat het een joodse staat zou worden en de bijbelse achter grond. en argumenten voor of tegen ik denk dat het overgrote deel is voor een palestijnse staat ( ik ook ) maar dat betekend niet dat de staat israel opgeheven moet worden (zoals abu jahjah wil) het grote probleem is dat er een een corrupt bestuur is in de palestijnse gebieden dus zodra je ze een eigenstaat geeft krijg je een dictatuur en dan moet amerika daar over 20 jaar weer binnen vallen door dit grote risico is israel nooit zeker van absolute veiligheid zo lang dat niet gegarandeerd kan worden zal er nooit een palestijnse staat komen dus als eerste moet arafat en zijn vriendjes verdwijnen!!! |
![]() |
||
Citaat:
Het aat ook niet alleen om die vergeldinsacties aar ook om de manier waarop de Israeliers de palestijnen dagelijks het leven zuur aken. De Palestijnen worden daar als 2e rangsburgers behandeld, terwijl ze even veel recht op dat land hebben als de Israeliers...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb de lucht foto gezien van jenin (sorry ik heb hemk niet meer ) ik zal het even uit leggen jenin is een stad in het centrum van de stad is een deel dat ze het vluchtelinge kamp noemen dat deel van de stad is exact 100 bij 100 meter daar in staan 2 huizen en eentje daar van is vernietigd dat is het video beeldje dat 5 x op het nieuws is geweest. er is geen echt vluchtelinge kamp in west bank !!! |
![]() |
|
Er is wel wat meer gebeurd waar jij isschien je ogen voor sluit...
Enkele krantenkopjes uit die tijd (kan ze niet helemaal neerzetten want daar moet je voor betalen) In Jenin zijn complete straten verdwenen vrijdag 12 april 2002 Een Apache-helikopter cirkelt als een boze wesp boven het pleasure forest tussen Jenin en dit dorp op een paar kilometer afstand van de bezette stad. 'Daar moest ik van de ... Waarheid over Jenin donderdag 2 mei 2002 DRESDEN, Sabra en Shatila, Vukovar en Grozny. Dat zijn van die namen die in het collectieve geheugen zijn blijven hangen als symbolen van dood, verderf en verwoesting. Wat de Palestijnen ... VN sturen zware onderzoekscommissie naar Jenin dinsdag 23 april 2002 De VN gaan onderzoek doen in Jenin. Amnesty en het Rode Kruis spreken van mensenrechtenschendingen. Minister Peres noemt alle kritiek 'antisemitisme'. en zo staat er nog wel wat meer... weet je nog dat ze Sharon wilde aanklagen voor het schenden van mensenrechten en oorlosmisdaden???
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ja, en met partijdige bedoel jij die aan de kant van de Palestijnen staan?? waarom worden ze dan wel de hele tijd terroristen genoemd?
||
![]() |
Citaat:
en er cirkelen niet zomaar een paar heli´s boven jenin rond |
![]() |
|
![]() |
"When (Palestinian Authority Chairman) Yasser Arafat wanted a cease-fire, he would say so, and when he remained silent, it was understood as a green light to continue terror attacks," according to statements by Marwan Barghouti that were made public on Monday.
even wat nieuwe info toevoegen o ja als iemand niet weet wie marwan barghouti is hij is de leider van de tanziem een grote en zeer actieve tereur organisatie in de palestijnse gebieden |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel vs Hezbollah; Libanon wordt aangevallen Gatara | 500 | 21-07-2006 21:54 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 07-02-2006 00:13 | |
Israël-Palestina Topic [2] naam onbekend | 193 | 05-03-2004 16:14 | |
Israël-Palestina Topic [I] Evito | 500 | 28-06-2003 20:46 | |
Moet steun verlenen aan Palestijnse terreur verboden zijn? Rabbi Daniel | 21 | 23-05-2003 18:08 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 |