Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik zou het idd wel leuk vinden ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() en dat ie gene straf krijgt vind ik vrij begrijpelijk, eigenlijk... ![]()
||
Citaat:
![]() En Harry vs Umbridge... ik vind het geweldig om te lezen hoe hij haar een grote mond geeft ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben ook benieuwd hoe het nou met Percy zit, hij doet zo raar
![]() Misschien was hij wel betoverd, ik hoop iig dat het nog goedkomt ![]() En natuurlijk wil ik ook weten hoe zit met Fred en George, met hun winkel en wat hun ouders ervan vinden. Daar is ook niks van gezegd...
|
Een Squib is een Snul... iemand geboren uit een tovenaars familie maar de zelf geen toverkracht heeft... Mrs Figg (NL: Mevrouw Vaals) en Filch (Vilder, concierge) zijn Squibs.
Ik heb nog een opmerking: in boek 3 werd gezegd dat Cho een 4e jaars was. Toen zat Harry in jaar 3. Maar hoe kan het dan dat Cho nu ineens in hetzelfde jaar zit als Harry??? ![]() ![]()
|
![]() |
Ik wil gvd weten wat hij voor z'n examens heeft gehad. Ok... stom maar toch, ik was er al bang voor dat het niet meer in dit boek zou staan, stomme marketingtruc
![]() ![]() MAarre, over het algemeen vond ik het wel ok, baal alleen dat ik het in 2 dagen uit had... Ik had mezelf zo beloofd er lang mee te gaan doen ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Toch? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat er te veel hoofdletter-woorden in staan zeg... dit was toch helemaal niet zo in de eerste 4? Of is dit geeoon zo erg in het engels? bij dat stukje dat hij Cho weer tegenkwam en het weer een beetje goed was maar hij weer moest zeggen dat hij Hermione zo brilliant vond dacht ik echt : " raagh HARRY, JE BENT ECHT ZOO DOM!!" maar ik wilde ook dat Cho wat begrijpelijker en niet zo irritant was.
Maargoed, gaaf boek, wilde dat hij langer was ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb trouwens van iemand gehoord die een interview met Rowling had gelezen dat ze Harry waarschijnlijk zou laten sterven aan het eind van het boek en ik denk dat ze dat idd wel gaat doen. Ze vertelde ook - tenminste dat zei degene waarvan ik het gehoord heb - dat Draco en Harry in het laatste deel gaan samenwerken ondanks dat ze elkaar haten enzo. Citaat:
Ik had het laatst met iemand anders er nog over en die had weer ergens gehoord dat Harry leraar Defence against the Dark Arts zou worden maar dat kan ik me niet voorstellen - misschien dat dat verward werd met de DA's in deel 5 ofzo |
![]() |
|
ik heb ergens gelezen dat tante peunia in deel 6 of 7 ontdekt dat ze ook een heks is.... weet niet of t waar is, maar dat zou echt leuk zijn!!
Ik heb ook gehoord dat Harry uiteindelijk de zoon van Voldemort blijkt te zijn, maar dat geloof ik eigk niet, want ze zeggen altijd dat hij zo op zn vader lijkt.... o en harry zou in deel 6 of 7 erachter komen dat zijn moeder een volgeling was geweest van Voldemort en dat ze misschien zelfs een relatie met hem zou hebben gehad (voor ze dus met james was getrouwd dan).... maar dit zijn allemaal maar geruchten, dus k weet niet of t waar is... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
HOELANG moete we ig nog wachte voor deel 6?? ![]() *veel gejankt voor sirius* had harry net iemand gevonde waar hij een beetje veel mee praat over dingen (wrom zegt hij nooit wattie voelt tegen cho/ron/dumbledore?!?!) en dan gaattie dood!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik hoop dat Rowling niet te lang doet over deel 6 - maja - als ze weer zo'n moeite heeft met een passage te schrijven kon het nog wel eens een tijd duren. |
![]() |
|
Wauw dit was echt een geweldig boek
![]() ![]() ![]() Ik heb tot nu toe alle boeken in het Engels gelezen en lees op dit forum net een paar van die Nederlandse namen, kheb me echt doodgelachen ![]() Jullie moeten trouwens eens gaan kijken bij Mugglenet en dan moet je links klikken op Gryffindor Tower onder Editorials en dan moet je Gryffindor Tower #10 lezen. Die 3de suggestie is echt freaky ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb niet alle replies gelezen,
Maar weetje bij welke stukken int begin van t boek (ofja, begin ![]() Als Harry in t kantoor van Umbridge -detention- (*nederlandse woord kwijt*) moest uitzitten.. Ze moesten het maar hier invoeren, zon pen.. *eek*
||
Citaat:
wordt in 5 ook al gesuggereerd als je oplet. - of ze wist meer van Harries moeder dan ze zei - of ze is zelf een heks
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
*ben ik erg als ik nu zeg dat ik de hele samenvatting heb gelezen? ik kon echt niet meer wachten en dat engels is me veel te moeilijk ![]() |
![]() |
|
Ver gezocht of niet, JK Rowling doet wel vaker onverwachte en ingewikkelde dingen in haar boeken. Ik dacht eerst ook wel dat het redelijk ver gezocht was, maar dat er ook nog een Andromeda (moeder van Tonks) in voor komt is toch wel TE toevallig!! En alles wat er staat over dat hoofdstuk in het boek (het niet noemen van de naam Severus Snape enz) is allemaal wel waar, dus je weet allemaal maar nooit
![]() Ik wacht vol spanning boek 6 & 7 af ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
binnenkort ga ik het boek denk ik weer opnieuw lezen, ben nu al weer veel vergeten en de 2e keer lees je (ik iig) toch vaak weer nieuwe dingen.
ps heeft een legolas/harry potter crossover fanfic gevonden...
||
Citaat:
||
Citaat:
Legolas/Harry??? Waar?! Waar?!
||
Citaat:
Het is ELF-Part 1-Legolas/Harry Potter crossover Er staan wel wat spelfouten e.d. in, (vaak had ipv as), maar daar moet je gewoon overheen lezen, hoofdstuk 2 staat er ook ergens en *spoiler* Legolas & Tonks gaan lesgeven op Hogwarts ![]() *einde spoiler*
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
In haar livejournal worden verhalen/hoofdstukken genoemd die er nieuw zijn, ze heeft er nog meer. Ze heeft echt zo'n ongelooflijk goede stijl... álles dat ze schrijft klopt, ze schrijft niet te veel en niet te weinig. *gaat dood* Ze is beter dan Rowling
![]() Overigens zijn Buffy/HP crossovers verrassend leuk! |
![]() |
|
Als ik alles uit zou printen zou ik mijn printer vermoorden... Maar Draco Dormiens heb ik helemaal gelezen en Draco Sinister nu dus de 1e 5 hoofdstukken, en ik moet zeggen dat ik haar toch wel heel erg goed vind...
De stukjes uit Draco Veritas die ik gelezen heb zijn ook wel leuk (Charlie op een playwitch-kalender..?)...
|
![]() |
Offtopic:
Goed nieuws voor de mensen die het Engels minder machtig zijn, slecht nieuws voor de mensen die een hekel aan vertalingen hebben; het gerucht gaat dat de verhalen van Cassandra Claire na Russisch, Duits, Fins en Portugees ook in het Nederlands vertaalt gaan worden ![]()
|
|