Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 17:20
Ketjing
Ketjing is offline
Gisteren voor de tweede keer gezien en ik blijf het een erg goede film vinden.
Oud 05-04-2003, 19:58
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 05-04-2003 @ 18:20:
Gisteren voor de tweede keer gezien en ik blijf het een erg goede film vinden.
helemaal met je eens

*had ook dit keer weer even een kussen nodig *
Oud 05-04-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 05-04-2003 @ 17:08:
jah, maar dat staartje van josh kan ook onder dat petje zitten en mike was immers al neergeslagen!
Was Mike neergeslagen dan? Sorry, maar mijn ouders sliepen in hun kamer en ik keek de film in mijn kamer(naast die van mijn ouders dus) en ik zette het geluid maar niet te hard.
Verder heb ik geen klap gehoord, ik zag alleen opeens die camera naar beneden donderen.

Zat die meid(ben naam ff kwijt ) op het eind de hele tijd te gillen? Zij laat opeens de camera flikkeren.

Wat ik er zo geweldig aan vond is dat ik me helemaal inleefde. Ik had een klein beetje zelf het gevoel de camera vast te houden. Het mooie hieraan is namelijk dat je niet meer dan de karakters weet. Wie zat er ´snachts tegen hun tent te schudden? Was het de heks? waren het een stel eikels die hun bang wilden maken? Was het een beer(die net een klein kind had gegeten die nog tussen zijn tanden zat?)

Btw, het zou allemaal in scene gezet kunnen zijn.(jah., ik weet dat het nep was, maar ik bedeo, dat in de film iemand hun gewoon voor de gek hield). Vingertje of een neus? mortuarium---> wel voor zieke persoon. Maar het konden ook gewoon van die wassen vingers en neus zijn. Met wat varkensbloed erbij(was het natuurlijk ook echt, maar niet in het verhaal misschien)

Ikm wil deel 2 wel zien. Alleen had ik gehoord dat ie erg slecht schijnt te zij, maar imho is het nog erger dat in die verder niks over dit eerdere vorval vertelt(heb btw de andere poagina´s niet gelezen, ben lui )
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
gizmo schreef op 05-04-2003 @ 20:58:
helemaal met je eens

*had ook dit keer weer even een kussen nodig *
*had ook wel voor kussen willen spelen *
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:40
Big Brother
Big Brother is offline
wie zegt nou weer dat die gast is gevallen? hij heeft alleen de camera laten vallen
hij is gewoon gepakt door die spook blair witch shit en moet in de hoek staan (mike dus tada), zodat de blair witch heather kan vermoorden

sommige mensen zeiden dus dat het er spookte en dat er een legende ging over de blair witch, en anderen geloofden alleen in mr. parr

wat ik denk is dat die parr vroeger bezeten was door de blair witch, en dat dit nu bij josh is gebeurd
het bosje hout (dat met kleding van josh was vastgebonden en dus die tanden bevatte) was puur om de laatste 2 naar het huis te lokken
ik denk dat josh dus nu degene was die bezeten was door de blair witch, zoals mr. parr vroeger

snappie?!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 20:59
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 05-04-2003 @ 21:40:
wie zegt nou weer dat die gast is gevallen? hij heeft alleen de camera laten vallen
hij is gewoon gepakt door die spook blair witch shit en moet in de hoek staan (mike dus tada), zodat de blair witch heather kan vermoorden

sommige mensen zeiden dus dat het er spookte en dat er een legende ging over de blair witch, en anderen geloofden alleen in mr. parr

wat ik denk is dat die parr vroeger bezeten was door de blair witch, en dat dit nu bij josh is gebeurd
het bosje hout (dat met kleding van josh was vastgebonden en dus die tanden bevatte) was puur om de laatste 2 naar het huis te lokken
ik denk dat josh dus nu degene was die bezeten was door de blair witch, zoals mr. parr vroeger

snappie?!
jajaja, dat dacht ik dus ook al, zoiets.
maar die voodoo gevallen die overal hingen, en die stenen, weet iemand of dat ook een betekenis ofzo had? *heeft het begin niet helemaal meegekregen*
Oud 05-04-2003, 21:22
Severus
Severus is offline
Ten eerste, zowel Heather als Mike lieten de camera's niet vallen. Ze werden naar de muur gezogen met hun hoofd (of hele lichaam, misschien), en de camera's bleven gewoon op ooghoogte. Mike's camera keek recht tegen de muur aan, en die van Heather ging op zijn zij tegen de muur, naar Mike kijkend. Die camera's bleven waarschijnlijk doordraaien tot de batterijen ofzo op waren.

Ik denk wel dat ze niet direct dood zijn gegaan, misschien stonden ze in hypnose tegen de muur ofzo. Want Heather & Mike hadden de camera's gewoon in hun handen op ooghoogte; als ze dood waren geweest, hadden ze die camera's laten vallen. Vind ik dan.

Waarom bleven ze überhaupt nog filmen in dat huis, trouwens? Het was toch nergens meer goed voor?

Ripper
Oud 05-04-2003, 21:44
Severus
Severus is offline
Citaat:
Osiris schreef op 05-04-2003 @ 18:17:
het is mike die in de hoek staat

en ik geloof niet dat josh de moordenaar is. Volgens mij is Josh allang dood (in de film dan)
Daar ben ik het mee eens. Hoe komen sommige mensen erbij dat hij bezeten was en zelf zijn lichaamsdelen er van af heeft gesneden? Je kan toch niet leven zonder die lichaamsdelen (je bloedt in ieder geval zeker dood).

En de reden waarom Josh zo keihard zat te schreeuwen, zodat Heather en Mike hun tentje verlieten en hem gingen zoeken? Die lichaamsdelen werden er zo bij hem van af gesneden, toen hij nog leefde. Ik denk dat hij vastgebonden was door de Blair Witch ofzo, en ze hem toen die lichaamsdelen afsneed, waardoor hij moord en brand schreeuwde van de pijn. Daarna is hij waarschijnlijk doodgebloed, en de volgende morgen legde de Blair Witch die afgesneden onderdelen, gewikkeld in een doekje, bij Heather's tent.

Zo simpel is het.

Vind ik dan.

Ripper
Oud 05-04-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 05-04-2003 @ 22:22:
Ten eerste, zowel Heather als Mike lieten de camera's niet vallen. Ze werden naar de muur gezogen met hun hoofd (of hele lichaam, misschien), en de camera's bleven gewoon op ooghoogte. Mike's camera keek recht tegen de muur aan, en die van Heather ging op zijn zij tegen de muur, naar Mike kijkend. Die camera's bleven waarschijnlijk doordraaien tot de batterijen ofzo op waren.

Ik denk wel dat ze niet direct dood zijn gegaan, misschien stonden ze in hypnose tegen de muur ofzo. Want Heather & Mike hadden de camera's gewoon in hun handen op ooghoogte; als ze dood waren geweest, hadden ze die camera's laten vallen. Vind ik dan.

Waarom bleven ze überhaupt nog filmen in dat huis, trouwens? Het was toch nergens meer goed voor?

Ripper
Ik dacht toch echt dast de camera´s een draai van 90 graden draaide en erg schokte. Maar ik geloof je uitleg wel. Alleen vraag ik me af hoe dat komt.

Zullen ze zeker ook nooit vertellen de rotzakken
Dit soort films vind ik vaak leuk(vooral deze ismachtig) maar het irriteert me ook enorm doordat je met zoveel vragen zit.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 22:01
Big Brother
Big Brother is offline
wat denk jij dan dat het was in dat stukje kleding? een arm ofzo? waarom zou hij doodbloeden?
en datr ze bleven filmen in het huis vind ik ook nep, helemaal omhoog en naar beneden rennend met zon camera voor je hoofd :/
ik denk wel gewoon dat die geest ze opdrijft en op een gegeven moment josh weet te krijgen en die dan overneemt
die tanden of whatever het was wordt dan gebruikt als lokaas om ze naar het huis te krijgen ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 05-04-2003 @ 23:01:
wat denk jij dan dat het was in dat stukje kleding? een arm ofzo? waarom zou hij doodbloeden?
en datr ze bleven filmen in het huis vind ik ook nep, helemaal omhoog en naar beneden rennend met zon camera voor je hoofd :/
ik denk wel gewoon dat die geest ze opdrijft en op een gegeven moment josh weet te krijgen en die dan overneemt
die tanden of whatever het was wordt dan gebruikt als lokaas om ze naar het huis te krijgen ofzo
Waarom ze nog met die camera rondlopen? Vergeet niet dat er ook nog een kort gesprek is waarin gezegd wordt dat je door via die camera te kijken je een stukveiliger voelt, omdat het allemaal wat minder echt is.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 05-04-2003 @ 23:01:
ik geloof niet zo in de hele "bezeten zijn" theorie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 12:48
Sithan
Sithan is offline
Heeft iemand een beetje verstand van de bijbel, want ik vraag me nog steeds af sinds ik heb m voor t eerst gezien heeft, wat dat verhaal van Kaïn + stenen inhoudt waar ze t over hadden in de film....
Oud 06-04-2003, 12:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ripper schreef op 05-04-2003 @ 22:44:
En de reden waarom Josh zo keihard zat te schreeuwen, zodat Heather en Mike hun tentje verlieten en hem gingen zoeken? Die lichaamsdelen werden er zo bij hem van af gesneden, toen hij nog leefde. Ik denk dat hij vastgebonden was door de Blair Witch ofzo, en ze hem toen die lichaamsdelen afsneed, waardoor hij moord en brand schreeuwde van de pijn. Daarna is hij waarschijnlijk doodgebloed, en de volgende morgen legde de Blair Witch die afgesneden onderdelen, gewikkeld in een doekje, bij Heather's tent.
Oud 06-04-2003, 13:44
Severus
Severus is offline
Citaat:
Sithan schreef op 06-04-2003 @ 13:48:
Heeft iemand een beetje verstand van de bijbel, want ik vraag me nog steeds af sinds ik heb m voor t eerst gezien heeft, wat dat verhaal van Kaïn + stenen inhoudt waar ze t over hadden in de film....
Kaïn is de zoon van Adam en Eva, als ik het goed heb. Hij was jaloers op zijn broer Abel, en die heeft hij toen vermoord en ge-offerd aan God, geloof ik. Offeren deden ze toen door het offer in brand te steken op een altaar van stenen, ofzo. Zoiets, denk ik.

Ik weet het ook niet meer zeker, want als kind heb ik eigenlijk de meeste bijbelverhalen gehoord of gelezen, dus herinner ik 't me maar vaag.

Ripper
Oud 06-04-2003, 13:54
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ripper schreef op 06-04-2003 @ 14:44:
Offeren deden ze toen door het offer in brand te steken op een altaar van stenen, ofzo. Zoiets, denk ik.
Misschien was dat hele steengebeuren in de film, dus een voorbode van t feit dat hun levens zouden worden opgeofferd...
Oud 06-04-2003, 14:41
Toet0r
Toet0r is offline
absoluut geen film voor mij! ik vond het best wel eentonig maar ook nogal euhm...eng om het zo even tenoemen. eerst even dat
eentonig.. je ziet ze in dat bos lopen, het wordt nacht, ze zetten de tent op gaan (proberen et) slapen en worden weer wakker. ze lopen verder het wordt nacht zetten de tent op enz enz enz enz.. ik snap dat ze het waarschijnlijk niet zo anders hadfen kunnen doen, maar toch vind ik het nogal saai.
nu dat enge.. ik hou zoizo absoluut niet van horror verhalen (zeker niet snachts/s avonds)..ondanks dit nogal saaie verhaal was het toch wel spannend wat er s nachts gebeurde. Ik wist niet echt wat ik allemaal kon verwachten dus spannend was het wel.. die geluiden die je snacht hoorden en dat ze josh (die was het toch) kwijt waren en dat je hem hoorde schreewen en dat bosje met dat -wat-het-ook-moge-zijn erin...
maar toch niet echt een geslaagd film... vind ik. maar dat zel wel aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:54
DarkRaven
DarkRaven is offline
Het waren tanden ofzo hoor. Het leek er wel op. Tandvlees met de tanden er nog aan.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ripper schreef op 05-04-2003 @ 22:44:
Daar ben ik het mee eens. Hoe komen sommige mensen erbij dat hij bezeten was en zelf zijn lichaamsdelen er van af heeft gesneden? Je kan toch niet leven zonder die lichaamsdelen (je bloedt in ieder geval zeker dood).

Zo simpel is het.

Vind ik dan.

Ripper
Waarom de Blair Witch? Het was Rustin Parr die zijn slachtoffers altijd met het gezicht naar de muur liet staan.
De 'lichaamsdelen' waren volgens mij trouwens tanden, en het zou best kunnen dat hij Heather en Mike vermoorde. Maar het blijft een open einde.
Oud 06-04-2003, 16:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 05-04-2003 @ 14:53:
jah, maar the Blair Witch is toch Mr. Parr?
De Blair Witch was de vrouw die de schuld kreeg van Rustin Parr's moorden.
Oud 06-04-2003, 18:23
Severus
Severus is offline
Citaat:
Sithan schreef op 06-04-2003 @ 14:54:
Misschien was dat hele steengebeuren in de film, dus een voorbode van t feit dat hun levens zouden worden opgeofferd...
Ja, en als Heather, Mike en Josh verstandig waren geweest, hadden ze dat beseft en direct rechtsomkeerts gemaakt, naar huis.

Btw, wie kreeg er ook zo'n hoofdpijn van de schokkende beelden van "The Blair Witch Project", toen je hem voor het eerst zag in de bioscoop? Ik in ieder geval wel, ik vond het heel erg irritant dat ze die camera's niet eens even rustig stil konden houden...

Ripper
Oud 06-04-2003, 19:01
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-04-2003 @ 17:02:
Maar het blijft een open einde.
Gelukkig wel.
Gelukkig hebben ze The Blair Witch nooit laten zien

*Denkt terug aan Jeepers Creepers die goed en spannend was totdat je het 'monster'te zien kreeg......*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:22
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-04-2003 @ 17:06:
De Blair Witch was de vrouw die de schuld kreeg van Rustin Parr's moorden.
blair witch was een mythe, een fabeltje over spoken enzo
sommige mensen noemden die mr. parr de blair witch en sommige wisten helemaal niet wat het was, het kan dus ook een paars varkentje zijn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:42
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Het leuke van die film is, iedereen heeft er zijn of haar eigen verklaring voor
Oud 11-04-2003, 17:57
summer1986
summer1986 is offline
Beetje late reactie maargoed:

Ik had em al eens eerder gezien, en toen vond ik hem verschrikkelijk eng.

Bij het tweede keer zien van deze film was ik weer erg onder de indruk! Alleen viel me op dat er een paar 'psychologische elementen' niet echt overeen komen met de werkelijkheid. Maargoed, daar is het ook een film voor..verder is de film
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten