Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 19:33
rodina
rodina is offline
God wat is het probleem..

Laat die mensen, laat ze lekker hun gezondheid naar de klote helpen.

Een sigaretje is voor mij ontspanning, who cares. Voor de een is dat een goede wip, voor de ander een stuk chocola voor mij is dat een sigaret..

Maar ikg a wel 2 weken voor mn examens stoppen, want dán word ik intelligent
Oud 05-04-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 05-04-2003 @ 20:16:
Nou hoe intelligent moet je wel niet zijn om te besluiten om te gaan roken..
Zie redenatie over waarom mensen ervoor kiezen.

Sommige mensen kiezen er ook voor gevaarlijke dingen te doen, dingen waar ze schade van ondervinden, niet omdat ze te dom zijn om de voors en tegens af te wegen, maar gewoon omdat ze het wíllen. Het is juist het uitoefenen van je zelfbeschikkings'recht' wat het zo aantrekkelijk maakt,
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2003 @ 20:34:

Sommige mensen kiezen er ook voor gevaarlijke dingen te doen, dingen waar ze schade van ondervinden, niet omdat ze te dom zijn om de voors en tegens af te wegen, maar gewoon omdat ze het wíllen. Het is juist het uitoefenen van je zelfbeschikkings'recht' wat het zo aantrekkelijk maakt,
Ik begrijp het. Power to the people

@ poesiefox waarom moet je eerst roken voordat je een blow rookt ik blowde ook lang voordat ik ooit een peuk rookte
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:51
*moonchild*
*moonchild* is offline
meestal goloase(je schrijft het anders maar weet niej hoe)en anders marlboro of commador
Oud 05-04-2003, 20:07
iebke*
iebke* is offline
marlboro, L&M en lucky strike
Oud 05-04-2003, 20:12
Taeke
Taeke is offline
Ik rook niet; geldverspilling.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 23:24
Verwijderd
Tsktsk, ben ik even weg, word er gelijk 'n heel eind over me geroddeld. *schudt ouderlijk met hoofd*

Als ik moet beginnen met quoten dan ben ik nog 'n tijdlang bezig, dus dat doen we even niet. Ik maak gewoon 'n lange saaie onderbouwing en dan wordt er maar op gereageerd. Ja, of niet, natuurlijk.

Ik rook. Ik ben ermee begonnen en doorgegaan uit nieuwsgierigheid wat mensen er nou aan vonden, en na een tijdlang begon ik 't te missen als ik het een tijdje niet deed. Een aantal maanden daarna had ik door dat je me verslaafd kon noemen. Ohja, zeker, ik kon en kan best een aantal uur, dagen, in het werkelijk uiterste geval weken zonder nicotine - ik ga niet het aanstellerige pubertje spelen wat elke pauze naar buiten holt met de kreet "OH, ik kan niet meer, ik wil 'n sigaret!" - maar het liefst doe/deed ik dat niet.

Goed dan, Evito, nou hebben we vastgesteld dat ik ergens afhankelijk van ben, en dat ik dat toelaat. Nu het verschil tussen ons, en waarom ik vind dat roken geen afbreuk doet aan wat voor persoonlijke kwaliteiten dan ook.
Jij pleit voor absolute onafhankelijkheid van de geest door middel van onthouding en wilskracht. Is het nutteloos? Dan doe ik het niet. Doe ik het al? Dan stop ik er mee. Door je los te maken van zo veel mogelijk om je heen wat je hier kan houden, wil je je doel bereiken - zelfvoldoening en controle.
Mijn doel lijkt daarop. Ook ik wil zelfvoldoening en controle, maar ik heb daar een andere tactiek voor. Ik denk dat om dat te bereiken, elk mens afzonderlijk enkel voor zichzelf moet leven. Omdat in elk mens solidariteit verborgen zit houdt dat (in de meeste gevallen ) niet in dat je op anderen in moet gaan slaan. Omdat de solidariteit, de genegenheid enz. in je geest zijn opgeslagen leef je alsnog voor jezelf, ook als je anderen helpt. En omdat je aan alle eisen van je geest en lichaam voldoet ben je in balans, in rust met jezelf. Natuurlijk is het zo dat je moet inzien wat noodzakelijk is om aan toe te geven en wat niet. Daar is intelligentie voor nodig. Ik ben dan wel afhankelijk van nicotine, ik zou bijvoorbeeld nooit aan de heroine gaan - zelfs als ik daar om 'n onverklaarbare reden zin in zou krijgen. Alcohol kan in mijn ogen dan weer wel gewoon. Ook je gedrag tegenover andere mensen moet je in de gaten houden. Rekening houden met de gevolgen is bij dit alles het sleutelwoord.
Je kunt het geheel vergelijken met een rivier met een klein bootje er op. Door het toegeven aan dat wat je wil bereik je de rust en stabiliteit - je stroomt met de rivier mee, een bepaalde richting op. Waarom die richting dan de juiste is, is een ander verhaal, die hier niets mee te maken heeft, maar waar ik ook een stuk van 'n aantal meter lang over kan schrijven. Dat slaan we dus even over. En door met je intelligentie je wensen en het toegeven er aan te controleren, verkrijg je de controle, krijg je als het ware de mogelijkheid om je bootje ergens heen te sturen in plaats van maar 'n beetje met de stroom mee te dobberen. (En als je dan niet slim genoeg bent je 'bootje', je geest dus, veilig thuis te brengen - zonder hem op rotsen te sturen of te laten zinken, dan moet je het overdoen. Reincarnatie dus, ja.)

Pfff. Kortom. Ik vind het geen slechte zaak om toe te geven aan de verleiding van mijn vriendjes Nicotine, THC, Caffeine en hun naaste verwanten, omdat onthouding (tegenstribbeling) in dit geval juist het tegenovergestelde van het gewilde veroorzaakt.

En nog korter komt het neer op: Ik geniet bewust van mijn leven. Precies wat heel wat andere rokers ook zeggen, alleen dan met wat minder feedback.
Hoewel ik me afvraag hoeveel van die mensen eigenlijk wel uberhaupt feedback hebben. Want je ziet inderdaad vaak genoeg mensen die roken(/drinken/blowen) puur om het stoer-doen en het meestal in de eerste instantie niet eens wilden. Of mensen die er zonder bij na te denken gewoon aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 23:25
Verwijderd
Camel Lights..
Dacht dat ik gestopt was..Maar nee, ik ben een zwakkeling..
Kon het niet laten om er vandaag eentje op te steken en van het een kwam het ander.............
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 01:06
Faery
Faery is offline
Doetinchem is goed, hóór.
Oud 06-04-2003, 02:27
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 06-04-2003 @ 00:29:
Ik rook graag wietjes, maar helaas zit de lieve knul die mij daarvan voorzag nog back in good old Doetinchem. Verder rook ik meestal alleen als ik dronken ben en dan bij voorkeur Lucky Strike of Marlboro.
Ja... same krook eig ook alleen als ik dronken ben (zowals nu *hips*) maja then again, d'r zijn veel ergere dingen die je kan doen .. zoals forummen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 02:52
GRRR
GRRR is offline
camel medium, javaans jongens 3/4, nlx, white widow, polm.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 02:59
konflict
konflict is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-04-2003 @ 20:34:

klopt
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 03:05
Verwijderd
ow ja idd white widow da's goed schpull
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:51
Verwijderd
Als ik rook :
Malboro
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:31
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
GRRR schreef op 06-04-2003 @ 03:52:
camel medium, javaans jongens 3/4, nlx, white widow, polm.
de nlx die ik ken bezorgt me hoofdpijn (hydro zooi)

drum halfzwaar, gauloises blondes, hasjiesj en wietjes (drum mild)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
shut*up schreef op 05-04-2003 @ 15:34:
ik zelf rook marlboro light, maar dat schijnt volgens de meeste forummers errug fout te zijn
Marlboro =
Slet-sigaret..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:57
beuk
beuk is offline
Citaat:
eXo schreef op 05-04-2003 @ 17:34:
Owja nog 1 ding. Wat de fuck bedoel je met maatschappelijke distantiëring? Hoe kun je jezelf nou distantiëren van iet waar je onherroepelijk deel van uitmaakt. Whenether you like it or not.
Jezelf opsluiten in je kamertje en alleen maar forummen
Oud 06-04-2003, 18:22
annetjuh
annetjuh is offline
rook niks

wordt je alleen maar ziek van
en denk eens aan anderen die niet roken die staan in jullie stank
Oud 06-04-2003, 18:26
Gwinnie
Gwinnie is offline
marlboro of lucky strike.

lucky strike is lekker makkelijk, mijn pauze-vrienden verachten die dingen en bietsen dus nooit bij mij
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:28
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 06-04-2003 @ 18:48:
Marlboro =
Slet-sigaret..
ja zover was ik ook al, dat dat de algemene gedachten van de forummers is... kvind het alleen een beetje kortzichtig
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:32
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Tigra

Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 06-04-2003 @ 18:48:
Marlboro =
Slet-sigaret..
Wat is dat nou voor gelul. No offence Orion16 maar dat is echt een oerdomme opmerking. Net alsof je 'n slet zou zijn alleen maar door Malboro te roken tut mir leid maar het criterium van een slet zijn ligt niet in de sigaretten die je rookt hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:39
meisjekim
meisjekim is offline
Ik rook de enige echte tamponfiltersigaretten.. Barclay..
Oud 06-04-2003, 19:43
leon-v
leon-v is offline
CHESTERFIELD
maarja.. eigenlijk best wel slecht...

en Waarom chesterfield? omdat t gewoon lkkrder is dan de andere merken.... maarja eigenlijk moet ik gewoon stoppen...
maar dat doek toch nog nie
Oud 06-04-2003, 19:45
dreadlocks
dreadlocks is offline
Chesterfield. Begon met roken toen ik 15 werdt, gestopt toen ik 16 werdt, en ergens tegen m'n 17e verjaardag aan ben ik weer vaagjes begonnen. Soms rook ik dagen niks, en soms weer wel.

Mjah ach.
Oud 06-04-2003, 19:53
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
eXo schreef op 06-04-2003 @ 20:31:
Wat is dat nou voor gelul. No offence Orion16 maar dat is echt een oerdomme opmerking. Net alsof je 'n slet zou zijn alleen maar door Malboro te roken tut mir leid maar het criterium van een slet zijn ligt niet in de sigaretten die je rookt hoor.
Hoezo gelul?? Ga naar de disco, zoek een breezerkind, kijk wat voor pakje sigaretten ze tussen haar broek heeft geklemd en je begrijpt wat ik bedoel... Of rook je zelf soms ook Marlboro?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 06-04-2003 @ 20:53:
Hoezo gelul?? Kijk eens rond in de disco en je begrijpt wat ik bedoel.
Goed ik zal d'r voortaan 'ns op letten.

Owja bijna vergeten:
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:57
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
eXo schreef op 06-04-2003 @ 20:54:
Goed ik zal d'r voortaan 'ns op letten.

Owja bijna vergeten:
Ok, ik geef je kunt een slet niet alleen herkennen aan de Marlboro sigaretten maar aan veel meer dingen, maar dat weet je zelf ook wel mag ik hopen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:58
Verwijderd
Hmm nou nee. Ik wist niet dat het merk sigaretten dat je rookt ook maar enig verband houd met of je n slet bent maarja.. ik ben dan ook geen slet (helaas..)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:59
Verwijderd
Echte cowboys roken toevallig ook marlboro hoor..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:07
Roxy
Roxy is offline
tssk en ik rook ook marlboro (medium meestal) en ik ben een uberchick dus...
Oud 06-04-2003, 20:09
lingua
lingua is offline
ik rook niet
Oud 06-04-2003, 20:30
Verwijderd
Gauloises meestal. Soms Drum (shag), soms Lucky Strike. Hasjies.

Ben best variabel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:06
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 06-04-2003 @ 20:53:
Hoezo gelul?? Ga naar de disco, zoek een breezerkind, kijk wat voor pakje sigaretten ze tussen haar broek heeft geklemd en je begrijpt wat ik bedoel... Of rook je zelf soms ook Marlboro?
niet iedereen over 1 kam scheren...! blijf erbij dat 9ik het kortzichtig vind... als ik alleen al in mn eigen vriendenkring rond kijk, die je wel enigszinz alternatief zou mogen noemen ( dus totaal geen breezah-sletjes of wat dan ook ) rookt bijna iedereen marlboro... en als ik naar de breezah-sletjes op school kijk zie ik er ook genoeg die chesterfield roken.. om maar een voorbeeld te noemen... zou wel erg makkelijk zijn om per defenitie te kunnen zeggen wat voor persoonlijkheid iemand is dmv sigarettenmerk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:58
Verwijderd
gelukkig niks
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:03
Miss 666
Miss 666 is offline
Citaat:
a new nose schreef op 06-04-2003 @ 22:58:
gelukkig niks
CABALLERO
Oud 06-04-2003, 22:05
Baxx
Baxx is offline
Ik rook niet
Oud 06-04-2003, 23:04
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
eXo schreef op 05-04-2003 @ 20:37:
Ik begrijp het. Power to the people

@ poesiefox waarom moet je eerst roken voordat je een blow rookt ik blowde ook lang voordat ik ooit een peuk rookte
Omdat je anders te ziek wordt van de nicotine in de tabak waarin je je hasj rookt.

Tuurlijk, waterpijp of gewoon pijpje, maar die had ik toen nog niet.

Nu blow ik helemaal niet meer, de laatste was een superskunk en ik ben waanzinnig out gegaan en het was echt heel naar, met braken en koppijn. Na twee trekjes.

Ik hoef niet meer.
Oud 06-04-2003, 23:05
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 07-04-2003 @ 00:04:
Omdat je anders te ziek wordt van de nicotine in de tabak waarin je je hasj rookt.

Tuurlijk, waterpijp of gewoon pijpje, maar die had ik toen nog niet.

Nu blow ik helemaal niet meer, de laatste was een superskunk en ik ben waanzinnig out gegaan en het was echt heel naar, met braken en koppijn. Na twee trekjes.

Ik hoef niet meer.
Hmm niet echt last van gehad maar ik werd ook niet ziek van m'n eerste peuk. Komt omdat ik minimaal inhaleerde natuurlijk

Van waterpijp werd ik de eerste paar keer wel ziek bluh..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 00:52
Verwijderd
ik rook niet, maar assik zou roken zou ik standaard pijp roken...en dan met zon gele tabaksaanslag op het puntje van mn neus zou ik onweerstaanbaar zijn voor vrouwen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 08:45
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
gauloises

en drum.
Oud 07-04-2003, 09:28
Verwijderd
ik rook wiet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:33
GoddeS
GoddeS is offline
camel light
ohw hmm black devil.. lekker joh net kauwstaafjes

xxx
Oud 07-04-2003, 09:57
Evito
Evito is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 06-04-2003 @ 19:32:
Tigra

[afbeelding]
TU QUOQUE! O MEHERCLE! Si quomodo 'nu breekt mijn klomp' lingua Latina dicerem sciissem, egissem.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:00
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Evito schreef op 07-04-2003 @ 10:57:
TU QUOQUE! O MEHERCLE! Si quomodo 'nu breekt mijn klomp' lingua Latina dicerem sciissem, egissem.
wat betekent egissem?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:03
Evito
Evito is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 07-04-2003 @ 11:00:
wat betekent egissem?
'dan had ik dat gedaan'
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:34
Evito