![]() |
|
>Maar waarom zouden ze dan zo verschillende zijn met de >Amerikaanse versie? Als ze al zo verschillend zijn met de >Amerikaanse versie, waarom noemen ze zich dan niet anders >zodat ze daar niet mee geassocieerd worden?
Ze heten nou eenmaal zo ik weet ook niet waarom. Er zijn in nederland ook niet radikale moslim organisaties die gelijke namen hebben met radikale organisaties in het midden oosten. >Dat ze partijdig zijn. Als ik hun nieuwsartikelen bekijk bv., >selecteren ze items selectief. >Ik heb nooit kritiek op het Israelisch beleid gehoord. Dat lijkt me >niet gezond. Als dit al zo zou zijn: de media doet dit ook maar dan tegen Israel >En dit baseer je op? Het feit dat ruim 80% van de joodse bevolking regelmatig met antisemitisme in aanraking komt. En vooral in grote steden op scholen als ze er achter komen dat je joods bent je dan weg word gepest. >Ik zou ook graag wat positiever geluiden horen wat betreft >joden en israel, maar die zijn er zo weinig ![]() >Op het Internet kom ik echter meer organisaties enzo tegen die >wel positief zijn. Die zich durven uit te spreken tegen het beleid >van Sharon, maar die ook net zo goed tegen het beleid van >Arafat en de zijne zijn. En dat het nu eens anders moet, want >anders is er nooit een "geschikt Israel" (voor de messias van de >joden) en een vreedzaam, fatsoenlijk leven voor de Palestijnen >in het gebied. Dit komt omdat de media een erg eenzijdig beeld van de situatie geeft er word altijd gezegt dat Israel zoveel geweld gebruikt en dat de palastijnen zo zielig zijn. Wie plegen er ook alweer aanslagen tijdens vredes besprekingen? Wie plegen er aanslagen op burger doelen? Als Israel ingrijpt proberen ze dit zo gericht mogenlijk te doen met zo min mogenlijk onschuldige slachtoffers. Als palastijnen een aanslag plegen doen ze dit op een burger doel en proberen ze zoveel mogenlijk onschuldige slachtoffers te maken. Palastijnse terroristen vallen namelijk NOOIT een militair doel aan. En als hun vinden dat bijvoorbeeld een bushokje met schoolgaande kinderen een militair doelwit is waar leggen we dan de grens? Dan lijkt het mij dat ze niet moeten zeuren als er aan hun kant ook onschuldige slachtoffers vallen. Ook vergeten mensen vaak dat Israel uit pure noodweer handeld. Israel is een klein land, ongeveer de helft van nederland, in de greep van terreur en word omringd door landen die niets liever willen dan heel Israel van de kaart te vegen. Ik vraag me af hoe nederland zou handelen in zo een situatie ik denk dat er weinig verschil zou zijn. En dan komt er ook nog bij dat de Palastijnen nooit in Israel hebben geleefd en laat staan dat ze een echt volk zijn want het zijn gewoon vluchtelingen uit de omringende landen die nergens anders welkom zijn. Wat er in Israel met de palastijnen gebeurd is nog lang niet zo erg als wat de omliggende landen met palastijnen doen maar Israel is een joods land en daarom is Israel de gemeenschappelijke vijand want wat de andere arabische landen met hun broeders doen is niet erg. Het is pas erg als Israel het doet. Hier de Israelische geschiedenis kort samengevat mischien geeft het je een andere kijk op de situatie: http://jewishinternetassociation.org.../conflict.html |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De geschiedenis leert je t dat t eigenlijk wel van beiden is te noemen. |
![]() |
||
Citaat:
Jeruzalem is ook een heilige stad voor de Moslims (de derde, na Mekka en Medina, als ik het me goed herinner... Atje?), en trouwens ook voor de Christenen, alhoewel die niet echt aan 'heilige' plaatsen doen, is het wel het centrum van het Christendom.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
SimShalom, vind jij dat de moskee op de Tempelberg afgebroken moet worden en de tempel herbouwt?
||
Citaat:
Hoe zou jij het vinden als je God was en het beloofde land wordt zo verneukt omdat de ene meent dat ie daar meer recht op heeft dan de ander?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ach ja, zwaaien met een heilig boek om een land te claimen en ondertussen medemensen uitmoorden kan ik niet met elkaar verenigen. Of kennen de joden het gebod 'Gij zult niet doden' niet? |
![]() |
||
Citaat:
Maar inderdaad: vele mensen hanteren die 10 geboden wel erg hypocriet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Naar mijn mening staan de Geboden vanwege hun exclusieve karakter hoger dan welke Bijbelse uitspraak ook, bijv. 'oog om oog, tand om tand'. Ik weet niet hoe dat bij moslims en joden zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder zijn het een stelletje slappelingen. Ze doen misschien wel goed werk, maar zelf ben ik wat radicaler dan KAFKA. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: Ik heb wat van die artikelen gelezen, geen fijne lui. Ze hebben soms misselijkmakende acties, zo'n gast heeft een keer een Marokkaanse familie opgebeld om hen te feliciteren met de dood van hun vermoorde en misbruikte dochtertje... ![]() Er staan ook foto's bij, wat een stelletje losers bij elkaar. Er staat zo'n mannetje bij die op Hitler lijkt, hoe ziek wil je zijn? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij vindt alles onzin als t je niet aanstaat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
[toelichting: stel alles is koek en ei tussen joden en moslims en dan komt de messias en die gaat dan een tempel bouwen, maar die moskee.... die zit in de weg..... erm.... =groot probleem]
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar da's iig mooi, ik dacht dat die moskee ook een van de grote problemen was.
||
Citaat:
Doet deze God dan wel, dan brand ik eprsoonlijk liever in hel, want dan lijkt me de duivel barmhartiger.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
wat mij opvalt is dat je zoiets als de AEL afkeurd maar vervolgens de JDL goedkeurt! en dan tegen racisme zijn ![]() ik snap je niet echt niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
2. De paar honderd neo-nazi's zijn gewoon verblind met foute, eenzijdige informatie. De manier om hen van dat foute pad te helpen is door juiste informatie te geven. Toon hun eens wat meer beelden van Duitsland onder Hitler. 3. Figuren zoals jij een stuk dommer. 4. De halve Arabische wereld wenst de vernietiging van Israël, maar Fleet Admiral ziet die paar neo-nazi's toch als een groter gevaar. ![]() 5. Goh, dat zal helpen! Moslim-fundamentalisten zijn ook extreem rechts, wat wil je daar dan tegen doen? Met lieve woordjes kom je niet ver. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
IMHO
||
Citaat:
* De fundamentalisten in de Arabische landen zijn geen kleine groep marginalen. Zij worden door brede lagen van de bevolking gesteund, ook door hoog-opgeleide groepen uit de middenklasse. Enkele maanden geleden bleek uit een opiniepeiling, dat 40 % van de Palestijnen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever de Hamas steunde. Na de bloedige aanslagen in Israël hebben tienduizenden Arabieren gejuicht en gefeest. In Pakistan en in de Soedan zijn de fundamentalisten al aan de macht. In Jordanië vormen zij de grootste politieke groep. Ook in Koeweit scoorden zij goed bij de eerste vrije verkiezingen. Miljoenen Algerijnen hebben bij de eerste vrije verkiezingen de fundamentalistische partij, het FIS, gesteund. De fundamentalistische Refa-partij in Turkije behaalde 20 % van de stemmen. Het fundamentalisme groeit ook bij de migranten, die in Europa wonen. Op de moslimconferentie in het Limburgse Genk, enige jaren geleden, gingen bijna alle sprekers er prat op fundamentalist te zijn. Onlangs bleek in Brussel hetzelfde bij een moslimbijeenkomst aldaar. Men moet wel ziende blind zijn, om te willen ontkennen, dat de Islâm zelf wel degelijk de voedingsbodem is van het fundamentalisme. Kardinaal Sodano vergeet het schriftwoord: " Aan de vruchten kent men de boom. " Het fundamentalisme, compleet met zijn jodenhaat en christenvervolging, is één van die vruchten. * Wie de Koran en de islamitische leer als respectabel voorstelt, wie achting vraagt daarvoor, heeft geen enkel argument meer om de fundamentalisten te veroordelen. Want vanuit islamitisch-religieus standpunt hebben de fundamentalisten gewoon gelijk. Wie de Koran en het vorbeeld van Mohammed ernstig neemt, moet wel op zeker ogenblik oorlog gaan voeren om de Joden uit Jeruzalem en in zee te drijven. Zo verdreef Mohammed immers destijds met terreur de Joden uit Medina. De wortels van het moslim-fundamentalisme liggen wel degelijk in de Koran, in de sjaria (of sharia, de islamitische wet) en in het voorbeeld van de profeet Mohammed. Het is geen ketterij van islamitisch standpunt uitgezien, het is geen ontaarding of afwijking, het is geen misbruik van de (niet-bestaande redelijke en goede) Islâm. Het is de rechtlijnige toepassing van de oorspronkelijke en zuivere Islâm, zoals die door Mohammed werd ingesteld. http://users.skynet.be/courlisius/moslim.html Er zijn hier zoveel artikelen over verschenen. Men moet ze echter wel WILLEN lezen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bewijzen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|