Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
www.google.com
abu mazen holocaust
||
Citaat:
(is dat het ontkennen van de holocaust? Op zich niet, want hij geeft toch toe dat er massamoorden waren gepleegd. Hij meent echter niet dat het er 6 miljoen waren, zoals soms beweert wordt.)
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
De hoolcaust ontkennen is ontkennen dat er 6 miljoen joden vermoord werden. Daarnaast werden er uiteraard ook vele andere mensen gedood. Maar de holocaust gaat maar over de joden. Dus als hij zegt dat er minder dan een miljoen joden werden vermoord, dan ontkent hij de holocaust.
Dus wat ik vroeger schreef, (antwoord op onzin van Gothic), is toch niet zo een onzin. Een beetje is toch waar, blijkbaar... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb me een keer rotgezocht naar een onafhankelijk en onpartijdige bron, dankzij Baron geloof ik, waar werd gesteld dat er 6 miljoen joden vermoord waren en daarnaast nog een aantal communisten, zigeuners, homo's etc het slachtoffer waren geworden van Hitler's nazistisch regime. Niet gevonden. Ik vind ook nergens een lijst van slachtoffers ofzo, of waar je dat zou kunnen nagaan, om te tellen hoeveel joden nu daadwerkelijk vermoord waren. Het ontkennen van een holocaust vind ik niet als je zegt dat er minder dan 6 miljoen joden vermoord waren. Dat Hitler een pesthekel had aan alle soorten minderheden (zoals gehandicapten, homo's, zigeuners) of politieke tegenstanders (zoals verzetsmensen en communisten) en hen lieten vermoorden vind ik het vermelden in een holocaust ook waard. Zij zijn ook slachtoffer geworden van de holocaust.
|
ho·lo·caust (de ~ (m.))
1 algehele vernietiging, met name van de joden in de Tweede Wereldoorlog => jodenvernietiging uit de van dale uitgaande van deze definitie en constaterende dat er nog steeds joden zijn, ontken ik de holocaust.
||
Citaat:
En zoals gewoonlijk heeft Cambridge Dictionary mijn inziens een betere omschrijving van het begrip: holocaust noun [C] 1 a very large amount of destruction, especially by fire or heat, or the killing of very large numbers of people: A nuclear holocaust (= destruction caused by nuclear weapons) would leave few survivors. 2 the Holocaust the killing of millions of Jews and others by the Nazis before and during the Second World War
||
Citaat:
Auschwitz-Birkenau was overigens ook een speciaal verzamelcentrum van Sinti en Roma, verhoudingsgewijs zijn daar ook erg veel zigeuners omgebracht. Meer Joden stierven in Bergen-Belsen en Buchenwald (Overigens werden er al Joden uit Nederlandse kampen op transport gesteld voor de duitse inval, zoals het transport uit Westerbork naar Buchenwald in Februari 1940 (!)) Veel Joden zijn overigens ook omgekomen door massa-executies in Oost-europa (daar was er minder publieke verontwaardiging hierover), de uitroeingskampen waren voornamelijk om de west- en midden-europese joden buiten zicht van het publiek uit te moorden. De Holocaust is een verzameling van de massale wijze waarop burgers in de nazi-periode werden vermoord, niet enkel Joden, maar ook een aantal kleinere groepen 'unter-menschen'. De concentratiekampen waren een middel hierin. Revisionisten ontkennen nogal domweg het bestaan van crematoria, omdat het 'niet mogelijk zou' zijn, en gebruiken cijfermateriaal dat dit zou onderschrijven. Vooral een te ruime berekening over hoelang het zou duren een lichaam te vergassen; dit cijfermateriaal is afkomstig van officiele opgaves voor crematoria, waarin door regelgeving enkel 1 persoon per keer ver-ast mag worden en hiervoor een vaste tijd staat; die tijd is natuurlijk redelijk ruim berekent om zekerheid te hebben dat het officiele crematworium niet probeert te besparen op stookkosten door meerdere lichamen tegelijkertijd te verwerken. De naz's hadden niks met de huidige crematoria-regels, en stopten gerust meerdere lichamen in de ovens, om optimale 'produktie' te bereiken. In Birkenau (Auschwitz II) stonden 52 vergas-crematoria waren die volgens SS-documenten 4.752 personen in 24 uur konden vergassen (Raportage van SS-Sturmbannfuehrer Jahrling aan SS-Brigadefuehrer Kammler, 23 juni 1943. Door de deutsche grundlichkeit en duitse obsessie met burocratie en door hun dwangmatig vastleggen van alles weten ze vrij precies hoeveel het er nu echt waren,want ook diegenen die dood werden geschoten etc werden nauwkeurig geregistreerd. Eichman werd zelfs kwaad als hem ter oren kwam dat er joden waren geexecuteerd buiten z`n schemas om, want als er teveel unnnacounted for raakten doordat er niet geregistreerd werd dat ze naar het hiernamaals waren vertrokken kon dat wel eens een vertekend beeld geven en zou hij met tekorten in z``n lijstjes zitten. Dus die 6 miljoen zal wel behoorlijk in de goeie richting zijn. Er is een bekende historische uitspraak van een van die hooggeplaatste mongolen, naar aanleiding van een ssèr ooid die (ik geloof aan eichmann) vroeg "hoeveel". Het antwoord was 6. |
![]() |
||
Citaat:
2) millions, dus is abu mazen met zijn schatting van rondom de miljoen een holocaust ontkenner. ochja, het hangt dus maar af van de definitie die je gebruikt.
||
Citaat:
Dat betekent dus dat het 900.000 joden en 1.200.000 zigeuners, homo's, gehandicapten, communisten e.d. kan zijn en dat is ook milions ![]()
||
Citaat:
Discovery is niet altijd even objectief, nee. Maar wel een interessant kanaal ![]()
|
Verwijderd
|
Wat een mierenneukerij
![]() Overigens las ik vandaag in de krant dat beide partijen positief staan tegenover de huidige gang van zaken, maar wel vind ik dat Abbas zijn eis dat alle Palestijnse gevangen in Israël vrij moeten komen wat moet temperen, want ik denk niet dat Israël daar snel bereid toe zal zijn. Met als gevolg misschien weer aanslagen, vergeldingen, aanslagen etc. |
![]() |
|
eigenlijk moet israel ff aan engeland hulp gaan vragen. engeland had natuurlijk een bijna identiek probleem in Noord Ierland.(alleen waren er daar nog meer terroristische groepen) afgezien van enkele pogingen van de realIRA gebeurt er daar nu nix meer dat t bestand onderuit kan halen.
|||
Citaat:
Zeker niet. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(oh.. en 1 enorme bom in Derry (dat bijna werkelijkheid was geworden) zou genoeg zijn geweest om het vuur in N-Ierland weer aan te wakkeren. Het ligt allemaal nog erg gevoelig daar en ze leven dan ook flink gescheiden van elkaar. En binnenkort komen de Oranjemarsen weer voorbij dat ook weer herrie zal opleveren)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gevangenen De Israëlische autoriteiten zullen in ieder geval twee Palestijnse gevangenen vrijlaten, zo kondigden zij vrijdag aan. Het gaat om Jbarra Ahmed Sukkar, die al 27 jaar vastzit wegens een bomaanslag, en Taysir Khaled, een leider van het Democratische Front voor de Bevrijding van Palestina en id van het uitvoerend comité van de overkoepelende PLO (Palestijnse Bevrijdingsorganisatie). Khaled is, op de populaire volksvertegenwoordiger Marwan Barghouti na, de hoogste Palestijnse functionaris in een Israëlische gevangenis. Israël zou hebben laten doorschemeren bereid te zijn honderd van de duizenden gevangengenomen Palestijnen vrij te laten. Fragment uit een artikel van www.planet.nl Het gaat dus iig voor een deel om mensen die lid zijn van radicale terreurorganisaties. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Vraagje:
weet iemand de datum waarom de Palestijnse Autoriteiten ingestemd hebben met de roadmap? Kan het nergens vinden, behalve dan de inofficiele mededeling door Arafat op 12 november 2002 dat ze zouden gaan instemmen. Israel stemde op 25 mei 2003 in.
|
Ik had al eerder in dit topic gezegd dat het NRC Handelsblad had geschreven over het neerhalen van neerzettingen door het Israelisch leger terwijl ze elders gewoon fijn doorgingen met bouwen. En dat notabene de lege caravans die ze weggehaald hadden diezelfde avond nog weer opdezelfde plek stonden.
The Guardian heeft een artikel over het eerste geval. Ik denk met als doel om die muur te bouwen uiteindelijk. Israel defies peace plan with land grab on West Bank Bethlehem pullout is a cover for new settlements, say Palestinians Chris McGreal in Beit Eksa Thursday July 3, 2003 The Guardian The Israeli government has confiscated hundreds of acres of Palestinian land on the West Bank this week - for the purpose, Palestinians allege, of building settlements - in flagrant breach of commitments under the US-led road map to peace. Yesterday, an Israeli official and soldiers were marking out swaths of olive groves and other ground outside the villages of Beit Eksa and Beit Souriq, north of Jerusalem. "State land. Entry prohibited," read a sign erected on village land in the name of the civil administration of Judea and Samaria, the Israeli body that oversees military rule in the West Bank. The Palestinians say the Israelis plan to build settlements to link two Jewish towns constructed on land seized from the Arab villages in the 1980s. The accusation would fit with existing Israeli plans for a "greater Jerusalem". The new land seizure came on the day Israel handed over the West Bank city of Bethlehem to Palestinian police. Church bells pealed in celebration and Palestinian police patrolled the town with their sirens blaring. One Palestinian cabinet minister, Yasser Abed Rabbo, said Mr Sharon was using the military's withdrawal from Bethlehem yesterday, and Gaza earlier in the week, as a cover for land seizures. "It's robbery," said Mr Abed Rabbo. "What they are doing is trying to practise ethnic cleansing on the outskirts of Jerusalem. When they steal the land of villagers, they tell them they have no future with nothing to live on. "The road map says they should stop the confiscation of land, they should stop the demolition of homes, but all the Israelis do is talk of the difficult decisions they have to make." The first phase of the road map requires Israel to stop confiscating Palestinian property and to freeze all settlement activity. It also obliges Israel to stop demolishing Palestinian homes - but yesterday an Israeli official accompanied by soldiers was touring Beit Eksa and Beit Souriq, marking out the confiscated land and handing out demolition orders. The soldiers arrived on Monday without warning. Although a seizure order was made, it was only displayed in the headquarters of the civil administration, and the residents of Beit Eksa and Beit Souriq say they knew nothing about it. "They didn't tell us anything," said Fateh Hababa, a teacher and member of Beit Eksa's village council. "Some people went to speak to them. They told us we could pick our olives but we cannot plough our land or repair the terracing because it's not ours any more. "All this started 20 years ago ... they have taken 4,000 acres of land over the years. We are being squeezed out. There were 20,000 people living here in 1967. Now there are 1,300." The seizure was supervised by an Israeli official, Mikha Yaven. He declined to say which department he worked for or to discuss what he was doing. "This is nothing special. My work is enforcing the law. I can't talk," he said. The Guardian sought an explanation for the land seizures from Talia Fomeh, a spokeswoman for General Amos Gilad, the military administrator of the West Bank. "It's a bit sensitive," she said. "It's not something we want to respond to without knowing the complicated legal issues involved." Ariel Sharon and others on the Israeli right have made no secret of their desire to expand Jerusalem deep into the West Bank by building new settlements and incorporating them into the city. Large Jewish towns, such as Ma'ale Adumim several miles east of Jerusalem, are already administered as though part of the city. Last month, the Israeli prime minister told his cabinet that settlements should go on expanding despite the road map, but quietly. "There is a master plan, that doesn't have official status but is widely accepted, to create a Jerusalem metropolis using settlements and roads - a Jewish metropolis," said Yehezkel Lein of the Israeli human rights organisation B'Tselem. "Palestinians have been restricted from moving to Jerusalem since the 1990s but they are bringing in more and more Jews with settlements." Mr Abed Rabbo said the Palestinian prime minister, Mahmoud Abbas, raised this week's seizures at his meeting with Mr Sharon on Tuesday but the issue was not resolved. Mr Sharon's spokesman was not available for comment. Officially, the land was seized under an Ottoman empire law permitting the confiscation of abandoned property. The Israelis say the original owners fled to Jordan in 1967, and have not returned - and so forfeit their properties. But two of the owners of the confiscated land, one of them Mr Hababa's father, Abdul Karim, were sitting in their homes in Beit Eksa with the deeds to prove their claims. http://www.guardian.co.uk/israel/Sto...989903,00.html
|
![]() |
Waarom weer negatief kijken? Ze zijn al begonnen met de destructie van "bezette gebieden", waarom dan keer op keer weer een negatief "lichtpunt" te zoeken en ze uiteindelijk vinden? De Palestijnen hebben het staakt-het-vuren geschonden. Ik kon er ook een topic over openen. Maar ik deed dat niet. Omdat ik vind dat het stom is om weer een commentaar te leveren op 1 van de partijen. Laten we proberen het bij het positieve te houden voor een keertje. Laten we eens alle goede punten van beide kanten eens opsommen.
|
![]() |
||
Citaat:
En je bent een te grote optimist ![]()
||
Citaat:
Neuh. Ik zie zo'n rol eerder weggelegd voor Egypte (en dat doet t nu ook)
||
Citaat:
Verder heeft Egypte wel vaker het voortouw genomen in dit soort situaties (ik denk aan het staatsbezoek van president Sadat aan Israël in ik meen 1977).
||
Citaat:
Je kunt niet van een Arabisch land als bv. Saoedi Arabie verwachten dat ze het voortouw nemen, omdat de mening van het koningshuis (erkenning staat Israel) wat dit betreft totaal anders is dan de inwoners en dan kan de boel gaan escalleren met alle gevolgen van dien. Turkije is ook geen goed plan omdat de Arabische wereld niet zo blij was met het Ottomaanse Rijk ![]() Maar misschien dat Turkije en Egypte samen kunnen werken ![]() Lailatov klinkt lief! ![]()
Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 10:21. |
![]() |
||
Citaat:
Als t om een EU of NAVO staat gaat, zie ik een rol voor Spanje weggelegd. De VS niet, want die zijn te partijdig in de ogen van de Palestijnen. Andere Europese landen (zoals Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld) niet want die zijn te partijdig in de ogen van de Israeliers. Maar de Spanjaarden zullen waarschijnlijk wel respect krijgen van beide partijen. (maar inderdaad, wat inlevingsvermogen betreft, lijkt me Egypte beter ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Inderdaad. Spanje steunde de oorlog in Irak en Saddam steunde terroristenorganisaties zoals hamas, jihad, e.d. Eigenlijk is heel Europa nogal veel - laten we het zo noemen - zachter voor de Palestijnen dan voor Israel. Dat ligt ook erg gevoelig bij de Israeli's. Zoals Arafat met open armen werd ontvangen hier in Belgie, terwijl aan Sharon duidelijk werd gemaakt dat hij niet welkom is. Dus een Europees land is denk ik geen goede keuze. De VS, al vele malen de 'man' geweest om de vrede in het Midden-Oosten te herstellen, is te partijdig volgens de Palestijnen. Dus als iemand een suggestie heeft, het is altijd welkom.
|
![]() |
|
|