Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik weet bijna zeker dat mensen in de grote steden er beter bij lopen dan op het platteland. Ik woon zelf dichtbij Alkmaar en kwam laatst in Opperdoes. Dat ligt vlakbij het IJsselmeer. Wat ik daar zag deed mijn mond serieus openvallen. Hoe erg die mensen achterlopen is echt bizar. Nike truien, Adidas shirtjes, Nike Air Max, klompen. Ik heb het in een groep jongeren van 20 allemaal gezien. Er waren er twee die er nog een beetje uitzagen maar voor de rest was het ronduit droevig. Ik kan er meer voorbeelden van geven en daarom weet ik ook bijna zeker dat je in de steden meer mensen tegenkomt die redelijk hip zijn.
|
Ik vind het behoorlijk zielig dat mensen uit 'de grote stad' alleen al dénken dat iedereen op het platteland in een boerderij woont! Dus wie is er nou niet hip of met de tijd meegegaan????????????
Maar dat terzijde, ik woon zelf ook in een dorp (of deurpke zoals dat hier heet in de spreektaal). In ons dorp hebben we alleen één slagerij, bakker, bloemist en een buurtsupermarkt, maar daarom zijn wij niet minder hip denk ik. Als ik naar school ga moet ik 14 km fietsen, en dan ben je nog niet eens in 'een grote stad', daarvoor moet je zeker 30 km ![]() ![]() ![]()
|
ja
ik woon zelf in de Achterhoek, om precies te zijn in een dorpje met ongeveer 1500 inwoners. Iedereen kent elkaar en iedereen weet alles over elkaar. Hier loopt iedereen er hetzelfde bij....niemand is echt anders. Stel dat er wel iemand heel anders bijloopt dan kent iedereen die persoon ook direct...er wordt gelijk over die persoon gepraat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trance echter, in de wat minder gebruikelijke zin van het woord, dus wat minder bekende house, deephouse, is juist meer voor hippe Randstedelingen en Ibiza-gangers. En dat zijn geen boeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, misschien kunnen we de benaming inderdaad maar beter laten varen. House is gewoon de verzamelnaam voor alles met een 4/4 constante bassdrum. Trance in de populaire zin van het woord kun je misschien wel omschrijven als melodietjes...blije shit als Barthezz, dat is trance. Maar daar kots ik van.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk wel dat de mensen in de steden sneller makkelijker aan hippere dingen kunnen komen, omdat er meer winkels zijn. Op het platteland zal dat niet zo zijn. Maar ik geloof niet dat mensen echt 'hipper' zijn... Wel is het zo dat als je er redelijk extreem uitziet (denk: Gothic of paars haar ofzo) je eerder aangestaard wordt op het platteland...
|
![]() |
De manier waarop (een deel van) de plattelanders erbij loopt is in een woord verschrikkelijk. Laatst was ik in Boazum, een gat ergens bij Sneek (me oom woont da). 2 jongeren gezien, waren zich alletwee aan het vervelen. Hoe kan het ook anders. BTW, hardhouse is niet voor boeren. In mijn omgeving (Haarlem-Zuid) zitten de meeste hardhouseliefhebbers in Heemstede, Oosterhout en dat soort kakbuurten - ik bedoel maar. Hardcore is voor boeren, daarom lopen die ook op nike air max etc. kanslozen.
Zijn mensen in de stad hipper? JA, NATUURLIJK. Niet meer dan logisch als je het mij vraagt en daarom moet je er geen probleem van maken. Maar ik dank de hemel op mijn blote knietjes dat ik in de stad woon ![]()
|
Onzin.
Ik kom van het platteland* maar dat betekent toch niet dat ik daar altijd zit? Zit in de stad op school, ga in de stad uit, koop kleding in de stad enz. Dus het is een stom vooroordeel dat sommige mensen hebben. *platteland dat zich in z-holland bevindt.
|
![]() |
pfff.... noujah zeg.. ik kom zelf uit twente... en ik zie hier mensen die de laatste mode volgen en sommige mensen die zelfs stedelingen nog voor zijn! je moet echt niet denken dat mensen van het platteland in overals en klompen lopen
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik haat het dat veel mensen uit de stad denken dat mensen die uit een iets kleiner dorpje komen al meteen per definitie BOER bestempeld krijgen.
Vind ik zo ongelooflijk arrogant. En net alsof iedereen die uit de kleinere dorpen kom er meteen minder hip uit kan zien. Daar hebben ze ook kledingzaken hoor, Of we hebben ook bussen die naar de 'grote stad' ( ![]() Aargh daar kan ik echt agressief om worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Nou jah ik denk dat mensen uit de randstad hipper zijn dan uit de rest van Nederland. Gewoon omdat ik mijn hele leven in de randstad heb gewoond en sinds een jaar buiten de randstad studeer. Ik merk gewoon best wel grote verschillen, mensen lopen gewoon beetje 2 jaar achter. Maakt voor de rest niet uit, maar t is wel een feit
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat jij nu weet ik veel waar studeert wil niet zeggen dat het daar hetzelfde is als in de rest van het gebied dat buiten 'de Randstad' valt. En die zogenaamde Randstad dat is ook maar voor Nederlandse begrippen ontzettend stedelijk. Als jij in New York komt kan het niemand wat schelen of jij nu uit Amsterdam of Kuttingen komt. Staar jezelf dus niet blind op die kleine verschilletjes die je hier tegenkomt. De Randstad is ook niet de navel van de wereld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het enige wat ik zeg is dat ik merk dat er veel verschillen tussen de randstad en het gebied buiten de randstad bestaan. En dan kan jij gaan zeggen dat dat niet zo is, maar het is gewoon een feit dat alles wat nieuw is als eerst te zien is in de randstad. Of wil jij gaan beweren dat Friesland, Groningen, Limburg, Gelderland en ga zo nog maar even door voorlopers zijn op mode e.d. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel zijn beide met elkaar te vergelijken. Amerika/nederland en Randstad(grote steden)/platteland bedoel ik. Producten die 20 jaar geleden in amerika op de markt kwamen worden nu pas in nederland geintroduceerd. In Nederland moet er eerst 10 jaar gediscussierd worden over of het nou wel nodig is/goed is/of het wel werkt en of het wel veilig is. Mensen die niet in/dichtbij de grote steden wonen (nederland) zijn wat conservatiever en staan minder open/hebben minder behoefte aan verandering vergeleken met mensen uit grote steden (amerika). Ze houden vast aan hun eigen ideeen en eigen gedachten "het gaat toch goed dus we hebben niets nieuws nodig". Daarom lopen mensen van het "platteland" om het zomaar te zeggen achter op mensen uit grote steden. Net zoals nederland achter loopt op Amerika. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zeg alleen dat het kortzichtig is om Nederland onder te gaan verdelen in Randstad en niet-Randstad.
En die vergelijking met Amerika diende er alleen voor om dit te verduidelijken. Die zogenaamde verschillen in hipheid zijn echt niet noemenswaardig. De steden zijn echt niet hipper dan de rest van Nederland. Er zijn vast wel een paar gebieden waar ze er minder modern erbij lopen, maar het is bullshit om daaruit de conclusie te trekken dat de dorpen minder hip zijn. Ik hoef met de huidige formulering van de stelling hier overigens maar 1 dorp te kunnen waar ze zich megahip kleden (Valburg), en het gaat nergens meer over. Maar ok, we hebben het hier over het algemene beeld. En dan nog zeg ik nee. Net of Nederland achterstandsgebieden heeft, get normal. Daar is het hier te klein voor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
k vidn van wel....ik kom dus vanuit het platteland en ik ben naar een stad verhuist...eerst moet je eraan wennen omdat in de kleinere plattelands dorpjes iedereen mekaar kent enzo en dat is niet in de stad....en in de stad is er 's avonds ook meer te doen denk ik.... en in een dorp moet het altijd na 10 uur ofzo (weet niet zeker of dat zo is) stil zijn omdat er bijv. kleine kinderen of oudere mensen liggen te slapen...,..ik zou noooooit meer trug willen naar een dorp.....k wil liever naar Amsterdam ofzo....lijkt me wel leuk!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er ook geen verklaring voor maar ik denk dt het zoiets is dat dat tipisch iets stads is.. Naja.. dat die mensen niet zo erg meelopen... Weet je: i kweet het niet ![]() |
![]() |
|
Ja, mensen uit het westen lopen voor! Toen ik op vakantie was, zag ik dingen die ik hier bij ons nog nooit heb gezien. En ik vind het kut, want het imago dat je hier in het oosten krijgt, is
![]() ![]()
|
Ik woon in een groot dorp (ong. 60.000 inwoners) en we hebben eigenlijk maar één gave winkel met Diesel enz...daar haalt dan ook heel 'hip' Veenendaal zn kleren vandaan, dus iedereen loopt in dezelfde kleren rond
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat: