Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Rena schreef op 12-05-2003 @ 22:42:
Dankjewel! Maar goed, nee geen speciaal dieet hoor! Alleen moet ik wel drie keer per dag eten in verband met mijn medicijnen! De regelmaat is dus erg belangrijk, voor heen lette ik daar niet echt op! Verder kan ik niet echt fanatiek gaan sporten, hardlopen en dergelijke zit er voor mij dus niet in!
Is het voor jou dan niet een oplossing om te gaan zwemmen? Als ik het me goed herinner belast je daarbij je gewrichten minder.
Ik zwem zelf (gewoon baantjes trekken) en het bevalt me prima.
Ik kan het natuurlijk mis hebben (zoveel weet ik nou ook weer niet van reuma) maar wie weet heb je er wat aan.
Oud 13-05-2003, 09:21
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Rena schreef op 13-05-2003 @ 09:47:
Oh, dit heb ik nog nooit gehoord, waarom kan veel drinken dan kwaad? Ik dacht namelijk dat het nodig was om veel te drinken (water) omdat er tijdens het lijnen giftige afvalstofjes vrijkomen en die dan sneller worden afgevoerd zeg maar. Maar ik kan het mis hebben!
Met 'echt veel over een hele korte periode' bedoel ik iets van 10 l in 5 uur ... en dat is echt bijna onhaalbaar. Het kwade er aan is dat zo'n enorme hoeveelheid water de osmotische waarde binnen je lichaamscellen onherstelbaar verlaagt, waaraan de cellen doodgaan en jij uiteindelijk doodgaat.

Maar het is ook zo dat er geen 'middenweg' is ... je kunt niet zo veel water drinken dat het je 'een beetje kwaad' doet, of drink je 'redelijk' veel maar kunnen de cellen zich ervan herstellen zonder blijvende gevolgen, of drink je zo'n hoeveelheid dat je er dood aan gaat. Alleen, zoals ik al zei, dat is een hele erge extreem.
Oud 13-05-2003, 09:25
Rena
Rena is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 13-05-2003 @ 10:16:
Is het voor jou dan niet een oplossing om te gaan zwemmen? Als ik het me goed herinner belast je daarbij je gewrichten minder. Ik zwem zelf (gewoon baantjes trekken) en het bevalt me prima. Ik kan het natuurlijk mis hebben (zoveel weet ik nou ook weer niet van reuma) maar wie weet heb je er wat aan.
Zwemmen kan inderdaad een oplossing zijn, je hebt dan immers niet de druk van je gewicht op je gewrichten! Maar, en nu komt het, ik durf me niet te vertonen in een zwempak! Ik weet dat het heel kinderachtig klinkt maar naast dat ik behoorlijk aan de dikke kant ben heb ik ook nog eens erge striae! Ik heb altijd een 'normaal' gewicht gehad tot twee jaar terug en in he tlaatste halfjaar ben ik mee rdan 15 kg aangekomen, dus...
Oud 13-05-2003, 09:30
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Rena schreef op 13-05-2003 @ 09:54:
Ik had dit natuurlijk wel een beetje kunnen verwachten, maar toch schrik ik als ik dit op papier zie staan!
Geen verrassing, ik schrik er ook van als ik er over nadenk, en dat van een iemand die een eetstoornis heeft. Wat natuurlijk op zich wel goed is, want ik weet wat ik allemaal doe, en als het me 'bang' maakt is het echt wel vooruitgang. Ik vind mijn gedrag niet goed, ECHT niet diep in mijn hart/hoofd niet, en dat is al het eerste stapje (ja, nu diegenen die mijn verhalen langer volgen niet gaan zeggen 'ja maar je l*lt al een hele tijd over het eerste stapje, blablabla, maar verder komt er toch nix van').
Citaat:

Zoals ik al zei ik vind het echt vrselijk voor je en ik hoop dat je er bovenop komt, krijg nu de neiging om allemaal goed bedoelde adviezen rond te strooien maar ik denk dat je echt zelf moet inzien hoe slecht het is, en dat je het zelf moet willen om er iets aan te veranderen!
Hehe ik heb precies dezelfde neiging als ik posts lees van mensen die er slecht aan toe zijn (al midden in een eetstoornis, of er hard naar toe gaan), en vind het goed dat je je hebt kunnen beheersen . Niet dat ik die goedbedoelde raden niet op prijs zou stellen, maar ik zou je iets in de zin moeten opschrijven van 'dit weet ik allemaal wel, en ik BEGRIJP waarom het zo is en zo moet, maar ik ben niet in staat het te doen'
Citaat:

Ik heb trouwens je fotoboekje ingekeken, je bent echt een heel mooi meisje, je gezichtje heeft iets liefs!
Nogmaals, bedankt ! Het is moeilijk te geloven, want het stemmetje in mezelf zegt altijd iets anders ... alhoewel, iets in mij is er toch heel dankbaar om en het voelt gewoon goed. Vooral nu ik een betere periode heb en mezelf niet echt haat, en zelfs lief probeer te zijn tegen mezelf en mijn lichaam.
Oud 13-05-2003, 09:53
Bad33nd
Bad33nd is offline
goedenmorgen *bijna middag* iedereen..

Ik ben vandaag begonnen met me dieet..
Het voelt fijn om het idee te hebben dat ik over een tijd me buikje kwijt te zijn.. Misschien dat ik het niet lang volhoudt, maar ik stel me gewoon dat voor.. en dan kan ik doorzetten hoe dan ook!.. Ik heb nu al ontbeten net pauze gehad op school, en al flink gedronken...
Ik zal vanavond wel ff posten wat ik heb gegeten deze dag..

Aan N*A*Shezbaernon:
Meisje, ik heb alles gelezen van je.. Ik ben op je foto(ding) gaan kijken en je bent echt zo'n mooi meisje..!! Echt waar.. Ik begrijp dat het geen nut heeft als ik dit zeg, dat jij toch ander beeld hebt vanjezelf enzow.. (ik ken het) maar je moet weten dat ik dit meen!.. Ik schrok best van je verhaal.. en hoop dat het snel beter met je gaat.. Ik weet dat dat niet 1, 2, 3 kan.. Maar het is al knap dat je zelf ziet dat dit niet goed is.. Meisje.. ik denk dat het belangrijk is dat je geholpen wordt door iemand.. Als je begrijpt wat je bedoeld, want meis.. je bent echt mooi..

Ik ga nu even verder kijken op het forum, en "spreek" jullie vanmiddag/avond weer..
Veel succes allemaal..
*kus*
*knuffel*
Mij..
Oud 13-05-2003, 10:22
DutchGirl
DutchGirl is offline
wat is naast fruit nog meer een tussendoortje waar GEEN vet in zit maar je toch kan eten als je echt gruwelijke honger hebt?

:/

(droge toastjes ofzo kan dat kwaad? )

btw.. gisteren weer wat brood teveel op omdat ik zo'n honger had en ik ben gewoon bang om alle hoop weer kwijt te raken (omdat ik 1 keer teveel eet denk ik al meteen dat alles in duigen valt enzo ) het is de bedoeling dak vandaag niet teveel eet, maar me houd aan de regels en ik heb weinig zin in ontbijten maar ik pak dan tog maar cracker met kaas.

-x-.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 10:25.
Oud 13-05-2003, 10:52
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 13-05-2003 @ 06:52:
wat is naast fruit nog meer een tussendoortje waar GEEN vet in zit maar je toch kan eten als je echt gruwelijke honger hebt?

btw.. gisteren weer wat brood teveel op omdat ik zo'n honger had en ik ben gewoon bang om alle hoop weer kwijt te raken (omdat ik 1 keer teveel eet denk ik al meteen dat alles in duigen valt enzo ) het is de bedoeling dak vandaag niet teveel eet, maar me houd aan de regels en ik heb weinig zin in ontbijten maar ik pak dan tog maar cracker met kaas.

-x-.
Volgens mij is het beter als je honger hebt om wat volkoren brood te eten. Als je dat namelijk niet doet, kan je makelijk vreetbuien krijgen.
Je kan het best gezond eten en veel bewegen, en zorgen dat je het niet te zwaar maakt voor jezelf, dan kan je het namelijk veel langer volhouden.
Oud 13-05-2003, 11:45
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 13-05-2003 @ 11:22:
Rijstwafels ?

Zitten er opzich best veel kcal in (25 in 1 zo'n dingetje, geloof ik), maar geen vet. Op die kcal moet je niet letten hoor, ik bedenk me nu dat het voor diegenen die 'normaal' eten nix is, 25
Oud 13-05-2003, 11:51
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
... btw.. gisteren weer wat brood teveel op omdat ik zo'n honger had en ik ben gewoon bang om alle hoop weer kwijt te raken (omdat ik 1 keer teveel eet denk ik al meteen dat alles in duigen valt enzo ) het is de bedoeling dak vandaag niet teveel eet, maar me houd aan de regels en ik heb weinig zin in ontbijten maar ik pak dan tog maar cracker met kaas.
Meisje ... je kunt geen 'te veel' aan brood eten, mits het niet om witte brood gaat. Ff uitademen ... hoor je zelf wat je zegt (schrijft ) ?! Het gaat hier om brood, niet om chocolade !

Ook heel knap dat je het bij brood hebt gehouden en niet naar chips of koekjes bent gegaan ... dat is heel goed, maar waardeer je het bij jezelf ook wel ?

Het is heel normaal dat je de ene keer meer honger/trek hebt dan de andere keer, en dan kan je best wat meer te eten pakken.

Succes met je dieet, en als je je niet goed voelt over gisteren, ga je vandaan toch een extra stukje wandelen/hardlopen/skaten of welk ander sport je leuk vindt ? Das' veel beter dan meteen alle hoop en moed op te geven en je lijn te ruineren
Oud 13-05-2003, 11:58
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Bad33nd schreef op 13-05-2003 @ 10:53:
Aan N*A*Shezbaernon:
Meisje, ik heb alles gelezen van je.. Ik ben op je foto(ding) gaan kijken en je bent echt zo'n mooi meisje..!! Echt waar.. Ik begrijp dat het geen nut heeft als ik dit zeg, dat jij toch ander beeld hebt vanjezelf enzow.. (ik ken het) maar je moet weten dat ik dit meen!.. Ik schrok best van je verhaal.. en hoop dat het snel beter met je gaat.. Ik weet dat dat niet 1, 2, 3 kan.. Maar het is al knap dat je zelf ziet dat dit niet goed is.. Meisje.. ik denk dat het belangrijk is dat je geholpen wordt door iemand.. Als je begrijpt wat je bedoeld, want meis.. je bent echt mooi..
Ah ik ontvang hier allemaal zulke lieve reacties (en reacties die helpen, inderdaad) maar ik weet helemaal niet hoe ik met ze om moet gaan en op ze moet reageren !

Heel erg bedankt voor je reactie, want het betekent wel veel voor mij ... misschien kan dat wat je zegt over hoe ik er uit zie niet helemaal tot mijn gestoorde verstand doordringen, maar ik zie dat er mensen zijn die op mij reageren ... of te wel ik WORD NIET GENEGEERD ... en dat geeft mij zo'n enorm goed gevoel ...
Oud 13-05-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Rena schreef op 13-05-2003 @ 10:25:
Zwemmen kan inderdaad een oplossing zijn, je hebt dan immers niet de druk van je gewicht op je gewrichten! Maar, en nu komt het, ik durf me niet te vertonen in een zwempak! Ik weet dat het heel kinderachtig klinkt maar naast dat ik behoorlijk aan de dikke kant ben heb ik ook nog eens erge striae! Ik heb altijd een 'normaal' gewicht gehad tot twee jaar terug en in he tlaatste halfjaar ben ik mee rdan 15 kg aangekomen, dus...
Ik snap best dat je dan niet druft. Ik ben zelf behoorlijk zwaar, maar heb het geluk dat het bij mij gelijkmatig over mijn lichaam is verdeeld. Ook ik heb last van striae en vind het echt onwijs lelijk, ben allang blij dat je het onderwater niet ziet!
Oud 13-05-2003, 12:22
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
hey ff een vraagje...ik las in een 'vriendin' ( het tijdschrift dus ) dat citroen een fatburner is...zij raadden aan om 2 tot 3 liter water ( of spa rood ) op een dag te drinken, en dan in ieder glas een halve citroen uit te knijpen...
heeft iemand hier ervaring meer of weet iemand of dat echt werkt??
Oud 13-05-2003, 12:51
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 13-05-2003 @ 12:51:
Meisje ... je kunt geen 'te veel' aan brood eten, mits het niet om witte brood gaat. Ff uitademen ... hoor je zelf wat je zegt (schrijft ) ?! Het gaat hier om brood, niet om chocolade !

Ook heel knap dat je het bij brood hebt gehouden en niet naar chips of koekjes bent gegaan ... dat is heel goed, maar waardeer je het bij jezelf ook wel ?

Het is heel normaal dat je de ene keer meer honger/trek hebt dan de andere keer, en dan kan je best wat meer te eten pakken.

Succes met je dieet, en als je je niet goed voelt over gisteren, ga je vandaan toch een extra stukje wandelen/hardlopen/skaten of welk ander sport je leuk vindt ? Das' veel beter dan meteen alle hoop en moed op te geven en je lijn te ruineren
dank je wel voor je steun mooi meisje
ik zal dadelijk denk ik nog wel een lang stuk met mijn hond gaan wandelen en vanavond moet ik ook weer schoonmaken dus dan beweeg ik toch weer een beetje
ik eet voortaan alleen nog maar bruin brood (heb wel altijd wit gegeten) maar op dit moment drink ik alleen water en ik heb net een appel gepakt.
ik zal onthouden dat het niet veel uitmaakt om bruin brood te eten enzo

-x-.
Oud 13-05-2003, 13:08
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 13-05-2003 @ 13:22:
hey ff een vraagje...ik las in een 'vriendin' ( het tijdschrift dus ) dat citroen een fatburner is...zij raadden aan om 2 tot 3 liter water ( of spa rood ) op een dag te drinken, en dan in ieder glas een halve citroen uit te knijpen...
Ik weet niet of het werkt, er is namelijk geen manier om het te 'testen', maar ik ben inderdaad zo iets wel vaker tegengekomen ... trouwens niet alleen citroen, maar ook grapefruit hoort zo te werken.
Oud 13-05-2003, 13:13
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 13-05-2003 @ 13:51:
dank je wel voor je steun mooi meisje
Nouhou doe je wel expres he ... bedankt dan maar voor je complimentje weer
Citaat:

ik zal dadelijk denk ik nog wel een lang stuk met mijn hond gaan wandelen en vanavond moet ik ook weer schoonmaken dus dan beweeg ik toch weer een beetje
Zie je ... waar was je je zorgen over aan het maken, gekkie
Citaat:

ik eet voortaan alleen nog maar bruin brood (heb wel altijd wit gegeten) ...

Citaat:

... maar op dit moment drink ik alleen water en ik heb net een appel gepakt.
Wel ook iets fatsoenlijks vandaag eten he, niet dat je op een 'brood en water' dieet overgaat
Oud 13-05-2003, 13:55
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik heb nu 4 kilo eraf.. Ben nu 57 kilo. Ik weet dat sommige met dezelfde lengte veel lichter zijn (1.58 m) maar ik voel me een stuk beter. Mijn maag voelt niet zo opgezwollen. Die vier kilo's zijn er heel geleidelijk af gegaan door gezond te eten en veel te bewegen, dus ik hoop dat ze er voorlopig afblijven.
Ik vind alleen mijn bovenbenen nog veels te dik.. Weet iemand tips ofzoiets om strakkere en slankere benen te krijgen?

Verder allemaal veel sterkte en succes bij het (gezond!) afvallen!
Oud 13-05-2003, 15:07
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Oh, dit heb ik nog nooit gehoord, waarom kan veel drinken dan kwaad? Ik dacht namelijk dat het nodig was om veel te drinken (water) omdat er tijdens het lijnen giftige afvalstofjes vrijkomen en die dan sneller worden afgevoerd zeg maar. Maar ik kan het mis hebben!

vanaf een liter of 20 per dag schijnt het echt schadelijk te worden....drink dus vooral zoveel je wilt!
Oud 13-05-2003, 15:41
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
ER zitten juist wel veel calorieen in en vaak ziten er niet veel vitaminen meer in
Oud 13-05-2003, 15:52
Bad33nd
Bad33nd is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 13-05-2003 @ 13:22:
Zoiets heb ik ook gehoord ja.. me oma zei het en die heeft altijd van die tipjes enzow
Maar volgens mij klopt dat wel, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat je het gewoone eens uit moet proberen volgens mij kan het geen kwaad

Maar ja..

Met 'mijn dieet' gaat het best goed..
vandaag in totaal 4 boterhammen, 4 flesjes water op.. en *denkt* nog zo'n zonder suiker tarwe koekje.. zoiets dergelijks.. En ben nu bezig met kop groene thee waar nog een beker in zit ofzow.. *ooh w8 heb ook nog glas melk op vanochtend*..
Mam kwam net thuis en had kiwi's mee gebracht, dus die heb ik een op.. en tzjah.. kmerk wel dak beetje honger heb nu..
Mam is met het eten bezig dus dadelijk eten.. Ik weet zeker dat ik nu meer zal genieten dan ooit van mijn eten.. Ik zie er al naar uit..
We eten nasi is dat heel slecht? Dat vraag ik me eigen eigenlijk af, er zit kip in me verse groente..
Nou ik hoor het nog wel..

Succes allemaal!
*kus*
Mandiej
Oud 13-05-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 13-05-2003 @ 12:51:
Dat heb ik vaker gehoord, maar toch kom ik van brood aan, hoe raar dat misschien mag klinken.

Dat van die citroen schijnt onzin te zijn btw (volgens een vriendin van mij die er, laten we zeggen, wel 'iets' van af weet).
Oud 13-05-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 13-05-2003 @ 16:41:
ER zitten juist wel veel calorieen in en vaak ziten er niet veel vitaminen meer in
Waar in?
Oud 13-05-2003, 16:25
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 17:10:
Dat heb ik vaker gehoord, maar toch kom ik van brood aan, hoe raar dat misschien mag klinken.
Je hebt van die mensen he
Nou ja, IK zou ook van brood aankomen. Dat heeft natuurlijk weer met wat anders te maken, maar toch ... ik denk dat de meeste mensen van wat extra brood niet aan zullen komen, tenminste, ik ken niemand die het wel gelukt is ... ook van iemand gehoord, aleee, tot voor kort.
Citaat:

Dat van die citroen schijnt onzin te zijn btw (volgens een vriendin van mij die er, laten we zeggen, wel 'iets' van af weet).
Toch drink ik mijn watertje met citroen, werkt 'ie wel of werkt
'ie niet , het maakt het namelijk veeel lekkerder.
Oud 13-05-2003, 16:27
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 17:10:
Waar in?
Appelsap, sinaasappelsap & co.
Oud 13-05-2003, 17:28
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Citaat:
Rena schreef op 13-05-2003 @ 09:45:
Ik vraag me alleen af hoe vaak zij dit dieet dan nog heeft herhaalt, en hoe lang de tussenpozen van het niet dieten waren? En hoeveel kilo wil jij in totaal afvallen? Ik wil er natuurlijk wel 20 kilogram af, maar ik ga voor het realistische en haalbare dus 10 kilogram... En daarna zie ik wel weer! Maar ik ga nu ff ontbijten! Laat me in ieder geval weten of je het ook echt volhoud en of het werkt!
ik zou niet weten hoe vaak ze dat dieet heb gedaan en hoe groot de tussenpauze was..

maar ik neem ws een tussenpauze van een half weekje ofzo..
En ik moet 20 kilo afvallen...
Oud 13-05-2003, 17:34
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Citaat:

-x-.
toast is slecht zit veel vet in

je zou evergreen met krentjes kunnen kopen
Oud 13-05-2003, 17:37
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 12:40:
Toch ben ik van mening dat je beter brood kan eten als je honger hebt. Omdat het veel ergere gevolgen heeft als je, omdat je honger hebt, vreetbuien krijgt.
Oud 13-05-2003, 18:05
Sannetje
Sannetje is offline
ik heb al een paar dagen flinke vreetbuien. Vandaag heb ik een lekker stokbrood gekocht omdat ik wist dat ik toch weer veel zou gaan eten. Toen heb ik heel veel brood gegeten zodat ik niks anders meer wilde.

Ik weet dat 't niet de goede manier is, maar toch...

Weet iemand hoe slecht het is om zo veel te eten? (ook als het brood is)
Oud 13-05-2003, 18:12
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 13-05-2003 @ 19:05:
ik heb al een paar dagen flinke vreetbuien. Vandaag heb ik een lekker stokbrood gekocht omdat ik wist dat ik toch weer veel zou gaan eten. Toen heb ik heel veel brood gegeten zodat ik niks anders meer wilde.

je weet toch zelf wel de gevolgen als je veel eet? je wordt dik
Oud 13-05-2003, 18:53
beestje
beestje is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 13-05-2003 @ 19:05:

Ligt eraan wat je onder 'slecht' verstaat natuurlijk, maar wat betreft de lijn weet je natuurlijk zelf ook wel de gevolgen.

Het is pas echt slecht als je je er heel erg schuldig of slecht over gaat voelen, dan krijg je het des te sneller weer (waarschijnlijk informatie die je zelf ook wel al had bedacht, maargoed), en dat je eigenlijk bij de oorzaak van de vreetbui moet zoeken dat hoef ik je ook niet te vertellen. Maargoed, ik dwaal af

Zo slecht zijn die vreetbuien nou ook weer niet, mits ze niet te vaak voorkomen. Neem je gewoon voor om morgen weer normaal te eten en een extra stuk te wandelen ofzo.

Het is in ieder geval al heel goed dat je een stokbrood hebt gekocht in plaats van een zak snoep
Oud 13-05-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 13-05-2003 @ 18:37:
Toch ben ik van mening dat je beter brood kan eten als je honger hebt. Omdat het veel ergere gevolgen heeft als je, omdat je honger hebt, vreetbuien krijgt.
Je hoort mij niet zeggen dat het anders is, maar daar had ik het niet over.
Oud 13-05-2003, 19:26
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 13-05-2003 @ 09:21:
Goed, maar als dit gewicht waar je 'half jaar op blijft hangen' een gewicht van zwaar ondergewicht is ... dan kun je je vast voorstellen dat wat je ook eet MEER moet zijn dan wat je tot nu toe at, en dat je dan logischerwijs niet afvalt.

Dit weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik denk zo vanwege je posts over hoe veel je eet enzo ... ik zou van die dieet dat *~*SuSHiJoW*~* gepost heeft ook aankomen, en niet zo weinig ook, maar ik vind het ook niet gek als ik bijna niet eet.

Mag ik dan weten hoe lang je bent en hoe veel je weegt ? En hoe veel je NOG af wilt vallen ?
Nou ja ik ben 1.81 lang en weeg zo'n 65 kg nu. Helemaal niet teveel maar mijn lichaam is gewoon niet mooi. Te rond en ja blubberig vind ik zelf . Als je mijn bmi berekent, weeg ik goed maar ik ben nog niet tevreden (will I ever be that? Don't think so).
Ik at eerder veel meer en ik weet best dat het niet echt superlekker gaat wat eten betreft maar het is belangrijk voor me om er goed en dun uit te zien. En daar kom je niet zomaar vanaf

En trouwens, ik ben het helemaal mee eens met de mening van anderen. Ik keek laatst ook eens bij jouw foto en snapte niet dat zo'n mooi meisje als jij je er zo druk om maakt! Maar ja, anderen zeggen dat ook van mij. Dat ik maar tevreden moet zijn met hoe ik er nu uit zie (was eerder veel dikker enzo) en dat ik eigenlijk niets te klagen heb maar ja. T zit er nu eenmaal zo in bij mij

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 19:30.
Oud 13-05-2003, 20:15
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Kippetje schreef op 13-05-2003 @ 20:26:
Nou ja ik ben 1.81 lang en weeg zo'n 65 kg nu. Helemaal niet teveel maar mijn lichaam is gewoon niet mooi. Te rond en ja blubberig vind ik zelf . Als je mijn bmi berekent, weeg ik goed maar ik ben nog niet tevreden (will I ever be that? Don't think so).
Je weegt niet goed, je BMI is 19.8 en dat is 0.2 punt te laag . Hoe je het moet bekijken is andersom ... niet dat als je afvalt en minder weegt je er minder 'blubberig' uitziet, dat is niet waar. MAAR pas als je gezond en gevarieerd eet, heb je genoeg energie en krachten om te gaan sporten, en door te sporten en door te sporten ALLEEN kun je een mooi, strak lichaampje krijgen. En DAT is wat je wilt, toch ? Je zegt zelf dat je BMI goed is en dat het meer om het lichaam gaat (bij mij ook altijd, laat mij maar een ton wegen, als ik maar goed en slank er uit zie), maar dat bereik je dus alleen door te gaan sporten.

Ik kan het bijna niet meer, ik ben er te zwak voor ... en dat is nog erger. Je weegt weinig, veel te weinig, maar vind jezelf nog steeds niet mooi. Alleen, je kunt er nix meer aan doen, dus ga je maar door met de enige manier van 'je proporties controleren' : namelijk afvallen. Waardoor je nog uitgeputter raakt ... een perfecte spiraal naar beneden.
Citaat:

Ik at eerder veel meer en ik weet best dat het niet echt superlekker gaat wat eten betreft maar het is belangrijk voor me om er goed en dun uit te zien. En daar kom je niet zomaar vanaf
Vind je dat goed er uitzien = dun er uit te zien ? Nee, het gaat meer om de figuur, en als je geen overgewicht hebt (in tegendeel, jij hebt ondergewicht), moet je je lichaam VORMEN, niet VERDUNNEN.
Citaat:

En trouwens, ik ben het helemaal mee eens met de mening van anderen. Ik keek laatst ook eens bij jouw foto en snapte niet dat zo'n mooi meisje als jij je er zo druk om maakt!
Everyone his personal demons ...
Oud 13-05-2003, 20:30
Bad33nd
Bad33nd is offline
Dit is wat ik vandaag heb gegeten:

sochtends: 2 boterhammen met smeerkaas 20+
smiddasgs: 2 boterhammen met smeerkaas 20+
savonds: nasi, met daarna yoghurt

drinken: 4 flesjes water = 2 liter
3 kopjes thee
3 potten thee
melk
ojah en nog 2 kiwi's

Ik vond het zelf niet overdreven veel..
Dat drinken kan geen kwaad, en kom je niet van aan..
Maar op lijntopic tien staat zo'n site met dat ene programma en die geeft aan dat ik 1000 calorie螚 teveel heb gegeten.. Is dat programma nie goed.. Eet ik teveel of wat? of kan ik gewoon dat beter niet gebruiken..
Want ik heb het idee dat ik dat proggie niet nodig heb, ik eet zo volgens mij voldoende/goed..
En voel zelf wel dat het wel effect zal gaan krijgen denk ik *dat weeti k dus nog niet*
Maar kan iemand mij antwoor dgeven op mijn vraag

Succes iedereen!
*kus*
*knuffel*
Mandiej
Oud 13-05-2003, 20:45
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Bad33nd schreef op 13-05-2003 @ 21:30:
Ik vond het zelf niet overdreven veel..
Dat drinken kan geen kwaad, en kom je niet van aan..
Maar op lijntopic tien staat zo'n site met dat ene programma en die geeft aan dat ik 1000 calorie螚 teveel heb gegeten.. Is dat programma nie goed.. Eet ik teveel of wat? of kan ik gewoon dat beter niet gebruiken..
Want ik heb het idee dat ik dat proggie niet nodig heb, ik eet zo volgens mij voldoende/goed..
Ik vind het eigenlijk te weinig ... en wat eentonig, maar als je het niet elke dag zo doet, is het volgens mij wel goed. Misschien dat dat programma dacht dat al die thee wel met suiker was ofzo ? Maar een ding weet ik zeker, en dat is dat jij NIET te veel had gegeten, absoluut niet. Wat je zelf hoop ik ook wel inziet
Oud 13-05-2003, 20:49
Bad33nd
Bad33nd is offline
Ik weet het..
Was eentonig..
maar komt omdat we weinig in huis hadden, mam gaat morgen boodschappen doen en heeft vandaag al wat gedaan..
maar in de zin van. heb jij nog idee-en om wat te eten.. wat eetjij enzow.. etc etc..
en uuh.. shit wat wou ik nou zeggen.. Ojah ik had niet eens het water en thee bij dat proggie aangevinkt.. kon water zo gauw niet vinden en dacht alat dan maar dusjah..
Maar ik hoop dat jij nog wat tips voor me hebt, dan vraag ik ofdat me moeder het in huis haalt, ze haalt morgen al citroen om in me water te doen..* moetik dan citroen pakken uit zo'n flesje of pure citroen* ik denk gewoon puur of jah hoe zeg je dat..
Bedankt alvast..
Nogmaals.. je bent echt mooi meis..!
*kan het niet vaak genoeg zgegen* en adt is niet om slijmen, maar hoopdat je het op een keer ook zelf zult zien meis!
Succes
*kus*
Mandiej
Oud 13-05-2003, 21:04
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Bad33nd schreef op 13-05-2003 @ 21:49:
Ojah ik had niet eens het water en thee bij dat proggie aangevinkt.. kon water zo gauw niet vinden en dacht alat dan maar dusjah..
Maakt ook nix uit, want water, als je het gewoon zuiver drinkt, heeft 0 kcal.
Citaat:

Maar ik hoop dat jij nog wat tips voor me hebt, dan vraag ik ofdat me moeder het in huis haalt, ze haalt morgen al citroen om in me water te doen..* moetik dan citroen pakken uit zo'n flesje of pure citroen* ik denk gewoon puur of jah hoe zeg je dat..
Ik denk in ieder geval citroen als verse citroensap, niet uit pakken ... is zowiezo altijd beter. Wat te kopen ... hmm. Je kunt soms fruit/groente als tussendoortje nemen, en zou dat zowiezo altijd in het huis moeten hebben ... dus komkommers, tomaat, appels, druiven ... wat je maar lekker vindt. Bovendien is groente goed, want heel veel daar van is neg-kcal, dwz. je verbrandt meer om het te verteren dan je er uit haalt (EN VERGEET NOU ALLEMAAL DAT JULLIE AAN EEN ALL-CUCUMBER-DIEET GAAN NU IK DIT VERTELD HEB , IK HEB JULLIE DOOR ). Verder kun je rijstwafels ipv. brood nemen, en als beleg ipv. kaas ligt jam, ham ... of runderrookvlees was heel mager meen ik me te herinneren (natuurlijk alleen als je wel vlees eet), als je er zin in zou hebben kun je het ook met bvb. aardbeien beleggen. Zo iets ?
Citaat:

Nogmaals.. je bent echt mooi meis..!
*kan het niet vaak genoeg zgegen* en adt is niet om slijmen ...
Hehe al was het als slijmen bedoelt, ik kan me niet voorstellen waar je er mee heen zou willen, dusse ...

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 21:06.
Oud 13-05-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef op 13-05-2003 @ 20:26:
Je weegt idd niet echt veel...eerder te weinig, dan teveel... Vergeleken bij jou ben ik dus echt *dik*...maar goed...

Zorg eerst dat je goed in je vel zit, want van alleen afvallen zal je dat echt niet lukken.
Oud 13-05-2003, 21:13
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 22:10:
Je weegt idd niet echt veel...eerder te weinig, dan teveel... Vergeleken bij jou ben ik dus echt *dik*...maar goed...
Ik heb dus in het fotoboek gekeken he, en ik vind jou echt een mooi meisje ... je ziet er zo ... lief, behulpzaam, ik weet het niet te benoemen ... uit. Al hoort het hier niet zo in . Ik kan me niet voorstellen dat je *dik* bent ... ook niet zogenaamd 'dik'.
Oud 13-05-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 13-05-2003 @ 22:13:
Ik heb dus in het fotoboek gekeken he, en ik vind jou echt een mooi meisje ... je ziet er zo ... lief, behulpzaam, ik weet het niet te benoemen ... uit. Al hoort het hier niet zo in . Ik kan me niet voorstellen dat je *dik* bent ... ook niet zogenaamd 'dik'.
Laten we het dan 'vol-slank' noemen. Ik ben niet dun of wat dan ook, en in vergelijking met Kippetje en een aantal andere mensen hier ben ik gewoon dik, hoe je het ook wend of keert.
Oud 13-05-2003, 21:27
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 22:22:
Laten we het dan 'vol-slank' noemen. Ik ben niet dun of wat dan ook, en in vergelijking met Kippetje en een aantal andere mensen hier ben ik gewoon dik, hoe je het ook wend of keert.
Naaaa volgens mij ben je gewoon 'normaal' ... mag ik vragen hoe veel je weegt bij welke lengte ? Want dat is me volgens mij ontkomen.
Bovendien, je vindt altijd mensen in vergelijking met wie je dik bent
Oud 13-05-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 13-05-2003 @ 22:27:
Naaaa volgens mij ben je gewoon 'normaal' ... mag ik vragen hoe veel je weegt bij welke lengte ? Want dat is me volgens mij ontkomen.
Bovendien, je vindt altijd mensen in vergelijking met wie je dik bent
Ik heb het volgens mij de laatste tijd ook niet meer gezegd. Ik weeg iets meer dan Kippetje, maar ben 6 cm kleiner. M'n bmi is goed, dat weet ik, maar het is niet goed 'verdeeld' (daar zijn anderen het mee eens, is dus niet alleen mijn mening), waardoor ik er wel 'dik' uitzie.
Oud 13-05-2003, 21:34
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 22:30:
Ik heb het volgens mij de laatste tijd ook niet meer gezegd. Ik weeg iets meer dan Kippetje, maar ben 6 cm kleiner. M'n bmi is goed, dat weet ik, maar het is niet goed 'verdeeld' (daar zijn anderen het mee eens, is dus niet alleen mijn mening), waardoor ik er wel 'dik' uitzie.
Hm, 'praat' niet over een slechte vetverdeling
Oud 13-05-2003, 21:39
N*A*Shezbaernon.temp
Trouwens ... ik heb een vraagje ... hoe kan ik 'vreetbuien' stoppen ? Nu wilt het weer verdere uitleg, want ik weet natuurlijk dat ik '... blablabla regelmatig ... blablabla genoeg moet eten blablabla ...' maar bij mij gaat het om iets anders.

Ik heb al wel eens geschreven dat het bij mij om 'drinkbuien' ging ... als ik te veel had gedronken, kreeg ik een uitgepuilde buik en moest het er uit. Alleen nu is het probleem dat ik zowat bij elk beetje dat ik drink (ook water) wel naar een drinkbui doorsla, dan neem ik gewoon bewust meer drinken en ga ik het er uit gooien.

Maar wat kan ik er in godsnaam aan doen ? Ik wil wel dat regel van voorkomen van vreetbuien hier op toepassen, maar hoe kan ik, als ik het gewoon niet kan stoppen ? Dan ga ik iets te drinken nemen om
'... blablabla regelmatig, voldoende blablabla te drinken ...', maar ook DAT resulteert in een vreetbui.

Dit heb ik trouwens pas de laatste 2 dagen, vanaf mijn terugval dus.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 21:41.
Oud 14-05-2003, 01:04
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
veel wat er drinken is wel goed, maar overdrijf het niet.

teveel water drinken, dus rond de tien liter per dag is slecht omdat:
- je alle goede voedingsstoffen wegspoelt. je geeft je lichaam niet de kans die op te nemen.
-je nieren of lever(ik weet nooit het verschil...) maken teveel overuren

ik heb een tijdje op de 7 liter gezeten en dat is dus niet goed. ik werd er niet dunner van, als ik minder ging drinken kreeg ik last van mijn nieren (of lever) en van mijn blaas.
ik moest ontzettend vaak plassen en kon dus nooit ergens heen omdat er in de bus bijvoorbeeld geen wc is.
en dus al de goede stoffen die mijn lichaam nodig heeft, werden weggespoelt.
op een gegeven moment werd het echt een obsessie.
ik ben toen beetje bij beetje gaan minderen en nu zit ik op de 3 liter ongeveer. maar ik merk nog steeds dat als ik maar 2 liter drink ofzo, ik weer last krijg van mijn nieren(of lever): stekende pijn en dat ik ook weer last krijg van mijn blaas, ook een soort van stekende pijn.

dus met andere woorden, teveel is nooit goed hou het bij de 2, 3 liter.
Oud 14-05-2003, 01:10
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 13-05-2003 @ 18:34:
toast is slecht zit veel vet in

je zou evergreen met krentjes kunnen kopen
dat lijkt mij sterk, maar ik kan het mis hebben.
toast is toch niets anders dan 'gedroogd' brood?
Oud 14-05-2003, 05:50
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 14-05-2003 @ 02:10:
dat lijkt mij sterk, maar ik kan het mis hebben.
toast is toch niets anders dan 'gedroogd' brood?
kijk maar een keer op de verpakking
Oud 14-05-2003, 05:51
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Ik ben trouwens met dat 10 dagen dieet al een kilo afgevallen in 2 dagen maar het is wel moeilijk...je loopt regelmatig met dat hongergevoel rond..

en ik weet niet precies meer wie zei dat ie niet geloofde dat dat hongergevoel niet goed was...maar dat is dus wel goed. Want als je dat gevoel hebt, dan betekend dat dat je vetten aan het verbranden ben.
Oud 14-05-2003, 06:07
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 14-05-2003 @ 06:51:
... en ik weet niet precies meer wie zei dat ie niet geloofde dat dat hongergevoel niet goed was...maar dat is dus wel goed. Want als je dat gevoel hebt, dan betekend dat dat je vetten aan het verbranden ben.
Gefeli

Ik was diegene die er aan twijfelde of het hongergevoel = het verbranden van vet, en daar ben ik anders nog steeds niet van overtuigd.
Oud 14-05-2003, 06:41
Bad33nd
Bad33nd is offline
Mij werd gezegd dat het hongergevoel betekent dat het laatste eten wordt verteerd.. Maar kweet natuurlijk ook niet wat waar is *heeft mij maar gehoord*
Oud 14-05-2003, 06:45
Bad33nd
Bad33nd is offline
ojah wat ik nog even wou vragen..
Kun je TE veel fruit eten..
Ik bedoel wat is echt het uiterste..

En nog iets..
Ik heb een vraagje.. Ik sport momenteel nauwelijks, af en toe keer skaten.. En elke dag 6 km heen en 6 km terug naar school..
Ik sport nauwelijks omdat ik pfeiffer heb.. Op dat moment heb ik de puf er voor om naar school te fietsen, althans ik zet door, en weet gewoon nie van stoppen, maar als ik smiddags/ savonds thuis ben dan ben ik kapot.. etc etc.. maar dat heeft hier niks mee te make..
Mijn vraag was.. wat kan ik doen wat niet teveel energie kost, om toch een beetje te sporten..??

Regels voor berichten