Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik zeg niet dat ik anderen als "zwakker" beschouw. ik zeg alleen dat ik de capaciteiten heb om me te verdedigen ![]() en ik ben bijna altijd op mijn hoede. |
![]() |
||
Citaat:
Woon je écht in zwolle? Verklaard een hoop! Ik snap overigens jouw beredenering wel, feit is alleen dat een hoop mensen (zeg niet dat jij dat doet) zich vaak verkijken op mensen. Op m’n hoede ben ik eigenlijk alleen als ik kwetsbaar ben/voel. ’s Nachts in mijn eentje na uitgaan of ’s avonds in andere steden. |
![]() |
||
Citaat:
Als je een groepje jongeren, wild gebarend met hun handen pratend, druk ziet rondlopen en te kennen geven bomvol adrenaline te zitten dan kun je incalculeren dat ze moeilijk zullen gaan doen. Je kunt vast aansteker in de handpalm nemen, je riem trekken of gewoon verstandig zijn en een andere route nemen. Maar schermutselingen incalculeren komt altijd anders uit. Denken dat ze met z’n tweeën zijn en vervolgens bedrogen uitkomen als er ineens allerlei smeerpijpen uit steegjes komen wandelen. Denken dat het sjappies zijn en je vervolgens wezenloos schrikken door de tegenstand. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik voel me ook veilig, ik voel me zelfs een beetje te veilig soms. Daarmee bedoel ik dat ik soms conflicten opzoek omdat ik me toch zo veilig voel. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar een 1 op 1 benk niet bang voor ![]() zelfs 1 tegen 3 kan ik nog wel hebben (hoewel ik dan zeer serieus letsel an toebrengen aan de eerste 2 ![]() gewoon militaire zelfverdediging toepassen; that'll do. ja en ik mag het niet gebruiken, so what? |
![]() |
|||||
Citaat:
Bovendien schrikt het af. De eenling die voor 10 man blijft staan. Verstandig is het niet. Citaat:
Extra drijfveer of zoiets. Ik weet van mezelf dat ik één tegen één vrij kwetsbaar ben. Geldt voor mijn hele vriendengroep overigens. Eén tegen één stellen we geen van allen iets voor, staan we met 10 man tegen 20 zijn we sterk. Gaat de knop wat sneller of om zo. Citaat:
De jongen die het eerste naar voren stapt moet je dan inderdaad wel goed raken, anders is het schrikeffect ook helemaal weg. Maar nogmaals, wat schiet het op? Citaat:
Het is net als psychologie. Als jij de hele dag binnen zit, in je beschermde wereldje, boeken te lezen over psychologie en nooit onder de mensen komt, zul je de psyche van de mens minder snel begrijpen. Vechten leer je ook op straat, niet op een matje in een gymzaal. Rare trucjes zijn misschien soms handig, maar het zal geen uitkomst bieden. Naar mijn mening zit het verschil tussen ‘winnaar’ en ‘verliezer’ tussen de oren. Ik heb vaker militairen, mariniers, sportschooljongens, freefighters en andere ‘vechtmachines’. Dat iemand in het leger zit wil nog niet zeggen dat deze uitblinkt in vechtmanskunsten? Gekken heb je overal en kun je niet herkennen aan een opleiding, uiterlijk of beroep. Dat maakt de samenleving misschien wel zo gevaarlijk. |
![]() |
|
![]() |
Ik voel me vaak onveilig. Ik ben bang (ja, ik ben snel bang
![]() |
![]() |
|
Nou mensen, ik voel me wel redelijk veilig (ik woon dan ook in het saaiste dorp van nederland) maar dr van die grote jochies in het fietstunneltje rotjes af staan te steken, dan fiets ik liever hard door. Er is hier ongeveer 1 politieagent voor 5 dorpen, dus daar heb je ook niet echt veel aan. Kheb nou bruine band judo, maar ik denk niet dat ik 5 jongens met mes aan kan
![]() Najah en verder, glukkig woon ik wt dat betreft niet in de stad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kleine rectificatie. ‘Vechten leer je ook op straat, niet door met de sarge te vechten op een stormbaan.’ Wat ik wil zeggen is dat een gespeeld vechtpartijtje anders aanvoelt dan een echte confrontatie met iemand die je niet kent en op een locatie die je niet bekend voorkomt. Ik ben ervan overtuigd dat je bepaalde trucjes aan kunt leren, maar de complete situatie leer je toch door middel van ervaring. Voor zover je van ‘leren’ kunt spreken. Ik was ook niet iemand die snel wegliep, integendeel. Nu ben ik toch iets voorzichtiger geworden, wetende dat je als ‘slachtoffer’ ook heel goed een nachtje in de cel kunt belanden met de administratieve gevolgen van dien. Argument: ‘Had je maar weg moeten lopen.’ Bovendien heeft tegenwoordig iedereen 10 gram speed in zijn of haar neus zitten en kan zelfs de grootste pannenlap nog door blijven trappen als je al op de grond ligt. Eén tegen één vind ik gewoon geweld om het geweld. De kinderachtige, mannelijke trots. Dan ga ik toch liever voor het groepsgevoel, de kinderachtige, mannelijke trots in een andere vorm. Geweld om de groep. Eén tegen één is voor mij een kwestie van ‘geen andere uitweg mogelijk’. Ik vind 1 tegen 3 of 10 tegen 30 wel een bepaalde charme hebben. Moet je overigens wel goede jongens bij je hebben, weglopers trekken mensen met zich mee. Het leven is één grote tegenstelling. Ik ben pacifist die zich in groepsgeweld interesseert. Maar goed, dat is een verschil van 'smaak'. Ik hoorde dat het zondag druk was in Zwolle! Wordt weer een keertje tijd dat ik ook weer een keer in Zwolle ga kijken….. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat ís vechten dude. niet zo van "niet te hard" maar gewoon voluit. ja het komt wel eens voor dat iemand een gebroken poot ofzo had, maar is mij niet gebeurd. dus kom daar niet mee aan. en ik heb ook genoeg ervaring in de praktijk. ooit wel eens een mes van 20 cm tegen je nek gehad? ik wel. niet echt prettig; maar ja, dat was een iets andere situatie ![]() overignes beschouw ik het feit dat een ander een mes trekt als een vrijbrief om die ander serieuzer letsel toe te brengen. cq. "go for the knees" vent steekt, je vangt arm op+draait weg, elleboogstoot in zijn gezicht. vervolgens draai je weer een stuk om geef je een rotschop in zijn knieholtes (als je echt een hekel aan hem hebt met de punt van je voet) werkt feilloos ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Het gaat me ook niet zozeer om jou, ik ken je niet. En persoonlijk maak ik me ook niet druk om jouw verdediging- of aanvalstechnieken. Ik kom alleen nog zeer regelmatig soldaatjes tegen die denken de hele wereld te kennen, omdat ze in het leger zitten en daarom dus ook maar aan je vriendin mogen zitten, daarom ook denken dat ze de gekste zijn en achteraf lief drankjes komen aanbieden. Nogmaals, dit gaat niet over jou. Dit zijn mijn ervaringen. Citaat:
Toen zijn we overigens op de loop gegaan en kwamen onze belagers ook met een enorme rotgang op ons afgerend. Bij alle andere ‘mesincidenten’ ben ik/we overigens wel blijven staan. Een mes kan niet zo gek veel meer schade aanbrengen dan een bierflesje of een barkruk. Citaat:
Maar over het algemeen gebruikt iemand zijn of haar mes niet, maar probeert deze er alleen maar mee te dreigen. Ik kan me overigens slechts twee situaties herinneren waarbij iemand daadwerkelijk is gestoken. Zelf ben ik nooit slachtoffer geworden van iets dergelijks, maar met een kapot flesje of glas kunnen mensen elkaar ook lelijk toetakelen. Dus over de manoeuvres die je moet uitvoeren als iemand steekt kan ik gelukkig nog niet mee praten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
idd.
een wapen trekken is een teken van zwakte. ze trekken een mes vaak ook alleen maar als "ga weg!". dan gaan ze ermee "slashen". wat al zeer weinig doet anders dan een sneetje hier en daar (oppassen @ gezicht) als ze gaan steken betekend dat over het algemeen dat ze je écht willen hebben ![]() |
![]() |
|
Ja ik was zelf ook altijd degene die zei: Dat overkomt mij toch niet, ik was ook nooit bang om alleen over straat of wat dan ook te gaan, totdat ik een maandje ongeveer geleden ben geslagen en overvallen voor mijn eigen huis notabene!
![]() Ik ben er toch wel van geschrokken en kijk wel wat beter uit maar niet dat ik nu angstig ben ofzo
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
hoe veilig voel jij je? meisje14- | 6 | 11-10-2011 18:17 | |
Algemene schoolzaken |
Veilig op school? Simon | 7 | 15-01-2011 20:25 | |
De Kantine |