![]() |
|
Vraagje:
Ik was donderdagavond mijn pil vergeten, maar heb 'm de volgende dag rond ongeveer 12 uur nog wel geslikt. Ik slik mijn pil normalitair rond een uur of 12 s'avonds. 2 dagen later heb ik onveilige sex gehad, is dit save? Of is er wel een kans op zwangerschap?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bedankt voor je antwoord btw ![]()
|
Verwijderd
|
Deze maand was ik per ongeluk niet aan de pil doordat ik te laat had gebeld voor een herhalingsrecept..
Nou ging het weer aan met mijn vriend en was hij dit weekend hier en ik weet dat de pil je libido kan verminderen, maar ik had dus veel meer zin dan normaal. Het hele weekend had ik zin terwijl het normaal 1 keer per weekend is ofzo en dan moet ik eerst nog een beetje opgegeild zijn. Kan de pil nou zo ontzettend veel invloed hebben? Ook dat ik zonder veel sneller opgewonden ben, of is dat toeval? En als het door de pil komt valt het dan te verhelpen door een andere pil te nemen of alleen door met de pil te stoppen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraagje:
ik heb sinds bijna 3 maanden de prikpil. alleen die bevalt me niet zo. Ik heb veeeeel minder zin in sex gekregen en mn borsten hangen er ineens slap bij. Ik ben eraan begonnen om ze iets te laten krimpen en omdat ik de gewone pil af en toe vergat. Omdat ik sex in een relatie toch belangrijk vind, ga ik toch nog ff een jaartje de gewone pil proberen. Dit is mijn probleem: Als je de prikpil gehad hebt kan het een tijdje durewn voor je weer ongesteld kan worden. Soms duurt dit wel een half jaar. Maar ondertussen moet ik wel veilig kunnen vrijen en condooms zijn ook niet alles. Moet ik echt wachten tot ik ongesteld word of kan ik beginnen (met de gewone pil) o de dag dat i mn volgende prilpil weer moest halen? alvast heel erg bedankt! Ps: dit vergat ik nog even: Toen ik met de gewone pil begon ben ik binnen anderhalve maand een volle cup gegroeid. Gevolg: onwijs veel striemen. Door de prikpil ging die cup er weer af. ![]() bvb |
![]() |
||
Citaat:
Verder verschilt het per pilmerk of je borsten er van groeien of niet, mijn borsten zijn bijv. helemaal niet gegroeid van de pil. je zou nu eens een ander merk pil kunnen proberen dan die die je eerst had, misschien heb je dan ook niet zoveel last van verminderde zin in sex.
|
Verwijderd
|
die verminderde zin in sex kwam juist door de prikpil! maar dan begin ik met mn gewone pil wel op de dag dat ik eigelijk mn prikpil moest halen. Mn vriend is nu toch 3 maanden niet, dus alstie terug komt (begin oktober) zal de slikpil dan toch wel veilig zijn?? maar dat zie ik dan wel! heel erg bedankt voor je advies!
xxx suusjuhh |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hey,
Ik ben nu 3 weken aan de Diane 35 om van mijn jeugdpuistjes af te komen. Maar het lijkt nu wel of het steeds erger wordt in plaats van minder!?! Hadden jullie dit ook en is dit gewoon een teken dat je lichaam er op reageert?? En hoe lang duurde het bij jullie voordat je puistjes gingen verminderen?? Volgens de Internetsite zou het ongeveer 3 maanden duren voor je resultaat kunt zien. Duurde dit bij jullie ook zo lang?? |
![]() |
|
![]() |
Heuj, Ben al best wel redelijk lang aan de pil.. Alleen als ik in mijn stopweken zat had ik ontzettende buikkrampen.. Voordat ik met de pil was begonnen was het nog niet zo erg.. Dus ik weer naar de dokter en die zei: slik hem drie maand door en dan stopweek enz. Dus ikke doe dat netjes en in die drie maand dus niks gehad en ook niet de dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden wat ik meestal wel had.. Maar de avond voordat ik het werd had ik weer zulke erge buikpijn.. Dus de hele stopweek heb ik weer zulke buikpijn.. Is deze buikpijn nu erger geworden? Ennen moet ik een andere pil nemen of gewoon doorgaan met de pil..
Thx ![]() Ps: heb microgynon 30
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb een heel groot probleem en weet niet meer wat ik moet doen.. heb gister rond 12 uur smiddags seks gehad. Neem de pil altijd 's avonds rond 11 uur. maar nou ben ik 'm gisteravond vergeten. vanochtend 12 uur werd ik wakker en kwam ik erachter, heb'm alsnog genomen. nu staat in de bijsluiter:
vergeten in week 3: (zit in week 3 nu) stop gelijk met de pil en begin met een stopweek van minder dan 7 dagen. ga daarna verder met een andere strip. of neem de pil in en ga verder, geen stopweek maar verder gaan met de volgende strip, na de tweede strip zal er een bloeding optreden. zo niet, dan kun je dus zwanger zijn. maar ik heb de pil dus al genomen en moet nu dus wel kiezen voor die tweede keuze. maar moet ik dan nog een morning afterpil nemen? en is de werking van de pil voor de komende tijd dan wel goed? of moet ik dan nog een condoom ofzo gebruiken?? ingewikkeld verhaal maar hoop dat 't een beetje duidelijk is.. en dat iemand me kan helpen.. |
![]() |
|
Ik heb een vraag:
3 dagen voordat mijn strip op was heb ik seks gehad en daarna had ik even bloedverlies. Daarna werd het een beetje bruinig en het stopte weer. Nu ben ik klaar met mijn strip en nu hoor ik dus ongesteld te worden maar heb ik bruin/zwart bloed. Ook heel weinig. Aan een inlegkruisje heb je zeg maar genoeg voor de hele dag. Wat betekent dit, ik heb dit nog nooit gehad. Ik word altijd gewoon ongesteld nadat mijn strip op is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik gok (maar weet dus niet zeker) dat we allebei op het moment dat we seks hadden nog veilig waren, omdat de pil van de vorige nacht op dat moment nog werkzaam was. En aangezien er in de bijsluiter niets bijzonders staat over een kans op zwangerschap (dus; naar de dokter moeten of condooms moeten gebruiken), denk ik dat er niet veel kans is dat je zwanger bent. Toch ga ik zelf voor de zekerheid toch een zwangerschapstest doen omdat ik een beetje een schijterd ben en gewoon zeker wil weten dat ik niet zwanger ben, en ik ga de pil doorslikken. Ik weet het, ik heb je niet echt geholpen omdat ik er ook niet veel vanaf weet, maar hopelijk toch wel een heeeel klein beetje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Mmmm.... het is onbegonnen werk om al die bladzijden door te spitten.... Ik heb een vraag die misschien nog niet 100 keer voorbij is gekomen (hoop ik dan)...
ik wil graag weten wélke pil nou precies wélke bijwerkingen heeft... mijn huisarts had het te druk (?!? Waarvoor ben je dan huisarts?! grrrr!) om dat uit te leggen... -van welke pil krijg je minder puistjes? -zou je dikker worden? -zou je een borstegroeispurt krijgen?! alvast dan aan alle ervaren pilsliksters! ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik heb efjes een probleempje ik neem de pil sinds 2 maand maar ik wou mijn regels niet krijgen in de vakantie dus ik heb ze gewoon doorgeslikt maar sinds eergisteren heb ik bloedverlies het is niet echt bloedverlies tis zo bruin. Moet ik nu stoppen met de pil ofzo? En wat is het want normaal zou ik geen bloedverlies mogen hebben en hoelang duurt dat?
||
![]() |
Citaat:
ik ben gelukkig toch niet zwanger.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@ japannertje:
- van welke pil krijg je minder puistjes? de diane zoveel... 51 geloof ik -zou je dikker worden? verschilt per persoon en per pil, als de pil zwaarder is dan is de kans dat je dikker wordt groter. Ikzelf kwam 1 kilo aan toen ik met microgynon 30 (de meest voorkomende pil) begon (het was een welkome kilo ![]() -zou je een borstegroeispurt krijgen?! Ligt eraan of ze nog groeien of niet ![]() Verder staan de volgende bijwerkingen in de bijsluiter van microgynon 30: - overgevoelige borsten - afscheiding uit de tepel - hoofdpijn - verandering in libido - "stemmingswisselingen" (lees: chagrijnig zonder reden) - drogere ogen - misselijkheid - andere vaginale afscheiding - vochtophoping - drogere huid Er staat bij dat die meestal over gaan binnen drie maanden gebruik. En mag ik je verzoeken om de bijsluiter wél goed door te lezen? dan hoe ik hier niet meer de enige te zijn die reageert ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Ik neem de pil altijd voor ik ga slapen, dat is meestal rond 11 uur. Ik was net klaar met de stopweek toen ik naar een feest toe moest, en omdat ik zeker niet te laat wilde zijn met de eerste pil heb ik die om half 8 's avonds al geslikt. Nu ben ik de dag erna vergeten de pil te slikken, en heb ik hem om 9u 's ochtends geslikt.
Ik neem aan dat nu geldt dat ik hem meer dan 12u te laat in heb genomen? |
![]() |
|
![]() |
heeyz vraagje,
ik ben met m'n derde strip bezig (ben dus pas begonnen) en heb best vaak tussen door bloedingen is dat erg? ik hoorde laast dat je met de pil zwanger kan zijn en nog steeds ongesteld kan worden... ik geloof dit niet echt maar toch even zekers weten....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tja, als je zwanger bent en je gebruikt toch de pil, dan lijkt het inderdaad vaak alsof je toch nog ongesteld bent, er komt dan netjes elke week bloed en slijm uit je... maar zwanger tijdens de pil word je niet als de pil bij je past en je 'm regelmatig slikt. De mensen die dwars door de pil zwanger raken slikken 'm niet regelmatig genoeg of hebben een verkeerd soort pil (of zijn immuun voor kunstmatige hormonen, maar dat komt niet zo veel voor) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik wou even weten of het uitmaakt dat als je met een nieuwe strip begint je dan ook gewoon meteen een ander tijdstip kan gaan slikken? Ik slik nu 's ochtends maar ik denk dat het beter is om s'avonds te slikken omdat er nu wel een paar uur verschil tussen het tijdstip kan zitten dat ik slik. Maakt het eigenlijk uit als je de ene ochtend om 7 uur slikt en de andere om 9 uur bijv?
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, je kan van tijdstip veranderen als jij bij een nieuwe strip besluit hem voortaan 's avonds te gaan slikken.
|
Verwijderd
|
Even een toevoeging aan wat linda85 zei: als je 'm nu rond acht uur 's ochtends slikt en je wilt beginnen om 'm rond elf uur 's avonds te slikken, dan zit daar meer dan twaalf uur tussen, dus slik dan je pil de avond vóór de ochtend waarop je anders weer de pil zou nemen. Anders is het een vergeten pil.
|
![]() |
|
![]() |
Hay!
Een paar weken geleden had ik ook al gevraagd, en (goed) antwoord gekregen, of je de pil ook bijvoorbeeld 2 weken kan slikken en dan stopweek kan houden. (om niet mijn stopweek te hebben als ik een week met vakantie ga) maar om daarvoor al mijn stopweek te hebben. toen werd gezegd dat je nooit maar 2 weken de pil mag slikken, maar op de site van lovette staat dat dat wel kan.... waarom zou het volgens jullie/jo0u niet kunenn dat je de pil 2 weken slikt en dan stopweek houdt Verder vroeg ik me ook af, waarom ik bijv. met normale bloeddruk en normaal gewicht niet dezelfde pil als bijv. mijn 1 jaar oudere zusje krijg, die ook normale bloeddruk en gewicht heeft. hoe oordeelt de huisarts welke pil geschikt voor je is? dankjullie wel! |
![]() |
||
Citaat:
nou, als je 2 weken slikt en dan stopt, ben je niet beschermd tegen zwangerschap... en hoe de huisarts oordeelt weet ik ook niet... misschien heb je wel dezelfde pil, maar een ander merk? of misschien is je menstruatie anders dan die van je zus...
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ehm, het heeft ook iets te maken met je natuurlijke hormoonconcentratie, maar die kent de huisarts niet, dus ik weet ook niet waarom hij jou iets anders voorschrijft. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
ongesteldheid ziggy | 1 | 07-02-2005 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #5!! Snufje | 265 | 26-10-2003 13:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
pil 2 x achter elkaar vergeten lake bodom | 8 | 16-06-2003 13:56 | |